10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 4

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

mijn dag

o 2 crackers met appelstroop
    t 2 rijstwafels
    l 2 boterhammen en een glas optimel
    t 1 stuk fruit
    d hamburger, boontjes, krieltjes
    t schaaltje magere yoghurt

kan ik hiermee afvallen of is het niet goed??

ben vanaf maandag namelijk echt serieus begonnen. morgen avond krijg ik 2 meiden op visite en wil wat gezonde hapjes maken, iemand tips?

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

#762 steenbokje, 23 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2010

Kon het niet laten om het toch uit te rekenen wat ik gister qua kcal heb binnen gekregen:
    O: 131
    T: 0
    T: 134
    L: 483
    T: 0
    A: 532
    T: 247
    Totaal net iets meer dan 1500kcal. Wow, had echt veel meer verwacht!

===
    Vandaag:
    O: stracciatella kwark 650 kcal
    T: kleine eierkoek 90 kcal
    T: pakje appelsap 89 kcal / perenijsje 50 kcal
    Tussenstand: 879 kcal grrrr....

Lunch: 540 kcal
    400ml zelfgemaakte tomatensoep met ui, courgette, en balletjes
    1/2 kipfilet, 50gr gekookte krieltjes, 200gr rode kool

Vanavond: 201 kcal
    200ml magere yoghurt met 2 appels

Totaal: 1620 kcal.

3. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hmm iemand een lekker mager menu voor mij?
    Niet te moeilijk.. en zonder aardappels.. want wil niet aankomen.

4. steenbokje

zilvervlies rijst met wokgroente en gemarineerde kipfilet!
    beetje soya saus & geroosterde sesamzaadjes :)

5. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    De weegschaal was vanochtend niet zo lief voor me. Was toch weer 6 ons aangekomen, maar gister was ook niet echt slim om te wegen aangezien ik last had van de buikgriep.
    Vandaag maar weer een dag om normaal te gaan doen
    O: 3 crackers met halvarine en appelstroop, 1 kop thee
    T: 2 eierkoeken
    L: 2 bruine boterhammen met grilham, 1 appel
    T: schaaltje kersen
    A: gekookte aardappelen, verse spinazie, 1 eitje en 1 tartaartje

Verder hoop ik niks tussendoor te nemen, maar heb er moeite mee. Ik voel me darmen nog best wel rommelen.
    Zit nu op het werk te lezen en te reageren, wat ik best wel lastig vind. Mijn naaste collega weet ervan, maar de artsen niet dus ik moet elke keer wegklikken:(

6. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland

Klinkt goed moppie

7. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hmm klinkt erg ingewikkeld moppie.
    Maar denk dat het iets van vlees word met sla ofzo..

8. steenbokje

@Rietje: mobiel internet :p
    Op het werk kom ik niet op deze site, want er kan altijd meegelezen worden. Ook in de browsergeschiedenis, of de afdeling IT kan zien wat ik allemaal op internet heb gedaan. Ze kunnen ook zo inloggen op mijn pc zonder het te melden vooraf (niet netjes!) dus ik blijf lekker van ZP af, en reageer op werkdagen af en toe snel mobiel...

Wat voor werk doe je? Je hebt het over artsen?

Gelukkig voel je je al weer wat beter. Ik hoop dat het goed blijft gaan! Alsnog beterschap ;) En werk ze vandaag!

9. steenbokje

ik heb altijd zilvervliesrijst in huis. hoef je ook niet veel van te gebruiken, en het vult goed. daarnaast is het niet al te zwaar op de maag.
    je kan niet altijd de aardappels blijven bannen toch? zelf neem ik meestal maar 1 aardappeltje, of zoals nu een klein beetje krieltjes...

10. steenbokje

Je dag ziet er prima uit. Misschien zou je nog wat extra fruit kunnen nemen bij de yoghurt vanavond?
    Hoe maak je je krieltjes klaar? Ik kook ze ipv te bakken. Vind ik lekkerder...
    Als je op www.caloriechecker.nl of www.valtaf.nl kijkt, kan je uitrekenen hoeveel kcal je binnen krijgt. Zo rond de 1200 moet prima zijn om af te vallen.

11. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Nee klopt.. kan ik ook niet.. maar ja.. merk wel dat zodra ik dat heb gegeten me weegschaal weer omhoog gaat...
    K denk dat ik bij de groenteboer wel bak salade meeneem en stukje vlees bij de slager..
    Moet nog aardbeien ophalen..

12. steenbokje

Heb je dat bij rijst en pasta ook?
    Je kan inderdaad ook rauwkost ernaast eten, maar wel met nog extra groente want zoveel voedingsstoffen zitten er nou ook niet in salade.
    Overigens, de salade van de groenteboer zit meestal vol dressing toch? zelf een worteltje en komkommertje raspen, wat verschillende soorten sla, gekookt eitje, appeltje, mandarijntje evt. een klein drupje dressing?
    Zo doe ik het altijd :D

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wat betreft het meeten, hier ook door de weeks.
    Zelfde reden dus als Mamavesmee.
    Ik werk om het weekeinde, en ben dan graag thuis als ik een weekeinde vrij heb.
    Heb dan wel vakantie komende vier weken. Maar manlief wil op zaterdags in huis bezig aangezien er nog veel moet gebeuren en dna is het fijn als er voor Esmee ben.
    Maar vrijdagavond vind ik ook wel leuk.
    We zouden er voor kunnen kiezen om uit eten te gaan?
    Of iets anders leuks, want ja, uit eten voorstellen in dit topic ;).
    Heerenveen is denk ik de beste optie als verzamelplek?

