10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Butterfly: Ik hou inderdaad maar rekening met het ergste geval, dan kan het alleen maar meevallen...
    Kan me voorstellen dat je er even de balen in hebt! Op een gegeven moment is het geduld even op! Doe lekker rustig aan!

2. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Net bij het uitzendbureau geweest, maar die konden weinig voor me doen. Moet zometeen even mijn CV mailen, en wat ik leuk zou vinden.
    Maar aangezien ik alleen ervaring heb in winkels, wordt bv administratief werk (lijkt me trouwens helemaal niet leuk, maar verdiend een stuk beter schijnbaar) moeilijk. Meeste bedrijven zoeken iemand met ervaring, of een opleiding met niveau 4. En ik heb niveau 3 afgerond en ben daarna meteen gaan werken omdat ik geen studeerder ben.

Dus zie het even niet zo positief in allemaal...

3. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier weer terug van de feestlokatie. Was niet wat ik ervan verwacht had. Zalen vielen een beetje tegen (foto's op internet waren heel mooi), en het is erg duur. We wachten de offerte nog even af, maar ik denk dat het dit niet gaat worden. Maakt de keuze wel makkelijker. :D

Net lekker broodje pikante kip op van de slager. Was echt heel lekker. Daarna nog een nectarine genomen (had eigelijk een cup a soup ingepland staan)...

Straks komen mijn ouders gezellig.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Butterfly, heel herkenbaar. Levi is op het moment af en toe ook zo vermoeiend dat ik mezelf ook op die gedachtes betrapt. Soms moet ik eigenlijk mezelf achter het behang plakken ipv hem. Hopelijk morgen een rustiger dagje

Kimmetje, hoop dat ze toch een leuk baantje voor je hebben.

Melanie, helaas zijn foto’s altijd mooier L

5. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Mel: Jammer dat het tegen viel, maar dat maakt de keuze inderdaad weer makkelijker! :D

6. Que

Que Niet meer actief

Hallo meiden,

vanmorgen naar de makro geweest, daarna op de koffie bij een vriendin. Toen ik thuis was dacht ik zo kleine lekker naar bed, kan ik even eten, badkamer doen en daarna de vuilniszak kleding uitzoeken die ik via via heb gehad.
    Helaas dacht de kleine daar echt anders over. Hij wil niet slapen in bed, hij wil niet slapen in ons bed, hij wil niet in de kinderwagen slapen en niet in de box. Dat kleine monster moet en zal naast me op de bank liggen. WORDT ER GEK VAN!! Nu moet ik dus blijven zitten omdat hij het omdraaien aan het leren is. PFFFFF

Ben echt een half uur bezig geweest om hem in zijn eigen bed te houden...... daarna een half uur in ons bed (daar wil hij het liefste slapen). Totaal 1,5 uur verder slaapt hij eindelijk op de bank.

Nu 20 min later is hij wakker. :$ ga toch slapen denk ik dan!!! Nee meneer is niet moe (hij is zo sago als wat zo moe dat hij is).

Gelukkig heb ik wel de zak met kleding uit kunnen zoeken, maar verder zit ik maar op de bank.

Kan iemand een advies geven hoe ik hem overdag gewoon in zijn eigen bed kan laten slapen. Kijk hij wil in ons bed, maar nu hij begint om te draaien ligt hij straks op de grond...........

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Que, gewoon op bed brengen. Klinkt heel makkelijk gezegd maar dat hebben wij met Esmee ook gewoon gedaan. We lieten haar wel eens in de box slapen, of in de kinderwagen na het wandelen.
    Maar dan was ze ook zo weer wakker. Het is zelfs maanden zo geweest dat ze niet eens echt sliep hoor. In haar eigen bedje vond ze veel meer rust en ik zelf ook. Al speelde ze gewoon, Ze moest wel eventjes wennen, maar heb haar gewoon steeds op hetzelfde tijdstip naar bed gebracht. Tuurlijk was het vaak ook wel huilen.
    Maar ik liet haar ook gerust een halfuur huilen. Ze was gewoon moe en ik wist dat ze het uiteindelijk wel zou opgeven.
    Kwestie van doorzetten dus ;), enne..... ik zeg tegen Esmee altijd: Jij bent helaas geen baas, mama is de baas in huis. Als mama zegt slapen, ga jij slapen! En dan kan ze smerig kijken hoor :);).

