10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Zustertje: fijn dat iedereen leuk reageerde :D

@Kaatje: hormonsters... verschrikkelijk, maar de alabastine werkt! maarja, totaal wel 4 banen behang (+ laatst al 1) verkloot dus al 20 meter glasvezelbehang + lijm... 100 euro weggegooid zo ongeveer...
    Gelukkig blijft het gips redelijk gespaard. We moeten wel e.e.a. gaan stucen voor de volgende laag behang er op kan, maar het valt mee.
    Ben er wel achter dat mn ouders het behang ook nog grotendeels verkeerdom hebben geplakt. de ene zijde (de goede) heeft meer structuur dan de andere. Geweldig! NOT!
    *hormoontjes spelen erg op vandaag*

@MvE: pffft heb me zoooo op lopen fokken daarnet. Allemaal banen behang verkeerd om, grote naden overal. We kunnen nu alleen nog maar de schade beperken, ipv herstellen. Bah bah bah...
    Werk ze vandaag!!

@MR: jij ook al? Ik heb de halve nacht liggen niesen en snotteren :p
    Spannend, Lucas naar school!! Went vast snel genoeg ;)

@Melanie: luchtte gister wel op om het even van me af te schrijven...
    Wil zo graag verhuizen! We zouden in augustus al... maar alles lijkt gewoon tegen te zitten, we komen zoveel dingen tegen die nog even tussendoor moeten, of die langer duren... :(
    Knak lijkt me niet echt fijn??? Maar als alles weer beter lijkt, is er misschien iets op de juiste plaats terug geschoten?

@Hier: Vriendlief is nu onderweg naar huis (ik zou even snel boodschappen doen tussendoor) om te douchen en richting werk te gaan. Hij was vandaag vrij maar zometeen wordt er aangekondigd wie wel en wie niet er uit ligt. De fabriek is vanmorgen al ingelicht, maar kantoor gaat zometeen gebeuren... Schijnt dat er brieven zijn verstuurd en hier ligt niks op de mat, maar de post is al wel geweest... Ik hoop echt dat we goed nieuws krijgen zometeen...

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Nee was ook niet fijn. Deed echt pijn!!! Ik denk inderdaad dat het geen wat niet goed zat, nu weer goed geschoten is.... Geen fijn gevoel, maar nu kan het wel gaan genezen. Als het verkeerd was blijven zitten, had het nog veel meer pijn gedaan. Moet toch een keer terug op zijn plek.

Ik had gisteren als wel gezegd dat het heel anders voelde als normaal. Nu snap ik dus wel waarom...

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zo, ben ik weer!
    Esmee ligt in bed, en voor mij mamatijd.
    Alhoewel, nu aan de lunch... en daarna echt even opruimen in huis weer. Weer overal speelgoed, even was vouwen, de sla voor vanavond vast schoonmaken en snijden. Dus weer allerhande klusjes te doen ;). En dat elke dag weer........ zucht!!

@Moppie, meisje toch!! Kan me voorstellen dat je woest bent.
    Ik kan me ook voorstellen dat je nog veel dingen zelf wilt doen, en niet uit handen wilt geven. Ik ben precies zo ;).
    De hulp is inderdaad lief aangeboden van iedereen. Maar als je zelf inderdaad extra werk hebt van de hulpen lijkt me dat ook niet helemaal de bedoeling. Wat Melanie zegt lijkt me dan ook verstandig. Praat er met ze over! En dat is ontzettend moeilijk, omdat je hun ook niet wilt kwetsen. Maar zij denken jullie te helpen, terwijl ze jullie alleen maar met extra werk opzadelen. En ja.... jullie leven nu met de verbouwing natuurlijk onder grote druk omdat je er graag wilt wonen als de kleine zich gaat aankondigen. Dat lijkt me ook best vervelend. En dan je mannetje misschien zijn baan kwijt....! Misschien valt het mee meid. Mijn zwager zou vandaag ook te horen krijgen of hij bij de 50% zit die eruit zou moeten, maar krege net een telefoontje van mijn mams dat hij zijn baan kan houden!
    Dus ik hoop ook voor jou positief nieuws. Zit je ook niet op te wachten dat hij ook nog eens zijn werk verliest.
    Gooi het er maar lekker uit meid! Daar zijn we hier toch voor!

