10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 4

Discussion in 'Algemene clubs' started by Mama Rianne, Jun 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Broodje hamburger..

2 bruine bollen, 1 runderhamburger, gebakken uien, tomaat, augurk.. Evt een salade er bij..

ik snijd de hamburger door midden en vul daar 2 broodjes mee. Kan prima..

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    dat is misschien wel een idee ja ;) toch gezond :p

liefsz

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Net even met Ferry en Levi naar de diertjes wezen kijken ( is Circus hier ) en nog een stukje gefietst. Als tussendoortje 100 gram aardbeien op
    Krijg morgen vrienden op de koffie dus wilde eigenlijk een lekker koekje wat voor iedereen ( ook kids ) lekker is,maar schrok van de calorieën overal in. Heb nu dus bumba cakejes genomen :D

Humbly, nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Probeer hier wel zo gezond mogelijk te blijven eten,maar idd ook weinig trek met dit warme weer in aardappelen.
    Gister had ik broodje shoarma,maar vandaag aardappelen ( ga denk schijfjes maken ) met sla en een rundervink

MamavEsmee, handig he zo'n man :D trouwens twee ons per dag ipv per week ;)

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen....

Was al vroeg opgestaan, Esmee was ook vroeg wakker.
    Wilde lekker schoonmaken boven, harrold heeft gisteren de luxaflex in de badkamer opgehangen maar die waren zooo stoffig. Dus wilde ddie poetsen en de ramen wassen. Esmee onwijs vervelend en steeds onder aan de trap huilen en roepen. Heb het afgekregen, maar moest steeds even beneden spelen met haar, dan vermaakte ze zichzelf, ik weer stiekem 10 min naar boven.
    Vervolgens ben ik beneden om te poetsen, haalt ze allemaal rottigheid uit. Als ik zeg: NEE, meteen huilen. Scheelt, ze weet goed wat nee is, maar wil het niet horen haha. Was er zooo klaar mee.
    Die naar bed gebracht. Ze was afgelopen nacht ook steeds wakker, hoorde haar 04.00 uur spelen en zingen. Ze was dus doodop.

@Mamavesmee, ja, nu je het zegt. Op de nu foto vind ik je er ook gespierder uit zien inderdaad. Net of je ergens voor hebt getraind ;). Wat betreft inrichting hebben we ook wel dezelfde smaak geloof ik. Grappig is dat. Okee, Esmee dus nog gewoon in het ledikantje.
    Ik durf een peuterbed ook niet aan eigenlijk. Denk dus toch maar een 2e babykamer. Wat je zegt: waarom het lot tarten.

@Humbley, je leeft nog!! :p, oeps, dus wel weer wat aangekomen. Je hebt je leventje nu weer op orde en nu kun je het voor jezelf weer oppakken. Je kon het eerder, dus nu kun je het ook. Maar zoveel ben je niet aangekomen toch?? Moet je nagaan hoe snel het er weer aan zit he :(. Wat betreft eten hier ook niet zo moeilijk. Maak dingen die snel klaar zijn. Zoals kipfilet, rijst, sausje, is niet zoveel werk.

@Annemie, en hoe is het gesprek gegaan? Balen dat je je niet lekker voelde meid. Maar nu is het weer over.

@Handige mannen, IDEAAL!! Mijn mannetje doet ook alles zelf. En als hem iets niet lukt...2 broers van hem zijn timmermannen dus die helpen ook wel heel erg veel. Waarom uitbesteden als je het zelf kunt? 2 broers van hem zijn zelf hun huis aan het bouwen :$. Echt WAUW!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Hier ook nog een erg lieve weegschaal :).
    Vandaag geen wilde plannen. Ben rond en in huis bezig, met oa uitpakken 8), we hebben zoveel spullen...!! De helft moet nog opgeruimd worden. Zal vandaag wat dingen op marktplaats zetten, blijft er ook steeds bij. Vanmiddag Esmee maar lekker in het zwembadje spelen. Ik wil zelf een zonnetje mee pikken als het te doen is met de hitte. Mijn benen :$:$:$!!
    Lekker boekje lezen, wil hem nu echt uitlezen ook.

Vanavond hebben we een fam BBQ ( van Harrold zijn kant ).
    Zijn beppe geeft de BBQ altijd, is wel altijd leuk hoor.
    We nemen Esmee niet mee. De BBQ wordt aangestoken tussen 18.00 en 19.00 en dat is bedtijd voor Esmee. Ga haar daar niet voor wakker houden. Dus vanavond hebben we lekker een avondje samen uit. Esmee gaat even bij mijn ouders op bed, die halen we dan later op de avond weer op. Ze is altijd erg vroeg wakker en dat wil ik mijn ouders niet aan doen.

Nu eerst weer opruimen!!!