@Kaatje, erg he :). Schaam me soms best voor dat gevoel, ze kan me het bloed onder de nagels weg halen. Maar ze is juist zo, als ik een drukke planning heb en van alles wil doen. Dus ik ben dan al anders en kap ook veel af. Ze wil dan juist meer aandacht en voor mijn gevoel heb ik daar geen tijd voor en zeg dan ook tegen haar: NEE. En dan is zij de schuldige in mijn ogen :), terwijl ik een fout maak. Maar ik ga gewoon niet de hele dag spelen met haar, ze moet zichzelf ook vermaken en de laatste weken kan ze dat niet echt. Dan zit ik met haar op de bank, gaat ze heel leuk spelen. Sta ik op om de was op te hangen, meteen weer janken. Zit ik weer op de bank, kan ze weer leuk spelen, zelfs ver uit mijn buurt, maar ga ik weer wat doen... weer janken. Zo vermoeiend........!

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ben ik weer, ff druk gehad en nu weer ff rustig aan doen. Zag dat jullie al 15 pagina's verder zijn dus haak hier weer in als jullie het niet erg vinden.

Hier net thuis, vanochtend wezen sporten 2 uurtjes en daarna was de bedoeling om te gaan zwemmen met m'n kleine maar ze viel in slaap en nu slaapt ze nog steeds dus volgende week zorgen dat ze rond die tijd al geslapen heeft. Daarna nog ff langs Wibra en A&H geweest en nu zit ik eindelijk op mijn luie om te lunchen.

Vandaag:

O: 2x bb met XL hagel, glas melk
    T: appel, 0.5l water
    L: kop cup a soup (pompoen met crème fraîche en bieslook), 2x bb met kaas
    T: kiwi, 0.5l water
    A: andijvie/aardappel stamppot met gehaktbal in jus, salade, glas jus d'orange
    T: kop kamille thee, verse stroopwafel

B: uurtje bodypump, uurtje spinning

Het water drinken gaat weer de goede kant op gelukkig. Zo na mijn lunch ff opruimen hier voordat die kleine wakker wordt.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Beschuitje..Spannend zeg! :D

QB... Spannende dag voor beide kids! En voor mama.;)

Kim.. Viel het mee bij de tandarts? Lees het al. Veel plezier met shoppen.;)

Que.. mooi resultaat uit op de weegschaal! En je hoeft je niet te vervelen vandaag. Hier legden we Esmee zo'n halfuur na de borst/fles op bed. Heb haar echt een ritme aangeleerd. Ze had dit nodig want anders was het drama en alleen maar huilen.. En nu , je legt haar weg en ze slaapt. Het heeft dus zijn vruchten afgeworpen. Als ze huilde, 5 minuutjes laten huilen, dan troosten/speen oid, niet uit bed halen en dan weer overnieuw.. Esmee had het na een paar dagen door.:D

Kaatje.. Fijn dat de weegschaal weer lief is.

Melanie.. 100 gram is niets he?! 1x plassen en het is weg.;). Leuk dat je ouders zo meeleven met de trouwplannen! Mooi menuutje.:)

Butterfly.. Misschien kun je Esmee een keer een middag extra naar je schoonouders/ouders brengen? Heb je ook even tijd voor je zelf. Begrijp helemaal wat je bedoeld. Soms is het gewoon erg zwaar.:)

Een drukke ochtend achter de rug.. Wel lekker gewerkt en een goed gesprek met een collega gehad. Had ik even nodig om wat knopen door te hakken betreft werk.;)

Daarna naar huis, boven opruimen/opengooien, beneden stofzuigen en opruimen en de honden uitlaten.. ( opa had opgepast dus het was een BENDE!) Daarna naar het zwembad met een vriendinnetje.. Die is blijven lunchen.. Was gezellig!! Kon daarna weer stofzuigen want Esmee had er broodje met vlokken laten vallen!;) Leuk joh, kinderen!!:D

Menu:
    O: beker optimel yoghurt 400 gram
    T: appel en meergranen boterham met kipfilet.
    L: 2 meergranenboterhammen met kipfilet.
    T: appel
    A: 200 gram bloemkool, 200 gram ovenfriet en 2 filetlapjes.

