10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Meiden slaap lekker! Ik ga er ook snel in morgen vroeg nog even een paar uurtjes werken!

@Mamavesmee nee mijn zusje maakt dat niet open dat vertrouw ik voor 1000000% Als je iets tegen haar verteld zal ze het ook nooit verder vertellen zit wel in de familie want zo zijn wij allemaal;):)

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Goedeavond!

@Butterfly: en en en... is het al zo ver?
    Jeuj wat een druk kamertje, ik zou er helemaal gek van worden! Wel heel gaaf trouwens :)

@MvE: oreotaart? recept?? :p

@Oreo's niet lekker??? HUH? Die witte met een laag witte chocolade er om heen, pffffttttt maak me daar maar voor wakker hoor!

@Zustertje: wat een leuk idee, van de zwitsal! ben benieuwd naar de reactie van je zus...

@Femke: Ik moet ze ook niet wekelijks/maandelijks maar hooguit 1x per jaar.
    hartige pannekoeken misschien iets voor jou? http://www.ah.nl/recepten/recept?id=515096&rq=mais+pannenkoek << die is heerlijk!

@Melanie: sterkte met de patient!

@Hvj: thee kan ook! Ik moet van de VK ook meer gaan drinken ivm de hoofdpijn. In mijn geval komt het door druk achter/op de ogen ivm vocht vasthouden. door meer te drinken gaat je lichaam minder vocht vasthouden... schijnt het... ik ga het uitproberen!
    Fijne vakantie meis!! Jij vliegt morgen toch? Geniet! ;)

@MvE: ophouden met die lekkere recepten!

@Beschuitje: je hebt gelijk, rokers stinken gewoon! Dat merk ik nu pas, nu ik gestopt ben. Schaam me diep t.o.v. mn collega's dat ik 4-5x per dag ook weer zo stinkend het kantoor binnen kwam, brrrr...
    Wel super dat je de boosheid weggefietst hebt hoor!!!

@Hier: Weer thuis van de laatste cursusavond. Heb veel geleerd in 3 avonden zeg! Heb ook nog heel veel te doen voordat ik echt kan beginnen met mn moestuin, dat wordt volgend jaar nog niks, maar kan al wel mn fruitbomen gaan planten in het voorjaar...
    Morgen weer werken... dus moet vroeg op.
    Tot morgen!

3. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Kaatje, nou ja. Dat is toch bijna 2 maten! Mooi resultaat hoor! En dat in 5? maanden!

Que, ik ben alles blijven doen met als resultaat 2 kinderen die door de normale dingen heenslapen.
    Super zeg dat hij er doorheen is geslapen, kun jij in het vervolg iets doen als hij slaapt!

Wendy, *knuf*
    Moeilijk hoor. Misschien even een emofilm ofzo kijken? Misschien dat de tranen dan komen en je de spanning even kwijt raakt?
    Succes bij de tandarts, hier ook een 'fobie' voor de tandarts.
    Heerlijk hé die kleine babie's :)

Lovely, niet ziek worden hoor! En, ben je geknipt?
    En taart eten als je beroerd bent, dan is de drang vast erg hoog geweest :)

Moppie, netjes al zeg. Wordt vast een superleuk kamertje.
    Volg je een cursus voor een moestijn? Leuk!
    Ik heb ook een moestuin maar dan op hyves :D dat is heel iets anders ;)

Hvj, tas inpakken? Ga je op vakantie?
    Hoe is het nu met je hoofdpijn?
    Wat doet je man voor werk? Volgens mij werkt hij wel veel.

Mve, al weer zo actief! Super zeg dat je dat kan. Ik moet mezelf altijd langzaam opstarten. Heb soms ook het idee dat dat komt door mijn gewicht. Ben zooo lusteloos!!
    Wat balen dat je zo slecht hebt geslapen. Werk je in een soort van opvanghuis ofzo?
    Mooi menuutje! Hoe maak je snijbonen klaar?
    Taarttip? Hmmm, appeltaart, mon chou, kwark/yoghurt...... of een echte hema slagroomtaart!!! :D
    Cranberrycheescake, klinkt lekker! Weet alleen niet of het mijn ding is!

Butterfly, jammer.. nog geen baby.
    Heerlijk een puddingbroodje :p en wat lief van de gastouder. Heerlijk gevoel als je je kind achter kunt laten bij iemand die je zelf ook graag mag.
    WOW wat een gekleurde kamer :D
    Helemaal mijn ding die stippen! Al gok ik dat het op de foto heftiger overkomt dan dat hij eigenlijk is.
    En de kamer van Esmee is ook leuk. Gordijnen van leen bakker? Die heb ik laatst ook in mijn handen gehad maar manlief vond ze 'te'.
    :(
    Slim bedacht om even snel te dweilen.

