10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 4

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    zo ben ik ook weer even.
    Helaas nog steeds last van mijn darmen, maar het gaat gelukkig al iets beter en dat hoop ik zo te houden.
    De weegschaal was hier erg lief voor me vergeleken met maandag is er nu 1 kilo af. Nu zo volhouden, al zal het het weekend wel weer lastig worden. Vandaag zijn we 6 jaar getrouwd en krijgen we vanavond visite, ik haal maar niet teveel lekkers in huis dan scheelt dat weer.
    Ik heb me voorgenomen om ook de rest van het weekend nu eens op te letten met eten.

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Renate.. Je weet in iedergeval waar het aan ligt en 400 gram is al prima hoor! En gezien je lunch zou ik gaan voor een lichte maaltijd.. Salade met tonijn oid? Gevulde soep oid.

HVJ.. ja, veel dingetjes te doen. Houd ik wel van!:)

Kaatje.. Ok, dan zal dat het verschil wel zijn!

Rietje.. Gefeliciteerd meid. En een mooi resultaat na 1 week!

Zo, de koffie is op. We gaan wandelen.. Doeg!!:D

3. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    MvE hoe was dat bij jou?

4. MamavEsmee

Wat?

5. caroline16

caroline16 Niet meer actief

MamavEsmee; ik heb alleen groente cup-a-soup in huis, dus kan dat dan met 1 pistolet met kaas/tomaat?

6. MamavEsmee

Renate..Lijkt me prima.. maar een pistolet is veel calorieen hoor.. 1tje is al gauw 190 calorieen.;)

Rianne.. Heb even terug gekeken.. Ik wordt na 3-5 dagen na het verwijderen van de nuvaring ongi.;)

Wij gaan even naar het dorp.. Esmee wil op de fiets, dus dat doen we dan maar!:D

7. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Hm dan kan het nog dus! Maar dan ben je het maar kort dus als je maandag weer een nieuwe erin moet doen!
    Dan w8 ik nog even af :p

8. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Goeiemorgen meiden.
    Pfff *gaap*. Vanacht om 4 uur thuis na een errug gezellige avond/nacht in Assen.
    Vanavond weer heen.
    Me weegschaal was gewoon 74.6, ben tevreden.

Sorry niet alles gelezen... ben moe. Lig nog lekker in bed.
    Vanmiddag om 13 uur naar politiebureau om me verklaring te tekenen.

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hahaha, ook al een eigen zinnigmeisje???
    Zal het aan de naam liggen? whahaha!
    Esmee was vanmorgen weer op drakenpad geweest door het huis.
    Bij gebrek aan elastiekjes plastic zakjes tussen de kastjes ( aan de handvaten ) gebonden. Wat een rust :p hahaha. Maar moet vanmiddag maar even op pad voor die haakjes die je aan de binnenkant van de kastjes kunt bevestigen.
    Want wordt er doodmoe van steeds achter haar aan te moeten.

10. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hallo allemaal

Er wordt weer goed afgevallen zie ik :)

Gelukkig was de weegschaal vanmorgen ook lief voor mij
    77.0 kilo vanmorgen. Dus na gisteren weer 0,7 kg eraf :D

Verder beetje baalmomentje nu...
    doordat ik nu net in de WSNP zit hebben ze mijn rekening geblokkeerd. Dat schijnt standaard te gebeuren. Met een belletje en bewijs van bewindvoerder door een fax naar de bank maken ze dat ook weer ongedaan maar dan is je rekening dus even niet bruikbaar. Gedoe ik kan dus pas maandag alle betalingen doen, rekening weer gebruiken en moet dit weekend maar zien hoe en wat grrr :(
    Maar goed.... daarna is het de bedoeling dat het verder allemaal goed zal gaan lopen. Het weekend maar even uitzingen dus

Nu op mijn werk en vanavond weekendje naar Duitsland met zusje enz. Even er tussenuit. Heb ik ook wel behoefte aan merk ik.
    Merk dat ik het alleen zijn met zoontje thuis behoorlijk zat ben af en toe en dan nog dat iedereen om je heen maar verwacht dat je gerust tijd hebt om even langs te komen naar de andere kant van het land (en dat zonder auto en terwijl je in de wsnp zit)
    en mensen denken zo snel dat je nog wel van alles erbij kunt doen. Welja ... ik werk 4 dagen, heb mijn zoontje alleen. maak nog 1x in de week schoon ... pff tuurlijk kan ik dan ook nog elk weekend volplannen want wat maakt het uit hoe mijn eigen huis eruit ziet en of ik aan mijn rust toekom. Sta nota bene toch elke ochtend al half 6 op ongeacht of ik vrij ben of niet. :x
    Sorry maar heb echt even mijn dag niet..... zoontje is soms heel driftig, altijd vroeg wakker en ik geloof dat alles van de afgelopen periode er een beetje uit begint te komen nu. Juist nu er wat rust begint te komen slaat de vermoeidheid echt toe.

