Om een lang verhaal kort te maken, heb het afgelopen jaar een hoop mee gemaakt ( geen contact meer met mijn ouders, Milou* verloren, miskraam gehad, geen begrip op het werk ect ) en zit/zat daardoor alles behalve lekker in mijn vel. Ook last van paniekaanvallen,daarvoor loop ik nu bij de ggz. Dus even een paar maanden de tijd en rust nemen om aan mezelf te werken.
meiden even een vraag.. wat is het beste moment om te wegen? doe het nu altijd in de middag tussen 1 en 2.. maar wat is de beste tijd? en dan gewoon een keer per week?
Ik weeg me 's ochtends, als ik wakker wordt ga ik plassen en stap dan op de weegschaal. ik was eigenlijk van plan om 1x per week te wegen, is nu 3x per week geworden
Kaatje.. Wat vervelend dat je geen contact meer hebt met je ouders en ik je verhaal over Milou* gelezen.. heftig zeg! En dan ook nog een mk. Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt maar kan wel begrijpen dat werk er dan even niet bij is.. Helpen de bezoekjes binnen de GGZ je goed? Vind het onwijs moedig dat je toch bezig bent met afvallen nu..
Thanx. een reden dat ik niet lekker in mijn vel zit is mijn lichaam/gewicht. En nu heb ik de kans en mogelijkheid om af te vallen dus moet ik het doen ook. Idd heftig allemaal. Het is trouwens de keus van mijn ouders geweest om het contact te verbreken. Mijn moeder omdat ik geen ja en amen meer zei, en mijn vader omdat hij mijn moeders kant kiest,omdat hij met haar in één huis moet wonen. Ben nu 4x bij de ggz geweest, en helpt al wel. sowieso het feit al dat ik even lekker mijn verhaal kwijt kan ect. Ik ga ook off truste
Kaatje.. Als dat o.a. de reden is dan is het id. goed om het aan te pakken. En dat lukt je goed. Jeetje, je ouders die het contact verbreken.. Vreselijk zeg! Kleine meisjes worden groot. Vond je moeder dat lastig.. Een eigen mening en leven.. Fijn dat de gesprekken je opluchten.. Hopenlijk helpt dit kluppie je om te blijven afvallen en dan zit je wat je lichaam betreft weer goed meid..
@ Kaatje: Jeetje wat heftig zeg, wat jij hebt meegemaakt. Ik vind het echt knap van je dat je nu met afvallen bezig kan zijn meid! Petje af! @ Renate: Ik weeg altijd 's morgens (direct uit bed) na het plassen, voor het ontbijt! @ MamavEsmee: Lief van je dat je de dienst van je collega overneemt. Kan me voorstellen dat je man het niet leuk vind maar inderdaad, dat doe je gewoon voor je collega. Hier net Komt een vrouw bij de dokter zitten kijken. Mooie reden om eens een potje ongegeneerd te gaan zitten janken. Wat een mooie film! Ik ga zo douchen en naar mijn bed. Morgen naar mijn ouders alvast voor vaderdag, aangezien wij zondag in Brugge zijn. Truste, liefs
Denk dat t ook met je bouw te maken heeft. Ik voelde me goed bij 57. Woog voorheen 53, ok dat was aan de lichte kant, maar toen was ik actief met skaten en fietsen. Nu - 10 jaar later - ben ik lui
Hey meiden, Hier was de weegschaal ineens niet meer lief, woog vanmorgen weer 5 ons meer dan gister en ik snap er niks van eigenlijk. Misschien omdat ik nog niet naar de wc ben geweest, en me amper bewogen heb ofzo, ik weet het niet. Hopelijk is het er snel weer af. @Kaatje: Super knap dat je ondanks alles toch wilt afvallen, echt respect! @Mel: Veel plezier bij jullie pap en mam, en natuurlijk in Brugge Als ie jou gaat ten huwelijk gaat vragen ben ik de eerste die jij smst he Ken namelijk iemand die dat ook heeft gedaan in Brugge een paar weken terug hahaha @MamavEsmee: Lief dat je je collega hebt geholpen
Kimmetje.. Balen van die 500 gram zeg.. I.d. een keertje goed sch**ten En je bent het weer kwijt! WErkse vandaag! Melanie.. Dat zou wat zijn.. Ten huwelijk worden gevraagd!! *** Redelijke nacht gehad.. Een client was erg vroeg.. Die dus even weer naar zijn apartement gestuurd. Mijn dienst begint pas om 8.00 maar die client had om 6.00 al ontbeten en zat in Oranje tenu te wachten op de voetbal..
