10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 4

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Gewone die je kunt schillen , maar je kunt evt ook bistrokrieltjes halen/ schijfjes of partjes ( bakken in iets olijfolie) En je gaat toch hardstikke goed? Als je nog minder gaat eten komt je lijf in de spaarstand en dat wil je toch ook niet?;)

2. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Nee dat is waar, ben ik met je eens. Zal bij de groenteboer wel ff aardappels halen.. moet toch eens gaan eten..
    Thanks for reminding of that ;)

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Schrok me net rot. Hoor ik een harde knal en een huilende levi. Waar ik al bang voor was. Hij was uit zijn ledikant geklommen maar gevallen. Vanavond even ombouwen tot peuterbed. Hij ligt nu in de logeerkamer op een matras te slapen.

mamavesmee, geen leuke dag voor jullie hond morgen dus. Maar waarschijnlijk zal hij zelf ook wel last hebben van zijn gebit.

4. MamavEsmee

Renieta.. graag gedaan hoor. Daarom zijn we hier toch met zijn allen!:) En als je bang bent om van aardappels aan te komen dan kun je ze evt tussen de middag eten ( die verbrand je dan wel weer) en s'avonds alleen vlees/groente of een broodmaaltijd.

5. MamavEsmee

Kaatje.. Wat vervelend dat Levi is gevallen.. Esmee slaapt nog steeds in haar ledikantje! Vind dat helemaal niet erg.. De slaapzakken worden helaas wel te klein.. En groter hebben ze bij de hema niet.. Tijd voor een combi sleeper.;)

En de hond heeft i.d. moeite met het eten van harde dingen.. De vorige controle viel zijn gebit wel mee.. En ik keek toevallig van de week toen ik ze aan het borstelen/knippen was en toen zag ik dat het echt slecht was.. Tandvlees bloede en sommige tanden helemaal bruin. Voel me dan best schuldig.:) Hij krijgt al elke dag op advies van de dierenarts een dentastix en alleen harde brok.. ( vlees hoeven ze niet te kauwen he?;)) Zo blijft hij zijn tanden gebruiken en verminderd tandplak.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ja dat klinkt idd wel erg sneu voor hem.
    Hoop dat Levi lekker lang in zijn slaapzak past. vind dekentjes maar niets.

7. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hier zometeen ook naar de dierenarts.
    Mamapoes had vanmorgen over gegeven en was traag. Ze heeft amper bij de kittens gelegen, alleen hier onder de salontafel. Met als gevolg dat ik overal rode plekjes heb in mn lichte tapijt (ben al aan het poetsen geweest) en ook in de hal waar de kittendoos staat overal rode plekjes. Ze lijkt nog veel na te bloeden...
    Ook ligt ze te rillen en wil ze gewoon niet naar de kleintjes toe! Heb haar net in de doos geduwd en nu ligt ze de ukken gelukkig wel te voeren...

Naja, ik ga me klaarmaken om die kant op te gaan. Duim voor me dat alles in orde is!

8. MamavEsmee

kaatje.. Esmee wil niet onder een deken/dekbedje slapen.. Komt misschien nog..;)

Moppie.. Duim dat alles goed is.. Sterkte meid!

Hier vanmorgen in de winkel bijna een reep bon bon bloc mee genomen.. Heb ik nu wel heel veel zin in! Maar kan gelukkig niet weg. ( esmee op bed)..

Ga nog maar een knackebrodje smeren met filet. Kan het nog wel hebben vandaag!

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Kaatje dat is schrikken...

@Mamavesmee zielig voor jullie hond soms is het jammer dat ze niet kunnen praten!

@Moppie jij ook al met een ''ziek'' beestje suc6 bij de dierenarts en met schoonmaken/opruimen.

Ik ben echt zo lui vandaag net heerlijk liggen slapen op mijn ligbed haha en onze poes ligt er onder te slapen :D

10. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Zo, deel 4 alweer! Gaat goed! Haha

Hier net even naar het postkantoor geweest en de autogarage. Twijfel nog steeds of ik er stripes of iets op wil. Ze hebben ook hele gave bloemen voor erop, maar ik vind het zo moeilijk ivm inruilen over een aantal jaar.

Dus ik ga er nog eens goed overna denken. De rest is in ieder geval doorgegeven wat er nog op en aan moet.

Morgen examen, heb het er helemaal niet op. Mijn 'begeleider' die er nooit veel aan heeft gedaan maar goed, is morgen niet bij mijn examen aanwezig omdat ze maar tot 14.00 werkt op donderdag. Nu krijg ik een andere floormanager maar die weet totaal niks van mijn afdeling af. Vind het dus helemaal niks dat ik mijn examen met hem moet doen maar het is niet anders.
    Ga alles nog even goed doornemen, voor dat de kapper komt.

11. MamavEsmee

Kimmetje.. succes voor morgen meid. Wat ga je doen met je haren?

