10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 4

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn volle longen zitten me nog niet zo in de weg dat ik me niet lekker voel, ben er nu ik zwanger ben liever op tijd bij.
    Als ik niets doe word ik zo benauwd, dan kan ik over een week of 1.5 week niet eens meer de trap oplopen. Nu kan ik alles nog, maar voel het langzaam weer aankomen. Ga dus nu wel gewoon werken.
    Maar in de zwangerschap van Esmee ben ik na 6 maanden werken met verlof gegaan omdat ik elke maand prednison moest hebben.
    Als ik eerlijk ben..... zo begint het er nu ook op te lijken.
    Heb drie weken geleden net een kuur gehad.
    Morgen voor controle naar de VK, wil even overleggen of ik er goed aan doe via de VK te blijven of nu toch naar de Gyn in het ziekenhuis ga. Het is namelijk zo dat bij langdurig medicijngebruik de baby enkele dagen ter controle en observatie in het ziekenhuis moet blijven. Bij Esmee de laatste 3 maanden aan een kleine dosering prednison dagelijks geweest. I.v.m mijn astma is het verstandigste om naar het nu aan de Gyn over te laten. Thuis bevallen had me super geleken, maar qua gezondheid kan het voor mij gewoon niet.

Mijn dagje verder:
    T: een appelkruimeltaartje :) en koffie.
    A: Penne met tomatensalsa.
    T: FRUIT!!!!!

Oeps, taartje was niet de bedoeling, maar moest boodschappen doen en kwam bij de Hema langs. Manlief had een moorkop, die heb ik niet genomen. Voor vanavond een maaltijd gehaald wat er ERG lekker uit ziet en maar 410 kcal voor de hele maaltijd.
    En vanavond MOET ik echt fruit eten.
    Want dat heb ik nog niet gehad.
    Neem een peer en een appeltje mee naar het werk, en nog een pakje sultana yoghurt koekjes, voor in de auto als ik vrij ben.

Ik ga naar de huisarts en door naar mijn werk!!!
    Misschien tot vanavond, en anders ben ik er morgen weer effies!!!
    Dan alweer vrij ( 1 dagje ), dan woensdag en donderdag een late dienst en alweer weekeinde :p. Heerlijk, werken in de zorg!!!!

2. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Butterfly, geen slecht idee om het met je vk over gyn te hebben. Succes bij de ha en werk ze!

@hier net een uurtje getukt, maar nog wel hoofdpijn. De kleine net voor een uurtje op bed gelegd ze was zo moe en begon vervelend te doen.

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hallo allemaal

ik meld me ook weer. gisteravond thuis gekomen van vakantie. was op camping van ouders en zou tot 29/30e blijven maar was het wel zat. heb 9 leuke dagen gehad maar was er nu wel klaar mee. Kat thuis was niet in orde hoorde ik, er waren nauwelijks leeftijdgenoten en als ze er al waren waren het gezinnen die steeds weggingen en de rest waren ouderen met evt. kleinkinderen ouder dan luuk.
    heb met luuk wel leuke dingen gedaan zoals zwemmen, circus etc. maar zat alsnog s avonds alleen in de caravan dus tja... dat kan thuis ook en dan heb ik gewoon mijn eigen spullen en ook internet etc

afijn mijn ouders gaan morgen opnieuw nog paar dagen erheen en verwachten nu dat ik dan alsnog de laatste paar daagjes meega en willen donderdag of vrijdag gaan varen met mijn opa en oma ook erbij. allemaal lief bedoeld maar heb eigenlijk gewoon liever de laatste dagen thuis... pff en zie dat dan maar op een positieve manier te brengen. Moeder gelijk teleurgesteld en noemt dat ik juist als single moeder dat wat meer moet loslaten en flexibeler moet worden en zegt denk er nog maar even over. Pfoe.

Verder in de afgelopen 1½ week ook ½ kilo aangekomen. nu weer 75,8 dus vanmorgen :(
    en tot overmaad van ramp belde ook mijn ex nog even in de vakantie nadat mijn zoontje per ongeluk hem belde (knopje ingedrukt). die had gelijk hele verhalen en beschuldigingen en dat hij even alleen had moeten zijn en rust en daarom geen contact opnam maar had tegelijkertijd idd nu wel een nieuwe vriendin. Heb hem gezegd dat hij het uit mocht zoeken en rust te willen en heb opgehangen.