== ok einde geklaag, sorry moest er ook even uit. stom gedoe soms allemaal.

Ga maar weer door met werken en hopen dat inderdaad de rekening vandaag gedeblokkeert wordt zodat ik maandag alles alsnog kan betalen en nieuwe boodschappen kan doen.

allemaal succes vandaag

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Heb ik iets gemist???? verklaring tekenen?
    Enne, laat thuis hahaha!
    Na het weekeinde kun je je slaap weer inhalen meid.
    Zal wel smoordruk in assen zijn :$.
    Zat net te bedenken dat ik wel even naar Assen wilde, i.v.m koopavond maar euh... zie er toch maar vanaf haha!
    Heeeel misschien krijg ik manlief zo ver dat we toch even naar de avond gaan, maar dan moet ik mams even heeeel lief aankijken of ze een logeetje wil hebben, althans, tot wij terug zijn.

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamametzoon, wat vervelend zeg. En dat lekker voor het weekeinde. Je rekeningen en alles blijft liggen.
    En wat betreft het alleen zijn, ik snap het wel hoor. Ik voed Esmee met mijn man op, we doen alles samen, delen de taken rond haar.
    Als hij uit zijn werk komt is Esmee helemaal gek, en is papa haar alles. Hij doet haar dan in bad etc, en ik heb even de handen vrij.
    Als ik alles alleen zou moeten doen.......pfff, ik moet er eigenlijk niet aan denken. Dat zou ik een hele zware klus vinden.
    Je zoontje merkt alle spanningen ook wel, en daar kunnen kinderen altijd flink op reageren. Daarnaast heb jij het ook gewoon druk.
    Je hebt je werk en al het gedoe er om heen, dat maakt het voor jou ook niet makkelijker. Ik snap je "klagen" wel en dat mag ook!
    Weet dat er nu een plan van aanpak is, en dat er een moment gaat komen dat het allemaal weer goed gaat en dat je dingen achter je kunt laten.

Wil wel zeggen dat ik veel respect voor je heb, voor hoe je alles doet, hoe je alles alleen moet oplossen. Ook al is het soms moeilijk, je moet je staande houden voor je zoontje. En ondanks alle problemen die je hebt gehad, doe je dat! Respect! Ik zou je niet zo na kunnen doen. Als je geen keus hebt moet je wel natuurlijk!

Sterkte meid........
    En geniet lekker van het weekeinde weg. Het wordt prachtig weer.

13. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Nou zondag ga ik maar de hele dag in bed liggen denk ik.. haha.
    Maar vermaak me prima, vanavond weer heen :p
    Ik moet een verklaring tekenen omdat ik 2 wken terug aanrijding heb gehad.. is als ware aangifte tegen een jongen.
    Het zal mij benieuwen....om 13 uur moet ik er wezen.

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Mamametzoon, hier een dikke knuff meid en hoop dat het er weer zonnig uit gaat zien voor jou. Geniet van je weekend met je zusje en trek je vooral niks van mensen!

Vandaag:

O: 4 cracottes met geitenkaas, kop spicy-tomato
    T: appel, 0.5l water
    L: kom mm met kellogs, glas jus d'orange
    T: watermeloen, 0.5l water
    A: kabeljauwfilet op spinaziebedje en aardappelpartjes, salade
    T: 1l water

B: straks wandelen met de kleine

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mamametzoon, vervelend dat ze je rekening tijdelijk hebben geblokkeerd. niet zo handig als je geen boodschappen voor het weekend kan halen. Krijg je nu straks een soort boodschappen geld waar je dan een week mee moet doen ?

16. caroline16

heb mijn menu veranderd..

O: yoghurt met muesli
    T: niks
    L: 1 bruine pistolet kipfilet/tomaat en cup-a-soup
    T: meloen
    A: spaghetti
    T: 1 bakje chips, glas rosé

kom ik op 1177 kcal ;)

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Zustertje: Hoef je je niet voor te schamen meid. Vind het gezellig dat je mee blijft kletsen ook al heb je het druk!

@ Kim: Joepie, meer dan 12 kg kwijt. En nu op naar de 90!

@ Annemie: Arm beestje! Hoop dat het snel beter gaat! Sterkte!

@ Butterfly: Joepie vakantie! Veel plezier! Geniet ervan!

@ Annemie: Super dat je op 2e gesprek mag komen! Das een goed teken meid! Veel plezier met shoppen! En morgen bij Joseph! Ben jaloers! (I love musical)

@ Renate: Beter eraf dan erbij! Meid. Het is toch weer 4 ons! Positief denken! En deze week gewoon weer lekker wat harder ertegenaan! Mooi menu meid!

