10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Deze zijn al voorgekookt hoor meiden ;)

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Dan is het idd 25 minuutjes Rianne ;)

Domme domme ik... moest pas om 13:45 bij de VK zijn dus zat er gewoon een half uur te vroeg. En toen liep het een half uur uit ;)
    Ben net weer thuis. Bloeddruk 100/60 dus perfect. Buik ook opgemeten, ook perfect (24cm, 2wk terug 21cm van boven tot onderkant) dus ben tevreden :p

Vocht is niet erg zei ze, zolang mn bloeddruk zo blijft zoals het is. Tintelingen en pijn hoort bij het vocht omdat het "ergens" naar toe moet, maar we moeten gewoon mn bloeddruk in de gaten houden. Over 2 weekjes weer ;)
    Hoofdpijn & slecht zicht komt ook allemaal door het vocht helaas... ik ga dus veeeeeeeeel drinken in de hoop dat alles weg trekt.
    Verder uitslag suiker was perfect. Vermoeidheid is normaal, ook mede doordat ik nog maar net hersteld was van ongeluk en een zwangerschap nou eenmaal zwaarder is voor mijn lichaam, en uk eist veel energie... Wist ik ook wel...
    En nu me er bij proberen neer te leggen dat ik veel aan ga komen he :p

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Mamarianne gewoon even na 20 min kijken of je ze goed vind en anders even wat langer in de oven laten erg makkelijk!
    Ga je er kruiden op doen of niet?

@Moppie haha lekker handig heb je in elk geval even uit kunnen rusten ;)
    Gelukkig was alles goed! Is belangrijker dan je gewicht al is dat ook vervelend natuurlijk.
    Hou je het babykamertje helemaal wit of niet?

4. steenbokje

Zo... nu ffies reageren op de rest :p

@Lovely: klinkt als paniekaanvallen... (?) Ook daar niks kalmerends tegen wat je incidenteel mag nemen? Ik vond alles wat op -pam eindigt altijd wel fijn :p
    @MvE: ik verveel me idd ook nooit op maandag hahaha
    @Zustertje: wat fijn dat je zo snel terecht kan, en dat nog wel bij een andere in de pauze, echt lief!!!
    @Emma: wat zielig voor je mannetje! maar dat hij zin heeft in cakejes is een goed teken toch?
    @Wendy: knuffel! zeuren mag hier hoor!
    @Butterfly: echt nog steeds niks? Heb al wel gelezen dat het legen van de darmen meestal de bevalling aankondigt :p
    @MvE (2): lekkere lunch ;)
    @Emma: had het idd gelezen over de tabletten, maar wil het eerst proberen op te lossen door meer te drinken. 2,5 liter per dag moet voldoende zijn, maar anders probeer ik het met 3 :p als het echt vervelend wordt, ga ik verder kijken. nu zie je weinig aan mn handen en voeten, ze zijn alleen stijf en doen pijn...
    @Zustertje (2): ja heb een leuke vk gelukkig :) lekker spontaan, eerlijk, recht door zee en no nonsens!

===

@Hier: Alles dus in orde bij de vk. Heb ook meteen de griepprik van haar gekregen dus hoef straks niet nog een keer die kant op (tussen 15:30-16:30 kan je in de rij staan en geprikt worden)

@Babykamer: het is een erg klein kamertje, 2.20x2,70 onder schuin dak, dus weinig ruimte. ik wil dan ook het kamertje zo rustig mogelijk houden. glasvezelbehang met een fijne structuur, met witte latex. De kozijnen schilder ik (lees: vriend) nog wel in gebroken wit, en het plafond ook, maar wil voornamelijk met accesoires gaan werken. Heb nu wat antraciet spul, dekentje, aankleedkussenhoes, kruikenzak, handdoeken en spuugdoekjes enzo, en denk dat ik nog wat mandjes in 1 bepaalde kleur haal, maar ben er nog niet uit welke kleur ;) Maar dat is allemaal van later zorg!

Zo... nu relaxen... de katten hebbeb speelkwartier! (half uur, uur, hele dag...) dus het is hier vrij druk. Zometeen nog even een wasje ophangen en draaien, vaatwasser moet nog leeg, huisje stofzuigen... en dan naar de dietiste ;)

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

Jeetje wat hebben jullie weer gekletst dames, ik zit nu pas op mijn luien van het heen en weer vliegen. Kan helaas niks terug lezen of uitgebreider reageren nu, omdat ik nog veel moet doen (sorry dames).

Daar ben ik weer! Uitgeput maar nog laaaaaaaaaaaaaaaaang niet klaar met alles. Vanmorgen wezen sporten en daarna is de buuf komen oppassen op mijn dochter omdat ik ff snel heen en weer naar Den Haag moest (heeft ze mijn afwas gedaan, lief he?). Terug gekomen ff gebabbeld met elkaar en onze frustraties over mannen geuit haha, ik ga nu de was opvouwen en de laatste was ophangen. Ik heb geen idee wat te koken, heb ook nauwelijks wat thuis (ivm dat we alles op wilde maken aangezien we er niet zullen zijn) dus ff neuzen in de kast en anders wordt het pizza uit de vriezer (wil ik eigenlijk niet maar ja als er niks is dan moet het maar).

