@Rianne, mooi foto meid gefeliciteerd. Vandaag: O: broodje kaas, kop thee T: 0.5l water L: 2x 2bbr met kipfilet, kop thee T: appel, glas karnemelk A: shake van weight care
@MamaRianne Jullie zagen er echt mooi uit hoe voelt dat nu om getrouwd te zijn Zaterdag hebben jullie feest? het wordt SUPER mooi weertje! Mijn menu voor vandaag ontbijt 2 bruine boterhammen met achterham tussendoor 200 gram optimel citroen lunch 3 boterhammen 1 met kaas 1 met dun laagje kerrie salade tussendoor 1 eierkoek avondeten sla met wat dressing en tomaat stukje gegrilde zalm gebakken aardappels tussendoor halve meloen Over 2 uurtjes ben ik aan het werk heb er echt SUPER zin in Ben er zo aan toe.... Vanmiddag bijna een hele middag in de tuin gelegen en lekker gelezen en geslapen.
mamarianne mooie foto ! Mooie dag gehad? Mijn zoontje is inmiddels weer thuis en maakt van mij nette opgeruimde huis gelijk weer een zwijnenstal, maar wat een lol die heeft hahahaha nu maar even op zoek naar de recepten dan post ik diezo ook even
deze vind ik persoonlijk erg lekken pikante kikkererwten (pikant valt mee) (4-6 personen) ingredienten 2x 400 g kikkererwten 2 middelgrote uien fijngesnipperd 1 tl geraspte gember (doe ik zelf niet) ½ tl knoflook geperst evt. 1 groene peper zonder pitjes en fijngehakt ½ tl kurkuma 3 eetlepels plantaardige olie of beter 2 tomaten in stukjes 1 el korianderpoeder 2 tl garam masala 2 el citroensap 2 el fijngehakte koriander 1) laat de kikkererwten uitlekken en bewaar t vocht 2) bak de uien, gember, knoflook, peper en olie tot ze zacht en goudbruin zijn 3) voeg dan de tomaten toe bak ze tot ze zacht zijn en doe dan de kikkererwten en korianderpoeder erbij. 10 minuten koken, 2½ dl van het bewaarde vocht toevoegen en dan nog eens 10 min koken 4) garam masala en citroensap erbij doen en roer dan ook de fijngehakte koriander erbij 2-3 minuten zachtjes doorkoken en indien nodig nog wat extra vocht toevoegen voor de saus eet smakelijk
moet zo ook gaan eten, krijg er gewoon trek van. Dit soort gerechtjes maak ik trouwens niet doordeweeks hoor.... is wat teveel tijd / werk haha
@MamaRianne: Jullie hebben veel geluk met het weer zaterdag, goed uitgekozen hoor! Veel plezier alvast!
Zo snel boodschappen gehaald, eten klaar gemaakt en net opgezet. ferry kan ook ieder moment weer thuis komen Vanmiddag groot deel van de spullen al ingepakt (wat we deze week niet meer gebruiken) zodat ik de rest van de week mijn handen een beetje vrij heb voor andere dingen ( grote schoonmaak thuis, auto van binnen doen, laatste boodschappen ect ) Tartaartje heb ik trouwens vervangen door een magere grillburger. scheelde 10 calorieën en zag er net iets lekkerder uit
@Renate: Cracottes, van die luchtige crackers van Lu. Ik koop altijd de "groene" doos, Vital crackers. Bekijk bijlage 80244 Maar van bijv. de Aldi of AH hebben ze ook een huismerk. En anders: knackebrod: donker, veel vezels!
Ik heb altijd knackebrod van bolletje. En dan de volkoren versie, maar ik geloof dat ik LU Vital minder kcal zitten. Hier het eten weer op, de vaatwasser staat aan, heb gezogen en gedweild. Zometeen even een wasje ophangen. De nieuwe kleertjes van Esmee heb ik even opgefrist, kan ze dat morgen al aan . En dan wil ik de auto onder handen nemen. Moet nodig opgeruimd, gezogen en schoongemaakt worden aan de binnenkant. Zal mijn kcal voor vandaag nog even optellen. Doe dat nu ik zwanger ben achteraf altijd. Gaat altijd goed gelukkig. Kies uit mezelf hele verantwoorde producten. Is een goede test . Een vraag: Zijn hier mama's waarvan de kinderen als ze boos zijn of zo moe dat ze niets meer willen hun adem inhouden? Esmee deed dat een poosje, het was toen even minder maar sinds een paar dagen doet ze het weer en is het toch wel erger dan voorheen. Harrold belde me gisteren op het werk. Ze hield haar adem in, dus hij pakte haar maar. Maar toen hij haar over zijn schouder had merkte hij dat ze haar adem nog inhield. Hij keek haar aan en ze had dikke rode opgezette ogen. Het meisje was er zelf ook van geschrokken, want ze was heeeeel kalm na de tijd. Ik vind het heel erg eng. Het CB zegt: negeren en geen aandacht aan schenken. Er is nog geen baby in gestikt. Het zal allemaal best, maar ik negeer het niet. Ze is er zelfs een keer van omgevallen. Ze doet het altijd aan het einde van de dag. Dan is ze moe, wil niets meer, en dan kan ze haar adem inhouden als het niet wil zoals zij in gedachten heeft. Maak me wel zorgen eigenlijk
Hm, ik kom uit op 1440 kcal tot nu toe! Dat betekend dat ik vanavond nog wel wat kan nemen . Weet alleen niet wat. Kan bij de thee voor iets magers gaan, en dan later op de avond nog iets van chippies of nootjes. Maar kan ook een lekkere koek bij de thee nemen . Maar als ik dan later ook nog chippies ga nemen wordt het wel iets teveel vind ik. Die aardbeienkoek die ik in gedachten heb, is wel 200 kcal. Weet het nog niet! Denk iets magers bij de thee en later nog een glaasje drinken met wat chippies.
