10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, zo, morgen alweer werken dus. Je moet de laatste tijd wel meer werken of ligt dat gewoon aan mij omdat ik verlof heb :(. Hey.... en we hebben hetzelfde ledikantje geloof ik :). Ik heb ook naar de kast gekeken waar je een foto van hebt geplaatst.
    We moeten voor Esmee nog een nieuwe commode. Die kast kan, als je de commodo niet meer nodig hebt als boekenkast verbouwd worden of niet? We hebben echt dezelfde smaak geloof ik.
    Hier de babykamer dus ook rood/wit gestipt, Esmee haar kamer is knalroze. Alleen nog niet af.....maar momenteel doet ze niet heel veel meer op haar kamer dan slapen. We hebben het ziekenhuisbed daar neer gezet, wilde die niet in de woonkamer hebben hahaha.

@Moppie, hier precies zo als bij jou hoor, ook geen nieuwe auto, ook geen dure kleding voor ons zelf. Voor ik kinderen had vond ik kleding heel belangrijk en kocht ik maandelijks nieuwe dingen. Maar nu met kinderen liggen je prioriteiten bij hele andere dingen. Ik besteed erg veel geld aan Esmee, aan kleding, aan spullen die ze nodig heeft, en ja, dat kost nou eenmaal veel geld he.. kinderen :p;). Ik heb altijd gezegd "de kinderen gaan altijd voor". Als er dan nog geld over is.... dan wij.

@Mamarianne, je begon van de week zo goed. Wat jammer meis.
    Ik denk inderdaad net als de anderen dat je beter eens kunt proberen wel te bedenken wat je gaat eten. Ik deed het ook niet, en at altijd veel meer kcal dan ik wilde eten. Als ik straks weer streng ga lijnen plan ik het ook een dag van te voren. Wij plannen eigenlijk zelfs het hele weekmenu altijd al. Ik weet nu al wat wij de komende week elke avond eten omdat ik wekelijks boodschappen doe. Manlief en ik maken die planning samen, en Esmee eet dat ook gewoon. Ik denk dat het voor jou ook best een optie is om eens te proberen. En POSITIEF blijven. Je zegt meteen: dit werkt niet!
    Meissie, je lichaam moet er weer helemaal aan wennen. Als jij niet positief blijft zal het steeds moeilijker worden om er echt volledig achter te kunnen staan. Kom op.... morgen een nieuwe dag, nieuwe ronden en nieuwe kansen.

Meiden.... ik ga ook naar bed.
    We zaten IT te kijken, die had harrold gisteren opgenomen.
    Flauwe flauwe flauwe film.
    Toen ik klein was heb ik heb al eens gezien. Mijn moeder dacht: leuke clownfilm voor de kinderen. Ze wist niet dat het een horror was. Ik was 10, mijn zusjes jonger. Mijn jongste zusje kroop achter de bank en begin te huilen. Die clown was helemaal niet lief. Toen pas zag mijn moeder dat het een horror was :D.
    En nu.... de film is gewoon komisch flauw.

Ben doodop, hoop een lange nacht te kunnen slapen.
    Buik is redelijk rustig nu. Ga er niet vanuit dat het vannacht gaat gebeuren. Dus tot morgen!!!

2. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Hey meiden, haak hier weer even in.

Net uit eten geweest, en ik zit zoooooooo vol. Heb er buikpijn van.
    Veel te weinig water gedronken vandaag, dus morgen weer serieus aan de gang!

Fijne avond, slaap lekker!

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Mogguh... klaar wakker... moet pas om 10u werken vandaag ;)

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!
    Hoe is het met iedereen? Iedereen goed weekend gehad?
    Hier wel :) erg druk m'n vent was jarig.
    Ben nu ook erg moe, merk dat het me zwaar valt dat hubbie zoveel weg is en ik echt alles alleen moet doen. Waarschijnlijk ging het vorige week daarom ook niet zo goed, gisteravond lag ik ook op bed met hartkloppingen.

