Hai dames, Ben ik ook weer, fris en fruitig op de bank met de benen omhoog. Het regent pijpen hier, lekker fris met de balkondeur open. De kleine slaapt en ik hoef niks te doen vandaag, alles is aan kant. Vandaag: O: bruin pistolet gezond, half bruin pistolet met garnalensalade, 2 koppen muntthee T: kiwi, 0.5l water L: yoghurt met aardbei en meusli T: peer, glas appelsap A: lasagne, rauwkostsalade, glas appelsap
Butterfly, dat is knap balen zeg Wat ik zou lees zou ik Esmee idd ook niet met een lekker gevoel achter laten bij je moeder. Denk idd dat je het moet treffen met een gastouder, en bij de één zal je eerder een klik hebben als bij een ander Mijn menu vandaag : O: 3 crackers, 30+ kaas en appelstroop T: 2 koffie, 1 snijkoek L: 2 br. bolletjes, halvajam en vruchtenhagel T: appel, 1 koffie A: kies & kook van AH S: 1 of 2 koffie
@Kaatje, je moet het inderdaad treffen met een gastouder. Je laat wel iemand alleen met je kinderen. Maar op de opvang laat je ook de begeleiding alleen met je kinderen. De opvang hier, daar werken allemaal hele jonge meiden. Daar had ik ook al geen fijn gevoel bij. Het is wat, werkende ouders zijn hahaha. Je moet van alles regelen. @HVJ, regent het zo bij jou? Hier is het stralend mooi weer, 26 graden, wel wat bewolking in de lucht. Ze hebben het wel over regen inderdaad. Maar daar hadden ze het 2 dagen geleden ook over en hier is niets gevallen . De temp is nu ook heerlijk. Mijn dagje: O: 2 bruine bollen met smeerkaas balans, glaasje drinkyoghurt ( 379 ) T: koffie en een raketijsje ( 93 ) L: 2 bruine bollen, 2 plakjes 30+ mosterdkaas, tomaat, paar hapjes yoghurt met creusli, glaasje melk ( 439 ) Tot nu toe erg tevreden.
Het is nu opgeklaard en het zonnetje speelt kiekeboe hier, vindt het wel lekker zo. Mooi menu meid en balen van je bank. Ben benieuwd naar de kamers van je prinsesjes straks. Ik ben 16&pregnant aan het kijken op mtv en er zijn al heel wat tranen gerold, bleegh jankbal dat ik ben. Oeps heb ook 2 mini kanjers op en snak naar meer. Gisterenavond een sundayijs (chocol en nootjes) op, manlief kwam er mee en daar zei ik geen nee tegen. Hmmm een frikandel speciaal kan er nu wel in maar doe dat toch maar niet.
Tsjee, zit toch al op 911 kcal . Wat een hoop al zeg. Maar goed, mag 2000 hebben he, dus nog meer dan de helft over hahahaha. Die kcal en het tellen ervan. Er zijn dagen dat ik echt alles tel wat ik eet. Maar ook dagen dat ik niet tel. Zal wel anders worden als ik bevallen ben haha. @HVJ, als de kamers klaar zijn zal ik ze laten zien. Bij Esmee aan de muren moet nog van alles komen. Ze heeft de grootste kamer en behoorlijke stukken muur. De babykamer, kan niet wachten tot die klaar is. Hoe ga jij het doen met de kleine erbij? Dan bedoel ik qua meubels etc.
Butterfly, ja lastig he. Hier op de kdv ook veel jonge meiden. Levi gaat nu op woensdag naar mijn smoeder,maar als ik straks weer ga werken moeten we ook opvang zien te regelen want wil hem geen 3 dagen bij souders brengen
Hier ook niet stipt met calorieën tellen, puur omdat ik veel spuug dus zit er vaak onder dan boven. Succes met de kamers! Als de kleine er is gaat die bij ons op de kamer ivm bv en als de baby 6 maanden is gaat die bij mijn dochtertje op de kamer, dus de ledikant wordt voor de baby en ons meissie krijgt een peuterbedje. Zo ongeveer denk ik.
Ik denk dat calorieën tellen op zich niet veel uitmaakt als je zwanger bent. Stel je zit op 1400 calorieën. Ga je niet zeggen, ow ik neem er morgen 200 minder. Blijkbaar heeft je lichaam er dan gewoon 1400 nodig. Als je zwanger bent kan je het nooit doen met de calorieën die je zou hebben als je niet zwanger bent.
