10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 4

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

@MvE, klopt. Ben allang blij dat ik weer eten binnen houd dus moet ik er ook optimaal van genieten haha. Ben ook MTV aan het kijken en wat vallen ze snel af, uitaard niet op eigen houtje.

@Beschuitje, klopt tonijn alleen is niet lekker. Met wat toevoegingen is het heerlijk!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Beschuitje.. Houd gewoon niet van tonijn..;) bah! En wat leuk dat je collega's aan je zagen dat je bent afgevallen.. De chipjes zijn lekker he? En ingeplant in mijn dagmenu..:D

HVJ..Groot gelijk meid, lekker genieten van je eten. En wat bizar dat sommige sterren zo veel zijn afgevallen. Lijkt me echt ingezond en dat hangende vel dan? Je hoort vaak maar de helft he?!

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw

Ik durf de chipjes nog niet aan hoor, ben veel te bang dat als de zak open gaat ik me niet aan een klein beetje kan houden haha...knap van je ! Bij mij moet de zak altijd OP als ie open is ;)

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Beschuitje.. meestal ben ik erg streng voor mezelf en kan ik me goed bedwingen. Gisteren op het werk was er nog kwarktaart.. Kun je me s'nachts voor wakker maken!;) Maar heb netjes mijn druifjes opgegeten.. Ben blij dat ik niet gezwicht ben want dan was de weegschaal vast niet zo lief geweest!:D

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

Net mijn glas jus omgekieperd, sap op de tafel en de glas kapot. Heb iig genoten van mijn eten, voel wel een beetje maagzuur opkomen door die chutney.

Het is ook niet gezond, ze hebben geen leven zo en vaak word dat vel weggehaald zoals bij die jongen die een kunstnavel kreeg.

Mijn vissoep staat op het vuur, ruikt heerlijk. De kleine op bed, wat een rust.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Pfff hier al een drukke dag achter de rug!
    Vanmorgen gewerkt en daarna boodschappen gedaan toen thuis gekookt (moet vanavond weer werken) en gegeten,
    Afwas gedaan,2 wassen gevouwen en opgeruimd,was buiten gehangen,huiskamer en keuken goede beurt gegeven en mijn 2 nichtjes die toen kwamen in bed gestopt die komen er over 3 kwartier weer uit.

Mijn menu voor vandaag

Vanmorgen
    200 gram kwark met 2 eetlepels meusli

tussendoor
    1 boterham met 10 gram achterham

lunch
    andijviestamppot met chamignons,gerookte kipfilet en rode ui (erg lekker)

tussendoor
    pruimen (uit eigen tuin van mijn schoonouders)

avondeten
    3 boterhammen
    2 met ossenworst (20 gram)
    1 met smeerkaas

Kom straks nog even gluren nu nog even verder met de badkamer

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mve, Ferry vind het vooral fijn dat ik weer eens goed in mijn vel zit na een hele lange periode. Ben eigenlijk mezelf al niet meer tijdens de hormoonbehandelingen in 2006-2008.

Beschuit, heerlijk gevoel he als mensen zien dat je afgevallen bent.

Butterfly, hoe was het in het ziekenhuis?

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw

Zeker heerlijk als ze het gaan zien. Zelf zie ik het nog niet, maar het ergste 'opgeblazen' ( hoofd vooral haha) is weg dat wel.

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Mijn menu voor vandaag:
    o; boterham met vruchtenhagel en kaascracker ( van de bakker hmm..)
    t; ontbijtkoek
    L; 3 boterhammen met 30 + kaas en een glas optimel
    T; Liga evergreen eentje
    A; kipreepjes met wokgroente en krieltjes allemaal in de wokpan !! ( Nu al zin in ;))
    A; schaaltje yoghurt of een biscuitje ( even kijken waar ik zin in heb)

10. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    goedenmiddag dames

hier net pas thuis van alles pffff......wat een drukte en stress!
    ga zo beginnen met koken en heerlijk eten! heb echt honger!

Kan aanstaande vrijdag werken voor andere uitzendbureau dus dat is fijn :d van 10 tot 15uur beter iets dan niets!

Ik ga straks proberen bij te lezen zijn weer genoeg agina's kletstantes :p

menu van vandaag is erg mager hier dus even kijken hoe ik dat ga opvullen

O: danoontje
    T:water
    L: niks
    T: niks
    A: lasagna
    T: water en fruitsalade

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn menu :

O: 2 br brood, 30+ kaas
    T: 1 ontbijtkoek, 2 koffie
    L: 2 br brood, smeerworst
    T: appel, 2 koffie
    A: aardappelen, spercibonen, groenteschijf, lepel appelmoes
    S: 1 koffie

Totaal 1027 calorieën.

Dani, nou ja idd werk, geen super tijden ( je hebt niets meer aan je ochtend, en niets meer aan je middag ) maar ja komt iig geld binnen.
    Zo je menu is idd erg mager ! Geen trek in eten ?

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier een beetje licht in mijn hoofd de hele middag al. Net dus nog maar even een likkoekje van Levi op aangezien we pas rond 18.30 eten.

13. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @kaatje inderdaad geen honger! voel me al een paar dagen beetje raar! weet niet precie shoe of wat dus maar even aankijken en anders nog even bellen waardoor het kan komen

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou het idd wel even in de gaten houden. want een hele dag op danoontje kan natuurlijk ook niet goed voor je lichaam zijn.

15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey meiden.

