Ga ook even mijn menu berekenen: O: Grote bruine beschuit met vruchtenhagel T: twee sultana yofruit ( oeps zag dat dat 153 cal was pff..) L: Twee geroosterde boterhammen met 1 keer beleg kaas en sla T: Aardbeitjes schaaltje A: Kop chinese tomaten soep met twee pistolets / stokbrood Ik kom wel netjes uit , kan ik vanavond ook nog een zakje snack a jacks eten
Hmm mijn menu is wat gewijzigd. O: yoghurt met kellogs T: 2 koffie L: 3 vietnameze loempia's ( vriendlief meegenomen..) T: schaaltje aardbeien en 1 glas multivitamine water en thee. A: pepersteak en sla met kleine opscheplepel aardappelpartjes.
MamavEsmee. Kwam er op neer dat ze een autostoeltje vanaf 9 maanden had gekocht. Levi was 7 maanden dus had gezegt dat ik eerst wilde kijken hoe veilig hij er in zat. Toen zei zij dat als het allemaal zo moeilijk moest hij maar niet meer moest komen, en daarna nog een hoop kwetsende dingen. Dat over koetjes en kalfjes praten klinkt erg bekend. Hier ook nooit leren praten over gevoelens, nooit geknuffeld ect. Je moet ook dubbel dankbaar zijn voor goede vrienden om je heen.
Renieta.. Mooi menu meid! En lekkere lunch! Valt qua calorieen best mee he?! Kaatje.. Hier ook zelfden een kus.. ( met verjaardagen) Esmee krijgt nooit wat ( behalve verjaardag).. Niet dat het moet maar het voelt zo afstandelijk.. En jij bepaald i.d. betreft Levi.. Kinderachtig van je moeder. Als het niet gaat zoals zij wil gaat ze zitten mokken? Ik weet in iedergeval hoe ik het met Esmee wel wil doen.. Zeg haar dagelijks dat ik van haar houd, knuffel veel en we zoenen heel wat af! Als kind mis je dat nog niet maar als je ouder bent merk je dat het ook anders kan.. Esmee heeft een warm nest en ik zal haar meegeven dat ze altijd welkom is, haar mening respecteer ik.. Wel zal ik waar nodig advies geven en haar begeleiden maar dan wel op een manier waar zij ook achterstaat! ( lekker offtopic)
Ja wel lekker menutje he Ik heb trouwens op de sportschool ook nog aangegeven dat ik aankom van de aardappels en brood. Zij zouden er eens naar kijken.
mamavesmee, idd heerlijk offtopic maar geloof dat we over veel dingen hetzelfde denken. Weet ook precies hoe ik Levi niet wil opvoeden ( anders als hoe ik opgevoed ben dus )
Mijn zusje blijft onverwachts eten dus ruil mijn aardappelen-rodebieten-vlees om voor ovenfrites met 1 schep magere mayo en sla. Kom dan op 1063 calorieën uit, minder als wat ik eigenlijk zou hebben dus.
Kaatje.. id. denken we over veel dingen het zelfde.. Kan er een boek over schrijven! Gezellig dat je zusje blijft eten! Geniet van je ovenfrites. Lekker! Renieta.. Goed dat je de sportschool om advies hebt gevraagd! *** Hier vanmiddag eerst een stukje gewandeld met de honden en daarna op de fiets naar het centrum.. Film gehuurd voor vanavond en een kleinigheidje voor mijn oma.. Gaan we morgen heen ( ligt in het ziekenhuis , heup gebroken) Net al een grote kom rauwkost op met 4 partjes augurk en een eetlepel light fritesaus..