Mijn menu:
    O: 250gram magere yoghurt, appel, kop koffie
    T: 2 glazen water, kop koffie
    L: 2x crackers 1x kaas 1x kipfilet/rookvlees, glas water
    T: 2 glazen water, indische cake, kop thee
    A: 300gram stampot rode kool, 75gram rundersaucijs
    T: 2glazen water

5. Que

Que Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan. 89 kilo. Ben er opzich nog blij mee want woensdag begonnen met 91 kilo. In nog geen week tijd dus 2 kilo eraf.

Vandaag met de kleine man naar de HA kijken of er al verbetering is met zijn oorontsteking.
    Ook even naar het CB heb een deze dagen een afspraak maar weet niet wanneer ze hebben het niet opgeschreven in het boekje.
    Dan opzoek naar een grote doos. Moet een luiertaart motor versturen.
    Dus vandaag weer druk druk druk.

Wat vandaag eten

O yogh. met musli
    T waarschijnlijk niets
    L 2 boterhammen 1 met kipfilet en ander met jam
    T appel/peer
    A sla met geparneerde snitzel
    T waarschijnlijk ook niets weet niet of ik nog iets mag qwa calorien.

Hoe ziet jullie dag er vandaag uit??

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen :)
    Vanochtend 500 gram lichter. Weeg nu 73.2. 11.3 kg kwijt :D

Rooibos. Is ook wel lastig hoor. Heb met mijn eigen familie geen contact meer, op mijn zusje na. en bij sfamilie irriteer ik me meer dan niet.
    Dus niet echt een warm familiegevoel nee. Mijn man wordt af en toe ook moedeloos van zijn vader en broer,maar ja alles het ene oor in, andere oor uit

Kimmetje, al dat uit eten is niet goed voor de lijn he ;)

Que, lieve weegschaal ! Succes bij de ha

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedmorgen dames,

Hier was de weegschaal OK, 1 ons erbij, maar ben sinds zaterdag niet meer naar de WC geweest voor een nummertje 2... Als ik naar de WC kan, komt het volgens mij allemaal goed.
    Vandaag weer werken en mijn baas is vandaag voor het eerst terug uit Argentinië, dus die zal wel allemaal klussen hebben. Zal wel weer druk worden.
    Vanavond naar een vriendinnetje, heb ik zin in, we hebben elkaar al lang niet meer gesproken.

Menuutje voor vandaag:
    O: Yohurt met muesli, 5 amandelen en diksap
    L: 3 bb met filet americain, smeerkaas en ham
    T: Banaan en appel
    A: Zelfgemaakte groentesoep met balletjes en stokbrood

Daarmee kom ik 1095, maar zal bij het vriendinnetje ook nog wel iets krijgen.

8. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Goedemorgen meiden,

Hier echt slecht geslapen, continu wakker... dus ben kapot.
    Maarja moet om 09.30 beginnen, maar de winkel gaat pas om 12.00 open dus eerst poetsen, komt wel goed.

Ondanks uit etentje toch een ons afgevallen! Heb het gister overdag ook erg karig gehouden, dus ben er blij mee!

Fijne dag allemaal!

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Melanie.. Toch lekker geslapen?

Butterfly.. we hebben i.d. wel een beetje de zelfde smaak..:) We klikken op heel veel gebieden, leuk om te zien/lezen!:D Hier gaat Esmee ook voor op ons hoor.. Wij hebben het geluk dat we relatief lage woonkosten hebben ( 5 jaar geleden in de goede tijd gekocht ;)) Maar sparen gelukkig ook voldoende.. Al is de verleiding tot veel shoppen soms wel groot.:)

Kim.. OEf.. Buikpijn van het eten en toch een lieve weegschaal. Werkse vandaag!

Femke.. Prima toch, na het weekend! Mooi menu vandaag!

Que.. Mooi resultaat zeg!:)

Kaatje.. Jij bent ook weer op dreef he?!

Moppie.. Succes met alle medische bezoekjes en met werken!

