De 3d echo van mijn zusje was erg leuk! Ze weten het geslacht niet maar het gezichtje was zo fijntjes en poppig dat ik denk dat het een meisje is.. Net mijn 2 boterhammen en bakje kwark op .. Zit nu vol. Straks met Erwin en Esmee naar de tandarts, controle, voor het eerst met Esmee, ben benieuwd! *** Ga even speuren naar een lekker makkelijk recept wat ik mee kan nemen naar het werk. Wil kijken voor een wrap oid.
Humbley vreselijk meid wat je moet door maken!!!!!!!! Heb alles even half gelezen omdat ik het druk heb op mijn eigen manier Maar meid denk echt om jezelf en liam dat is echt het aller aller belangrijkste!!!!!!! Dikke knuffel lieve meid!!!! ................................................................................. Heb zonet een 17 ringband map gekocht en papier voor erin ja duhhuh en 2 mooie pennen. Ik moet straks op schrijven wat ik eet en drink dus ik dacht koop ik een leuk mapje dan gaat het vast nog beter haha
Ik heb me sterk voorgedaan, maar heb echt wel zitten janken. En kan er nog wel om huilen hoor. Maar mijn man steunt me nog altijd heel erg. Hij is mijn beste vriend . Ik zeg altijd: Vrienden kun je uitkiezen, je familie niet. Die heb je en daar moet je het mee doen. Ik accepteer dat nu pas. Heb mijn familie altijd willen veranderen, ik wil het leuk met iedereen hebben. Mijn schoonfamilie, dat is een liefdevolle familie. Iedereen praat met elkaar, iedereen steunt elkaar, delen gevoelens met elkaar, hebben plezier met elkaar. Dit ontbreekt in de mijne . En dat kan ik niet accepteren omdat ik weet dat je het ook heel leuk samen kunt hebben. Hier werd het wel beter toen ik niet meer thuis woonde. Ik hoop dat het voor jou ook zo het geval is meid!! Je komt er sterkter uit, dat is waar!!! Ik ga met heel mijn familie gewoon om, zie ook iedereen wel, doe wel leuke dingen met mijn zusjes ook, maar zo af en toe. Niet al te vaak. Voorbeeld, ben nu drie maanden zwanger ( bijna ), en echt waar...... niemand heeft me gevraagd hoe ik me voel,. hoe het gaat. Had de eerste echo, en niemand heeft gevraagd hoe het is gegaan. Mijn vriendinnen waren voor mijn familie. Heb mijn moeder de erna een sms gestuurd: "mam, voor het geval het je boeit en je het wilt weten, de echo was gisteren goed". Kreeg terug: "was het niet vergeten hoor, maar was verkouden". :x:x:x. Het doet me pijn, vind het verschrikkelijk, maar accepteer het, want zo zijn ze nou eenmaal. ------------------------------------------------ Jeetje, heb wel heel veel verteld!! Tsja, soms moet je je verhaal kwijt en dat is bij vandaag zo geweest denk ik. Maar goed...... thats my live!!! Kennen jullie me ook een beetje beter . Vertel het allemala niet zomaar, maar jullie zijn allemaal top meiden en voel me hier gewoon thuis . De lunch inmiddels al een uur op, 2 tosti's gemaakt. Mijn dag: O: 3 crackers met een dun laagje pindakaasm, melk. T: 150 gram meloen. L: twee tosti's ( 4 meergranen boterhammen met 30+ kaas en achterham ) en water. Joehoe, al bijna 75 CL water op . Dwing mezelf meer te drinken, drink te weinig.
Butterfly.. De verkoudheid is belangrijker dan je toekomstige kleinkind.. Past je moeder wel op Esmee? Mooi dagje trouwens!
