@Butterfly Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel minder dat jullie nu even niet op 1 lijn zitten qua regels. Ik heb het ook wel vaker gehad met mijn dochter. Gelukkig is ze er nu een beetje vanaf. Ze had ook erg last van driftbuien. En als papa er was mocht ook alles weer. Goed gesprek gehad van ho ho als jij dalijk weer gaat werken mag ik alleen weer alles recht gaan zetten. We horen gewoon op 1 lijn te zitten anders worden die driftbuien alleen maar erger als mijn dochter alleen weer met mij is, omdat van papa wel bijna alles mag. Gelukkig hebben we het nu wel door samen en gaat het echt stukken beter... Ik hoop dat die fase ook snel bij jou over is, want zeker met je zwangerschap is dat doodvermoeiend. Knap dat je "maar" 2 kilo bent aangekomen tot nu toe in je zwangerschap. Voor mijn eerste zwangerschap woog ik altijd rond de 60 kilo en daar wil ik nu weer graag naar toe. Tijdens de eerste zwangerschap ben ik 6 kilo in totaal aangekomen...en bij de tweede 8 kilo. En nog wat meer Wat ik toen echt vreemd vond was dat ik na de zwangerschappen, niet meer dat "vol" gevoel had. En me dus maar bleef volproppen met allerlei lekkers. Maar morgen ga ik ervoor en heb goede moed.
@Pluisje, dat gevoel herken ik wel hoor. Toen ik bevallen was van mijn dochter begon ik dus weer te eten en ik kende geen rem meer. Ben 3 jaar geleden met Sonja Bakker 25 kilo afgevallen. Na de bevalling smaakte alles weer zo lekker, en begon ik weer zo te eten als voor de -25 kilo. Dat gevoel van "vol zijn" had ik ook niet meer. Nu wel, kan ontzettend veel trek hebben, maar na een paar happen kan ik ineens propvol zitten. Scheelt wel . @Kaatje, inderdaad, hormonen en een opstandige peuter gaat heel slecht samen. Maar goed, vanmiddag goed gesprek gehad en hoop dat het nu beter gaat. Hier is de was er redelijk door. Alle kleertjes van Esmee hangt nu mooi in de kast, alles gestreken en opgevouwen. Zal zo de laatste spullen in de kast leggen. Voor de rest hangt er nog een klein wasje en de wasmachine is klaar, dus kan zo de laatste spullen ophangen. De rest komt dan morgen weer. Wasmand is nog niet leeg hahaha, wel bijna. Net nog even gefietst. Heb zo weinig energie steeds. Al moet ik zeggen dat ik de laatste dagen veel te weinig heb gedronken dus kan daar ook van komen. En fruit......., wat dat is ben ik het weekeinde vergeten! Zal vanavond maar een schaal fruit maken, eindig ik het weekeinde tenminste goed . Heb een drukke week helaas. Morgen slaapdienst, woensdag slaapdienst, vrijdag een dienst van 07.00 tot 15.00 en dan zaterdag en zondag ook nog een dagdienst . Maar normaal werken we tot 17.00, heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik om 14.00 naar huis ga. Ze vond het zelf ook wel veel, al had ze me zelf ingepland . Rooster word steeds helemaal omgegooid! Mijn dagje: O: 1 bruin bolletje met magere smeerworst, 1 half bruin bolletje met disney boterhamworst, klein glas chocomelk. T: paar hapjes chocoladecake ( smaakte echt niet, dus 3 hapjes ) L: 2 boterhammen, gebakken eitje met 30+ kaas en 2 plakjes salami, 2 kleine glaasjes chocolademelk. T: 2 kopjes koffie, 2 bastogne koekjes, hale dubbellikker, flesje water. A: grote kom kippensoep, zigeunerschnitzel. T: FRUIT hoop ik. Hm, vreemde dag hahaha!