Hier goed geslapen, weegschaal het zelfde als gisteren! 71.9

O: 2 boterhammen met 1x appelstroop en een glas slimpie ranja. ( 200)
    T: 2 mandarijntjes en 1 plakje kandijkoek. ( 125)
    L: 3 boterhammen met 1x salami en 1x vruchtenhagel.( 350)
    T: appeltje ( 50)
    A: 350 gram bami en 1 eetlepel saté. ( 450)
    T: pakje liga ( 200)

Totaal 1325..

( had als lunch loempia en babipangan maar doe dat maar niet..;))

10. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Hoi,

even snel mijn weegresultaat. Er was 3 ons af. Niet slecht in een week met 2x patat :), 1 pannekoeken en een keer chinees ;)
    Het was zo hectisch dat ik amper tijd had om te koken.

Ga nu eerst boodschappen doen en dan vandaag vooruit koken voor diepvries. Dan heb ik in nood altijd eten :D
    Zo'n week is hier nog nooit voorgekomen en gaat ook niet weer gebeuren :x

Kom straks bijlezen!!:)
    Fijne dag allemaal!

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

Mogge dames,

Ik kom ff zwaaien, gan nu sporten en straks kom ik uitgebreider reageren.

Doei!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mve, ja gaat weer de goede kant op :)

Rooibos. Netjes !

Butterfly, alles goed ?;)

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Zowww... ontbijtje (mag. kwark met muesli) achter de kiezen, en ook al een bakkie thee met 2 sneetjes ontbijtkoek...

@Lovely: heb je ook medicatie tegen de hartkloppingen? Klinkt niet fijn in ieder geval :(
    Lastig als je nu veel zelf moet doen. Lijkt me dat dat ook met de nodige stress gepaard gaat.

@MvE: thanx!
    Loempia lunch klinkt lekker hoor :p

@Hvj: weer lekker actief zo op de vroege ochtend ;)

@Butterfly: idd, al nieuws? :p

Ik ga nu richting t instituut om les te geven, met de lunch snel thuis en dan haasten richting VK, griepprik en dietiste :p tussendoor steeds heel eventjes thuis.
    Ben bezig het "Kikker negen maanden dagboek" in te vullen. Erg leuk! Heb ook een Kikker babyboek hier liggen voor na de geboorte ;)
    Verder vanmiddag de kinderkamer voorzien van de tweede laag latex. Gister is er niks van gekomen. Vriend was moe, koppijn, ik ook...

Fijne dag allemaal!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @kaatje: super een lieve weegschaal :D
    @mve: mooi menu hoor!
    @rooibos: mooi resultaat hoor ondanks de patat
    @moppie: nee geen medicatie, hartkloppingen zijn pure stress...en ik weet soms niet eens waarom :S. Drukke dag heb je vandaag :)

Ik heb de oudste weggebracht naar school, daarna direct kleine boodschap gedaan. Nana gaat rond 10uur naar bed dan ga ik ff wat in huis doen. Vanmiddag visite van een meid hier van het forum.

15. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    sorry meiden! niet terug gelezen ben het weekend afwezig geweest dus is me beetje te veel haha!

Mijn menu voor vandaag:
    flesje water
    O: 3 crackers met beker melk
    1 met 20+ smeerkaas
    1 met lichtvlees
    1 met smeerpate
    T: fruit
    M: 2 boterhammen met ??
    T: muesli reep
    A: Mie, Roerbakgroente met slavinken
    T: Muesli reep of magere yoghurt

Zoontje wil aandacht dus! sorry!

16. MamavEsmee

Kaatje.. fijn toch?!:D

Moppie.. Jij hoeft je niet te vervelen zeg..:$

Rooibos.. Dan is het i.d. verstandig om porties in te vriezen zodat je toch makkelijk kunt eten.;) Maar die eerste paar onsjes zijn er af!:D

Dimmel.. prima menu hoor!

Lovely.. Pas je wel goed op jezelf. Hartkloppingen etc is niet goed hoor?! Heb je dan een paniekaanval? Veel plezier vanmiddag!