@Mamavesmee, zit gewoon even met dikke tranen!! Hier ook, geen compliment.....op niets!! Doet me veel verdriet. Toen Esmee is geboren moest ik een lijst voor het CB invullen en daarin of je vroeger thuis fysiek mishandeld was. Ben als kind niet echt mishandeld, maar heb echt wel vaak een flinke schop gehad of een draai op mijn oren. Je moest eens weten hoeveel verdriet het me heeft gedaan dat ik de lijst naar waarheid heb ingevuld. Ik wil voor mijn meisje het beste, en mijn maniet van opvoeden, verschilt heeeeeeeel veel met die van mijn ouders. Mijn vader denkt nog alleen aan zijn eigen dingen. Mijn ouders en zusjes zijn jaloers op alles wat ik heb. Ze zeggen het niet, maar ze maken altijd bepaalde opmerkingen waaruit dat gewoon blijkt. Daar mij toe kunnen ze niet zeggen dat ze trots op me zijn. Spreek ik een kennis, dan hebben die mijn moeder gesproken en dan blijkt ze me de hemel te hebben ingeprezen, naar mij persoonlijk doet ze dit niet. Ze kunnen hun gevoelens niet uiten. Ben heel erg afgevallen, mijn moeder en zusje wilden dit ook, lukte niet. Ik heb eigenlijk nooit een echt complimentje gehad. Er is nooit gezegd "wat ben jij veel afgevallen". Heb straks een eigen huis, ze hebben amper vragen gesteld. Ja, mijn vader, hoe we financieel zaten. Nou, dat kan ik vol trots vertellen en zie ze dan allemaal kijken. En tsja, ik ga ook steeds pff topic !!!!
Ze past wel op, maar heel weinig. Meestal maar een uurtje als ik de slaap in ga. Verder schoonmoeder. Maar als de tweede erbij is gaan we voor kinderopvang. We gaan ook verder van mijn ouders wonen. Ze wonen hier een straat achter ons. Ben blij dat naar de andere kant van oosterwolde gaan . En dat gevoel, niet vergeten maar ben verkouden, ik kookte. Ik kom een dag later bij haar en ze heeft het echt nergens over. Maar wel willen weten wat het geslacht wordt.
Butterfly.. dikke knuffel meid! Het is zoooo herkenbaar. Moet zeggen dat de band met mijn zusje gelukkig wel erg goed is. Is nu zelf zwanger en ze merkt hoe weinig interesse er is. Dat doet haar veel pijn.. Ik weet precies hoe ze zich nu voelt en dat doet pijn. Probeer er zo veel mogenlijk voor haar te zijn. Als ik bij mijn ouders ben is het wel " gezellig" maar gemaakt gezellig. Het gaat nooit over gevoelens etc. Bij mijn schoonouders daarintegen is het alsof ik thuis kom. Ze voelen ook echt als papa en mama en ik kan met hen overal over praten.. Mijn moeder klapt meteen dicht of betrekt het op haar. Hierdoor wordt de afstand steeds groten. Maar ik wil voor Esmee 2 opa's en oma's . Dat verdiend ze. Maar ze heeft zelf ook haar voorkeur en dat doet me soms echt pijn. Ze vind mijn schoonouders veel leuker. Ze wordt er verwend, ze ondernemen dingen met haar. Mijn ouders hebben nog nooit wat met Esmee gedaan. Enkel met haar geboorte en verjaardagen krijgt ze wat. Niet dat het om het geld gaat hoor. Maar als ik dan kijk hoe leuk mijn schoonouders het vinden om kleding/speelgoed te kopen en haar spaarrekening aan te vullen. Dat doet ons goed.
