10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Tja sorry Wendy maar er zijn genoeg kindjes die toch wat paranormaal kunnen zijn!
    Erg moeilijk om erachter te kunnen komen!
    Hij heeft geen KMA toch? Dan had je het wel geweten!
    Misschien eens met CB bellen of met iemand anders??
    Jurre gaat wat op en af en ook bij hem weet ik het niet!
    Misschien krijgt hij tandjes?
    Blijft altijd gissen en raden met zulke dingen!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lovely.. Meloen is anders hardstikke duur nu, en Esmee eten met zijn 2en zo 1 hele meloen weg.:D

Net wat geproefd van een cakeje.. En ze zijn lekkker!!!!:D

De grote cake zit nu in de oven maar komt niet zo mooi omhoog.. Denk dat het beslag te nat is door de appels. Dan maar wat dikkere plakken snijden morgen.:D

Hier inmiddels brood uit de vriezer gehaald, Esmee is lief aan het spelen met d'r loophondje en d'r poppen. Heerlijk, zo'n ochtendje bij huis.

Hopenlijk vanmiddag geen regen, kunnen we nog even een stukje fietsen oid.

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Wat is KMA? Ik gooide het ook eerst altijd op tandjes maar hij heeft ondertussen heel zijn gebit al incl alle kiezen....ik ga inderdaad binnenkort maar even de dokter bellen ofzo. Het is natuurlijk ook vervelend voor hem.

O ja, gister heeft de tandarts oude vullingen eruit gehaald en nieuwe erin. Maar nu kreeg ik een steek toen ik koud water dronk en ook toen ik iets hards at....dat had ik hiervoor niet. Vorige keer heeft hij het aan de andere kant gedaan en had ik daarna nergens last van. Is dit normaal of heeft ie iets verkeerds gedaan?

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, lekker he, zo bij huis! Ik vind dit weer ook wel weer iets heel gezelligs hebben hoor. Esmee was ook lekker aan het spelen. Heb eerts even lekker opgeruimd. Daarna warme choco gemaakt, lekker op de bank ATWT gekeken. Toen heeft Esmee gekleurd, ik heb in haar dagboek geschreven, en zo rommelden we wat aan. Die collega's hebben mazzel ;). Maken jullie om en om wat voor teamvergaderingen?

@Kaatje, gefeliciteerd meid!! Je hebt de baan dus gekregen. Super voor je meid.... vind het echt leuk en ontzettend knap. Weer een stap vooruit :). Je gaat goed!!!

@Wendy, spoken klinkt inderdaad eng, maar besef je wel dat het heel goed zou kunnen. Kinderen zijn daar heel gevoelig voor en zien inderdaad meer dan wij. Een nichtje van mij heeft er ook "last" van. "last" in de zin van dat ze niet weet hoe ze er mee om moet gaan. Op het moment is er een nieuw programma op SBS 6, paranormale kinderen! Best eng om te zien wat die kinderen zien, de meesten weten niet hoe ze ermee om moeten gaan en zijn er bang voor. Tuurlijk wil dat niet zeggen dat Dane dit heeft. Het kan ook een andere angst zijn natuurlijk. Je bent er aan gewend, maar het lijken me wel slopende nachten hoor. Je pakt op deze manier nooit je eigen volledige nachtrust. Wat zeggen ze er op het CB van?

@Que, dus weer een nieuwe opdracht! Leuk :)!

Zo, Esmee ligt in bed, ik heb net de lunch op.
    Ga vast aardappels schillen voor de stamppot boerenkool en dit zet ik meteen op. Even de was in de droger doen, laatste speelgoed even opruimen en dan verkas ik naar de zolder.
    Wil het badje nog even schoonmaken, die staat daar nog. En wil nog even weer een uurtje scrapbooken. En als het droog is.... en Esmee is redelijk op tijd wakker kan het zijn dat we toch even een poging tot fietsen gaan doen. Gisteren was ze te laat wakker.