Zit ik op een totaal van 1034.. Denk dat ik tussendoor nog extra fruit neem.. Dus een appel en een sinasappeltje.

Vanavond nog wat chipjes of zoutjes.

We gaan voor een collega die is bevallen een kraammand maken. Iedereen koopt voor zichzelf wat om er in te doen.. Wil vanmiddag even kijken naar een leuk setje ( 75% korting dus met een 10 euro kom je een heel eind! )

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Butterfly, heel herkenbaar hoor. Gelukkig gaat het nu stukken beter. Net na het verlies van Milou* had ik gewoon al mijn energie even voor mezelf nodig en kon hem er dan echt niet bij hebben,waardoor ik me weer zwaar schuldig en een slechte moeder voelde. Nu ik weer beter in mijn vel zit kan ik ook meer met hem doen en van hem genieten,maar als ik dan een paar nachten slecht slaap dan ben ik toch weer geprikkelder. Komt allemaal wel weer goed. Knuff

Mve, leuk zo’n kraammand !

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, we gaan het ook anders aanpakken.
    Het gesprek met de gastouder beviel zo goed, en van haar kant ook. Ik heb daarom besloten het contract eerder te laten ingaan, dus per 1 oktober. Dan heb ik ook verlof. Juist omdat er straks wel moeite mee heb om 2 kinderen bij een vreemde achter te laten had ik iets van: ik wil dat ze Esmee nu al leert kennen, en wij natuurlijk ook.
    In mijn verlof wil ik haar dan 2 keer een ochtend in de week laten komen van 09.00 tot 12.00 uur. Dit omdat je contract sowiezo 26 uur per maand telt. Als zij twee keer een ochtend komt heb ik even tijd voor mezelf en wil dan gaan zwemmen, winkelen o.i.d! Want de zwangerschap vordert nu snel en ik wil er ook nog van genieten. Maar de tijd gaat zo snel, en als Esmee zo jammerig wordt, ga ik ook stressen en zenuwachtig worden en voor de baby is dat ook niet goed. En in de eerste weken na de bevalling is het ook wel ERG lekker als ze 2 keer een ochtend blijft komen voor Esmee.
    Dan kan ik met de kleine lekker wandelen ofzow.
    Want jah....... Esmee wil niet lang meer in de buggy, maar toen ze baby was hebben we einden gelopen, heerlijk!!!
    En... als ik dan weer ga werken is de stap een stuk makkelijker omdat zij ons en onze kinderen dan kent :).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hier druk bezig geweest.
    Gezogen, gedweild, 2 dozen uitgepakt en opgeruimd uit de schuur, alle babykleertjes, lakens etc van zolder gehaald en uitgezocht.
    Ben dus druk aan het wassen nu. Vanavond wil ik dus de eerste lading gaan strijken.
    Zometeen als Esmee wakker is een kopje thee drinken, en dan naar mijn nichtje die 3 is geworden vandaag. Thuis koken, daarna boodschappen halen en dus nog strijken. Dus de dag is nog ERG DRUK. Ik voel me super goed verder eigenlijk..... dus neem het er toch even van ;).
    Morgen een rustiger dagje :p.

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wat rot he als je ze huilend achter moet laten...troost je ( ik ben juf) ik heb ze nog nooit een hele ochtend horen huilen. Het is altijd zo over...Er is veel te veel te zien :D

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Het lijkt me erg zwaar om zwanger te zijn en een kleine meid of knul erbij te hebben. Ik heb bewondering voor jullie als ik die verhalen lees.
    Vandaag lekker gewerkt en niets gezondigd !
    Strakjes een kipburger met kaas en wortelen met peultjes en wat aardappels. Lekker!

Nog steeds niet ongesteld trouwens, maar wel het gevoel de hele tijd dat het komt. Snap er niets van...

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Beschuitje, spannend meid. Ik hoop dat het raak is voor je!