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Humbly: welkom terug!!
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! :)
    En succes met het oppakken van de lijn...

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    heey heey

--->> kaatje;

haha gelukkig ben ik niet de enige :p ik heb voor vanaaf bloemkool meegenomen. had wel geen zin om te koken maar wel zin in bloemkool dus ja dan ga je toch weer koken ;):p
    thnx ;) was een leuke verjaardag gelukkig.

--->> butterfly;

whaha ja ik leef nog :p juist nu heb ik alles echt op orde en rustig in huis en mag ik ook wel weer aan mezelf gaan denken. en snel joh! alles zit er zo weer bij aan.. ik ben bijna 8 kg aangekomen in 4 maand ongeveer dus is nog redelijk wat :S

heerlijk een avondje alleen weg :D en gelijk heb je dat je Esmee niet mee neemt. word anders ook veel te laat.

--->> moppie;

thnx! heb er in ieder geval weer goede motivatie voor ;)

stond net op de weegschaal thuis en daar geeft hij 94 kg aan dus dat houden we maar aan aangezien ik hier altijd weeg :p ( vanmorgen was bij mijn oma :p dat klopt wel want daar ben ik altijd 2 kg zwaarder lol )

huis is ook weer schoon ... vanmorgen ging tornado Liam erdoor heen dus tja moest weer gebeuren.. nu ga ik even lekker niks doen en dan Liam weer ophalen.

Liefsz :)

7. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

Apr 13, 2010
    1,259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Mel: Hmmm dat is balen inderdaad die lange levertijd. Normaal gesproken valt Vila niet groot uit, ik heb er meestal een XL van nodig, maar je kan het altijd proberen! Hij is wel erg leuk!
    @MamavEsmee: Wow, wat een verschil met de foto’s. Goed zeg!! Heel veel plezier het weekend, klinkt gezellig allemaal!!
    @Humbly: Fijn dat je er weer bent meid! Zet ‘m op!

Hier was de weegschaal gelukkig weer lief, zit weer op mijn laagst gewicht gelukkig.
    Wil vandaag en morgen nog even extra goed opletten, want zondag hebben we dus een BBQ, gezellig!

Zo maar eens mijn telefoon ophalen, want dit leentoestel had ik al bijna het raam uitgegooit, wat een rotding!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Butterfly, schoonmaken en een kind rondlopen is idd geen handige combi. Veel plezier vanavond

9. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

Apr 13, 2010
    1,259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Butterfly: Heel veel plezier vanavond!! En geniet van het mooie weer!

Ik ga zo maar vast naar het winkel centrum nu het nog meevalt met de hitte, wil eigenlijk ook eens lekker verkleuren. Heb het nog niet aangedurfd omdat ik zo ontzettend snel verbrand (hele lichte huid) maar wil ook een kleurtje!!
    Dus nog even bedenken hoe ik dat vanmiddag aan ga pakken....

Liefs

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    goed insmeren ;) en niet te lang in de zon lopen in 1 keer dan moet het haast goed komen :)

liefsz

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Kaatje, nee slechte combi. Maar ik vind dat Esmee ook moet leren dat ik niet de hele tijd met haar kan spelen. Ik moet ook opruimen en schoonmaken. Plan het vaak als zij op bed ligt, maar dan heb ik helemaal geen momentje voor mezelf. Als beebje 2 is geboren.... hoe het dan allemaal moet :(. Hahaha, zal wel goed komen.

@Kimmetje, hier ook een bleke huid hoor.
    Ben rossig van mezelf namelijk, dus echt super bruin word ik niet.
    Al moet ik zeggen, het vele fietsen wandelen heeft me wel flink doen verkleuren op mijn armen, gezicht en nek. Maar die benen whaaaaa!!! Die krijg ik nooit mooi bruin trouwens.

@Humbley, 8 kilo in 4 maanden, het zit er snel aan he. Je zult wel flink balen, maar je bent nu niets voor niets weer bij ons dus het moet gewoon goed komen meid.

Mijn dagje tot nu:

O: 2 zonnevolkoren boterhammen met 30+ beemster kaas, yoghurtdrink.
    T: schaaltje witte druiven, meuslireep, en 2 volkoren koekjes.
    L: 3 of 4 boterhammen met mortadella met pistache, en kaas.
    T: waterijsje, watermeloen en aardbei.
    A: BBQ
    T: denk niets meer.

Mortadella, geen idee of het lekker is.
    Zag het liggen in de winkel en ziet er erg lekker uit. Maar nog nooit van de naam gehoord. Zeg, wat voor merk kaas eten jullie altijd?
    Had nu beemster kaas meegenomen en die is zooo lekker. Had vorige week kaas van de lidl meegenomen, maar zat totaal geen smaak aan. Dat haal ik daar dus nooit weer vandaan. Heb de slanki kaas ook wel eens, maar die vind ik zooo droog.