Menuutje van vandaag O: banaan T: 2 activia yoghurtjes T: waterijsje bosvruchten (ik ben zielig want heb net ruzie gemaakt snack ) L: 3 beschuitjes met kaas, beenham, cervelaat, cup a soup, bh met roomkaas, kop thee. T: 1 kb met roomkaas, 1 met brie (snaai moment, zucht...) T: 5 knakworstjes, 1/3 komkommer, glas spa (zwanger snack! ben de voorraadkast ingedoken haha...) T: beetje cassis, paar stukjes chocola met hazelnoot (auto snack, moest met vriendlief mee naar huisje om de nieuwe betonvloer te zien) A: zalmmoot, gekookte krieltjes, haricot verts Dusss... zal nu maar eens aan de kook gaan terwijl vriendlief bezig is de aquaria te voorzien van een lading vers water... Vriendlief houdt niet van vis, behalve als het gefrituurd is, dus die krijgt kibbeling... Morgen ga ik uitgebreid boodschappen doen met mn moeder, en ga er ook zeker voor zorgen dat er voldoende vis in huis is. Zalm, tonijn (ook blik), Tilapia, Witvis, vissticks, kibbeling etc. Ik MOET echt meer vis gaan eten! Is goed voor de ontwikkeling van de hersentjes... Dus goed excuus om vriendlief te laten wennen aan het eten van vis, want ik ben echt verzot op vis maar eet het nooit dankzij hem... Morgen overigens ook SHOPPEN!!, jaja, u leest het goed, Moppie gaat voor het eerst in eeuwen shoppen! Moet ook wel want mn broeken knellen echt veel te veel Dus morgen naar de Hema voor positiebroeken - hopelijk vind ik daar iets leuks... En wat jurkjes ofzo voor de zomer. Ow, en de Zeeman had laatst super schattige rompertjes met Tijgetje En dan lekker lunchen bij een cafeetje hier langs de vaart, en als laatste met mams een kijkje nemen bij ons nieuwe huisje... Heb echt zin in morgen, maar betekent wel dat ik na het avondeten vrijwel direct naar bed ga, anders ben ik morgen een wrak... Zow, nu koken, en nog snel een was ophangen... Fijne avond dames!
Kimmetje.. Succes met het uitzoeken en inplakken van de foto's! Geniet van je salade? Wat voor soort was het? Melanie.. Heb je het naar je zin? Kaatje.. Mooi menuutje meid! En een grillburger? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Gaan jullie met vakantie? Die vitalu crackers zien er ook lekker uit.. vullen die een beetje? Butterfly.. Goed geslaagd in het centrum.. Hier nog niets gekocht in de opruiming.. Esmee heeft nog zo veel kleding.. Heb 3 weken geleden bij de h&m nog flink ingeslagen voor haar.. Voornamenlijk jurkjes.. Al denk ik dat ik nog wel wat broeken voor het najaar/winter ga kopen.. Scheelt met 50% korting toch lekker! Je hebt een mooi menu zeg! Vind het ook altijd leuk om Esmee meteen de nieuwe kleertjes aan te trekken.. Je hebt het eerder gevraagd.. Esmee heeft dit ook een tijdje gedaan.. Hier hielp in het gezicht blazen prima.. HVJ.. Mooi menu meid! Je neemt s'avonds nu weer shakes? Of eenmalig? Zustertje.. Mooi menu meid.. En werkse voor vanavond, fijn dat je zo'n plezier hebt in je werk. MmZ.. Hoe herkenbaar.. Ik ben ook de hele ochtend aan het poetsen geweest en madam is thuis en binnen 10 minuten alles weer onder het zand/gras.. Kikkererwten vind ik niet zo lekker.. Er is ook een recept op AH met kikkererwten..Zal hem eens voor je opzoeken! Recept - Aardappelgratin met spinazie - Albert Heijn Heb deze eens op het werk gemaakt.. Was best lekker! Renate.. Ik heb nu de ronde knackebrodjes van Bolletje ( volkoren) en die zijn 40 calorieen per stuk.. Je kunt ook luchtige cracottes nemen van Lu.. Die zijn geloof ik 25 calorieen maar vullen wel beduidend minder. **** Het avondeten was lekker maar niet vullend genoeg. Aan een drumstick zit nou eenmaal niet zo veel vlees.. Nu net nog een schaaltje kwark gepakt.. Neem dan vanavond nog een schaaltje meloen.. Incl de chipjes voor vanavond zit ik rond de 1400.. Prima lijkt me!