Stelletje klets tantes . Ik heb moeite om nu alles bij te lezen hahahaha. @Kaatje, ik herken zoveel in jou verhalen . Heb het er met Mamavesmee ook wel eens over gehad. In mijn familie gata het precies zo. Ze denken alles beter te weten en blijven hun wens en wil door duwen. Ben het echt zat aan het worden. Mijn ouders roken, heb nou al zo vaak aangegeven hier moeite mee te hebben. Ze houden er eventjes rekening mee en als ik het nergens meer over heb roken ze toch weer als zij er is. Verbied het ze niet, wil dat ze rekening ermee houden als Esmee er is. Maar nee, dat doen ze niet. Ik heb astma en kan er ook niet tegen!! Maar er is nooit iemand geweest die aan mij dacht. Steken voor mijn neus een peuk op :x. Heb er zo vaak wat mee gedaan en er over gepraat maar krijg dan gewoon ruzie met ze. Mijn moeder past op Esmee en mijn schoonmoeder ook als ik moet werken. Maar ik ben het zo zat. Ik ga bezig met een gastouder. Ik wil niet meer hebben dat mijn ouders op Esmee passen. Ze weten het ook. En vanmiddag keken we daar voetbal en mij vader rookt gewoon in ons bij zijn . Weet je, ouders zijn soms heel moeilijk meid. Ik ben het huis uit gegaan omdat ik ik niet meer met mijn ouders kon opschieten en altijd ruzie met ze had. Het gaat nu beter nu ik niet meer thuis woon. Woon al jaaaaren samen. Op mijn 19e ben ik gaan samen na ik een paar maanden bij mijn schoonmoeder heb gewoond. Ik ben de baas over mijn kind, en niet mijn ouders. Ook al denken ze alles beter te weten. Mijn neefje passen ze ook op. en die kan en mag altijd komen. Daar koopt mijn moeder altijd van alles voor, kleertjes en speelgoed. Voor Esmee niet, heel soms eens een pakje o.i.d! Maar niet zo vaak als voor mijn neefje, het gaat mij niet om wat krijgen, maar om het idee. Ik vraag nu we druk met ons huis zijn wel eens even of ze daar 2 uurtjes mag komen, maar krijg zelfs wel eens een nee, dat maakt mij verdrietig. Want tegen mijn andere zusje zegt ze nooit nee. Ik probeer het altijd gezellig te maken. Zo keken we vandaag samen met mijn ouders en zusje voetbal. Mijn ouders zijn heel kniepig altijd dus ik bood aan dat wat lekkers voor bij de koffie mee te nemen. Zij zou dan voor een lekker hapje zorgen. De koffie en taart was op en het voetbal afgelopen en mijn vader meldde even dat hij ging gras maaien en dat mijn moeder weg moest. De boodschap was voor ons dus duidelijk . We konden wel gaan. Tsja, ik maakte me er altijd boos en verdrietig om maar nu.... ik laat het maar gaan zo en bedenk maar dat ze zo zijn. Ik accepteer dat makkelijker nu. Maar het is heel jammer!!!! En knuffelen en een kus , kanh me niet heugen dat ik dat ooit kreeg of mijn zusjes! Er is nooit gezegd: "ik hou van je"! Ik zeg dat ook dagelijks tegen Esmee en kus haar elke dag tig keer! Mijn manier van opvoeden is zo anders en zo verschillend dan die ik heb gehad. @Renieta, de stort is gelukt hoor haha. Was even druk, moet wel van alles uitpakken nog maar dat kan niet weg! Wat weg kan, en kon is weer weg! Ruimte in de schuur hahaha. En de boodschappen zijn gelukt. Dacht, ga lekker vroeg maar dat dacht iedereen. Weer stond alles vol 8). Maar ik heb alles in huis gelukkig. Ben de rest vergeten, sorry sorry! ******************************************** Vandaag was eigenlijk patadag! Maar dat hebben we gisteren gedaan en natuurlijk veeeeeel te veel gehad. Was zo misselijk, die avond is alles er weer uit gekomen. BAH! Ik weet niet of ik de komende maanden nog patat wil eten! Het heeft me echt dwars gezeten. Mijn dagje vandaag: O: All bran flakes met melk, activia yoghurtje. T: aardbeienkoek L: 2 kamioentjes ( kleine meergranen broodjes ) met salami light en de ander met kip kerrie salade. Daarbij een kommetje groentesoep. T: stukje kwarktaart met natuurlijk magere kwark , koffie. A: gebakken aardappeltjes met rozemarijn, bloemkool en een magere hamburger. T: we hebben bij de bakker 2 slagroompuntjes gehaald . En ik wil nog een fruit cocktail maken met ananas, druiven, banaan, aardbei, kiwi en peer. Hm, lekker!!!!
Stukje gekopieerd van mamavanesmee, wist niet hoe het anders moest. Kaatje.. Mooi menu meid! En je moeder wou dus bepalen wat goed voor Levi is? Ipv jij als moeder zijnde.. Wat vervelend dat je na de geboorte van Milou* niet eens wat hebt gehoord. Lijkt me heel erg.. En met je broer heb je ook geen contact meer? En een positief leven heb je i.d. zelf in de hand. Hier is het contact met mijn ouders ook niet super.. We spreken elkaar regelmatig maar het gaat alleen over koetjes en kalfje. Ik kan niet bij hen terecht als ik ergens mee zit. Dat is wel moeilijk. Ook is er weinig tot geen interesse in ons. Als we ze zien gaat het om Esmee. Heb besloten vorig jaar me er niet meer zo druk om te maken.. Ik verwacht niets meer en dan kan het alleen maar meevallen.Maar leuk is anders.. Gelukkig heb ik fijne schoonouders een lief zusje en vriendinnen waar ik mijn ei wel kwijt kan. Ben ik dan ook dankbaar voor! @Mamavanesmee: Hier precies hetzelfde, echt gewoon precies hetzelfde !!!! Zien elkaar wel, gesprekken gaan alles over hun en hun kleinzoon, hoe grappig en leuk hij wel niet is en waar ze allemaal om lachen. Camera staat vol met foto's van hem, een enkele is van Esmee gemaakt. Geen interesse in ons! Erger nog...... sinds wij verhuisd zijn, zijn mijn ouders maar amper geweest. Pa bood aan te helpen, heeft geen hand uit gestoken en geeft alleen maar comentaar. We hebben alles nieuw, nieuwe vloer, tv, bank, meubels, mijn moeder is zooooo jaloers. Ze gunt het ons gewoon niet want ze wil het zelf ook en kunnen ze niet doen. Dus ze komt hier amper om te kijken. Kan met problemen niet bij hun komen, want dan luisteren ze niet eens !! Maar goed, heb dit al wel eens verteld. Maar na vandaag komt toch alles weer wat omhoog, na de ergernis van het voetbal kijken :x. Dan weet je toch weer even hoe het ook alweer is.