Hier al lekker gewandeld met Esmee, boodschappen gehaald, vanavond ga ik denk ik voor de grote boodschappen.
    Druk met de was bezig, machine 2 is klaar dus die ga ik ophangen zo. Verder vanmiddag lekker relaxen in de ZON.
    Ik ga het zwembadje voor Esmee buiten zetten, en ik ga er lekker met een boek bij zitten en wat zonnestraaltjes mee pikken.
    Mijn benen zijn zo wit als melkflessen.
    Wat een goed begin van de vakantie :D.

Mijn dag:
    O: 2 boterhammen, 1 met kaas, 1 met boterhamworst, glas melk.
    T: Flesje spa fruit, schaaltje ananas, glas magere yoghurtdrink.
    L: ga ik zo bedenken, weet nog niet echt eigenlijk :(.

@Zustertje, als je echt bewust gezond blijft eten en je eet tussen de 1800 en 2000 kom je weinig aan. Er wordt mij de laatste tijd veel gevraagd of ik ben afgevallen ondanks de zwangerschap :). En dat moest haast wel. Als ik in de spiegel kijk ben ik ook erg tevreden hoor. Vind mezelf nu veel mooier zwanger dan de vorige zwangerschap. Mijn benen zijn echt dunner, en mijn taille ook.
    Ik zie het zelf ook wel, en dat maakt me wel blij. Als mij dat lukt..... lukt jou dat ook :)

14. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Nee we hebben gewoon internet, maar we kunnen niet op alle sites en deze gelukkig wel:)
    Ik werk in een ziekenhuis als polikliniekmedewerkster/doktersassistente.
    Ik voelde me wel iets beter, maar heb net gegeten en een kopje koffie op en meteen voel ik me darmen weer opspelen :(

15. steenbokje

Zo bedoelde ik het niet, meer als: mobiel gaan internetten, dan kunnen ze niet zo makkelijk meekijken!
    Vind internetten op het werk & privacy niet echt samengaan namelijk... Alles is te controleren, en bij ons doen ze dat ook echt...

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben kapot. net 30 min. ge wii-shaped. 520 calorieën verbrand.
    Mijn menu :

O: 2 crackers, dieethalvarine, 20+ smeerkaas, halvajam
    T: 1 koffie, ontbijtkoek
    L: 2 beschuitjes, dieethalvarine, 30+ kaas, vruchtenhagel
    T: banaan, 1 koffie
    A: aardappelen, bietjes, koolvisfilet,magere jus
    'S: 1 beker melk, 1 koffie

Totaal 1005 calorieën

17. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

vannacht niet goed geslapen, mijn hoofd zat vol met problemen en kreeg het er niet uit.. maar goed, nieuwe dag, we gaan gewoon verder :D

mijn menu voor vandaag:

O: muesli met yoghurt, thee
    T: niks, laat wakker
    L: tosti ham/kaas roomkaas, en thee
    T: ontbijtkoek
    A: nog geen idee..

18. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Waar ik ineens naar verlang lekker volkoren crackers op ochtend te eten hahaha en niet elke ochtend de shake niet dat ik dat zat ben hoor helemaal niet maar gewoon soms heb je weleens zin in een andere smaak!

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Renieta.. Mooi dat de weegschaal weer onder de 75 zit.. Al iemand gestrikt om met je mee te gaan stappen? Op zich was de meting toch positief?;)

Rianne.. Ja, we hebben zelf ook 2 hondjes en het is soms lastig, i.d. vooral met vies weer! Er al uit wat je nu gaat doen? Je rommelt nu maar wat aan toch? Misschien kun je beter wachten tot de knop om is want die teleurstelling van het niet volhouden is ook niet positief voor je eetgedrag.;)

Moppie.. Hoever ben je met je lijstje? Mooi menu vandaag hoor.. Lekkere lunch ook!

Melanie.. Fijn dat de weegschaal toch lief was en een mooi menu zeg..Veel plezier bij je zus.

Annemie.. Mooi resultaat vanmorgen op de weegschaal zo te lezen. Drukke dag vandaag! Succes er mee !

Dani.. Wat doe je tussen de middag op je brood? En ik zou evt nog een extra stuk fruit in plannen, voor de rest ziet het er prima uit hoor!

Rietje.. je menu is prima.. Koffie is slecht voor een zwakke maag/darmen! Maar dat zul je zelf ook wel weten.;)

Butterfly.. Mooi menuutje meid!

Kaatje.. prima menuutje meid. Ook wel vol te houden he? Om de bietjes wat lekkerder te maken kun je er misschien een gebakken uitje door doen?

Renate.. Gebruik je 30+ kaas.. Volvette kaas is echt vet!

Vanmorgen bij mijn moeder op de koffie geweest.. Esmee heeft lekker buiten gespeeld..

Daarna naar de supermarkt om weer fruit in te slaan. Gaat hier altijd erg snel er door..

Heb wel een beetje gezondigd.. Reep chocolade..:)

Ga nu nog even een uurtje de zon in voordat ik Esmee weg breng naar mijn zusje.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    o chocolade. lekker ! idd goed vol te houden. Ik koop altijd een pot bieten waar de uitjes al door zitten. en kan niet te veel ui nemen ivm Ferry ( heeft de ziekte van Crohn - chronische darmontsteking )

Deel Deze Pagina