Net de gebakken koekjes van gisteren opgegeten ( 5 stuks :)) Ben nu misselijk.. * baal van mezelf*

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, wat sneu voor je hond joh! En meid, daar moet jij je niet schuldig om voelen. Maar ik begrijp het wel, wij hadden altijd problemen met onze katten die ziek bleken te zijn. En ik voelde me een waardeloze poezenmoeder :(. Sterkte morgen met het beestje.
    En zie het maar als voordeel dat Esmee op bed ligt :p. Nu kun je geen bon bon bloc eten :D. Dat crackertje is een prima alternatief.

@Kaatje, vervelend joh! Erg he, dat je dingen steeds voelt aankomen en dat het dan ook gebeurd. Is hier ook wel gebeurd. Esmee slaapt trouwens helemaal niet in een slaapzak. Ze slaapt veel lekkerder zonder, en ik vind het prima.

@Moppie, ik duim voor je meid! Ik hoop dat alles goed komt, ze moet kittens groot brengen. Als het niet goed gaat moet er oplossing voor de kittens komen.

@Renieta, meid, je bent toch wel erg bang aan te komen als je iets meer eet he. Hou je dat wel goed in de gaten voor jezelf. Je hebt echt wel gekookte aardappelen nodig hoor. Je kunt ze echt gerust eten.

Meiden, ik ga afmelden voor vandaag!
    Moet nog wat dingen doen, en wilde nog even met Esmee door het park. De dag gaat zo snel en moet om 15.00 toch wel die kant op.
    Moet nog stoelen in de auto proppen die we van mijn ouders hadden geleend voor Esmee jaar verjaardag. Pffffff, tijd vliegt voorbij man!

Fijne dag allemaal en tot vanavond of anders tot morgen...

13. MamavEsmee

Heb even mijn calo's berekend en kon het nog wel hebben.. Zit nu incl chipjes voor vanavond op 1540!

Ga ook afsluiten.. Kom vanavond nog wel even spieken..

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

hier weer thuis uit het ziekenhuis en alles is super goed gegaan ! weg neusamandel en tim wilde al snel weer een lekkere koek ! ben nu ff aan het internetten en dan is hij vast wel weer wakker .. eten voor vanavond is macaroni staat al weer klaar .. vanmiddag lekker boterham met tonijn en sla op mmm zo lekker !

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Fijn dat het zo goed gegaan is ! Hoop dat hij er niet te veel last van heeft/krijgt

16. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Emma: 100% meegevallen dus? Fijn dat alles al goed is te gaan met je ventje!!! :)

@Hier:
    Pukkie heeft een flinke spuit antibiotica gekregen tegen baarmoederontsteking, en heb pilletjes mee voor de komende 5 dagen. de DA wist niet zeker of er misschien nog 1 in zat, maar aangezien ze gister prima bij was, en goed at, en goed voor de kleintjes zorgde, en nu 40,5gr (normaal 38-39) koorts heeft, lijkt het heel sterk op een BM ontsteking... Arme Puk :(

Door al het gevoel en geknijp in haar buik is ze weer meer gaan vloeien. Heel zielig, dikke plas bloed in haar reismandje, maar ik was er voor gewaarschuwd.

Als ze morgen nog zo suf is, moet ze onder het mes... Kan geen risico lopen met de kleintjes erbij...

De prik die ze heeft gehad moet ook de melkproductie op gang helpen, maar als dat niet lukt, zullen we de kleintjes met de hand moeten voeden...

Ik hoop zo dat het hier bij blijft! Ze heeft net gelukkig weer iets gegeten en ligt de ukken te voeden...

@rest: sorry, ik reageer later op jullie. Nu eerst huisje op orde brengen want schoonfam. komt zo ook nog *zucht* en ik ben al zo opgejaagd vandaag.......
    Bluuhh kon er ook nog wel bij...

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    @ Zustertje ik zit in het basisonderwijs inderdaad dus ik ben vanmiddag vrij. Heerlijk ook wel even nodig in die drukke laatste weken pff...
    Wat geweldig dat je toch echt zwanger bent,nu maar gewoon genieten hoor !!

@Mammamet zoon ik heb helaas geen pappa voor je in de aanbieding hihi...misschien op internet eens zoeken ? Of ben je niet echt op zoek nog ?

@MammavanEsmee wat leuk dat je zo'n top avond gehad hebt !
    Ik las sat jij rond de 1200 kal zit vandaag, maar val jij dan af ? Ik moet echt niet boven de 100 komen hoor anders wordt het niets bij mij. Moet helaas echt streng zijn voor mezelf...
    Ohh ja stom ik lees nu dat je aan het stibiliseren bent hmm zat ff niet op te letten.

@Annemie lekker die fusseli salade, ziet er goed uit ! Krijg er helemaal zin in.

@Moppie veel sterkte met de hormonen, dat ga je nu krijgen he pff nou soms mag je ook gewoon een baaldag hebben hoor meid !

@Renieta, aardappels zijn ook goed voor je hoor ! Wat de meiden al schreven, je moet er wel voor zorgen dat het kacheltje blijft branden anders ga je in de ruststand en gaat het mis met lijnen...

@Allemaal bedankt voor jullie aanmoediging hoor, ik ben helemaal blij dat de eerste kilo eraf is. Alhoewel ik nu wel moeite heb, ben alleen thuis en de middag vrij. Dan krijg ik snaai zin hm..niet doen !