Mijn menu : O: 3 crackers,halvajam en filet ( 209 ) T: 1 koffie, 1 ontbijtkoek ( 86 ) L: 2br. Brood, 30+ kaas en boterhamworst, beker melk ( 387 ) T: 2 mandarijnen, kop thee ( 46 ) A: aardappelen, sla, slavink ( 447 ) S: 1 koffie.(10) Verder tussendoor alleen water. Totaal : 1186 calorieën. Ben benieuwd naar de weegschaal morgen Butterfly, fijn dat jullie iig een goed gesprek hebben gehad. Komt vast weer helemaal goed Zag verder een hoop mooie en lekkere menus voorbij komen. Net op verjaardag geweest en de taart en chips aan me voorbij laten gaan, alleen een glaasje water op.
Butterfly.. Minder energie/conditie.. Vind het niet zo gek. Je bent al ruim over de helft van je zwangerschap en je zit aan een prednison kuur he? Je moet niet zo veel van je zelf vragen meid.. Inmiddels weer gezellig in huize butterfly? Een drukke dag gehad vandaag.. En een 7 dagen durende werkweek van de week voor jou. heftig hoor! Kaatje.. Mooi menu meid.. Misschien een tip. Als je de boterhammen op elkaar doet dan heb je 1x beleg over en kun je misschien nog extra fruit of een beker yoghurt er bij nemen. Ik ben ook benieuwd naar de weegschaal morgen.. Komt vast goed meid! **** Het avond eten was jummie. Had mijn bord echt bomvol. ipv 200 gram frite er 175 genomen.. Scheelt toch weer wat in calorieen. En wil graag dat de weegschaal morgen lief is. Ik neem dus vanavond bij de thee nog een sinasappel denk ik.. Die moeten nodig op. En dan tijdens de film wat zoutjes.
Hey meiden, @ MamavEsmee: Ik had niet van honig maar van 1 of ander onbekend merk. Ik denk niet dat het voor 4 personen was, daarvoor wassie echt te klein. Ik heb uiteindelijk ¾ van de halve plaatpizza op (kun je het nog volgen?) Dit was ongeveer 600 kcal. Hij was echt superlekker Jij lekker actief geweest vandaag. @ Butterfly: Jij hebt een knuffel verdient. Ik kan me voorstellen dat je even heel erg baalt van alles. Het zit je ook niet mee qua gezondheid, en als je man dan ook nog eens niet meewerkt word het soms te veel. Straks als hij weer aan het werk is, komt dat allemaal weer goed. Dan is voor Esmee het ritme ook weer terug Maar daar heb je nu niks aan. Hier weer terug van de verjaardag. Was gezellig. Daar alleen een stukje abrikozenvlaai op , verder van de chips en nootjes af kunnen blijven. Toen we thuiskwamen de pizza gemaakt. Wat was dat lekker zeg. Als de weegschaal morgen lief is is dit zeker voor herhaling vatbaar! Mmm! Ik kom uiteindelijk op een totaal van 1230 kcal vandaag. Best netjes dus! Nu alleen mijn zin in een ijsje de baas blijven. Haha Liefs
Melanie.. Misschien de volgende keer die van Honig nemen.. En 600 callorieen valt reuze mee voor een flink stuk pizza! Goed dat je overal af hebt kunnen blijven op de verjaardag.. Wandelen zonder geld op zak!
mve, vaak doe ik idd wel een boterham op elkaar met 1 ding beleg,maar had nu trek in een beetje smaak afwisseling. En ben niet zo'n fruit of yoghurt typje Is nu vooral die slavink die aantikt in calorieën. Had een halve aan levi gegeven maar die wilde hem niet dus heb ik opgegeten. Zonde om weg te gooien.
Kaatje.. Ok, dan begrijp ik je wel.. Ik ben gek op fruit of yoghurt! Je maakt trouwens mooie menuutjes.