@Hier, niet verder gekomen dan was opgehangen, was gedraaid, afwassen. Morgen heb ik niks op de planning staan en dan kan ik daar heel de ochtend aan toewijden (ben meer van het huishouden in de ochtend, heb dan meer energie).

15. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ MamavEsmee: Ik weet dat 100 gram niks is. Maar na 2 (vr)eetdagen, je een dag strak aan de planning houden en dan nog aankomen is toch wel een afknapper. Normaal ben ik na 1 dag weer normaal wel weer een halve kilo kwijt. Nu dus niet. L

Hier net nog even naar de Ikea geweest. Wat kleine dingetjes gekocht. Ben blij dat ik weer thuis ben. Pfff… wat was het druk, en het is toch al niet mijn winkel…

Over een half uurtje maar eens met het eten beginnen. Heb helemaal geen zin in nasi. Maarja… moet maar.

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden,

Hier een drukke dag gehad was pas rond 16.00 thuis. Ik kom straks kletsen hoor eerst eten (eten is al bijna klaar)

Tot straks en eet smakelijk voor iedereen

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. verstandig! De gastouder komt bij jullie aan huis? Heb je al kennis met haar gemaakt?

HVJ.. Morgen weer een dag! Je menu zag er trouwens heerlijk uit.

Melanie.. I LOVE IKEA!!:D Geen zin in nasi? Wel gesmaakt?

Beschuitje.. Duim dat het een goed tekenen is.. De eerste ronde zonder pil? Of was de pil al langer de deur uit?

Hier het eten ook op.. Het was echt heerlijk!! Heb er nog pindasaus bijgemaakt ( 35 calorieen per sauslepel) lekkerrrrrrrrrrr...

Straks bij de thee een reep ontbijtkoek.. ;)

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    De pil was al de deur uit sinds januari maar sinds deze maand voor het echie bezig. Ben dus al goed ontpilt ;)
    Ik reken op morgen ongesteld want ik voel het nu wel steeds meer aankomen. Ach geeft niets, volgende keer beter.

Hier het avondeten al even op en nu al weer zin in iets te eten. Komt vast door de naderende ongi dat ik weer (vr)eet zin krijg. NIET AAN TOEGEVEN !!
    Mijn schatje kwam uit zijn werk en keek me diep in de ogen...hij vond dat mijn gezicht er smaller uit zag JOEPIEEEEE Ik blij natuurlijk:D:D !!

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Melanie, ik verheug me altijd op nasi ( of macaroni) dat zijn mijn 'verwenmaaltijden' Die doen wij in het weekeind, de rest van de week groenten aardappels en vlees om het zo gezond mogelijk te houden.
    Heeft het wel gesmaakt ?
    Enne dat onsje moet je niet naar kijken joh. Eens in de week wegen en een halve kilo per week afvallen is al voldoende hè dat weet je ? Ik wil ook altijd sneller hoor maar ja anders is het toch niet blijvend....

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Beschuitje, wat een lieve reactie van je :). Ik raakte weer zwanger toen Esmee 6 maanden was, de keuze was bewust. En dat het erg druk zouden gaan krijgen wisten we ook meteen. En nu is baby 2 er nog niet eens, maar nu merk ik al dat het drukker is. Ik ben gewoon niet zo super lenig meer, dus je bent een buik gewoon beperkter en moet je rust pakken en dat lukt gewoon niet :). Maar heb er onwijs veel zin in hoor, en het komt ook allemaal wel goed.

@Mamavesmee, ja, vorige week donderdag hebben we kennis gemaakt en het klikte goed, vandaar de keuze het contract eerder te laten starten. En ja, ze komt aan huis, gezien mijn diensten in de zorg.... is het voor ons beide een stuk rustgevender als ze hier komt. Ik hoef uit een slaapdienst niet eerst naar de oppas om alles op te halen, want alles is al thuis ;). En manlief hoeft niet twee kinderen om 06.30 op de fiets of lopend weg te brengen.

Zo, boodschappen gedaan en opgeruimd, nu eerst een bakje koffie met een koekje, en dan strijken :(. Wil het klaar hebben, anders staat die mand er morgen weer en dan erger ik me stierlijk :p.

Deel Deze Pagina