Pffff niet te veel kletsen hoor, ben een dik half uur aan het lezen geweest hahahaha.....Leuk dat we nu in deel 4 zitten !
    Ga zo even mijn kalorietjes voor vandaag bekijken.

18. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Je kan ook snack a jacks kopen beschuitje,hebben ze ook verschillende smaken van en ook nog eens erg lekker!!

19. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hallo allemaal
    jeetje deel 4 alweer dat gaat snel hier zeg.

@butterfly nog bedankt voor je eerdere reactie. Is idd even een heftige periode geweest. Maar ach, kom je weer sterker uit dan he. Bovendien heb ik het geluk dat ik zelf als kraamverzorgende heb gewerkt voorheen en nu als pedagoog zodat ik daarin gelukkig toch een voorsprong heb en niet alles nieuw was voor me. Nu gaat alles immers wel weer zijn gangetje en de kleine doet het goed dat is het belangrijkste he

@ moppie succes met je poes zeg. Anders misschien de kittens gaan bijvoeden als het niet goed gaat verder. Ik heb ook een poosje 2 fleskittens gehad.

---
    Hier verder alles goed. Vanmorgen een training gehad en nu net terug van het consultatiebureau met Luuk. Hij heeft gemiddelde lengte en gewicht en is in zijn ontwikkeling wat vooruit. De verpleegkundige / arts noemde dat hij nogal wat onbehouden overkwam. Ja... is een temperamontvol mannetje met al behoorlijk driftbuien. Dat kon niet al echte driftbuien zijn volgens hen. Toen ze hem blokjes wilde laten stapelen deed hij dit heel makkelijk, maar toen hielden ze zijn ene hand vast om te zien of hij het ook met links kon. gevolg ---> een enorme driftbui whahahahahahaha
    ze stonden er echt versteld van. Ik had hem daarna vrij snel rustig gelukkig en ze noemden dat hij het dan zeker niet kon. Ik dus gezegd jawel hoor, maar hij wil niet beperkt worden. Dus ik daarna luuk gevraagd een blokje te pakken en hem steeds een blokje aangegeven aan links waarmee hij vervolgens ook begon te stapelen :)
    Afijn die vrouw noemde dus dat hij daar ook wel snel mee was... de meeste kinderen van deze leeftijd (1½) hebben wel driftbuien noemde ze maar nog niet zo erg als bekend staat met de peuterpubertijd noemde ze. Ach ik weet dat er heus wel meer zijn die vroeger zijn ook hiermee hoor.
    Die vrouw had uiteindelijk ook nog de vraag of papa en ik op één lijn liggen hierin. Dus ik begon te lachen en noem haar: nee totaal niet hahahah, maar dat maakt niet uit want ik ben alleenstaand. Ze schaamde zich naar geloof ik. Dus gelijk excuses waarop ik zei ach... ik kan het wel hebben hoor het is oke. Zij had toen ook gelijk nog zoiets van red je het dan wel met hem aangezien hij zo'n temperament heeft etc. Je lijkt er allemaal zo nuchter onder en blijft steeds zo rustig. Mijn reactie was toen van tja ik kan wel mee gaan gillen maar dan help ik hem en mezelf niet he haha.
    Conclusie: de kleine is weer goedgekeurd, vrouw bij CB helemaal verbaasd en in schock over het feit dat zo'n kleine al zo'n temperament kan hebben en een alleenstaande moeder kennelijk zo'n kleine best aankan.
    Ach ik ben nooit al zo weg geweest van het CB maar wegen, meten en de entingen is toch wel prettig als dat zo nu en dan gedaan wordt.

Verder heb ik tot nu toe netjes gedaan met eten
    vanmorgen: creusli met yohurt
    de koekjes bij de training laten staan
    vooral thee en water gedronken
    tussen de middag 2 boterhammen op. 1 met smeerkaas, andere met light jam. en melk gedronken
    maag begint nu beetje te knorren. Denk dat ik zo even stukje fruit neem. En dan zo even kijken wat ik allemaal nog in huis heb voor vanavond :)

even vraagje.... hoe vaak wegen jullie je??

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik vind het wel lastig om de hoeveelheden enzo te berekenen met de calorienchecker. Je kunt het toch nooit precies weten ? Hoe doen jullie dat ?

Mijn menu voor vandaag:

O : bruin beschuit
    T: Ontbijtkoek volkoren en een aardige tros druiven
    L: twee volkoren boterhammen met kipfilet tuinkruiden
    T: twee kleine mini eierkoeken ( = 1 grote ?)
    A: Twee opscheplepels sperciebonen, kipburger, 2 aardappels en wat rauwkost aangemaakt met yofresh

Wat denken jullie hoeveel komen jullie uit met de checker? Is er iemand die het eens voor mij kan na gaan dan kan ik kijken of we op hetzelfde uit komen.
    Ik kom op 863 nu..en dan heb ik mijn ontbijt beschuit als twee gewone beschuitjes gerekend omdat ik 1 grote bruine eet speciale van de bakker die zijn zo lekker met pitjes enzo.

Deel Deze Pagina