@ Rietje: Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag!

@ Mamametzoon: Super zeg 7 ons eraf in 1 dag! Ook raar dat ze dat niet even aankondigen dat ze je rekening blokkeren. Als je niks in huis hebt, kun je dus gewoon niet eten! Vind het echt stom! Kan me voorstellen dat je even overal van baalt meid. Het is ook zeker niet makkelijk! Gooi het er maar lekker uit! Hoop dat het oplucht! Knuf meid!

Hier ook weer uit mijn bed gerold. Ik kwam pas om 11.30 uur beneden. Nu dus ook net pas ontbeten.

De weegschaal was erg lief! 1,2 kg eraf sinds gisteren. Mijn halfbakken balansdag heeft dus toch gedaan wat ie moest doen ;) ondanks het softijsje… Over de week gezien ben ik nu 700 gram afgevallen. Het is niet veel, maar toch weer wat. Ik hoop komende week wat meer af te vallen. Ik heb niks bijzonders (geen verjaardagen enzo) dus dat zou moeten kunnen. Volgend weekend een uitje met het werk en Zondag komen 4 vrienden van ons op visite dus dan zal er ook wel het nodige gegeten worden aangezien we dan (bij mooi weer) gaan BBQen…Ik ben nu in totaal 33,9 kg afgevallen :D

Vandaag voor het eerst sinds HEUL LANG een rokje aan zonder legging eronder. Met blote benen dus. Even kijken of ik het ook aanhoud als ik de deur uitga… Maar het is een begin dat ik het binnenshuis alweer aan durf…

Mijn menu vandaag:

O: 200 gram optimel yoghurt
    30 gram muesli
    1 beker optimel drink

T: niks (laat ontbeten)

L: 1 groenteloempia

T: 1 appel
    200 gram aardbeien

A: pastagratin met spinazie en salami (over van gisteren)

Totaal van 983 kcal. Misschien dat ik bij de lunch nog iets meer pak (cup a soup of 2 knackebrodjes met linera smeerpate) maar dat ligt eraan hoe die loempia vult. Anders kan ik vanavond nog iets nemen…

Liefs

18. caroline16

hoe kom je toch aan zo weinig calorieen? ik denk telkens dat ik het goed doe, maar kom bijna altijd uit rond de 1200, ligt het aan de optimel?

19. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    1200 is goed hoor meid. Ik probeer ook altijd rond de 1200 te zitten. Heb nu alleen een rare week omdat ik vakantie heb. Ik drink eigelijk ook dagelijks optimel dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Het enige verschil is dat ik 's avonds (bijna) nooit iets meer neem. Als je je baktje chips en je glas rose eraf zou halen zou je ook zo laag uitkomen. Maar meid je bent goed bezig hoor! (ik vind dat ik vandaag te laag zit, maar moet nog even kijken waar ik nog iets toevoeg)

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Renieta, ach jah, heb het niet gemist..... gewoon vergeten. Je hebt het hier wel verteld.

Kwam een envelop post binnen van de huurwoning.
    Oepssss, zat een rekening van H&M bij die ik dus HELEMAAL ben vergeten he. Dit was een herinnering en moest voor de 19e betaald, helemaal oeps!!!!! Gelijk maar geregeld :). Dat is het vervelend van post krijgen op 2 adressen.

VErder druk in huis bezig geweest.
    Gezogen, gedweild, was opgehangen.
    Ben nu het dekbed aan het wassen. Kwam erachter dat het winterdekbed er nog op zat, vandaar zo'n warme nacht.
    Het is een seizoensdekbed, dus ben de beide delen even lekker aan het wassen. Een en ander aan het opruimen geweest.
    Dat huishouden gaat ook elke dag door :(.

Zometeen lunchen..... heb geen idee wat!
    Eens even denken.

O: 3 cracottes volkoren met 20+ smeerkaas.
    T: mueslireep, magere yoghurtdrink, raket waterijsje.
    L: 2 pistoletjes meergranen met kipfilet bieslook, cup a soup ( broccolisoep ).
    T: schaaltje meloen en blauwe druiven.

Het avond eten...!!
    Hm, heb geen idee.
    Ten eerste hebben we dinsdagvond al frietjes gegeten, dus het wordt geen friet dit weekeinde, en aangezien ik gisteren een BBQ had en eigenlijk mijn portie lekkers wel heb gehad....vanavond even weer gezond dus. Ik denk dat ik aardappeltjes ga bakken met dieetolie, en dus nog even wat groente en vlees moet uitzoeken. Dus vanmiddag even met Esmee op pad.

Deel Deze Pagina