Afijn ben blij dat ik weer thuis ben. Had me er echt op verheugd en was ook leuk dingen met luuk te doen maar het is minder als je ook juist op vakantie zo met je neus op de feiten wordt gedrukt als single mama en dan ook je ouders nog eens verwachtingen hebben die je liever zelf anders doet.
    Morgen nog maar eens even bij hun aangeven dat ik gewoon zelf de keuze wil maken om thuis te blijven.

verder nog niet alles bijgelezen.... nogal erg veel getypt hier zag ik :)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mamametzoon, jammer dat er geen leuke gezinnen waren op vakantie. Moet je idd maar net treffen en aansluiting bij krijgen. iig wel wat leuks met Luuk kunnen doen. En als je geen zin hebt gewoon tegen je ouders zeggen. Dan zijn ze maar even teleurgesteld, je bent volwassen genoeg om je eigen keuzes te maken, en die ex van je gewoon lekker in zijn sop laten gaar koken !

5. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @MvZ welkom terug van vakantie!!
    jammer dat je eerder terug bent gekomen maar laatste paar daagjes thuis kan ook lekker zijn!
    Je kan evt 1 dagje op en neer naar je ouder!(als het in de buurt ligt)
    @HvJ het gata vandaag weer niet goed! heb echt medelijden met je meid! hopelijk ben je snel ervan af!
    @butterfly last van je longen is erg vervelend!hopelijk zegt de ha dat ze je in het zh verder mogen onderzoeken! als je daar toch al onder behandleing staat kun je toch gewoon een andere arts krijgen voor 1 x!
    @kaatje hoe is het met jou?

Hier middag gepoetst, mannetje kwam om 15uur ziek thuis (schijnbaar iets verkeerds gegeten!!!)om 16uur naar de winkel geweest en net voor mij alleen gekookt! mannetje is echt beroerd! dus ga zo maar even wat thee voor hem maken!
    Zometeen komt mijn pa nog voor 1 rolluik te maken (centjes) en daarna ga ik in mijn pyama op de bank hangen! (HEERLIJK)

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow jee hoop dat je mannetje snel opknapt.
    Hier alles goed hoor,maar zit tegen mijn ongi aan en heb constant honger ! Vandaag netjes een banaan op voor ik ergens op de koffie ging. daar toch een eierkoek genomen. Maar goed nog steeds netjes 7 kg eraf. Gaat goed dus :)

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Moppie: Hier heel veel verjaardagen en feestjes. En voorlopig gaat het nog wel even zo door!

@ Zustertje: Super dat je weer zo goed gaat met afvallen!

@ Hvj: Lekker weekendje gehad dus. Heerlijk zeg!

@ Beschuitje: Super zeg… afvallen op vakantie! Doe je goed. Ik kom meestal alleen maar aan! ;) Heb je het naar je zin gehad?

@ MamavEsmee: Fijn dat het zo goed gaat met jou relatie met de weegschaal ;) Hoe is het geworden met de nieuwe gordijnen?

@ Emma: Hier de sportschool ook opgezegd. Ik ga nooit! Zonde van het geld! Fijn dat je goed af blijft vallen ondanks meer eten.

@ Butterfly: Balen van het eten gisteren. Das echt slecht! Fijn dat esmee zo genoten heeft, en dat de pizza toch gesmaakt heeft, ondanks het lange wachten. Je blijft mooi op gewicht meid! Hoe was het bij de huisarts?

@ Mamametzoon: Gezellig dat je er weer bent. Fijn dat je leuke dingen met Luuk hebt kunnen doen op vakantie. Jammer dat er zo weinig aansluiting was op de camping. En die ex… ik heb er geen woorden voor!

Vandaag wel lekker gewerkt. Functioneringsgesprek gehad, maar was zo klaar want ze hadden niks te vertellen. Alleen de dingen die ik in te brengen had, zijn besproken. Wel positief dus (maar ik had ook niet anders verwacht)…

Vandaag een balansdagje, mijn menu:

O: 200 gram optimel vanille yoghurt
    1 beker optimel drink

T: 1 appel
    1 kiwi

L: 3 meergranenboterhammen met;
    30 gram filet americain

T: 2 chocoladebiscuittjes (kon het weer niet laten)

A: 400 gram tomaten soep
    1 bruine pistolet met;
    25 gram kip-kerriesalade
    20 gram filet americain

T: 1 raketje

Ik kom hiermee op een totaal van 969 kcal.

