@Stephanie, welkom meid! En leuk, je meisje heet ook Esmee . Mijn dochter ook, en mamavesmee haar dochter ook, en alledrie worden ze op dezelfde manier geschreven. @Mamavesmee, oh, jou dienst valt wel mee. Ik moet van 14.00 tot 22.00, en dan lekker weer naar huis. Maar ja, ben dan pas 22.30 thuis. Dus je doet dan niets meer. We zijn vaak wel wat eerder klaar hoor, en dan ga ik ook gewoon eerder naar huis. Doe ik vanavond misschien ook wel. Beetje harder werken . @Annemie, tsja, wat voor jou verantwoord is om te eten weet ik niet. Jou lichaam kan heel anders reageren dan de mijne. Ik eet vaak tussen de 1800 en 2000 kcal. Gewoon veel brood, fruit en groente. Als tussendoortjes neem ik altijd ontbijtkoek, liga, rijstwafels, fruit. Daar probeer ik dan mijn kcal te eten. Als lunch kan ik zo 3 of 4 boterhammen eten als ik trek heb en dit doe ik gewoon. En ik neem in de avond bij de thee vaak wel een koekje. Je mag gewoon geen honger lijden nu, alleen probeer verantwoord te kiezen als je er op wilt blijven letten. Soms tel ik de kcal nog wel eens, maar dan is het puur om even te testen of ik uit mezelf de goede keuzen maak om te eten. Daarnaast loop en fiets ik erg veel met Esmee. Ik merk dat dit ook wel verschil maakt. Ik ben tot nu toe eigenlijk amper aangekomen. Sta steeds op + 1.5 kilo, en ben al 27 weken zwanger. En eet ik een dag teveel, zoals gisteren op het vrijgezellenfeestje, dan balans ik de dag erna ( dus vandaag ) door meer fruit te eten en meer water te drinken. Werkt bij mij heel erg goed . Als ik bevallen ben...... hoop ik 10 kilo lichter te wegen . ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Zo, heb vanmorgen lekker de badkamer en de slaapkamers even gesopt. Even gezogen en gedweild boven. Doe ik de laatste tijd vaak zondag omdat manlief nu thuis is en ik even de handen vrij heb . Scheelt morgen weer een heel werk. Zal zo nog wat was opvouwen en opruimen. Even een groentesoepje maken en een stukje vlees bakken. En dan 13.30 richting mijn werk. Dus ga maar vast afmelden hier voor vandaag! Geniet van jullie zondag, en mamavesmee, ook werkse!!!!!
Goedemiddag meiden, @Butterfly heerlijk genoten van al dat lekkers Weegschaal is binnen een paar dagen weer lief hoor. Gaat het nog een beetje om te werken? Werkse voor vandaag! @Mamavesmee Jij ook werken vandaag? werkse alvast (of misschien ben je al klaar?) Nog steeds onder de 73kg? @Melanie genoten van al het lekkers en viel nog mee je weegschaal! ik ga deze week ook heel streng doen moet echt weer lukken! Suc6 ermee @Kaatje hoe gaat het met jou? Nog veel last van je nek/rug na de fysio? was de weegschaal weer lief? @Annemie jij zit echt op een roze wolk he super hoor. Ik was even ver als jou ja klopt ik ben maar 1 dag echt misselijk geweest voor de rest heel erg moe. Geniet ervan! @HVJ hoe is het met jou? worden de kwaaltjes als minder? Geef je nog steeds borstvoeding aan je kleine meisje? @Stephanie Welkom! Van harte gefeliciteerd met je kleintje gaat alles goed? Heel veel suc6 met afvallen! Gaat je zeker lukken.... @Moppie hoe is het met jou voel je je al wat beter? Vanmorgen gewerkt was wel druk nu heerlijk thuis op de bank ben echt gaar en moe (zou het ) als het goed is wordt ik volgende week zaterdag/zondag ongesteld of niet (i hope so) Straks rond 18.30 ga ik weer werken tot 23.00 en dan morgen vroeg gaan we weer verder.... Nog tot donderdag elke dag werken en dan eindelijk 3 dagen vrij
Tussen de middag maar een boterhammetje extra genomen. Had geen tussendoortje op,en nog trek Zustertje, weegschaal staat al 2 dagen op hetzelfde. Dus hoop dat er morgen weer wat vanaf is. Helaas nog wel veel last van mijn rug. Ik duim voor je