Zo.. hier de boodschappen binnen, honden uitgelaten en sintcadeautjes al ingepakt. Moet nog op pas voor een Jutezak met sint afbeelding. Ook sintversiering gekocht bij de action.. Zo leuk!!:D

Als we straks nog even tijd hebben gaan Esmee en ik pepernootjes bakken!:)

Nu eerst koffie met fruit en ontbijtkoek.;)

17. MamavEsmee

Oja.. voor de liefhebbers foto's van Esmee haar kamertje.

18. MamavEsmee

De commode..

19. MamavEsmee

En de inbouwkasten en speelgoedkast.

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen meiden.

Pffff alles wel goed, nog geen baby uit de buik :p.
    Maar had dat gevoel gisteren ook niet.
    Alleen vandaag ben ik echt futloos, dus ga ook zeer weinig doen.
    De ochtend begon met erg pijnlijke menstruatie achtige pijn, 3 keer heel kort op elkaar dus je bent meteen allert ;). Maar na de tijd nergens meer last van gehad, alleen beetje misselijk de laatste dagen in de ochtend. Lekker op de bank gehangen, ontbijtnieuws gekeken, ATWT gekeken, nu staat koffietijd op. Maar van dat bank hangen wordt ik zoooo lamlendig. Dus ben maar een beetje aan het rommelen. Vandaag weinig was, alles is schoon, dus rommel wel wat aan.

@Mamavesmee, ja, ik vind het ook leuk om te lezen en te zien hoe iemand zo hetzelfde kan zijn als jezelf. Eigenlijk herken ik in al jou posts gewoon altijd mezelf. Dat is wel heel apart....en leuk!!!
    Dan hebben jullie mazzel, lage woonkosten. Wij zaten net in een mindere tijd en hebben een erg hoge hypotheek. We hebben dan wel de belastingsteruggave maandelijks omdat het anders gewoon teveel van het goede is. Dus ja, ik heb mijn winkelverslaving echt moeten minderen. Ik kocht TE veel voor mezelf, altijd kleding, jasjes, sjalen, helemaal toen ik zo afgevallen was. Winkelen was heerlijk, echt alles stond geweldig. Toen we een huis huurden kon het ook allemaal makkelijk. Maar als je ineens een beste hypotheek hebt en kinderen..... en een gastouder...hmmm, dan moet je even een stapje terug. En dat zul jij ook herkennen, in de zorg moet je het ook hebben van je ORT, en die heb ik momenteel een paar maanden helemaal niet. Dat verschil merk je op je loonstrook ook wel. Dus ja.... uitgebreid shoppen voor mezelf is al een tijd geleden. Werk al vanaf de zomer niet mijn volledige uren. Dus ben ook wel blij als in januari alles weer "normaal" is. In hoeverre je het met een baby erbij eerst normaal kunt noemen hahahaha.

@Moppie, drukke dag voor de boeg meid!! Rustig aan!

@HVJ, sportse maar weer.

@Lovely, dat zou best je gezondheid/kwalen kunnen verklaren inderdaad. Je lichaam kan op de malste manieren aangeven het ergens niet mee eens te zijn. Maar in jou geval wel vervelend.
    Lijkt me niet een prettig gevoel om met hartkloppingen in bed te liggen. En dus geen idee waar de stress vandaan komt? Onbewust spelen er waarschijnlijk toch dingen waar je je helemaal niet bewust van bent.

@Rooibos, nieuwe week meid! Nieuwe ronden en nieuwe kansen.
    Kun je het afgelopen week weer goed maken :p.

De weegschaal hier weer iets hoger dan het weekeinde, maar dat had ik wel gedacht. Gistermiddag 3 blokjes speculaas, in de avond ook, nog een bakje popcorn gehad ;). Vandaag weer even een fruitdagje inlassen. Want fruit....... hm, heb ik vrijdag voor het laatst gehad? Ga denk ik even een mandarijntje pellen en een kopje thee zetten, en weer op de bank klimmen.

Deel Deze Pagina