Mijn menu voor vandaag: Nu: 2 knackebrodjes met kipfilet en een kopje koffie.. Tegen 11.00 nog een knackebrodje met kipfilet en een bakje kwark. L: 2 boterhammen met mager beleg en een stuk fruit.. T: fruit of een klein koekje. A: frietjes en een snack. T: blokje kaas/ gehaktballetje of wat chipjes.
Goedemorgen meiden, hier net weer blij geworden van de weegschaal. Ik was 2 kilo eraf toen een halve erbij en nu is de halve er weer af plus nog 3 ons Ben totaal nu 2,3 kilo afgevallen !! Kimmetje, je ziet het bij mij was dat dus ook zo. Een keer goed naar de wc gaan helpt wel, maar soms hou je ook gewoon even net wat meer vocht vast of zo. Maar ik snap je ontevreden gevoel,ik was gister toch ook iets minder gemotiveerd. Had heel erg zin om te gaan zondigen. Maar heb het niet gedaan Goed zo *klop klop* Vandaag naar een verjaardag en daarna natuurlijk even voetbal kijken. Zal wel een moeilijk dagje worden. Heb net lekker een beschuitje op en verder nog niets. Vanavond eten we een soepie met een stukje stokbrood, hmm nu al zin in. Kaartje wat heftig dat je je ouders niet meer ziet zeg. Lijkt me echt moeilijk. Ik vind het knap dat je ondanks de ellende toch de motivatie weet op te brengen om te lijnen. Super ! ...enne die rok staat je leuk
@ butterfly, ik weet dat je zo een jaar bezig moet zijn maar vind het zo moeilijk om te moeten wachten... maar we doen het toch! Ik heb eerst 7 maanden in de ziektewet gezeten (Mijn vader is op mijn 14e jaar overleden en dat had ik niet goed verwerkt) nu sinds januari zit ik in de WW (wegens inkrimping van het bedrijf... ik werkte op een aannemersbedrijf dus dat was te verwachten... @ mama rianne, spannend hoor maandag! @ monique, welkom @ melanie, sorry van het negatieve, beetje kut week gehad... @ renate, ik drink nu bij iedere maaltijd eerst een glas water, dat vult (voor mijn geoel dan) misschien een tip om te proberen? misschien ook wat meer afwisseling in je eten kan je trofwisseling ook op gang brengen! als je alleen zoete dingen eet zal dat denk ook niet goed zijn. @ moppie, zou een moord willen doen om 63 te wegen (al denk ik dat mijn zwager er niet naar kan kijken... hij zei al: niet te veel afvallen he marietje... dat ben ik niet gewent!) haha en tja, dat verhuizen... @ rietje, enjoy the club! @ hier vanmorgen op de weegschaal gestaan en 3 ons eraf! helemaal blij na zo'n rot week. Straks naar de kerk en daarna naar het crematorium. heb het niet zo op die dingen maar het moet... gisteren ook naar de avondwake geweest en toen ik thuiskwam lekker vroeg naar bed gegaan. Het heeft geen zin om mijn menu op te gaan schrijven want het gaat toch allemaal anders lopen... na de crematie voetbal kijken... alsof er niks gebeurt is, en dan een verjaardagsfeestje... in het oranje... het leven gaat door he?? Ondanks alles ben ik blij dat ik na deze week nog ben afgevallen, het is niet veel maar toch wel wat. Denk dat ik morgen pas weer de tijd krijg om te reageren. Lieve vriendinnen! een hele fijne dag toegewenst!