Annemie.. dan zijn jullie i.d. wel snel zwanger.. Fijn dat je het kunt delen met fijne mensen om je heen.. Geniet er van meid! Que.. Wat heb je gegeten gisteren? Bere ken ik niet.. Veel plezier vandaag met de visites die je hebt! Moppie.. Hoe is het met je? De weegschaal lief voor je of begin je al lekker te groeien? Ben wel benieuwd naar een buikfoto. Wanneer ga je naar je zus toe? Butterfly.. Een collega heeft vorig jaar een burn-out gehad en is na 5 maanden weer therapeutische gaan werken en dit soort dingen opgepakt. Jij een wat langere dienst vandaag. Hopenlijk kun je eerder naar huis. Hier ook ongeveer 20 minun reistijd.. En al lekker aan het poetsen geweest.. Hoef je morgen minder te doen.. moet je veel werken van de week? Ik alleen donderdag een korte laten.. en dan al weer weekend! Heerlijk!! Stephanie.. Je kunt het beste regelmatig gaan eten.. Dus een ontbijt met bijv : een schaaltje yoghurt met 3 eetlepels muesli, tussendoor fruit, lunch: 2-3 boterhammen met mager beleg zoals light jam, kipfilet, 30+ kaas, smeerkaas oid. Tussendoor weer fruit of een biscuitje of een stukje ontbijtkoek, avondeten.. enkel mager vlees/vis of kip, veel groenten ( beperk sausjes) en 150-200 gram aardappels,rijst of pasta S'avonds bij de thee/koffie dan evt nog een schaaltje yoghurt met fruit, zakje snack a jacks of een plakje ontbijtkoek. Tip: koop een weegschaal en weeg alles af.. Zo houd je controle en denk je niet.. oh een klein schepje kan nog wel.. Je kunt je dagmenu invullen op www.caloriechecker.nl Heb je tussendoor echt zin in wat.. zorg dat je gesneden komkommer en geraspte worteltjes in huis hebt.. Kun je haast onbeperkt in eten. En minimaal 2 liter water drinken! HVj.. verstandig om toch lekker je rust te pakken. Wanneer mag je voor het eerst op gesprek bij de psycholoog? Melanie.. je kunt het hoor! En die 300 gram valt best mee..Nu oppakken en volhouden. Kun je niet extra fruit meenemen naar je werk? Als je daar zin krijgt in iets lekkers dan kun je evt extra fruit nemen.. En geen magnums in huis halen! Je menu ziet er trouwens goed uit.. lekker, geniet er van!! Kaatje.. Je menu ziet er netjes uit.. Verstandig om als je echt nog trek hebt een extra broodje te nemen.. Voorkomt snaaien! Gaat het vandaag goed met zindelijkheid? Zustertje.. nee, mag nog werken .. En de weegschaal zei: 72,6.. ben er dus blij mee! En het gaat vanzelf.. Wil maximaal naar de 70 heen.. Duim dat het weer voortekenen zijn voor een positieve test meid! Jij nog werkse voor vanavond! ****** Vanmorgen beneden lekker gepoetst, alles nat afgenomen, gezogen en gedweild. Lekker een stuk gefietst en even bij schoonouders geweest.. Morgen wil ik het speelgoed van Esmee gaan uitzoeken.. Leuk klusje! Aangezien ze 7 grote bakken vol heeft.. Excl knuffels en poppen. Wil alle Little People uitzoeken.. En dan nog het grote speelgoed als fietjes, loopauto, activity center, kralenraam. Mijn fiets gaat naar de fietsenmaker voor een beurtje en moet nog even naar de c1000 voor wat boodschapjes.. Hoef me niet te vervelen in iedergeval! Vanmorgen is Esmee weer netjes droog gebleven.. ben blij!
Nu scheelt het dat ik niets te snaaien heb ik huis Op 1 ongeluk na ( mega volle blaas denk ) netjes alles in de wc, en 1x een poepluier in he begin van zijn middagdutje. En bij Esmee ?Edit. zie het al. Super !
@ MamavEsmee Beren zitten in de omgeving van Rotterdam zo lekker eten!!!! Wij hebben nu ook de bezorgbeer en die hebben we gebeld. Ik heb op: Een over heerlijke varkenshaas met stroganofsaus lekkere patates met mayo en knoflooksaus!! En als toetje Perzikkwark van Danio. Ow wat was dat lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoi stephanie welkom hier ! Mammavanesmee heeft je al goede tips gegeven zie ik Hier een saaie dag, verveel me een beetje...en de tv is stuk gegaan gisteravond.. Heb alleen maar zin om te vreten ..nog niet gedaan tot nu toe
Kaatje.. Knap van Levi! Que.. Dat klinkt in iedergeval heerlijk!! * kwijl* Beschuitje.. balen dat de tv kadoek is.. Kan hij nog gemaakt worden? En niet snaaien hoor, heb je niets aan! ***** Wij gaan zo nog even een bakkie koffie drinken..Heb mijn brood voor het werk al gesmeerd, zo eerst even een appeltje schillen voor Esmee en mij!