@ Kaatje, MamavEsmee en Butterfly: Wat een verhalen zeg over jullie ouders. Wat een ellende. Ik geef jullie groot gelijk. Hier is dat gelukkig heel anders! Zo zie je maar hoe blij ik moet zijn met mijn ouders!
Wij zijn vandaag gaan kijken voor nieuw behang en gordijnen voor op de slaapkamer. Behang zijn we wel uit (denk ik) gordijnen nog niet helemaal. Heb iets gezien maar was ver boven budget. Heb nu 2 stalen mee naar huis gekregen, zodat ik nog even kan kijken. Vanavond gaan we naar mijn ouders. Alvast voor vaderdag. Dan neem ik die stalen ook mee. Even kijken wat zij vinden... Hoewel ik hun mening denk ik wel weet hahaha Ik ga de soep warm maken, en de broodjes in de oven gooien! Liefs
Hey meis ( butterfly), pff jemig wat heftig allemaal. Wat ontzettend lullig zeg, denk je daar "gezellig" voetbal te kijken... Ik heb zelf een goeie band met me moeder, maar ik ben ook mede uit huis gegaan omdat het tussen mij en me vader totaal niet ging, dit kwam mede ook door zijn alzheimer, hij heeft totaal geen rem meer.. gooit alles eruit, wat soms erg kwetsend en confronterend kan zijn. Maar sinds ik uit huis ben is het erg goed. Meid wil ff zeggen dat ik je een leuke, vrolijke gezellige dame vind, en het was erg leuk om je in het echie te ontmoeten.
Hier gaan we vanavond de film Avatar kijken. Hebben donderdag een nieuwe tv gekocht ( zo'n lcd 102 cm ) . Ben benieuwd. blijkt een mooie film te zijn. Ovenfrites en sla waren lekker. Net voor Ferry en zusje chips gehaald en ik eet de snack a jacks Butterfly, ow roken waar je kind bij is, kan daar zo giftig om worden. Heb ook tegen mijn (schoon)ouders gezegt dat als ze roken er niet opgepast wordt. Souders hebben tot zijn eerste buiten gerookt, en daarna is mijn svader onder de afzuigkap in de keuken gaan staan. Ben het daar niet mee eens maar goed kan het hem niet verbieden in zijn eigen huis. Gelukkig gaat smoeder dan vaak naar buiten met Levi Ook ik ben op mijn 19de gaan samenwonen. Heerlijk die vrijheid en je eigen ding doen zonder verantwoording te hoeven afleggen. Dat hoor ik helaas ook vaker, dat opa's/oma's het ene kind "voortrekken" op het andere kind. vind dat echt niet kunnen. Gelukkig gaan wij onze kinderen heel anders opvoeden Esmee Wel lastig hoor 2 Esmee's op het forum. Prachtige naam ! Staat hier ook al jaren op het lijstje maar hubbie is het er (nog) niet mee eens.
@Renieta, ik vond het ook erg leuk meid! Merkte ook wel dat het klikte, anders was ik allang weg hahaha. Enne, kunnen we altijd eens weer doen. Denken wel hetzelfde over veel dingen en dat vind ik altijd erg fijn. Het voetbal kijken was niet echt gezellig helaas . @Melanie, je mag echt blij met je ouders zijn en knijp je handen maar dicht met ze. Hier is het echt anders. Mijn schoonmoeder is juist weer heel lief!!! Daar kan ik dan wel weer goed mee praten en daar hecht ik dan weer veel waarde aan!
@Butterfly:Lijkt me erg leuk, ik vond ook dat het klikte.. we hebben al heel wat afgekletst Dus als je eens zin hebt om iets leuks te doen, of kop koffie doen of wat dan ook, lijkt me leuk Ik wacht op me vriend.. die is biertje drinken in de kroeg.. wil zo gaan eten. Hebbe vanavond nog feestje.. gaan we rond 21 uur heen ofzo.. Wil me nieuwe zwarte blouse-tuniek aan.. ben alleen nog niet over uit of ik wit shirt of grijs shirt eronder doe.. en wat voor kleur panty haha... helluupppp
en gewoon zwarte laarzen eronder? ik wou grijze panty doen en grijs shirt en dan zwarte laarzen.. grijze laarzen heb k ook wel..
Jeetje je hebt nog keus in laarzen ook. Grijze panty, grijs shirt en zwarte laarzen klinkt ook goed !