Monique welkom hier ! Renate Ik zou zeker niet te veel bananen eten, maar dat heb je inmiddels al van de andere meiden gehoord. Ik eet in tegenstelling tot de anderen wel graag eierkoeken tijdens het lijnen, maar dan neem ik van die mini's van AH die zijn niet zo veel kal. Wel oppassen natuurlijk dat je er niet te veel van eet. Als je het mee berekend op calorienchecker dan kan het allemaal wel. Wens je veel succes in ieder geval. Een beter volkoren boterham dan broodjes hoor, die vullen meer en blijven langer vol gevoel houden Ach het zijn maar tips doe er wat mee als je je er zelf ook goed bij voelt. Melanie wij zijn ook laatst in Brugge geweest dat is LEUK ! Wanneer ga je en waar ga je slapen ? In het centrum of er buiten...
Goeiemorgen dames. Iedereen lekker geslapen. Ik heb eindelijk na 2 nachten weer redelijk geslapen, alleen vriendlief was om 7 uur alweer wakker..grrr Ben er om 8 uur maar uit gegaan. Heb lekker een vrij weekend, vanmiddag voetbal kijken en vanavond een verjaardagsfeestje waar k braaf aan de water ga. Vanmorgen was de weegschaal gewoon nog 75.2 ipv 74.6 Maar gisteravond bami met bapi pangang gehad, dus wel logisch dat er niks af is. Vandaag gaan we er weer tegenaan. Mijn menu: O: schaaltje magere yoghurt met frosti kellogs T: 2 koffie met plak ontbijtkoek. L: 4 crackers met kaas/komkommer, jam en filet american Glas opkikker T: Thee en schaaltje met aardbeien/kiwi A: Gemengde sla met komkommer/tomaat/eitje/ beetje naturel dressing en minute steak.
Even reageren: @MvE: ha dus je client was al vroeg startklaar voor de voetbal, wel grappig. @Kimmetje: Balen meid, maar misschien hou je inderdaad vocht vast en keer naar de wc doet ook wonderen. @Beschuitje: Super zeg 2,3 kg, gaat goed Ga zo door @Melany: Veel plezier in Brugge, geniet ervan. @Nieuwelingen: Welkom hier @Kaatje: Jemig meissie wat heb je al veel te verduren gehad, dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. Ik vind het erg knap dat je nu aan het afvallen bent. Dikke knuf voor jou!! @Renate: Ik weeg me altijd s'ochtends nadat ik naar toilet ben geweest. S'avonds weeg ik altijd zwaarder.. @Butterfly: Oh oh oh nog niet gelukt met de boodschappen Ik ben heel snel ff naar de poiesz geweest. Lukt het allemaal met de boel ordenen? Manlief had toch vandaag aangegeven naar de stort te willen? @Moppie: Hoe is het met je? En met de kittens enzo? @Mamarianne: Spannend meid, maandag is het zover
Ja hihi maandag is DE DAG Nog niet echt zenuwachtig ofzo hoor! Ik word volgende week pas gemeten of had ik dat al gezegd?? Zo om half 11 even wenkbrauwen doen voor maandag en dan de kids naar Beppe brengen,en vanmiddag Nederland kijken en vanavond ook nog ff feesten,beetje een vrijgezellen feest houden samen,morgen uitslapen en het is vaderdag denk tegen 11 uur de kids weer ophalen dan kan Jurre gewoon thuis slapen Hoop dat Jurre het goed doet bij Beppe maar ja das een lang verhaal ga ik jullie nu niet mee vervelen!! En dan morgen middag maar ff aan de poets ofzo! Moet wel netjes zijn voor maandag he Iedereen een goed weekend!