Kaatje.. Wat goed dat je nog even doorgaat! Hoe lang ben je?!Mooi menuutje meid.. Wanneer wil je weer werken? Butterfly.. Wat een domper! Je mannetje inmiddels weer een beetje gezellig?! haha..Je wel vermaakt vanmorgen zo te lezen.. Zo, je mannetje dus ook flink afgevallen. Je kunt beter een boterham extra smeren dan sausijzenbroodjes e.d. Hier van de week ook volledig de zorg gehad voor Esmee. Erwin was natuurlijk ook druk met de keuken. Maar zoals vanmorgen.. Erwin neemt Esmee mee, kan dan zelf even lekker bezig in huis, net even naar het dorp geweest, bij de hema gesnuffeld en een mooie bos pioen rozen gekocht en een hortensia voor op tafel. Normaal kan dat niet omdat Esmee slaapt en nu is Erwin dan thuis. Lekker hoor! Ik heb nog 13 dagen vakantie. Hier heeft mijn moeder er ook een handje van om Esmee te corrigeren waar ik bij ben en dan vooral bij dingen die ik niet erg vind.. Het is constant Esmee niet doen, laat dat, stop daar mee.. Niet zo leuk dus.. Wat ik eerder al zei: Met ee gastouder met je het treffen, er zitten ook goeien tussen maar ook mensen die het enkel doen voor het geld. Wat vervelend dat je moeder Esmee zo hard aanpakt. Ik zou er toch wat van zeggen hoor.. Het is jullie meisje!! Laatst was mijn moeder waarschijnlijk erg boos geweest op Esmee.. Ik zij tegen haar.. Ga je mee naar oma **** .. Esmee, nee, oma *** boos! Ze heeft dan ook duidelijke voorkeur. Mijn moeder is ook wel heel lief hoor. Maar zit er soms te veel boven op. Een kind heeft ook ademruimte nodig en moet grenzen zoeken en ontdekken. HVJ.. Goed menuutje zeg! Lekker bezig geweest in huis? Hier is het nog zonnig en warm. Eind van de middag voorspellen ze hier buien.. Nou, kom maar op! Je eetlust is vandaag weer terug he? ******* Hier als lunch een tosti met 30+ kaas en een plak light salami op..Oja, en een perzik. Net nog een handje chocopinda's gehad.. Jaja, ze zijn weer in huis! haha.. Vanmorgen alles achter thuis, de schuur en de garage opgeruimd, 2 ritjes stort verder maar wel alles weer lekker aan kant! En dus boven en beneden aan het soppen geweest.. Flink wat calorietjes verbrand dus.. Net even naar het dorp geweest, een jurkje voor Esmee , 2 bossen pioenrozen en een grote hortensia gekocht voor op de eettafel.. Ons huisje is weer prachtig!!
1.74. Heb het op mijn oude werk zo geregeld dat ik even een paar maanden rust heb, dus per 1 november moet ik weer ergens een baan hebben.
Hier even snel tussendoor hebben niet meer gebeld om te werken dus met mams en paps naar markt en winkel geweest! Maar nu regent en onweert het hier zo hard dat ik lekker binnen zit moet wle nog gaan tanken, naar de winkel en boeken halen!! Mijn menuutje word beetje aangepast heb namelijk nog 2 beschuiten met smeerkaas gegeten en appel Heb nog niet bijgelezen!SORRY!!!!!! Jullie plannen voor vandaag???
@HVJ, o, de baby slaapt bij jullie op de kamer? Dan willen wij maar 2 maanden en dan toch echt naar de eigen kamer. Voor Esmee hebben we een nieuw ledikant gekocht waarbij de zijkant eruit kan. We hebben ook gekeken naar een peuterbed, maar dat vind ik te gevaarlijk voor Esmee. Slaapt de kleine dan bij jullie in bed? Ga je ook voor een duo wagen? @Mamavesmee, ja dat vind ik ook lekker nu Harrold thuis is. Je kunt soms even de boel, de boel laten en even lekker weg. Maar goed, aangezien er hier nog wel wat gedaan moet worden qua verfen etc doet hij dat ook en neem ik de zorg voor Esmee op me. Vind het heerlijk het nu even samen te doen. Met mijn moeder valt niet te praten, ze wordt meteen boos en voelt zich aangevallen als ik haar op dingen aanspreek. Het voelt ook niet goed meer haar te laten oppassen. De komende 2 maanden blijft Esmee wel bij oma en beppe omdat we pas in februari met de gastouder starten aangezien ik straks 4 maanden verlof heb. Vind het dan ook zonde om een gastouder te betalen terwijl ik thuis ben. En lekker geshopt dus. @Kaatje, dus werken zit wel in de planning voor jou? Moet je een baan zoeken of kun je weer naar je oude werkgever terug? Ik vond het heel moeilijk te beslissen waar we voor zouden gaan. Mijn zusje werkt ook op de opvang hier en van haar hoor ik echt veel verhalen, waarvan ook minder leuke dingen. En hoe het op de groepen gaat, en hoe de begeleiders zijn. Kreeg er vrijwel een nare smaak van. Esmee zou wel voor zichzelf opkomen, maar de baby straks niet. En gezien mijn diensten en rooster is een gastouder idealer. Maar wel lastig allemaal hoor. En wat je zegt betreft kcal tellen ben ik het met je eens. Ik tel soms puur om te kijken of ik niet belachelijk meer ga eten, wil niet 3000 kcal eten en dat deed ik voorheen altijd. Teveel dus. Dus meer een test om te zien of ik gezond kan eten zonder bewust te tellen. Gaat heel goed hoor. @Humbley, het begin is er weer!!!!! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Hier lekker in de tuin met Esmee liggen dutten. Ik kietel Esmee vaak onder de voetjes, kan ze niet tegen. En ik lag lekker te dutten, en ze begint mij dus te kietelen onder de voeten en heeft de grootste lol. Geweldig hoe ze alles na kunnen doen. Gaan zo even een bakkie drinken en een stukje koek en fruit nemen. En dan maar eens met eten beginnen. We eten gebakken aardappeltjes, met sla en een gehaktbal, wilde manlief graag!