Pfff, dat was me een zeer vermoeiend dagje hoor.
    Maar ben blij dat die is geweest en er wordt actie ondernomen :).
    De blaastest was erg slecht, dus ze zag de ernst in.
    Ik heb ernstige onrustige astma. Nu kunnen ze eigenlijk niets anders doen dan de astma rustig krijgen en dat wordt gedaan met prednison. Ik heb voor 14 dagen een zware kuur van 30 MG om het rustig te krijgen. Vanaf dan gaan we afbouwen tot ik zit op 5 mg en dat wordt de dagelijkse dosering tot de bevalling. Als ons beebje 3 maanden is worden er verschillende onderzoeken gedaan en zal ik veel moeten reizen naar het ziekenhuis. Dat is niet anders.
    Wat ik heb is niet normaal, en ze wil uitzoeken waar mijn klachten vandaag komen. Het kan al iets kleins zijn, een allergie voor bij wijze van een zoetje in de koffie.

Als mijn klachten de komende dagen niet verbeteren........ dan moet ik opgenomen worden. Omdat ik nu aangaf dat ik het op deze manier niet ga trekken wilde ze me in principe nu al laten opnemen.
    Maar omdat dat nu niet te regelen is met Esmee mag ik thuis afwachten. Volgende week vrijdag wil ze me weer zien en moet ik weer blaastesten doen. Heb een nieuwe neusspray gekregen.

Laat het helpen AUB.....!
    Ennnn.... als de kuur gaat werken, zit ik vol energie, maar ik MOET rustig aan doen. Mag de dagelijkse dingen blijven doen, maar niet overdreven het hele huis soppen etc, dus stapje voor stapje, verdeeld over de week. Weet alleen niet of ik dat kan, maar het MOET! Dus, als jullie me te druk vinden, zegt dat dan please tegen me.

16. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @butterfly klinkt erg vermoeiend en vooral vresleijk allemaal!!!
    ga voor je duimen dat ze snel wat erop vinden en eraqan kunnen doen

@kaatje eet vanavond rond half 9 nog een boterham we hebben vroeg gegeten en morgen maar tegen mijn zin in gaan eten moet toch echt meer binnen krijgen

17. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Echt allemaal heel spannend,
    ik zit nu op dag 35... maar gezien mijn lange cyclussen wil ik wachten tot eind augustus. We zijn dan ook samen lekker op vakantie en toevallig 30 augustug ook 2 jaar bij elkaar... het zou heel mooi zijn... maar afwachten is het enige wat we kunnen doen.

butterfly, Hoe is het afgelopen in het ziekenhuis, o dat heb ik nu gelezen... jeetje meid... dat is niet niks.. probeer rustig te doen... ook voor je meisje! hoe reageert je man

Tonijn... mijn kat is er gek op... hahaha ikl wat minder tenzij het door een salade zit en dan zoals mijn vriend het klaarmaakt.

morgen en donderdag mag ik mee met de vertegenwoordiger naar diverse afspraken buiten de deur. Op kantoor is het zo rustig, echt niks aan. Op deze manier houde ze het leuk!!

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Butterfly, goed dat er actie wordt ondernomen ! Worden er onderzoeken gedaan bij of bij de kleine als die 3 maanden is ? Weet niet of er risico's aan prednison zitten voor de beeb?
    Ik duim dat het aanslaat en je niet opgenomen hoeft te worden

Annemie, cyclusdag 35 met een temp van 37 wordt idd wel spannend. Hoop het voor je.

19. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Kaatje, nee, als het gevolgen voor de baby zou hebben zou ze me het niet hebben gegeven. In de zwangerschap van Esmee ook maandelijks een week prendison moeten slikken, en de laatste drie maanden dagelijks een kleine dosering en dat moet nu weer.
    In mijn geval kijken ze ook naar: wat is erger, het middel of de kwaal? En de kwaal is in mijn geval voor de baby veel erger.
    Esmee is kerngezond :). Ondanks alle medicatie die ik heb moeten slikken en inhaleren. Een hele opluchting voor nu.

De onderzoeken zullen bij mij gebeuren.
    Ze willen het nu ook wel doen, maar ik ben al zo moe nu en ze wil het me nu niet aan doen. Het is belangrijk dat ik met energie de bevalling ga halen en dat het met de kleine ook goed blijft gaan.
    Ze blijft flink bewegen en schoppen dus maak me daar geen zorgen over. Donderdag naar de Gyn in het ziekenhuis en wordt de baby gecontroleerd en gemeten en kijken of alles goed is.

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Annemie: Spannend bij jou zeg. Ik duim voor je meid!

@ Butterfly: Vervelend dat het weer slechter gaat meid! Fijn dat je vriendin mee ging naar het ziekenhuis. Kan me voorstellen dat je verdrietig bent dat je esmee momenteel niet kan geven wat je haar graag wil geven. Maar dat komt allemaal goed meid! Fijn dat er nu in ieder geval actie ondernomen word. En die onderhoudsdosering van 5mg tot aan de bevalling lijkt me een goede oplossing. Hopelijk kun je het daarmee onder controle houden en heb je verder geen hogere kuur mee nodig na deze. Hoop dat het snel werkt meid! En ik kan me voorstellen dat je liever niet opgenomen word. Ik duim voor je dat de kuur zijn werk doet, en je snel weer wat meer lucht en energie hebt. Fijn dat er, als de baby er is, verder onderzoek gedaan word. Word wel druk voor je, maar hopelijk weet je dan wel waar je aan toe bent. En houd je rustig he! ;) Knuf meid!

@ MamavEsmee: Super dat je weegschaal zo lief is.

Hier vandaag een hele slechte dag gehad. En VREETDAG om precies te zijn. Ik ga mijn menu ook niet opschrijven, maar denk aan koekjes, drop en friet met 2 snacks van de friettent.

Ik ben gisteren ongi geworden en ik heb vandaag alleen maar zin in veel en vet. Heb er maar aan toe gegeven. Morgen maar weer balansen.
    Liefs

Deel Deze Pagina