5. MamavEsmee

Butterfly..Jij dus ook lekker thuis gebleven? We trakteren voor onze verjaardag vaak als we een vergadering hebben. Maar nu geen verjaardagen meer en de vorige keer was er zelfs geen koekje bij de koffie. Dus heb zelf maar aangeboden wat lekkers mee te nemen. Mag de volgende keer een ander weer. Ach, vind het ook wel leuk hoor & Esmee heeft me goed geholpen..:D

Hier het brood weer op, ga Esmee zo naar bed brengen en even met de was bezig.. Even dweilen en dan is alles maar weer klaar!;)

6. Que

Que Niet meer actief

Ja idd erg leuk zo'n nieuwe opdracht!!
    Ik hoop dat ze toch wel een beetje blijven komen. Heb er nu ongeveer iedere week 1. Nou das toch best leuk!!!

@ Fietsen
    Pff men ben net even naar dorp wezen lopen je moet 6 passen extra doen zo hard als dat het waait. Dus dat fietsen van jullie petje af hoor als je vooruit kan komen. Al moet ik zeggen dat ik er met mijn fiets geen moeite mee zal hebben want ik heb een electrische!!!! Ben blij als het febr. is dan mag hij lekker mee op de fiets!! Kijk daar nu al naar uit.

Ik gaat ff sleutelen

7. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Buuterlfy: Op het kinderdagverblijf hebben ze gezegd dat Dane een heel gevoelig kindje is en eigenlijk te lief (terwijl hij thuis ook echt een draak kan zijn hoor). Het zou me niets verbazen. Ik hou zelf niet zo van dat spoken gedoe (misschien omdat ik er bang voor ben) maar ik geloof het wel. Mijn schoonvader overleed toen ik 8 weken zwanger was en we hebben het gelukkig nog wel kunnen zeggen. Er gebeuren dan ook wel eens dingen waarbij ik soms denk "zou het". Ik weet nog toen Dane jonger was hij naar een punt kon kijken waar niets was en dan helemaal in scheur kon liggen.....Ik droom zelf ook iedere nacht en weet dan de volgende ochtend ook nog wat. Misschien heeft Dane ook wel veel last van dromen. Ik weet het niet....

8. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Jeetje dan is Dane snel ;)
    Jurre moet de laatste kiezen nog krijgen en nog wat hoektandjes

KMA is koemelkallergie!
    Anders maar de HA bellen en afspraak maken!

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Wendy, dan zou het heel goed kunnen dat Dane zijn opa/pake ziet? Wil je niet bang maken ofzow hoor. Maar ik geloof er ook in. Dat komt ook omdat ik mijn leven toch wel verschillende keren te maken gehad met iets "paranormaals". Ik sta er heel erg voor open en vind het ook heel erg interesant. Ik ben een paar keer op een paragnostische avond geweest, en op een van die avonden heeft de beppe van mijn man contact met mij gezocht. Ze is 7 jaar geleden overleden, en om haar spullen is gedobbeld. Zo is er een sieraad van haar, wat belooft was aan iemand anders, bij de verkeerde persoon gekomen en dit moest recht gezet worden. Maar de familie van mijn man is bijna allemaal christelijk opgevoed, en contact zoeken met doden, en je bezig houden met het paranormale is dan niet normaal voor hun. Omdat ik er open voor stond, zocht ze mij op. De man die de info avond gaf vertelde me dit dus allemaal, want beppe vertelde het hem. Zo hoorde ik dingen over een foto die op een bepaalde plaats bij iemand stond, vervolgens in een doos op zolder is beland. Ze zou het mooi gevonden hebben als die foto weer een plaats kreeg. En zo heel wat dingen meer. Ik wist niet wat ik er mee moest, maar ik had er nachtmerries van tot ik het mijn schoonmoeder vertelde. Zij gelooft niet in geesten, en vind absoluut dat je de doden met rust moet laten. Toen ik mijn verhaal deed......... bleek alles tot in de details te kloppen. Ik kon het toen laten rusten, omdat alles goed zou komen. Dit is dan een fijne ervaring.
    Maar je hebt ook minder fijne.... helaas ook wel meegemaakt.
    Maar misschien droomt je mannetje wel over opa, opa wil gewoon bij hem zijn en je zoontje zien, maar voor Dane is dit heel eng. Het zou best kunnen hoor. Konden kinderen maar vertellen wat er in hun koppies rond gingen, scheelde een hele hoop tijd en energie!