Oreokoekjes, ik vind ze ook niet super. Lust ze wel maar zal ze niet snel kopen.

Zustertje, succes met de echo morgen! ( bijna vandaag ;) )
    Gezellig naar dusseldorf. Kun je daar goed winkelen?

Femke, lekker fanatiek geweest dus op de wii? Ik moet die van mij ook maar eens weer tevoorschijn gaan toveren.

Sweety, welkom :)

Beschuitje, ook al mot?
    wat is dat toch met al die mannen! ( geef die maar even de schuld voor het gemak ;) )

Stephanie, mooi dat het goed gaat.

Melanie, beterschap met Roland!

Zo, drukke dag gehad. Visite gehad, opgeruimd, schoongemaakt, met zoonlief naar school, boodschappen doen, met de hond een stuk gewandeld, gekookt, weer opgeruimd en ik zit nu net pas even lekker ontspannen. Manlief slaapt al maar ik moet echt even tot rust komen ( en wachten tot de droger klaar is ;) )

Eerst maar eens mijn menuutje voor morgen klaarmaken.

0; 1 glas optimel en 2 plakjes brood met appelstroop.
    t; peer en kop groene thee
    L; 2 minicrackers met kaas, 2 plakjes brood met achterham
    t; 2 mandarijnen
    A;Bami 300 gr met een gebakken ei ( is 300 gr een beetje een normale hoeveelheid? )
    T; appel
    En gedurende de dag groene thee, rooibosthee en water.
    S'avonds en s'ochtends 2 kopjes koffie.

totaal 1279 caloriën. Misschien dat ik mijn ei nog ruil met 1 stokje kipsaté en een lepeltje saus.

Nou, ik zwaai af. Slaap lekker allemaal!

4. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

OP EN AANMERKINGEN OP MIJN MENUUTJES ZIJN TROUWENS HEEL ERG WELKOM. iK MOET ER ECHT NOG EVEN INKOMEN.
    Sorry, capslock :)

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Que, dank je.

@Beschuitje, knuff meid. Hopelijk komt die er gauw vanaf.

@Lovely, helaas geen tijd doorgebracht samen. Hij kwam laat thuis en ik lag al te slapen.

@Steph, fijn dat het lijnen goed gaat.

@Moppie, thee drink ik weer niet zonder suiker (heb ik alleen als ik zw ben raar he) en koffie weer wel zonder. Dank je meid, ik vlieg idd vanavond.

@Rooibos, mooi menu vind ik!

@Hier, man is om 3u vertrokken op zakenreis (kwam om 01u thuis) en ik lig hier al sinds 2u wakker, heb me hevige hoofdpijn (tjah wanneer niet) waardoor ik niet terug kan slapen.
    Zo ik ga liggen in de hoop nog te kunnen slapen voordat madame wakker word.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen

Beschuitje, heel herkenbaar. Ferry en ik zijn jaren geleden gestopt met roken en irriteren ons mateloos aan hoe rokende mensen stinken ect.
    Na de slechte echo van Milou* is Ferry ook weer begonnen met roken. Geen hele dag door maar als hij bij zijn ouders/broer is rookte hij altijd wel min. 1 shaggy.
    Hebben er ook al zo vaak ruzie over gehad en ben 3x uit protest in de logeerkamer gaan slapen

Rooibos. volgens mij ziet je menu er prima uit hoor !

7. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Rooibos: ja ik heb een korte cursus gevolgd over biologisch/milieuvriendelijk tuinieren, dus voornamelijk over composteren en natuurlijke bestrijdingsmiddelen (bijvoorbeeld insecten, vogels, egeltjes aantrekken naar je moestuin, of de combinatie van bepaalde gewassen zodat er geen luis op komt). Heel erg leerzaam, maar vooral erg leuk!

Je menuutje voor vandaag ziet er prima uit. 1300kcal lijkt me perfect. Lukt het een beetje om je aan je planning te houden?
    300gr bami is volgens mij heel normaal. de magnetronmenuutjes bestaan meestal uit 450-500 gram en dat is incl vlees/saus.

Pfffft begint me hier ineens te hozen ondertussen! Denk dat ik nog maar even wacht met naar de auto lopen, dan maar een half uurtje later op het werk hoor!!

@Hvj: dan inderdaad niet te veel thee drinken ;)
    Zo jij was lekker vroeg vanmorgen zeg. Neem je ook iets tegen de hoofdpijn? Ik heb nu pm in mn tas gestopt voor op het werk, anders trek ik het echt niet meer :(
    Trouwens, water met een drup ranja, lukt je dat misschien wel?