Vandaag:

O: bruin puntje met kaas, 250ml melk
    B: 45min BBB, 45min Xco, 45min gelopen
    T: appel, 500ml water
    L: pistolet gezond, 500ml optimel (op station)
    T: appel, 500ml water
    A: ff kijken wat en anders pizza uit de oven

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Zustertje, vanaf 37 weken tot 42 weken kun je bevallen.
    Het kan heel goed zijn dat ik nog 2 weken moet wachten hoor, en deze "klachten" 2 weken opspelen. Maar ik weet nu wat een bevalling is en hoe dat begint. Het rommelt al weken wat in de buik, maar de laatste week extreem. Esmee is een dikke week eerder geboren dan de uitgerekende datum, dus het kan heel goed eerder komen. Ik bereid me er in elk geval elke dag weer weer op voor.

Wooooww, Esmee is zooo vervelend :x:(.
    Ben echt even boos geworden op haar. Ze daagt me ontzettend uit, hangt als een kat in de vitrages die al gekke haken krijgen van haar geklauter en ik wil haar niet in de vitrages hebben. Ik heb wel 20 x boos nee gezegd, en wel 10 tikken over de vingers gegeven en dan nog steeds doorgaan he. Na 20 x begreep ze dat nee echt nee was.
    Vervolgens pakt ze een dikkie dik boek, en scheurt er voor mijn neus een bladzijde uit. Boos het boek gepakt ( dunnen bladen, scheurt ook zo ), maar ik ben even een boek aan het lezen en uit mijn boek scheurt ze ook zo pardoes even snel een bladzijde.
    Vervolgens om alles huilen, niets is goed....... zucht!!!!!!

We zijn niet meer weggegaan trouwens.
    Geen zin om nog met haar op pad te gaan.
    Met een halfuur is manlief thuis, die red zich verder maar met dit vervelende madametje!!!

7. steenbokje

Aaah butterfly!! Meissie toch, tis wat met dat dametje van jou! Naar bed sturen of in de hoek zetten of op de gang (aantal jaar in leeftijd is het aantal minuten dat ze op de gang moet of in de hoek geloof ik, eerste keer 1x, tweede keer al dubbel zo lang, derde keer naar bed?) helpt ook niet?
    Ik ben de godganse dag bezig een kitten bovenuit de gordijnen te vissen en de scherven van bloempotten op te rapen, en dan ook nog een keer de stekels van cactussen uit mn vingers te plukken grrrr... au! dus snap je frustratie een klein beetje :p

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik zet haar voor straf in de hal, met de deur dicht!
    Voor haar is dan wel duidelijk dat ze iets deed wat niet mag.
    Het is een boef hoor, als ze eenmaal aan het uitdagen is gaat ze door. En ik kan het er nu even niet bij hebben, en dat heeft zij ook door. Ze maakt zelfs schijnbewegingen naar dingen waar ze niet aan mag komen, waar ze niet aan zit, maar net doet alsof ze het gaat pakken om te kijken wat voor reactie ze van mij krijgt.
    En dat bevalt haar vaak wel, omdat ik ook snel hap!! Ze heeft mij veel te goed door, en dan is ze nog geen 1.5 jaar hahaha!!

En ze is ook moe, dat uurtje extra merkt ze toch wel denk ik.
    Ben blij als die vanavond in bed ligt ;).

9. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    is al gekruid :D

10. steenbokje

Oh oh oh... wat een dondersteen!
    Zal me niks verbazen als ze heel goed door heeft dat er wat groots staat te gebeuren!! En jij natuurlijk kan haar misschien nu ook iets minder aandacht geven dan voorheen ivm de zwangerschap, ook dat zal wel meespelen. Maar gewoon doorzetten, streng blijven! Hopelijk is de vervelende bui snel over ;)

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ze heeft het wel door dat er iets grootst staat te gebeuren.
    Elke ochtend als ik bij haar bedje kom aait ze over mijn buik en zegt: beebie. Of ze legt haar hoofdje op mijn buik en ligt even.
    Ze heeft zelf een babypop en als ik vraag waar haar baby is pakt ze de pop en wiegt het heen en weer, zegt oohh en klopt op het ruggetje. We bereiden haar wel voor op de komst van haar zusje.
    Betrekken haar met de pop nu al bij dingen zoals speentje geven, flesje geven. ( ze heeft een babyborn gekregen van ons vorige week ). Maar ja, het echte besef komt voor haar nog wel.

We geven haar al weeeeken minder aandacht.
    Ging eigenlijk heel goed, maar kinderen hebben wel door wanneer er iets staat te gebeuren. Daar zijn ze heel pienter voor.

@Kaatje........ hoe ging je gesprek vandaag?????
    Ben erg benieuwd!