Hahahaha, ik hoop niet dat ik hier meiden bang zit te maken :p;).
    Het is niet eng, ik vind het juist iets bijzonders. Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat denk ik.

De boerenkool staat inmiddels op.
    De droger staat aan.
    Ga even wat opruimen hier beneden.

10. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Mij maak je niet bang hoor!
    Soms als Jurre onrustig is denk ik wel eens wat is er nou toch! Zou hij mijn Oma zien of Ronnie zijn vader maar dan denk ik snel weer aan wat anders!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb idd die baan gekregen :D
    Net wel het één en ander opgehelderd over die vragen.
    Heb er een veel positiever gevoel bij nu. Alleen nog wel heel bang voor die aanvallen.. maar goed laat het maar over me heen komen

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn schoonvader leeft ook niet meer.
    Ik heb hem zelf nooit gekend. We hebben wel een foto in de woonkamer staan van hem. Toen Esmee klein was pakte ze de foto met beide handjes vast en was druk aan het kletsen, lachte tegen de foto, ging met haar vingertjes over zijn gezicht. Het was net alsof ze hem kende. Nu kijkt ze ook nog wel naar de foto, en lacht dan even, kijkt papa aan en zegt: papa!
    Ik vind het heel bijzonder.
    Mijn nichtje is nu 7 jaar, heeft pake ook nooit gekend.
    Maar toen ze klein was heeft ze ook een foto van hem gepakt en liep vol trots de kamer rond om iedereen te vertellen dat het pake was. Terwijl ze dat toen nog niet wist.

Ik zelf voel ook wel aanwezigheid van hem, in kleine dingen.
    Toen we gingen trouwen 2 jaar geleden was dat voor Harrold een moeilijk moment. Want zijn vader kon er niet bij zijn.
    We zijn de dag voor de bruiloft met een groot boeket naar het graf geweest. Het was erg emotioneel. Ik zag tranen bij mijn man.
    Die week dat we gingen trouwen was het weer nog erger dan vandaag, ze hadden op de bruiloft van ons hagel, storm, regen, alles voorspeld. Harrold heeft bij het graf gevraagd of zijn vader op zijn bruiloft wilde komen, en als het kon, een teken geven dat hij er was.
    Die avond gingen we uit eten, en het hooste buiten, het was echt stormachtig weer. Vreselijk!!!!!
    De volgende dag...... echt waar, nog altijd ongelofelijk bijzonder....!
    De lucht was stralend blauw, het waaide niet, het regende niet, het was prachtig herfstweer. De fotograaf was helemaal onder de indruk van het licht op de foto's tijdens het fotograferen. De herfstbladeren kwamen prachtig uit op de foto's en de zon kwam vanuit een hele mooie hoek. Voor ons was dit geen toeval!!!
    Zijn vader is er gewoon bij geweest.
    De dag erna.... was het weer echt herfst!

13. MamavEsmee

@ paranormaal.. Zelf geen ervaringen.. Esmee had vorige maand iets " engs" zag tegen een hoek te praten.. Aldus Esmee zat er een pop met een mooie jurk aan. Ik zag niets.:$ Kreeg toen wel de kriebels..

De cake is vrij klein geworden, maar smaakt ontzettend goed..:D Heb nu nog een kruidkoek in de oven staan. Heb ik zeker weten voldoende voor morgen!;)

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
  15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Lovely, heb je dat zelf gedaan? Zo, vind het erg mooi. Wil ze er wel voor stil zitten? Als ik Esmee een staartje in wil doen moet ik al moeite doen.

@Kaatje, wat goed dat je er toch nog even over hebt gehad, over die malle vragen. Heb je duidelijkheid gekregen waarom ze dit wilden weten? Ben ik eigenlijk ook wel erg nieuwschierig naar. Vond het namelijk erg bijzonder dat ze zulke dingen wilden weten.