@Kaatje: ik vind het het niet waard om ruzie over te maken als mijn vriend zou gaan roken. Ok, hij is geen roker, rookte af en toe eentje met mij mee, maar dan nog... Ik zou het hem niet verbieden. Zolang het maar niet in mijn bijzijn of van de kleine gebeurt, of binnenshuis.
    Haha en kauwgompjes, pepermunt en dat soort dingen verplichten na het roken ofzo, dat zou ik dan wel weer doen :p

@Hier: het regenen lijkt minder, ik ga even snel een wasje ophangen en dan naar mn werk. Tot vanmiddag!

8. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Moppie, het lukt aardig tot nu toe.
    Maar ik ben nu ook (nog) supergemotiveerd!
    Klinkt interessant. Ben benieuwd wat jij straks allemaal uit je tuintje kunt halen :)
    Werk ze!

Hvj, jammer van je slechte nacht!

9. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedmorgen dames,

Moppie: die hartige pannekoekjes zien er lekker uit!!! Mmmh

Hier was de weegschaal niet lief! 1 ons erbij:x Snap het niet zo goed, want ik hou me netjes aan de menu's die ik hier post en da's toch en niet meer dan zo'n 1200 caloriën per dag.
    Ik ga het weekend ook een nieuwe weegschaal kopen, want deze fluctueert enorm qua gewicht, ook al sta ik er hetzelfde op. (gister bv tussen de 105,5 en 101,6!)

Mijn menuutje voor vandaag:
    O: Yoghurt met muesli, diksap
    L: 3 bb met kip, smeerkaas, ham
    T: Banaan, appel
    A: 4 vissticks met gebakken aardappels, halfvolle mayo, chilisaus en groente.

Kom daarmee op 1167, misschien neem ik vanavond nog een print bij de thee.

Fijne dag allemaal!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppie, hier speelt ook wel mee dat hij de ziekte van crohn heeft,waardoor hij gedeeltelijk arbeidsongeschikt is. Hij is toen op advies van de internist gestopt met roken omdat het zijn pijnklachten met 44% kon verminderen ( wat ook gebeurd is )

11. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Goedemorgen meiden!

Lekker vroeg naar bed gegaan gister, heerlijk! :)
    Ga vanavond naar een vriendinnetje toe, heb ik wel zin in.

Ik ga maar eens wat ondernemen, moet zometeen werken.
    Fijne dag allemaal!

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Moppie.. Google maar eens op Oreokwarktaart!:D

Kim.. Werkse vandaag!

@roken.. hier altijd fanatiek gerookt.. :) Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was van Esmee ben ik gestopt.. Met 20 weken is Erwin ook gestopt. Stiekem roken werkt volgens mij echt niet. Mijn moeder rookt " stiekem" en iedereen weet het want je ruikt het gewoon!;)

HVJ.. jeetje wat vervelend van je hoofdpijn!

Femke.. Balen dat er wat bij is maar je gaat hardstikke goed hoor!

ROoibos.. je menuutjes zien er super uit hoor!

Vanmorgen 71.3.. :$ Vandaag maar wat extra's inplannen want wil niet onder de 71.0

Menu:

O: 2 boterhammen met 20+ smeerkaas tuinkruiden.
    T: 2 blokjes gevuld speculaas.
    L: waldkornbroodje met 1x filet en 1x smeerkaas 20+
    T: 2 mandarijntjes
    A: 150 gram shoarma zonder boterbereid met 2 pitabroodjes en sla.

Totaa; 1250.. Dus nog even kijken wat ik extra neem.

13. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Kaatje85 : 11.3 kg sinds 31-05-2010
    Femke11: 6,1 sinds 27-8-2010
    Rooibos: 6.3 kwijt sinds juni 2010

14. Que

Que Niet meer actief

Goedemorgen dames,

@ Hier
    Voel me kut, klote!!!
    Heb vanacht liggen huilen in bed. Ben vresselijk ongelukkig. Baal overal van.
    Hij vind mij te dik (lees vet varken). Wil geen sex met me hebben ben niet aantrekkelijk. Als hij thuis komt geen kusje kan net hoi vanaf. Echt voel me zo zwaar zwaar klote.

Hij heeft een ziekte waardoor hij heel agressief en negatief kan doen. Dat agressieve doet hij niet tegen mij hoor laat ik dat voorop stellen, maar dat negatieve, dat chago gedoe. Hij reageert alles op mij af. Maar owee als hij een lekker wijf op de tv ziet dan krijg ik dat direct te horen. Pff wordt er gek van.
    Als ik hem daarmee confronteer dan is het ach maak je niet druk ik werk 7 dagen in de week van s morgens vroeg tot s avonds laat ben moe ga slapen.