12. steenbokje

Uhm, oops, dames... ik heb zomaar een rol koekjes opgegeten. van die chocoladekoekjes met vanillecreme ertussen... had mn zus meegenomen uit Zweden, te lekker... wel 1100kcal helaas... oh ok, ja, ik heb er wel van genoten dus dat scheelt al iets hihi...

O: mag. kwark met crunchy
    T: 2 sneetjes ontbijtkoek, kop thee
    L: 2 kapjes volkorenbrood met elk halve plak ham en halve plak kaas, uit de oven
    T: 16 koekjes *schaam me diep*
    A: heb nu geen trek meer... zie vanavond na het schilderen wel of ik nog wat ga eten...
    T: zie boven...
    Totaal tot nu toe 2000kcal

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry sla het reageren even over. Geloof dat ik mijn gesprek verkloot heb :mad: . allemaal persoonlijke vragen, over hoe mijn jeugd was, hoe het contact met mijn ouders broers/zussen is ect. Verkeerd onderwerp dus !

Butterfly. spannend. Je darmen leegmaken kan ook voorbode van bevallen zijn. Beter op de wc als in je bed ;)

14. steenbokje

Jeetje wat heeft dat nou weer te maken met een sollicitatie?? Tenminste, was toch een sollicitatiegesprek vandaag? Of vergis ik me nu heel hard... Chaos in mn koppie... sorry :$

*knuffel*

15. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

HVJ, lekker gesport?

Moppie, hoe was je dag? Was alles goed bij de vk? En bij de dieëtiste? Ah ik lees dat het bij de allemaal goed was. Mooi.

Lovely, wat leuk. forumbezoek :D

Dimmel, lekker menu!

Mve, druk al zo vroeg op de morgen! Ben je altijd zo actief?
    Mooi kamertje heeft Esmee! Helemaal mijn smaak. Helaas hebben wij geen behang muren hier, anders wist ik het wel.

Butterfly, jammer nog geen baby
    Je moet wel goed je fruit eten hoor :D
    Mooie hal! En jij bent ook al zo actief :$
    Oei, wat een uitdagertje! Heel herkenbaar. Hier ook al van alles geprobeerd maar ik heb ook echt dagen dat ik het niet trek ( en dan ben ik niet eens zwanger ). Misschien even in een speeltuin laten uitrazen?

Zustertje, super dat je weegschaal lief was vanmorgen.
    Fijn dat je woensdag al terecht kunt, spannend!
    Waarom ga je de leaseauto weg doen?

Wendy, *knuf*

Kaatje, voor jou ook een *knuf*

Zo, ga boerenkool maken, jammie!! Straks nog een half uur met de hond weg, heerlijk!!
    Een vraagje aan de afgevallen dames. Voelen jullie je ook beter nu?
    Ik voel me zo lusteloos, lui en ik zit mezelf in de weg. Ik hoop zo dat dat minder wordt!!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja was een (tweede)sollicitatiegesprek. Maar ook vragen als. wat voor boeken lees je, van welke schrijvers, en waar koop je ze.
    Was dus een behoorlijk kruisverhoor :(

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Rooibos Lekker boerenkool geniet ervan! En nog even lekker bewegen samen met de hond wat voor hond hebben jullie?
    De lease auto is weg omdat mijn man een kleine 2 weken terug zijn baan is kwijtgeraakt. Wel balen maar hij is hard op zoek naar nieuw werk en ondertussen is hij aan het klussen in huis (we wonen in een huis wat 100 jaar oud is dus genoeg te doen)

Wij gaan zo nog even naar mijn man zijn broertje en schoonzus en hun 2 meiden even gezellig kletsen.

Eet smakelijk allemaal!
    Wij zijn al klaar erg vroeg maar ja

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ik zit mezelf weer in de nesten te werken. Ferry zegt altijd dat je gewoon meer geld moet vragen als je ergens solliciteerd. Heb dus gezegt dat ik 9.80 br. per uur verdien ( dacht 9.40 ) maar is dus 9.25 br. per uur.

Nu wil hij weten wat mijn bruto salaris is bij intratuin en natuurlijk geen idee hoe ik dat moet berekenen.

Of zal ik eerlijk zijn, zeggen dat ik 9.25 br. per uur verdien maar dat ik bij hun wel 9.80 wil gaan verdienen ?

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inmiddels heeft één van de september mama's me geholpen en nu dus een mailtje gestuurd met een hoger salaris bedrag ;) Scheelt me 74 euro als ik daar aangenomen wordt en meer ga verdienen. Winkel verdiend geen drol dus mag best wat omhoog

20. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Jeetje Kaatje, wat een kruisverhoor!
    Wat voor baan is het?

Zustertje, wat vervelend van je man zeg, helemaal in deze tijden. Gelukkig klink je positief en zo te horen gaat hij zich niet vervelen.

Is er ooke rgens een lijstje met hoeveel iederen kwijt is?
    En iemand een lekker/gezond alternatief voor magere jus?

Deel Deze Pagina