Liefs

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mooi menu ! En fijn toch zo'n positief gesprek

9. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    joh! maar 8 pagina's in 2 dagen! hebben jullie vakantie ofzo??:D

@ zustertje, super meis, 97.5... en dan ook in je banner gewoon kunnen zetten dat je 25 kilo kwijt bent... echt je bent een kanjer!
    @ mamavesmee, ja was zo leuk dat winkelen.. mijn vriend zag dat korte spijkerrokje gelijk hangen... hij is helemaal trots... maak je je pizza altijd helemaal zelf??? knap hoor!
    @ kaatje, balen dat je zo'n honger heb....
    mooi hoor kaatje, je kamer! (ook mooie kleur meubels.. denk dat wij dit in de woonkamer hebben...)
    - ik heb in mijn vorige huis een tekst op de muur geschilderd / gesjabloneerd! was ook een structuur erin! is super mooi geworden maar keiveel werk. (eerst alles met de computer uitgewerkt, toen alles uitgesneden, toen met de kwast sjabloneren en toe alles bijwerken... Wel veel complimenten over gehad)
    Supermooi beeld. wij hebben ook iets met 2 handen op de schouw staan.. (zal straks eens een foto maken)
    @ melanie, ben het helemaal met zustertje eens. geniet ervan... je kunt toch niet je hele leven streng blijven??
    - balen dat je net niet kan vinden wat je wil... (heb ik ook wel een beetje een handje van, weet hoe irritant het kan zijn)
    @ mamarianne, erg he? als je lekkere trek heb.
    @ Hvj, lekker ontspannen dagje gehad zo te lezen. balen dat je nog steeds misselijk bent!
    @ beschuitje, goed meid! en dat op je vakantie!
    @ patriesja, Lang nog he? tot eind augustus... (gaan we samen aftellen... )
    @ dani, plannen voor vandaag??? lekker gewerkt en vanavond lekker bankhangen !! hihi vriendlief schop ik vanavond de deur uit, hij heeft vakantie maar is zo hyper als ik weet niet wat... (en ik helemaal op! haha)
    @ mamavesmee, super dat je weer aan het zakken ben...

Mijn menu van vandaag:
    ontbijt: 250 gr optimel yoghurt
    Lunch: 2 bruine boterhammen, met boter, kipfilet en filet american, met een glas halfvolle melk
    tussendoor: 2 kiwi's en een krentenbol
    Diner: 150 gr, gebakken aardappelen, 100 gr boontjes en een hamburger met gebakken uitjes!

rond de 1045 kcal.. vanavond misschien nog wat lekkers...

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kaatje.. Jammer van de balansdag maar er is in iedergeval niets bij! Zo moet je het maar bekijken!! ;)Ik ga vanavond een deel van de kleding op marktplaats zetten. Zal je de link pb'n. Einde van je cyclus.. ;)

Zustertje.. Gelukt met huishouden en de weegschaal was i.d. lief! Op naar de 95!

HVJ. je hebt dus een leuk weekend gehad zo te lezen. Groot gelijk dat je lekker een dagje relaxen hebt ingepland. Hoe gaat het met de billetjes van je meisje? De rest van je eten wel binnen kunnen houden?

Beschuitje.. Wow, terug van vakantie EN 1,3 kg lichter! Goed zeg.:D

Patriesja.. Jij moet nog even voordat je vakantie krijgt. Bekijk het maar zo.. Iedereen heeft het er dan al opzitten en jij mag lekker nog! :p

@Avatar.. Bedankt voor de complimentjes.. vind het zelf ook een erg leuke foto!

Dani.. de weegschaal blijft dus een beetje hangen begrijp ik? Niet meer gebeld om te werken? Beterschap voor je mannetje.

Emma.. Fijn dat het stabiliseren goed gaat! Toch altijd weer spannend he?

Butterfly. lekker geregeld in het ziekenhuis. Fijn dat je op korte termijn nog bij je huisarts terecht kon. Vandaag weer werken, werkse meid! En je menu ziet er prima uit hoor!

MmZ.. Weer terug van vakantie.. Kan me goed voorstellen dat je dan s'avonds het liefste thuis zit.. Als er toch verder niemand is op de camping waar je een klik mee hebt. Ik hoop dat je ouders uiteindelijk je keuze snappen meid.. Je wilt ook niet " ondankbaar" zijn. Die 1/2 kilo is er zo weer af hoor! Je hebt het goed afgekapt met je ex meid!

@ gordijnen.. het is erg mooi geworden, wel even wennen maar dat heb ik altijd! Zal vanavond even een foto maken.

Melanie.. Was de weegschaal lief of te erg om op te schrijven?:p Mooi menu vandaag. Fijn dat je functioneringsgesprek goed ging.. Ik vind dat toch altijd weer spannend.