Sorry dat ik dit hier op schrijf maar moet het echt even kwijt!!!
    Zal wel weer door iemand gelezen worden en hier over dorp gaan maar ja. Ik ben ongelukkig!!! Wil niet bij hem weg. Ook al is hij zo ik hou van hem hij is de vader van mijn lieve zoontje!!

Overigens niets aangekomen en niets afgevallen sinds gister. Weeg 88,2 kilo. In precies 1 week tijd 2,8 kilo afgevallen.

15. MamavEsmee

Que.. 2,8 kilo is super hoor! Wat vervelend dat jij je zo voelt en hij zich zo gedraagt..Draagt niet bij aan een goede sfeer! En je vriend zou je mooi moeten vinden zoals je bent, ook tijdens de seks. Hij houd van je zoals je bent, ook al is dat 10 of 20 kilo te zwaar. Mag ik vragen wat voor " ziekte" hij heeft?

Hier Esmee naar de psz, wasmachine is al bijna klaar.. Ga boven even een doek door de slaapkamers en badkamer halen en even stofzuigen. Beneden is nog netjes.. Daarna even naar het dorp heen.. In de winkels neuzen zonder Esmee, heerlijk!:D

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Que, meis kan me helemaal voorstellen dat je je ongelukkig voelt. Er moet ook echt iets veranderen hoor ! Want is niet normaal dat hij je voor vet varken ect. uit maakt.
    Misschien relatie therapie opperen ? want anders gaat het straks van kwaad tot erger.

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    HvJ en Que: zijn jullie mannen ook weinig thuis? Die van mij werkt van 10.00 uur tot 18.30 uur en dan rond 19.15 uur thuis. In het weekend gaat ie meestal nog een dag vissen dus de zaterdag zit meestal volgepland met boodschappen doen of visites enzo. Veel tijd blijft er dus ook niet over...

Roken: Mijn vriend is een aantal jaar gestopt en rookt nu ook alweer een aantal jaar. Ik rook zo'n 3 sigaretjes per week....als ik een stress dat heb of het juist heel gezellig heb.

Moppie: Doe jij een cursus voor moestuin? Wat leuk!

Rooibos: Menu ziet er heel goed uit.

HvJ: jeetje, een bericht om 5.09!!!! Probeer nog lekker te tukken meid.

Kaatje: Ik begrijp best dat ie na alle ellende naar een peukie grijpt, uiteraard niet slim maar jullie hebben best wat meegemaakt als ik het zo lees. Mijn vriend is ook weer begonnen toen zijn vader van 60 en met kanker vast kwam te zitten in frankrijk....zit een heel verhaal achter hoor maar vertel dat liever niet.

Femke: Hier maandagochtend zo'n moment. Had zondag echt heel streng gedaan en was maandagochtend gewoon een halve kilo bij.

Kimmetje: Werkse en veel plezier.

MamavEsmee: Kom je niet meer in de verleiding met roken?

Que: meid, wat heftig. Ik vindt het zo knap hoe je ermee omgaat! Zou ik echt niet kunnen. Kan zelf al best een heethoofd zijn....Maar laat je niet gek maken door al die nepperds op tv hoor. Wij zijn mooier want wij zijn echte vrouwen!!!!!!!

Hier: Vandaag lekker thuis (ik werk op ma, di en do). Wil zo snel mogelijk van die tandarts af zijn maar heb pas om 14.20 uur een afspraak ppffff.

Mijn menu:
    O: 2 plakjes ontbijkoek
    T: misschien een liga
    L: bruine pistolet met iets
    T: banaan
    A: gebakken aardappels, tartaal en salade

18. MamavEsmee

Wendy.. Geen van mijn vriendinnen rookt, familie wel maar nooit de neiging gehad om een sigaretje te gaan roken.. Op het werk soms wel als het gezellig is maar doe het niet! Succes met wachten op de tandarts! Prima menuutje..

Rooibos. Werk op een woonvoorziening voor jongeren met een verstandelijke beperking..;)

19. MamavEsmee

Rooibos.. snijbonen kook ik gewoon, je kunt ze ook roerbakken ( verse dan)

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Moppie, pm helpt hier niet. Doordat de hoofdpijn gisteren niet te verdragen was heb ik Ibuprofen genomen (mag eigenlijk niet maar was hopeloos) voor het slapen gaan en toen ging het weer wel. Gaat het nu weer met je?

@Femke, mooi menu.

@Rooibos, ja baal er ook van want daardoor heb ik nu nog heviger hoofdpijn.

@MvE, ja echt irri want het neemt gwn de overhand.

@Que, jeetje wat erg meid dat hij je zo behandelt maar dat er actie ondernomen moet worden is 1 ding zeker voordat het erger wordt. Sterkte meid en een dikke knuff!

@Wendy, succes straks. Ik ga zo ff proberen te liggen als de kleine in de box zit te spelen.

Deel Deze Pagina