@Butterfly: Haha heb me keurig gedragen tijdens het shoppen hoor! Alleen maar een nieuwe BH, maar dat was ook echt nodig, want ik heb er nog maar 2 die mooi zitten haha Balen zeg van je bank! Hier terug van het shoppen. Heb eindelijk mijn witte blackberry! Maar snap er nog weinig van hahaha. Heb mijn foto's opgehaald, die ben ik nu aan het inplakken, wordt hardstikke leuk! Helaas vanmiddag wel bezweken voor een overheerlijke tosti met kipfilet, kaas, ananas en een kerriesaus. Niet zo verstandig dus, maar hij was heerlijk!! Vanavond dus maar rustig aan met het avond eten. Ga vanavond bij een vriendinnetje foto's plakken, want haar foto's puilen uit van haar kindje. Zijn nu ongeveer bij de 2 jaar beland. Haar dochtertje is 3 maar maakt echt van IEDERE gebeurtenis 600 foto's, dus we hebben nog wel even te gaan! Maar wel erg gezellig natuurlijk!
@Kaatje, klopt wat je zegt. Mooi menu meid! @MvE, dank je ja heel wat gedaan in huis. Haha viel jou dat ook op dat mijn eetlust terug is hihi. @Humbly, super! @Butterfly, ja bij ons op de kamer in een wiegje tot de 6e maand (hebben we bij ons meisje ook zo gedaan). Ik vind een peuterbedje ook best gevaarlijk (ze zal dan tegen die tijd 26 maanden zijn), maar wist niet dat dat bestond ledikant waarvan de zijkant eruit kan. Tot wanneer kan ze erin liggen die ledikant? Heb er lang overna gedacht en twijfel tussen draagdoek en ons meisje gwn in haar buggy laten of een duowagen, maar denk dat het uiteindelijk de 2e wordt en jullie? Ik twijfel tussen de Phil&Teds en AbcZoom, welke willen jullie? Ik heb momenteel alleen een buggy voor m'n dochter en geen kinderwagen oid.
Goedzo humbly ! Butterfly, ik moet wel werken om financiele redenen. Nee mijn oude werkgever is geen optie meer. Hele hoop gebeurd. Kan het niet zo openbaar zetten,maar hou het er maar op dat er weinig begrip was na Milou* en dat er zelfs rechtsbijstand en advocaten bij te pas gekomen zijn
Heb hoofdpijn en ben kei warm van binnen (soort van opvliegers), zou dat ook bij een zw horen? Ik heb ineens zin in gekookte aardappels en frikandel, dus de aardappeltjes op het vuur gezet en dat 2e moet ik nog ff overna denken.
Pfff heb het echt stikheet van binnen terwijl de deuren hier openstaan en ik bijna in mijn naakie zit hier. Bleghhh hormonen... Heb net weer zitten huilen toen ik Dr.Phil keek, een zoon van 9 die zijn gevoelens uit jegens zijn strenge vader *zucht*.
@Kaatje, nee kan me voorstellen dat je het niet openbaar wilt neerzetten, hoeft niet hoor. Maar als ik het zo lees....wel heftige periode geweest dus. Ik moet ook wel blijven werken. We hebben een huis gekocht, en zouden het op 1 loon wel kunnen doen. Maar ik werk meer voor de extra dingen, en leuke dingen. Vind ik ook belangrijk. Maar ik werk voor een groot deel ook wel omdat ik niet happy zou zijn 7 dagen per week thuis te zijn. Dus ook het sociale stukje is voor mij belangrijk. @HVJ, ik heb een duo wagen van Top Mark gekocht. Heb ook lang getwijfeld hoor. Esmee loopt veel liever, het is meer om praktische redenen en wil daar geen mega dure wagen voor. De wagen die ik heb inclusief babynestje was ook maar 230.00 euro. Maar echt een super mooie, praktische wagen. Ben er erg blij mee. Ik heb het ledikantje bij Ikea gekocht. Was niet eens heel duur. Ze kunnen er wel in tot 4 tot 5 jaar. Omdat de zijkant eruit kan.