Hoi meiden, ik ben er ook weer. Was een paar dagen naar Friesland, daar woont mijn schoonfamilie Ik zie dat we een nieuw lid hebben wees welkom ! Ik mag van mezelf pas woensdag wegen, maar moest mezelf net ook echt bedwingen om het niet te doen. Ik wil niet meer elke dag wegen want soms is dat echt niet leuk, dan weer iets bij en dan weer iets eraf...beter eens in de week wegen. Ik ga morgen wat meer proberen te reageren hoor, ben nu de was aan het doen voor mijn zusje. Zij kwam ziek terug van vakantie en met twee kids heb je wel heeeeel veel was. Ik help haar maar dat is het minste wat ik kan doen
@beschuitje even lekker paar dagen ertussen uit! was het wle leuk/gezellig? ah wat minder voor je zusje! echt vervelend maar ,et zop een SUPER zus komt dat wassne ook goed @kaatje je menu ziet er idd goed uit! @MvE thee wat een goed idee...........JAMMIE @melanie hier ookz elfgemaakte pizza echt lekker! maar morgen toch weer lekker gezond doen hoor heb echt gezondigd dit weekend! Ben je ook nog ijsje gaan doen? of toch stuk taart?? Hier is vriend van ons net weg nu nog even internetten en tv kijken! hele tijd al met mijn pa aan het smsen die is met mijn mams uiteten en wilde hie rnog even een pilsje komen doen maar wil ook op tijd naar bed dus hopelijk komt hij zo!!haha @betreft het werk ik hoop dat ze me morgen even niet bellen want heb even rustdagje nodig! mijn fibromyalgie komt weer goed opspelen (door de drukke week afgelopen week, weinig slaap, veel doen en vooral veel bewegen!) maybe paps wat helpen maar geen 10uur voor kdv werken!! Jullie plannen morgen?? XXX
thanx voor de complimentjes over mijn menu. Dani, zie nu ps dat je al in ronde 50 zit. Jeetje wat een end. Zijn zelf 3 jaar bezig geweest voor Levi en dat vond ik af en toe al gekmakend. Zit je ook in de mmm? Ik ga off truste
Kaatje.. Graag gedaan hoor! Je menuutjes zijn ook altijd prima. Op de kwarktaart en nootjes van gister na. Dani..Je paps nog even geweest? Jeetje ronde 50.. Nu Kaatje het zegt.. Zit je i.d. al in de MMM? Jullie zijn nog jong of niet? Al best vroeg een kinderwens, jammer dat het dan zo lang op zich laat wachten. Heftig zeg! Beschuitje.. je tijdens het familieuitje wel gedragen? Ben benieuwd naar de cijfers op de weegschaal. Lief dat je je zusje helpt door de vakantie was te doen. ***** Hier lekker wat zoutjes op..Smaakt altijd naar meer..
Hier gaat het intussen weer goed hoor. Ben ook gewoon moe, astma speelt op, opstandige peuter, alles bij elkaar werd me het weekeinden teveel. Zaten net film te kijken, een film op RTL 4, maar kwam me al steeds zo bekend voor, blijkt dat ik hem eerder heb gezien. Wilde nog een verhaaltje voor het babyboek schrijven, en wat dingen uitrpinten dus ben dat zopas gaan doen. Kan ik morgen alles weer inplakken. Ben nu wat aan het surfen op internet. Babynamen bedenken . We moeten een leuke passende meisjesnaam hebben bij Esmee. Dus als iemand een spetterende naam weet . We hebben al een kleine selectie, zo lastig de WARE naam eruit te halen. @Mamavesmee, dat is het ook! Ik wil teveel van het goede. En het maar raar vinden waarom ik geen energie heb. Het is ook logisch natuurlijk en ik weet dat ik een stapje terug moet zetten, maar zo ben ik niet. Ik ga altijd maar door en door, maar nu weet ik dat ik op moet passen. Einden wandelen.... wat ik veel deed lukt me gewoon niet meer. Misschien als ik verlof heb. Nu is het al haasten als ik werken moet, en het huishouden op orde houden vraagt ook erg veel energie van me hahaha. @Dani, en als ze wel bellen mag je toch weigeren? @Melanie, thanks meis!! Had even een baalweekeinde inderdaad, heb je wel eens he. En dan die hormonen . Tsja hahaha. Maar de pizza dus erg lekker. Zo klonk het ook wel hoor haha. En gelukt om geen ijsje te nemen?
