10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 4

Discussion in 'Algemene clubs' started by Mama Rianne, Jun 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Goedemorgen meiden,

Hier net ontbeten. Heb vannacht goed geslapen (in tegenstelling tot de nacht daarvoor) Was pas om 10.00 uur wakker. Lekker hoor! Net dus ontbeten. Zo even 5 pakketjes naar het postkantoor brengen. Zal dus met de auto moeten, want ik krijg dat op de fiets niet mee!

Ik was vanmorgen 9 ons zwaarder dan gisteren, maarja dat was te verwachten.

Mijn menu vandaag (balansdag):
    O: 1 snelle jelle ontbijtkoek minder suiker
    1 beker optimel drink

T: niks

L: 200 gram optimel vanille yoghurt
    1 nectarine
    1 krentenbol
    1 beker optimel drink

T: 1 appel

A: 150 gram bistro-aardappels uit de oven
    3 vissticks
    1 schaaltje sla met ananas, komkommer en een beetje dressing
    1 lepel curry
    1 lepel halfvolle frietsaus

Totaal van 991 kcal.

Liefs

2. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

Apr 13, 2010
    1,259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Ik snap er niks van, dit als de zoveelste keer dat ik tijdens mijn pil strip gewoon ongi wordt. Dit is denk ik al de 3e of 4e keer.
    Iemand enig idee of dit met het afvallen te maken heeft?
    Een vriendin van me heeft namelijk dat ze na een aantal jaar van haar pil er immuun voor wordt zeg maar, en dat ze dan een andere pil moet, omdat ze die dan te lang gebruikt. Zou dat ook kunnen misschien?

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Melanie, lekker uitslapen :). Zou ik ook graag eens echt doen.
    Maar helaas, Esmee is altijd voor 07.30 wakker.
    Balansen vandaag dus, balen joh, dat je bijna een kilo aan bent gekomen. Vandaag even streng en dan is het er zo weer af joh.
    Lekker vrij?

@Kimmetje, ik heb geen idee. Ik slik de pil al drie jaar niet. Na de bevalling mag ik er weer aan gaan geloven :p. Want een 3e kindje zit voor de komende jaren niet in de planning.
    Je kunt altijd eens contact met de huisarts en vraag het gewoon eens.

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hoi Butterfly ik geef les aan de kleuters van groep 1 en 2.
    Wij moeten maandag aanstaande weer beginnen. Heb er wel zin in hoor !

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Het kan zijn dat je een lichte pil hebt, als je ouder wordt hoor je wel eens dat je moet overstappen naar een zwaardere..

6. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ Kim: Wat betreft die pil... hier hetzelfde verhaal. Kan aan het afvallen liggen. Maar kan ook zijn dat je gewoon een andere pil moet proberen. Een keer een doorbraakbloeding kan altijd maar zo vaak is een ander verhaal. Hij is NIET minder betrouwbaar, maar fijn is het niet! Zou gewoon een keer je huisarts bellen. Welke gebruik je?

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Zo, hier 5 pakketjes weggebracht. Fijn dat marktplaats maar dat ritje naar het postkantoor gaat me onderhand wel de neus uithangen... Maarja, je moet er iets voor over hebben he.

Zo eerst even de vouwgordijn uit elkaar halen en in de wasmachine. Is hard nodig! Dan als de gordijnen er toch af zijn, meteen even binnen de ramen wassen.

Maar dadelijk eerst even eten.

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Melanie, dan heb je dus ook al heel wat spullen verkocht. Lekker he, kun je weer nieuwe inslaan :). En druk aan de poets zo te lezen. Moet ook gebeuren.

@Kimmetje, ik heb je pakket gekregen :). Wat een super leuke jas zeg, en hij zit helemaal goed. Ben er erg blij mee. En de shirtjes zijn ook onwijs leuk, ook helemaal blij mee. Dank je ;).