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    --->> butterfly;

ja balen tuurlijk maar ja heb het ook zelf gedaan he ;) daarom, vanaf nu gaan we er weer vol tegen aan. Slankie kaas heb ik altijd. Vind hem zelf erg lekker maar idd beemster is zo lekker! maar jammer genoeg ook weer duur :S

vanmiddag op bezoek bij mijn oma en daar mag Liam lekker in het water spelen heerlijk afkoeling.
    zo even lunchen..

liefsz

13. MamavEsmee

Bedoelde ik ook!:)

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

@Annemie en Mamametzoon, gelukkig sinds gisterenavond geen last van krampen en ook beter geslapen. Dank je voor het vragen dames.

@Humbly, leuk je weer te lezen meid en nog gefeliciteerd met je verjaardag. Met dit weer eet ik het liefst alleen maar salade.

@All, drukke plannen voor het weekend?

@Hier, straks richtings mams voor een weekendje met de kleine. Morgen komt mijn broertje terug van vakantie en zondag hebben we bbque met de familie en daarna voetbal kijken.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik had nog pitta broodjes over van gister, dus eentje gevuld met 30+ kaas en uit en even onder de grill. Lekker !

Butterfly, komt allemaal wel goed met ukkie 2 erbij. Vind je op een gegeven moment ook wel weer je ritme in

plannen voor het weekend morgen komt er een vriendin met haar man en zoontje op de koffie. Smiddags verder in de slaapkamer. Zondag even zwemmen met het gezinnetje

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zit me hier even finaal op te vreten!!!
    :x:x:x:x:x!!!!!
    Dit keer niet mijn ouders hoor, maar mijn schoonzus :x.

Wij zijn al 2 jaar aan het sparen op een familierekening.
    Als we jarig zijn komen we wel bij elkaar, maar geven elkaar niets.
    Er staat nu voldoende geld om met de familie dus iets leuks te doen.
    Uitje staat gepland op 25 juli, maar er is nog niets besloten wat we gaan doen. Er zijn al enkele voorstellen geweest, maar je kunt nooit iedereen tevreden stellen. Nou is het zo dat de ideeen ver weg van huis zijn, hele dag weg dus. Wij zijn de enigen met een kindje van 1 jaar, de andere kinderen zijn ouder, de jongste is 5 jaar, oudste is 12 jaar. Esmee heeft haar middagslaapje heel hard nodig, aan het eind van de dag is ze zo moe, en lang niet altijd plezierig meer. Ver weg van huis, ergens nog eten, voor ons is dat helemaal niets. Dan zijn we laat thuis, Esmee helemaal uit haar ritme en wij zitten er weer dagen mee.

Ons voorstel was het volgende:
    Hier in de buurt hebben we in het bos een grote speelplaats.
    Ik dacht: nemen we allemaal spelletjes mee, waterspelletjes, evewichtspelletjes, aardappel poepen, speurtocht, twister, noem maar op! Voor de kinderen leuk en voor de volwassenen ook. Picknickmanden mee, broodjes, drinken en andere lekkere dingen.
    Met Esmee kan ik dan zo naar huis als ze moe wordt en dan kan zij gewoon in haar eigen bedje even slapen. Ondertussen zet ik de spullen klaar voor de avond. Idee van ons was dan met elkaar te BBQ'en bij ons, kan Esmee gewoon om 18.30 op bed en als het regent kunnen wij in de garage eten. Als Esmee wakker wordt gaan wij weer de familie terug. Esmee kan de hele middag lekker spelen.

MAAAAR, schoonzus is het nooit met dingen eens en zeurt altijd over alle kleine dingen en dit hoefde voor haar niet, en voor haar kinderen ook niet. Ze heeft ze niet eens gevraagd.
    Zij vond een ander idee leuker, en dat is dus ver weg, ochtend in het bos lopen en dan de middag boerengolf en dan nog buffet geloof ik. Esmee wil niet meer heel lang in de buggy, lang zelf lopen kan ze ook niet, slapen doet ze het liefst in haar bedje en heeft ze ook nodig, boerengolf? Hoe moet ik Esmee vermaken, we zijn dus erg laat thuis. Uitgebreid eten zal voor ons niets worden, want Esmee haar bedtijd is al om 18.30 uur.
    Zelf komen ze met geen enkel idee op de proppen en kraken alles af wat een ander bedenkt. Heb dus nu boos gereageerd dat je het niet iedereen na de zin kunt maken en dat wij niet weten wat zij dan wel leuk vinden dus dat ze ook maar mee moeten denken.

Tsja, en anders nemen we Esmee niet mee, of kom ik gewoon later en ga eerder weer naar huis.
    Baal er zo van, niemand houdt rekening met ons :(, en met Esmee.