Pfff.. ben blij dat ik eindelijk zit.. Een ontzettende drukke maar productieve dag geweest.

De gordijnen hangen, ingekort en al aan de rails.. Toch fijn dat ik redelijk handig ben met de naaimachine.. Erwin heeft Esmee even meegenomen naar de supermarkt zodat ik kon opruimen, stoffen en stofzuigen. En vanmorgen ook al de grote boodschappen gedaan.
    Na het eten mijn kledingkast uitgezocht.. Alles staat op foto en ga het zo op marktplaats zetten.. Ook gaat er een zak naar het leger des heils heen met niet mooie kleding.

Menu:

O: kwark met muesli ( 185)
    T: 1/2 plak snelle jelle ( 45)
    L: stukje pizza met ham en ananas ( 254)
    T: 1/2 meloen ( 30)
    A: aardappels met sperzieboontjes en zalm ( 391) ijsje na ( 60)

Totaal van 965.. straks neem ik nog wel wat lekkers bij de koffie anders kom ik zo laag uit.. En dan vanavond nog wat chipjes natuurlijk!:D

Denk een stroopwafel die even in de magnetron is geweest, jummie!

:p
    Morgen gaat Esmee uit logeren en wij naar de bios.. Wordt dus geen mager dagje ben ik bang!:)

11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ MamavEsmee: Fijn dat je zo'n pruductieve dag hebt gehad. En oh ja... de weegschaal. Dat was vandaag niet mijn beste vriend (zoals verwacht)... 9 ons zwaarder dan gisteren. Maar weer kijken hoe het morgen is.

12. MamavEsmee

Melanie.. Oef.. dat is i.d. niet lief! Morgen is er vast al weer een groot deel af meid.

13. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    balen melanie...

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Annemie, wij hebben die kleur meubels ook in de huiskamer.
    Zat idd ook aan sjabloneren te denken,maar vraag me altijd af of ik wel crea genoeg ben.
    Heb het beeld trouwens voor een mooi prijsje kunnen regelen ! Ze komt het nog brengen ook omdat ze in de buurt werkt
    Mooi menu !

mamavesmee, mooi menu ! idd laag in de calorieën voor jou.
    Veel plezier morgen in de bios

Mijn menu:

O: 2 br. boterhammen, halvajam ( 219 )
    T: 2 koffie, 1 banaan, 1 eierkoek ( 199 )
    L: 3 crackers, 30+ kaas, kipfilet, smeerworst ( 698 )
    T: 1 ontbijtkoek, 2 koffie ( 86 )
    A: aardappelen, snijbonen, tartaartje ( 690 )
    S: 1 koffie ( 10 )
    Totaal: 1233 , had ook niet anders verwacht na 2 tussendoortjes vanochtend.
    Nou ja kan erger.

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij zijn net bij de sportschool geweest we moeten zo om 21.00 terug voor de intake gaan ze allemaal testen enz doen.
    Ben erg benieuwd ik kom straks nog wel even verslag uitbrengen nu niet zoveel zin in voel me beetje down door mijn schoonouders vertel ik straks of morgen wel beetje lang verhaal.

16. MamavEsmee

Kaatje.. Ja, normaal plan ik wat ruimer. Kwam zo uit. Heb toch maar geen stroopwafel gepakt maar een pakje met 2 lu koekjes ( 128..) lekker!!:D

17. MamavEsmee

Kaatje.. Jou menu ziet er ook prima uit, klopt je lunch wel?

Zustertje.. Je gaat dus sporten? Hopenlijk is er niets ernstigs met je schoonmoeder.

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Dani, dank je meid. Beterschap voor je vriend.

@Mamametzoon, welkom terug en fijn dat je leuke dingen hebt kunnen doen met je zoon. En tjah je ex...

@Melanie, ja zekers. Mooi menu en fijn zo een gesprek.

@MvE, dank je voor het vragen en met de billetjes gaat het weer de goede kant op. Van de ha een zalfje gekregen wat wel schijnt te werken.

@Annemie, haha ja daar lijkt het wel op dat we vakantie hebben. Ik baal er ook ontzettend van want van eten kan ik niet meer genieten. Mooi menu meid!

@Kaatje, is dat kleur ahorn van je meubels?

@Zustertje, knuff omdat je je down voelt en ben benieuwd naar je verhaal straks.

@Hier de kleine ligt gewassen en gestreken in bed. Mama met de benen omhoog en weer misselijk, het avondeten wat aardappeltjes genomen en een tomaat/rode ui salade.

19. MamavEsmee

20. MamavEsmee

Deel Deze Pagina