@Beschuitje, leuk, de kleuters dus.
    Heb je een grote klas? Beetje leuke leerlingen :p. Ik heb onderwijsassistent gedaan en wilde ook altijd juf worden, heb een jaar gestudeerd aan de Pabo maar dit was het niet helemaal voor mij. De onderbouw wel, dat was super leuk en daar zou ik graag in willen werken. Maar aangezien je breed inzetbaar moet zijn ook bovenbouw. Mijn rekenvaardigheid is niet voldoende, zat steeds net onder het aantal punten wat je moest behalen om na het eerste jaar door te kunnen. Na de 4 toets hadden we nog 2 kansen, maar ik was er wel klaar mee eigenlijk. Ben gestopt toen, erg jammer maar soms moet je keuzes maken. Ik ga nu volgend jaar SPH doen.

Ben hier toch even aan het poetsen geweest.
    Maak me niet te druk, maar de wasbak en het bad moesten even gedaan worden, en het toilet boven ook. Zal zo de spiegels nog even afnemen, en wat spullen naar zolder brengen. Gootstenen nog even met ontstoppe behandelen. Dan is het ook weer klaar en kan ik was gaan vouwen, zittend :p.

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @butterfly neem je rust ook he meid! klinkt namelijk weer erg veel wta je allemaal doet
    hier ook iemand die onderwijsassistent hefet gedaan en altijd lerares wilde worden! toets rekenen haalde ik maar de taal daar zakte ik op helaas!
    daarna sph (nu social work) gaan doen end at was me te zwaar (ook toen met privesituatie)
    heb er soms spijt van dta ik het niet heb gedaan maarja is niet anders!!

hier nu lekker bankhangen! ga denk ik zo even filmpje kijken of wat lezen1 ben erg moe en heb al dagen hoofdpijn :( bah!

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Goedemiddag meiden!
    @Dani: zoo das vroeg 5uur! Mooi menu voor vandaag hoor
    @kimmetje: super hoor!
    @butterfly: succes bij het consultatie bureau!
    @melanie: mooi menu hoor voor vandaag...scheelt het trouwens veel kcl aardappels uit de oven?

Ik heb gisteren op de weegschaal gestaan en ben naar een week 2,7 kilo afgevallen!

Mijn menu voor vandaag:
    O: shake
    T: water en stukje ontbijtkoek
    L: 2 cracottes met kaas
    T: water en een bakje komkommer
    A: hartige taart met italiaanse groentes en zalm

Kom totaal uit op 910 kcl...voedingscentrum geeft aan dat er teveel vet in zit..zou wel door de hartige taart komen!
    Straks even een eind wandelen met de kinderen :)

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Beschuitje, ik werk nu als persoonlijk begeleidster in een woonvorm voor clienten met een verstandelijke handicap. Erg leuk werk. Maar ik wil meer diepgang. Dus na enkele jaren zeuren bij de leidinggevende nu akkoord om de studie te gaan doen op kosten van de baas :p. Wat wil je dan nog meer. Zou eigenlijk nu september gaan starten, maar er kwam een zwangerschap tussendoor ;).
    Ben me theoretisch al wel aan het verdiepen, dus lees op het moment veel boeken gericht op de studie. Merk dat ik dat nodig ben, ik wil meer. In de verre toekomst zou ik wel graag de jeugdhulpverlening inwillen, maar daar sta ik nu nog niet sterk genoeg voor in mijn schoenen. Heb een dochter van 14 maanden en straks een baby. Eerste jaren ben ik tevreden met mijn werk en studie.

@Dani, de pabo is pittig als je tegen je taalvaardigheid en rekenvaardigheid aanloopt. Vooral in de bovenbouw ( groep 8 ) viel me erg tegen en dan kom je jezelf zo gigantisch tegen.
    De keus te stoppen was heel erg moeilijk. Heb er drie geweldige vriendinnen aan over gehouden. Twee meiden hebben de studie wel afgemaakt, en een vriendin zat in dezelfde situatie als mij en is ook gestopt maar werkt inmiddels als onderwijsassistent. Ik ben vakantiewerk gaan doen op mijn huidige werk en dat beviel zo goed, dat ik er nu al 4 jaar werk en een vaste baan heb. En dus weer ga studeren. Deze kans krijg ik nu mijn via werk, anders was ik het niet gaan doen hoor. Heb mijn leidinggevende gewoon voor het blok gezet: Ik wil de studie doen, als jullie daar iets kunnen betekenen zou dat mooi zijn, en anders doe ik het zelf maar zal ik minder moeten werken. Ze had akkoord voor het laatste kunnen gaan, dus het was wel scary!! Maar ik kreeg akkoord voor de studie op hun kosten :D. Als ik het niet ga doen, krijg ik spijt.

13. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @butterfly dat klinkt goed dan wens ik je alvast HEEl VEEL succes met de opleiding! dat gaat je zeker lukken! blij dat je baas ja heeft gezegd!!

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Esmee is weer wakker.
    Zal zo een kopje thee zetten en ga helemaal niets meer doen.
    Ja, boodschappen om half 5 als manlief thuis is.
    Dat doe ik nu liever even zonder Esmee. Gaat een stuk sneller allemaal, en hoef ik ook niet achter haar aan steeds.

Vanavond nog met een vriendin naar de schoonzus van mijn andere vriendin die gaat trouwen eind augustus. We hebben zaterdag vrijgezellenfeest en moeten nu even de laatste details bespreken.

Mijn dagje trouwens:
    O: 2 meergranen beschuiten met roze muisjes, glas melk.
    T: schaaltje komkommer.
    L: 3 boterhammen met pindakaas, glas melk.
    T: optimel kwark, thee, flesje water, en nog wat fruit zo.
    A: aardappeltjes, boontjes, komkommersalade, gepaneerde varkenschnitzel.

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Melanie.. Wat vreemd dat je cyclus in de was is.. Gebruik je anticonceptie? Anders is het wel een beetje raar i.d.! Je dagje was dus i.d. nogal "zwaar" Mooi balansdagje vandaag.. En goed verkocht op marktplaats of niet?!:D

Kimm.. wat ontzettend fijn dat de weegschaal zo lief voor je was.. :DMisschien is het een idee om je vriendinnetje bij jou uit tenodigen. Samen koken etc. Gezellig! Shopze! Jij ook al aan het "kloten" met je ongi.. Hier tijdens het lijnen geen last van gehad. Gebruik overigens de nuvaring.

Annemie.. Veel plezier vandaag!

Dani.. je menu ziet er i.d. een stuk beter uit! Jeetje, jij was al vroeg uit bed.;)

Butterfly.. ben het i.d. niet gewend, maar eenmaal aan het werk vind ik het wel fijn hoor. Heb al veel kunnen doen dit weekend en volgend weekend weer lekker veel werkuurtjes. Schiet mooi op met alles wat is blijven liggen. Goed dat je niet te veel hebt gedaan vandaag! AL hoewel!;) Hoe was het met Esmee op het CB? Mooi menu vandaag!

Que.. Mooi resultaat zo na het weekend!

Beschuitje.. Je hoeft je niet te vervelen vandaag.. Kookt je mannetje een beetje verantwoord?

Lovely.. lekker menuutje vandaag en in 1 week tijd ruim 2,5 kg afvallen is TOP!

Heb het gevoel alsof ik er al een hele dag op heb zitten! Ben moeeeeeeeeeeeeee!:(

Vanmorgen na het werk de bedden afgehaald, de wasmachine aangezet en opgeruimd. Straks boven en beneden afstoffen en stofzuigen. Erwin die neemt Esmee mee naar het bos toe.. Kan ik even rustig mijn gang gaan. Hij had namenlijk nog geen drol gedaan..:x Had hij de energie niet voor.. Nouja.. ik had er slaapdienst opzitten..;)

Vanmorgen is een vriendinnetje bevallen van een dochter Sterre.. Ze belde om 14.00.. Alles was super snel gegaan. Ze werd ingeleid van daag.. 8.00 vliezen gebroken en om half 12 is Sterre geboren..
    Straks dus nog even een mooi kaartje halen en wil graag het volgende shirtje bestellen https://www.rainbowbabies.nl/index.php?page=33&flash_id=2

Mijn menu vandaag:

O: 2 vitalinea crackers met linera om 7.00 ( 139)
    T: schaaltje yoghurt met 2 eetlepels muesli , om 9.30 toen ik thuis was. ( 127)
    T: oliebol ( waren op de braderie.. I love Oliebollen!! ( 160)
    L: 2 boterhammen met een plakje 30+ kaas en plakjes augurk ( 210)
    T: appel en een reep ontbijtkoek ( 154)
    A: 175 gram gebakken aardappelen met 150 gram sperzieboontjes en 100 gram kibbeling ( uit de oven ) (371)

Totaal: 1142.. Nog genoeg over voor een koekje bij de koffie vanavond en wat chipjes.;)

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, mannen he ;). Maar Erwin heeft nog vakantie dus?
    Lekker zeg, Harrold moest alweer werken gisteren.
    Vind het wel lekker, nu heb ik mijn eigen ritme weer terug en daar was ik wel aan toe. Als hij thuis is, is het gezellig, en doe ik dus ook amper wat. Lekker he, dat je dan op het werk veel kunt doen.
    Tot mijn verlof heb ik nog 12 diensten, en moet ook nog het een ander doen. Dus mag hier wel tempo gaan maken.

Op het CB was alles goed.
    Esmee doet het heel erg goed, zit met lengte en gewicht net iets onder het gemiddelde, maar dat was helemaal niet erg. Ze groeit heel mooi met de lijnen mee. En prikjes he, in haar beentje, maar nu ook voor het eerst in de arm. Even brullen, maar was gauw over. Had haar aangekleed en mevrouw speelde al in de wachtkamer hahah. En nu is er ook niets aan de hand. Kan ze over het algemeen goed tegen.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Mijn menu voor vandaag:

O: 2 br brood halvajam
    T: 2 koffie, 1 snijkoek en een kaakje bij de kapper
    L: 3 crackers, 30+kaas, smeerworst, appelstroop
    T: 1 koffie, 1 evergreen
    A: aardappelen, sla, kipburger
    S: 1 koffie

Kimmetje, als je door de pil heen ongi wordt denk ik dat hij te licht is voor je. Zou even langs de huisarts gaan.

Mve, Gefeliciteerd met Sterre

Butterfly, Esmee weer goedgekeurd J Stomme prikjes ook

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Butterfly, je hebt nogal wat ambities dus..leuk hoor ! Klinkt goed !
    Mammavanesmee, mijn mannetje doet ook mee met afvallen dus hij kookt ook erg netjes...:D Gelukkig maar !
    Ben net thuis van de kraamvisite...was er wel ff klaar mee. Allemaal vriendinnen met kinderen, er was geen fatsoenlijk woord met ze te wisselen. Ben de enige zonder. Voel me echt een buitenbeetje soms..:(

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hier mijn liga evergreen omgeruild voor een kwart meloen. Lekker !

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ Lovely: Het enige verschil in de calorieen is dat je geen olie/boter hoeft te gebruiken in de pan. Daarbij vind ik ze uit de oven lekkerder, en ik hoef er niet naar op te kijken. Pan moet je toch nog wel eens doorheen roeren. Nu zet ik ze in de oven en 20 minuten later is het klaar... hoezo lui? haha

@ MamavEsmee: Ik ben aan de pil, dus net als kim door de pil heen ongi. En inderdaad inmiddels 8 dingen verkocht via marktplaats. Net nog een keertje naar het postkantoor gefiets met een pakketje (het is dat het niet zo ver is) de rest van de week moet ik weer werken en komt t er niet van.

Hier een drukke middag gehad. Gordijnen gewassen en gestreken en die hangen nu weer voor de raam (pokkewerk). Toen de gordijnen eraf waren meteen even de ramen binnen gewassen om vervolgens tot de conclusie te komen dat er nog niet doorheen te kijken was. Buitenkant dus ook maar meteen gedaan. Verder keuken gepoetst, overal de stofzuiger erdoor. WC gedaan. Wat was gevouwen en nog een fietstochtje naar het postkantoor. Zo nog even het laatste gordijn strijken en voor de raam. Dan is alles weer gedaan. Kan ik daarna beginnen met koken...

Jeetje... normaal ben ik niet zo actief. Had vriendlief beloofd nog wat feestlokaties te zoeken op internet, maar daar ben ik niet aan toe gekomen. Vanavond maar dan... zal toch wel geen drol op tv komen.

Share This Page