Butterfly.. Lekker avondje voor jullie, vind het heerlijk om wat aan te rommelen. Wat ik zelf leuke namen vind: Jasmijn, Jade, Marin, Evi, Eva,Mirthe, Anouk, Suze..
Ja mijn paps is nog geweest met mijn mams en 2 vrienden met dochter zijn net weg! was wel gezellig! We zitten idd in ronde 50! we zijn na 18 maanden naar zh gegaan en die deden niks todat ik 15 kilo was afgevallen vanwege risicos enz (en ook leeftijd doet ertoe) en dus ben ik toen voor maagbandje gegaan! Dit heeft 2 jaar geduurd en nu hbe ik hem dan en wil ik eerst afvallen en het gewoon zijn beloop laten gaan! Mocht het eind dit jaar nog niet zover zijn dan zullen we waarschijnlijk in januari naar het zh gaan voor naar de mmm in te gaan! Het is soms frustrerend zeker omdat we jong zijn (24 en 25), mijn oma en mijnma 1e ronde zwanger waren en in de tijd dat we bezig zijn heeft mijn bf, mijn nicht, 2 vriendinnen en 1 nicht van ruud al 1 of zelfs 2 kindjes gekregen! vriendne waar we gister waren vertelde ons gister dat ze in blijde verwachting van de 2e zijn en in april uitgeteld zijn! dus dat was even slikken!ik wil ook graag! Maar ben ook bang voor de uitslagen van alles! ik voel namelijk mijn eisprong en hbe ook al op echo gezien dta ik eisprong heb dus maybe ligt het aan vriendlief ofzo! zelfs al vaker gedacht dat we maybe nooit zwanger zullen raken weet dan wel dat er voor mij wereld in stort!kinderne zijn mijn lust en mijn leven!! PFFFF..........naja nu zijn jullie up to date @butterfly ik mag dan idd weigeren hbe geen vast contract ofzo maar alles wat ik werk is spaargeld en hbe nog 5 weken vakantie en wil dan gewoon 3 of 4 dagen werken en de rest vrij hebben voor huisje, boodschappen en mijn eigen ding!
Ik heb me heel netjes gedragen....zelfs mijn eigen brood op en het koekje bij de thee in een restaurant laten staan Als ik nu nog niet afgevallen ben haha....woensdag ga ik wegen dan zullen we het weer weten..
@ Dani: Viel toch wel mee met zondigen? Of heb ik iets gemist? Mijn pizza was ong 600 kcal. Meestal zit ik met avondeten tussen 400 en 500 kcal. Dit was dus wel iets meer, maar heb er de rest van de dag rekening mee gehouden. Geen ijsje meer gehad, wel vanmiddag een stukkie taart (was lekker) @ Butterfly: Geen ijsje meer gehad! Fijn dat het weer iets beter gaat. Leuke namen: Indy, Ivy, Isis, Niene, Fenna, Fenne, Jenthe... Vind ik in ieder geval leuke namen. Maar goed smaken verschillen he... misschien heb je er wat aan. Net nog een eind wezen lopen. Zat me te vervelen. Zijn ruim een uur weggeweest. Onderweg bedacht ik dat ik weinig gedronken heb vandaag. Bij thuiskomst dus maar meteen 750 ml water achterover gegooid. Hebben we dat ook weer gehad. Mijn menu voor morgen is ingepland. Staat alleen meloen in... die moet alleen nog geslacht worden. Zooo geen zin in om dat te doen. Maar het moet eigelijk wel, anders blijft ie liggen dat is ook zonde...