ja ken het inderdaad ook,, ik wil ook zo graag dat mijn moeder eens een keer zegt van goh Nicole je doet het goed met Liam of je bent een goede moeder maar niks! alleen maar dit doe je verkeerd en dat doe je verkeerd,, het blijft heel zwaar als je ouders heb waar je heel veel van wilt horen maar niks te horen krijgt verder met je zwangerschap dat ze daar nog niet eens naar vragen ? het is toch ook hun kleinkind? nou jah zeg wat maakt het uit of je verkouden bent kun je toch wel vragen hoe de echo was! mijn moeder deed het juist anders,, als ik bijv. misselijk was dan zei mijn moeder, je wou toch zelf zwanger worden,, of als ik moe was jij wou toch een kind? alles op die manier zodat ze er niet op hoefde te reageren,, snap best dat je met tranen zit,, je bent niet de enige,, ik huil de laatste dagen ook constant maar dan wel als Liam in bed ligt,, over Liam gesproken meneer slaapt NOG STEEDS!!! heb hem om half 11 al in bed gelegd hij hoestte net een half uur terug maar verder ook helemaal niks,, lol Liefsz
@mamavesmee, ook weer heeeeeeeeeeel herkenbaar!!! Hier is het precies hetzelfde. Zucht......!!! En "gemaakt gezellig", is hier ook zo!!! @Humbley, herken jou verhaal ook weer heel erg. Wil dingen van mijn ouders horen die ik niet krijg. Ouders...............zucht!!!!!!! Doet me goed erover te kunnen praten!! En heel typisch dat eigenlijk de meesten wel wat met hun ouders hebben. Esmee net wakker, ga haar een broodje geven en dan op de fiets naar nichtje haar verjaardag. Kan ze lekker spelen......! En mama even een frisse neus halen, even wat anders weer aan het hoofd dan narigheid. Nou meiden, Tot laters!
Butterfly jeetje mina zeg! Jouw verhaal ook nog even gelezen dat is niet niks wat jij hebt mee gemaakt zeg Voor jouw ook een dikke knuffel!!!! Verder weet ik niet wat ik moet zeggen misschien komt dat nog!!!
--->> butterfly; ja er over praten doet inderdaad goed en vooral omdat iedereen idd wel wat met hun ouders heeft,, het is ook nooit goed word wat met onze kinderen straks,, fiets ze! ik ga zo even bezig met het gras eruit halen,, kunnen er straks tegels in en kan Liam buiten spelen ben ik binnen ook weg Liefsz
Humbly.. ik weet wel dat ik het compleet anders zal doen dan dat mijn ouders hebben gedaan hoor! Ik merk dat nu al, zeg elke dag dat ik van Esmee houd. Esmee zegt dan : Mama, Mee ( esmee ) lief vind! Ze weet dus ook wat het in houd.. Ik stimuleer en complimenteer Esmee bij de dingen die ze doet en geef haar duidelijke grenzen, bied veiligheid en een stabile thuissituatie.. Esmee gaat voor alles!
Goedenmiddag Dames Ik wil me hier bij dit groepje/clubje toevoegen! Ik ben dani ben 23 jaar en zoals jullie zien al heel lang bezig om zwanger te worden. maar doordat ik overgewicht heb wil de fertiliteitsarts niet verder gaan met onderzoeken enz en moet ik eerst afvallen. Nu heb ik 2 jaar een traject gehad voor een maagbandje en ben ik 26 maart geopereerd en heb ik eindelijk het maagbandje gekregen! mijn start gewicht (26 maart) was 98.4 en ik weeg morgen opnieuw Daarbij let ik op wat ik eet en sport ik meer. Mijn doel is om op 29 mei (mijn verjaardag) 88 kilo te wegen!
Humbly: ik ken je hele verhaal niet maar ik lees dat je het ontzettend moeilijk hebt Ik wil je even veel sterkte wensen: *knuffel* Butterfly: voor jou ook een dikke knuffel
dank je ja ik ben inmiddels 5 kilo afgevallen dus heb nog 5 kilo te gaan in 5 weken dat hoop ik te redden. heb het soms moeilijk met bepaalde dingen. vooral als vriendlief weer iets "ongezonds" zit te eten (chips, koekje, cola zoiets want dat mag ik allemaal niet meer!)
Het is wel voor een goed doel Dani dus denk daar dan maar aan en dan zal het je vast en zeker lukken!!