Doe ik nou moeilijk????
    Want dat zal er uiteindelijk gezegd worden, achter mijn rug om dan.

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    --->> butterfly;

ik geef je groot gelijk! je hebt wel een kleine die echt nog regelmaat nodig heeft!
    snap heel goed dat je boos bent geworden, laat ze ook maar eens aan jou gezin denken ipv hun eigen.
    jou idee is ook heel leuk! net zo gezellig toch..

meiden tot vanaaf! ik ga Liam ophalen en kom vanaaf als Liam op bed ligt weer even kijken :)
    fijne dag!

liefsz

18. MamavEsmee

Humbly.. Ik weet niet of je een oven hebt? Anders lekker een ovenschotel maken en daar kun je met zijn 2en prima 2 dagen van eten.;)

Kaatje.. Dat vinden die kleintjes leuk he? Diertjes kijken. Doen we met Esmee ook altijd als het Circus er is.. Maar dan zijn de paardjes nog altijd het leukst.;):D Koeken zijn echt dikmakers i.d. maar voor 1xtje kan dat echt geen kwaad. Jij hebt ook een gezellig weekend voor de boeg.. Leuk!

Butterfly.. Ik durf Esmee niet beneden te laten als ik boven aan het schoonmaken ben.. Ben ik veel te bang dat ze me van alles uitvreet..:) Neem haar altijd mee naar boven en dan mag ze op ons bed lekker spelen.. Die NEE periode is vermoeiend he?! Esmee begint nu brutaal te worden.. Ze haald me het bloed onder de nagels vandaan.. Gisteren in winkel ook weer.. Grrr..Adem in.. Adem uit!!;) En anders haal je voor Esmee toch een ledikantje bij ikea op? de commode kun je wel voor beiden gebruiken! En we i.d. een beetje de zelfde smaak. Gezellig, vanavond BBQ.. Fijn dat Esmee in iedergeval bij je ouders kan slapen.. Kun je haar bij je schoonouders niet op bed doen of zijn alle bedjes bezet? De 30+ kaas van Beemster is i.d. erg lekker! Hier vaak eigenmerk 30+ van de supermarkt. Lekkere schoonzus! En hoe deed zij dat dan wanneer de kids nog klein waren? Hier ook vaak onbegrip van familie/vrienden omdat we rekening willen houden met Esmee.. Pech.. Dan gaan we gewoon niet mee! En doen we zelf wel leuke dingen.. Nu we zelf meer ondernemen merken ze dat we best wel schappelijk zijn.. En je kunt ook allebei water bij de wijn doen!;)

@ zonnen.. Wil eigenlijk ook bijkleuren maar ben woensdagochtend toen ik naar mijn moeder ging op de fiets flink verbrand en dat doet me nog steeds pijn.. Vanmiddag dus maar met hemdje met hoge achterkant aan aan het water zitten..

Humbly.. Ook al lekker aan de poets geweest.. Gaat het met Liam goed op het KDV? Ben je er al uit of je school weer gaat oppakken of toch werken?

Kimmetje.. Fijn dat je weer op je laagste gewicht zit.. En een balansdagje is misschien wel handig gezien de BBQ zondag! :p Gelukt met je telefoon ophalen?

HVJ.. Veel plezier bij je moeder het weekend!

Vanmorgen lekker op de fiets boodschappen gedaan en een flink stuk rond gefietst.. Thuis een schaaltje watermeloen gehad.. Lekker met die hitte!:$

Esmee is lekker aan het spelen in haar zwembadje.. ik ga zo vast beginnen met de broodjes gezond!

Zit nu nog lekker met de laptop buiten.. Met een windje er bij is het best lekker!

Heb toch een pistoletje meegenomen. Kom dan 50 calorieen hoger uit dan eerst..;)

Voor vanmiddag allerlei lekkers gehaald, mijn zusje (en misschien moeder ) gaan ook mee.. Zelf neem ik alleen watermeloen en komkommerplakjes ( denk ik :))

19. steenbokje

Normaal heb ik van spijkerbroeken maat 31 (wijdte) maar van Vila altijd 29! Dus ik vind ze wel groot uivallen. Ook tops kan ik in een M ipv een L :(

20. steenbokje

Planning...

O: banaan (80)
    T: dubbellikker (40)
    T: banaan (80)
    L: tosti van pita broodje, beetje 30+ kaas en beenham + wortel, komkommer (~400)
    T: dubbellikker (40)
    T: cup a soup met 2 kb met zuivelspread (175)
    A: aardappeltjes, groente, vlees (~500)

Totaal: 1315 kcal dus nog ruimte voor extra fruit...

en nu koken, shoarma voor vriendlief (yuk) en tosti voor mezelf...

Share This Page