Geen idee of ie gemaakt kan worden, maar hij zit nog wel in de garantie...alleen hebben we daar net nu in het weekeind niets aan he? Morgen weer werken beiden dus wel gedoe om het weer geregeld en gemaakt te krijgen natuurlijk.. Ga zo maar even een liga eten...
@Zustertje, heb alleen nog last van ochtendmisselijkheid en vermoeidheid aan het eind van de dag. Ja ik geef nog bv aan mijn moppie, en hoop dit tot haar 2e jaar te kunnen doen. @MvE, de afspraak heb ik 6 september staan. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen en of ik het überhaupt nog nodig heb aangezien ik me stukken beter voel. @Hier, zometeen zeevruchtenpizza maken en mee nemen naar mams. We gaan vanavond bij ze eten, gezellig! Vandaag: O: perzik, glas water, handje ovenbaked chips (lag nog op tafel van gisteren en wou hem proeven) T: bakje komkommer/tomaatsalade L: 2 kommetjes groentesoep T: appel, flesje 0.5l water A: bij mams eten
@ MamavEsmee: Ik kan wel proberen om extra fruit mee naar het werk te nemen voor 's middags. Alleen ik heb 's middags geen pauze, dus schillen en dat soort dingen gaat niet werken tussen de bedrijven door. Maar ik vind eigelijk gewoon dat ik het vol moet houden zonder iets. Dat heb ik al die maanden gedaan dus waarom zou ik dat nu niet meer kunnen?! Hier net boven onze extra kledingkast opgeruimd. Daar nog wat dingen uitgehaald en op marktplaats gezet. Zometeen even 5 volle vuilniszakken wegbrengen, zijn we daar ook weer vanaf... Alles weer een keer uitgezocht. Binnenkort is onze normale kledingkast aan de beurt. We krijgen een nieuwe, dus mooie gelegenheid om eens goed op te ruimen. Weer meer ruimte voor nieuw. Gisteren bij esprit nog wat rokjes en broeken besteld. Weet alleen nog niet hoe ik dat tegen vriendlief ga vertellen... ik denk dattie gaat gillen... Zo even fruit eten... tot nu toe gaat mijn dag super. We zijn toen straks langs de ijssalon gekomen, maar heb het kunnen weerstaan Was helemaal trots op mezelf. Het begin is weer gemaakt.
Melanie, ow jee. Gewoon zeggen dat je het al in de kast had hangen ? Hier is het juist Ferry die vaak voor een hoop geld kleding koopt ( bij Jack&Jones - waar ik de kwaliteit trouwens niet super van vind voor dat geld ) Ik ben al tevreden met een shirtje van de zeeman ofzo.Gaat wel veranderderen nu ik weer normale maten ga passen.
Hier net genoten van mijn pannenkoeken. Uiteindelijk 4 gehad ipv 3. Ik mocht 300 gram. Ik had verwacht dat 1 pannenkoek 100 gram zou zijn, maar ze bleken lichter te zijn. 4 pannenkoeken waren 313 gram. Maar heb minder stroop gebruikt dan gepland. Dus het viel 100% mee met de calorieen. Heb er 2 met aardbeien en 2 met stroop gehad. Kom nu dus iets lagen uit in calorieen vandaag. Dus misschien pak ik vanavond nog een raketje als ik zin krijg in iets. Ik zit nu in ieder geval goed vol van mijn pannenkoeken. Lekker zeg...
Kijk dat is leuk pannenkoeken eten voor die calorieën Hier mijn bordje macaroni op. Vanavond nog een schaaltje yohurt, of een bolletje ijs ( maar vandaag zonder slagroom )
Goedenavond dames hiuer is de rust weer wedergekeerd! veel bezoek gehad, gedaan en ondernomen en was ook 2 dagen erg laat!! (half 2 en half 3) ook weer gezondigd dit weekend (wat chipies en warme chocomelk) maar wel lichter dan vorige week dus dat komt wel goed! Ben nog niet bijgelezen (12 paginas in totaal) en dat ga ik dus ook niet doen haak hier gewoon in (tenzij er dingen zijn die ik ehct moet weten lee sik het hier wel!!) Hoe is jullie weekend geweest??
ohhh pannenkoeken...en ik had al zo'n zin om te eten en snoepen vandaag..heb het overigens niet gedaan...Morgen weer werken dus vanaf morgen kan ik alleen in de avonden mee kletsen...niet te veel pagina's vol maken dan hè? Trusten voor straks x