10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 4

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Pluisje.. Wat ik zou doen is bijv:

O: 2 boterhammen met light jam of ham oid. ( 200)
    T: fruit ( 60)
    L: 150 gram yoghurt met een appel en 2eetlepels muesli oid en een boterham met smeerkaas (290)
    T: plak ontbijtkoek of een cracker met smeerkaas oid ( 80)
    A: 175 gram aardappelen, 200 gram groente en een mager stukje vlees/vis.. ( 350) Of 150 gram rijst met roerbakgroente, stukje kipfilet en wat zoet/zuur saus.. ( 400)

Tegen 19.00 nog een schaaltje yoghurt oid. ( 50) of bij de koffie een speculaasje/biscuitje

Zit je rond de 1050 en kun je dus evt nog iets extra's nemen mocht je dat lekker vinden.

Mocht je tussendoor honger krijgen kun je altijd extra fruit nemen of een cup a soep ( heldere variant).. Minimaal 2 stuks fruit, zitten veel vezels in, kun je goed naar de wc :D en vult de maag.

En verder is het een kwestie van wennen. Je lijf is veel meer eten gewend dus je zult een "hongergevoel" krijgen.

Ik zeg dan altijd.. Dan is je lijf vet aan het verbranden!:D

2. MamavEsmee

Het avondeten was ook erg lekker. Smaakte naar meer. Ookal was ik er echt vol van!

Je krijgt nu "waardering" voor het lijnen wat je aan het doen bent. Mensen zien het en natuurlijk doe je het in eerste instantie voor jezelf maar als anderen het ook gaan opmerken!;)

3. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Pluisje: Wat ik altijd doe is 1 dag van te voren mijn planning invoeren op caloriechecker. Dus vandaag voer ik het in voor morgen. Ik probeer het dan zo in te plannen dat ik tussen de 1100 en 1200 kcal uitkom. Het kan dan nog wel eens zo zijn dat er gedurende de dag iets wijzigd, maar dan heb ik in ieder geval een richtlijn. En na een tijdje weet je van heel veel dingen wel uit je hoofd hoeveel calorieen erin zitten. Het is even wennen!

@ MamavEsmee: Ik heb in mijn begroting ongeveer 1500 euro ingepland voor een jurk. De jurk die ik het mooiste vind zit tussen de 2000 en 2500! Dat vind ik echt te veel. Gelukkig zijn er ook jurken die ik mooi vind die tussen de 1500 en 1750 zitten. Dat is nog wel boven budget maar daar kan ik dan nog wel mee leven.

@ Butterfly: Jeetje dat is last minute werk, een week voor je trouwdag een nieuwe jurk moeten kopen. Heb je een foto ? ;) Ben wel benieuwd hoe je eruit zag! :D

Hier avondeten inmiddels weer op. Was wel lekker. Had er nog wat champignons doorheen gegooid (had ik nog over van de pizza van zondag).

Net nog even naar de winkel gelopen. Heb special K mini breaks meegebracht. Eens kijken of dat iets is als tussendoortje. Weer eens wat anders. Vriendlief zit inmiddels met een magnum langs me op de bank. Ben niet eens jaloers :D (das ook voor het eerst)

Net mijn menuutje voor morgen ingepland. Lekker macaroni met hamblokjes en veel groenten. mmm! Heb er nu al zin in.

Liefs

4. MamavEsmee

Ik ga douchen en tutten en dan gaan we weg.. Doei!!

5. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Veel plezier!

6. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Hey meiden,

Wat kletsen jullie veel zeg! Kan het allemaal niet bijhouden, maar hier even snel wat reacties;

@Kaatje: Ik kom hier voor het forum, omdat ik wilde afvallen, dus vandaar dat ik hier zit! Kreeg deze tip van mijn nichtje, dus vandaar dat ik hier verzeild ben geraakt. Heb dus inderdaad geen vriend of kinderen of iets dergelijks.
    @Dani: Nee heb geen vriend. Enneh, hij heeft inderdaad nog gebeld en gesmst, waarschijnlijk gaan we snel een keer afspreken...
    @MamavEsmee: Hahaha thanks voor je compliment ;) Enneh, denk dat mijn collega beter waarzegster had kunnen worden! Haha
    @Annemie: Mijn echte haarkleur is donkerblond haha, was vroeger toen ik klein was spierwit, maar die tijd is voorbij jammer genoeg ;)
    @Mel: Steppegras was heerlijk! Kon een kleintje niet eens op maarja, wel genoten!
    Volgens mij zijn wij dezelfde dag geweest bij Kees, ik had ook
    een ijsje met hazelnoot, caramel crunch en cassis geloof ik haha

@Leuke jongen: We hebben van de week gebeld, was erg gezellig! En daarna heeft hij nog een paar keer gesmst, dus we zien wel hoe het loopt. Ik weet niet of het mijn type is, maar we zien wel! Hij is in ieder geval wel erg gezellig.

Vandaag een nieuw blousje gekocht, verder niks (goed he?)
    Enneh, weer een hoop broeken uitgezocht die weer op MP kunnen, heb er bijna geen meer over die passen maar goed!
    Kan ik weer nieuwe kopen ;)

Oja, welkom nieuwkomers!! (Ondertussen zijn jullie al niet meer nieuw maar toch!) :p

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, lijkt me een vet goede film zeg!!!
    Ben lang niet in de bios geweest trouwens, wordt hoog tijd :).

We hebben een filmpje gehuurd.
    "The road", ben benieuwd of ie leuk is.

Eerst boodschappen opruimen.
    Pfffff, weer tassen en tassen vol :). Zijn jullie ook altijd zoveel aan boodschappen kwijt???? De laatste weken doe ik weer 1 keer in de week boodschappen en werkelijk, zit zo op 100 euro :$.
    Hoef dan de hele week niet weer en inclusief luiers, pap, snoetendoekjes etc voor Esmee. Vraag me wel eens af...wat doe ik toch verkeerd hahaha.

Zometeen een bakje thee met slagroomtaart :).
    Manlief is vanmiddag langs de bakker geweest ;).

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pluisje, bijna iedereen hier zet dagelijks zijn menu neer, daar kan je ook al veel ideetjes uit op doen.

Kimmetje, aha op die manier ;)
    Welke maat broek zet je op mp ?

Butterfly, incl. luiers, pap ect valt het volgens mij wel mee.
    Ik doe een paar keer per week boodschappen, maar geen idee wat ik nu echt per maand kwijt ben. Binnen kort eens op tellen.
    Heb sowieso veel ES of AH merk boodschappen, luiers en billendoekjes van kruidvat merk. Levi eet verder met de pot mee dus scheelt weer in pap, potjes ect
    SLAGROOMTAART ??? ik wil ook :D

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    ik heb een maagbandje en gewoon fruit (zoals appel en mandarijn) valt me niet altijd goed ivm "vliesjes/velletjes"
    dus vandaar abbyvoeding zitten toch alle voedingstoffen van het fruit in!

@kimmetje dan ben ik eens benieuwd met die jongen! ga voor je duimen! woon je wle nog thuis? of op jezelf?
    @MvE veel plezier bij de film vanavond
    @butterfly ben je bijgeslapen??

10. MamavEsmee

Butterfly.. ik denk dat 100 incl luiers, billendoekjes etc netjes is. Kom anders eens meelezen in het topic in de lounge die gaat over met minder boodschappengeld weekmenu's maken oid. Hier zo'n 75 aan boodschappen kwijt per week, ( veel fruit en verse groenten) luiers koop ik in de aanbieding.. pap en melk ( babyvoeding) gebruikt Esmee niet meer en dat scheelt nogal.:D

11. MamavEsmee

butterfly.. ik probeer 2-3x per week "goedkope'' warme maaltijd te maken..

12. MamavEsmee

kim.. spannend, binnenkort op date !!

13. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Kaatje: Op MP staat maat 44 & 46!
    @Dani: Woon helaas nog wel thuis, maar heb net een nieuwe autootje gekocht, dus ga nu lekker doorsparen voor vakantie en een huisje. Heb zowat de hele uitzet al compleet, behalve grote dingen zoals een bankstel etc. Dus wordt aan gewerkt ;)
    @MamavEsmee: Haha ja ben benieuwd of het inderdaad zo ver komt, hij had het er wel over, maar ik ben nooit zo van het daten eigenlijk maar goed. Moet er toch een keer van komen, anders blijf ik de rest van mijn leven vrijgezel vrees ik hahaha. :D

Ik ga even lekker badderen! Tot straks!

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik deed de boodschappen altijd een paar keer in de week, denk dat ik dan hetzelfde kwijt ben geweest, maar nu ik het in 1 keer doe vraag ik me wel eens af: doen we zo luxe dan?
    Tuurlijk heb ik dan wel elke keer een voorraad aan drinken, koekjes en chips, maar als we onverwachts bezoek krijgen wil ik ook wel wat op tafel kunnen zetten. Ik denk wel altijd: zolang we het kunnen doen, doen we het. We werken ook beide keihard, dus wat lekkers op zijn tijd ;). Maar ja, als je 25 euro per week kan besparen ;).

@Mamavesmee, pap etc scheelt wel denk ik. Heb ook altijd dure merken voor Esmee trouwens, zwitsal, pampers, nutrilon, daar gaat het geld het meest inzitten. We eten ook gewoon luxe, lekker en gezond. Gelukkig eet Esmee met de pot mee, soms nog een potje.
    Zal eens meelezen in de lounge, besparen is altijd leuk natuurlijk.

@Kaatje, haha je mag best een stukje halen hoor ;). Hij neemt ook niet 2 losse taartjes mee, gelijk een hele slagroomtaart. Vanmiddag ook al gehad hoor :). Maar ach, ben zwanger dus dan mag het he ;). Wat een HEERLIJK excuus toch steeds.

15. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kim: Goed idee, ik ga ook eens wat kleding op MP zetten. Roland heeft nog zowat nieuwe broeken die 4 maten te groot zijn. Doodzonde. Allemaal merkkleding. En van mij ligt er vast ook nog wel iets.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Butterfly, ik ben er over 3 uur :D

Kimmetje, heb je een link van mp ?

17. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja wou net zeggen kimmetje heb je de link van MP

18. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @mve, oh wat jammer van de regen :( maar heel herkenbaar dat Esmee het geweldig vond hihihi Celeno vindt het ook altijd prachtig!
    Veel plezier in de bios! welke film gaan jullie kijken?

@hvj, je hebt helemaal gelijk, een goed bed is erg belangrijk! Wij hebben er toen een bij de Neckermann besteld, maar ik had nog even gekeken maar ik zie hem daar niet meer.
    Het is een grote boxspring, wit met dikke matrassen en was toen tussen de 500 en 1000 euro.

@butterfly, gelukkig dat het gewoon gestopt is, waarschijnlijk niks ernstigs dus.

@melanie, lijkt me ook erg moeilijk een trouwjurk vinden, erg duur, tja... een bruiloft is tegenwoordig erg duur ;)
    Gaan jullie het groots aanpakken?

@kaatje, altijd fijn complimentjes! Hoeveel ben je inmiddels afgevallen?

@dani, zouden jullie samen op vakantie gaan? omdat jullie het geannuleerd hebben zijn vakantie.
    Vervelend hoor, dat hij niks van zicht laat horen.

Hier een lekker dagje gehad, het was heerlijk weer, even naar het winkelcentrum gewandeld even op de terugweg langs mijn ouders geweest en weer naar huis gewandeld.
    Bij elkaar anderhalf uur gewandeld :D

19. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
  20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hahaha... net een foto van vriendlief gemaakt. Wil m toch even met jullie delen. Hoezo mijn broek is te groot? Als ie m loslaat valt ie van zn kont!

Deel Deze Pagina