@Mamavesmee, bij ons neemt nooit iemand iets mee, we hebben dan ook nooit iets lekkers in de vergadering. Hm, misschien moest ik daar maar eens verandering in brengen. Ben zowiezo benieuwd hoe het op het werk gaat bij mij, staan weer een hoop veranderingen in de planning die al lopende zijn als ik weer moet werken.
    Wil me er nog niet druk om maken, maar ja, je hoort soms wel wat dingen van collega's via hyves etc ;). Ben ook wel benieuwd hoor hahaha.

Zo, de boerenkool stamppot staat klaar!
    Vanavond lekker in de wok warm maken :D.
    Niet helemaal "gezonde" stammpot hoor.
    Er zit een stuk roomboter bij in, en spekjes :p, knoflook, en het is HEERLIJK!! Wat een genot in het vooruitzicht om niet meer te hoeven koken :).

Nu de gevouwde was opruimen.

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zijn ze op de hoogte van je aanvallen?

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lovely, zag je foto op hyves langs komen. Wat heb je schattige kids zeg !

paranormale geloof ik ook in. zit ook in onze familie

Butterfly, kwam er op neer dat het door mijn antwoorden die kant op ging. ze vroegen hoe mijn jeugd was dus was niet mega enthousiast,en toen ik aangaf dat ik geen contact meer had wilden hun wel weten hoe ik daarin stond zodat ze niet iemand aannemen die instort.
    Maar ze zagen dat ik het emotioneel nog niet verwerkt had,maar dat ik geestelijk wel heel helder zag wat ik wel en niet wilde/verwachte. Dus was juist een positieve uitslag voor hun
    Nee zijn niet op de hoogte van mijn aanvallen. Vandaag wel verteld dat ik bij de ggz loop om alles met mijn ouders op een rijtje te zetten. maar hoop dat ik daar tot rust kom en minder/geen aanvallen krijg. of dat het iig niet mijn werk beinvloed

18. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Kaatje, dus vandaar die vragen. Voor jou gaf het even een dubbel gevoel allemaal. Ik snap nu beter waarom ze die vragen stelden. Kan me ook voorstellen dat ze niet iemand willen aannemen die op het punt staat in te storten. Ze willen wel weten met wie ze te maken hebben. Wanneer kun je beginnen?
    Ik hoop dat de aanvallen verminderen en zelfs verdwijnen.
    Je moet even je plekje vinden daar, maar als je vertrouwd bent gaat het vast heel goed. Wilde je er bewust niet veel over vertellen, over je aanvallen? Misschien is het juist goed het wel te vertellen? Dan kunnen ze er rekening mee houden, dan weten ze het tenminste.
    Spannend meis!!!

Esmee alweer wakker, al een dik 3 kwartier hoor.
    We blijven toch maar binnen, het regent inmiddels weer.
    Het was even droog, en wilde even fietsen naar mijn moeder. Maar die was niet thuis, had even gebeld. Tsja, en een beetje doelloos fietsen heb ik ook geen zin in. Moet nog wat boodschappen halen, maar dat doe ik vanavond met de auto wel. Kon anders nu ook wel, maar manlief heeft de auto mee naar het werk.

19. Que

Que Niet meer actief

Zo meiden. Heb mijn bestelling al weer af.

Heerlijk als die kleine zichzelf vermaakt met draaien en pissig worden dat hij niet vooruit komt hihihihihi

Ga nu ff smoken

20. MamavEsmee

Kaatje.. denk dat het goed is om toch iemand in ' vertrouwen" te nemen mocht je aanval krijgen. Maar misschien geeft een baan je wel een stuk meer zelfvertrouwen!

Butterfly.. Toch een middagje binnen? Hier ook.. Al moeten de honden nog wel uit.. Straks even snel tussen de buien door. Ach Esmee vermaakt zich wel.;)

Toen Esmee op bed lag een klein stukje appelcake gehad met een kopje thee ( had geen koek gehad vanmorgen)

Nu een glas roosvicee light en een appeltje.

Ga jullie even lekker maken hoor!:p

Deel Deze Pagina