@Rooibos, kan me best wel voorstellen dat wanneer je hier als nieuweling binnen komt in dit topic, het wel lastig is om alles bij te houden. Het is hier een vrij vast groepje, en er komen veel nieuwe meiden bij, waarvan inderdaad de helft ook weer afhaakt omdat we een stelletjes kletskousen zijn. Als ik een dag niet geweest ben moet ik onwijs veel bijlezen. Als je nieuw bent kent je eigenlijk niemand, en is het ook wel lastig denk ik. Je bent altijd welkom meid, en tuurlijk mag je ook gewoon je menuutjes droppen, en gewicht blijven doorgeven.

@Mamavesmee, en zijn je lekkernijen in goede aarde gevallen?
    Dat moet haast wel, want mij liep het water al in de mond bij het zien van de lekkere dingen hahaha!! Wat betreft de lasagne..... heb geen idee. Maar als je een kleine portie neemt zit je met de kcal die je hebt berekend denk ik wel goed. En een drukke dag voor jou meid!

@Kaatje, ik herken je jaloezie wel!! Ik heb dat soms ook wel hoor. Mijn zusje bijvoorbeeld, woont nog thuis, maar die heeft elk weekeinde wel leuke dingen te doen met haar vriendinnen. Uit eten, stappen, festivals af! Soms zou ik best eens wat meer leuke dingen met mijn vriendinnen willen doen. Maar zij hebben het ook erg druk met hun eigen leven en baan. Dus we mogen blij zijn als we elkaar 1 x in de maand spreken. We proberen 1 x keer in de maand een meidenavond te houden maar zelfs dat is al lastig plannen omdat niet iedereen op dezelfde dag kan. Ik ben de enige met een gezinnetje, en straks weer een kleine erbij. Ik ben gewoon niet zo flexibel meer dat ik altijd kan en op alle tijden ergens kan zijn. Heel soms mis ik mijn oude leventje dan wel, puur om dat spontane! Met kinderen moet je altijd plannen!!! En veel vriendinnen heb ik ook niet. Naast mijn werk en gezin heb ik gewoon nog amper tijd voor mijn eigen hobby's. Laat staan dat ik dan ook nog een hele bult sociale contacten moet onderhouden. Daar heb ik en geen tijd voor, en ook geen zin in eigenlijk. Om het weekeinde werk ik, dus het vrije weekeinde ben ik graag met mijn gezinnetje thuis. Ik zou dit leven voor geen goud willen missen hoor.

@Wendy, niet fit dus!!
    Beterschap meid.

@Mamarianne, ook beterschap!

@Zustertje, dan was je je slaap nodig meid. Wel lekker soms he.

Dit was even redelijk uit mijn hoofd!
    Ik heb de lunch op en ga aan de slag in huis.
    Als ik tijd over heb wil ik even lekker scrapbooken op zolder.
    Maar je zult zien.... dan ben ik klaar met huishouden en is mijn meisje weer wakker.

Het rommelt hier wederom!
    Buik voelt steeds hard aan, krampjes, maar ja, dit gaat al dagen zo ;). En kan nog wel een week zo doorgaan, ook nog wel 2.
    Verloskunige zei ook al dat je in een 2e zwangerschap veel meer en veel langer last kan hebben van voor/oefen weeen.
    Maar dat is alleen maar mooi, want de bevalling schijnt dan veel sneller te gaan omdat je lichaam al een heel stuk gedaan heeft :D.
    Laten we dat dan maar hopen.

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier net gelunched... lekker, maar wel een beetje veel!

Mijn menu:
    O: 1 snelle jelle ontbijtkoek minder suiker
    1 beker optimel drink

T: niks

L: 1 bruine pistolet met;
    20 gram kip-kerriesalade
    1 slaatje (huzaren)
    1 beker optimel drink

T: 1 appel
    2 mandarijnen

A: 1 maaltijdsalade met kip

Totaal van ongeveer 1200 kcal.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppie, gelukkig viel de schade mee. Maar had idd fijner geweest als het gewoon in 1x goed was gegaan. knuff

Butterfly, ik zou mijn gezin ook echt niet willen missen hoor,maar als ik een keer vriendinnensteun ofzo nodig heb,kan ik eigenlijk alleen maar echt naar mijn vriendinnetjes hier op het forum en dat is af en toe best k*t.
    Nog geen babytje in je armen dus. Jammer ! maar goed je hebt nog even. Met hoeveel weken ben je bevallen van Esmee ?

6. steenbokje

@Butterfly: Je zwager werkt hier ook in het dorp?
    Vriendlief is net naar kantoor. Die krijgen rond 2u bericht. Zucht...

De hulp is inderdaad allemaal goed bedoeld, maar het kost ons zoveel extra tijd, en die extra tijd hebben we nu gewoon niet. Ik ga een lijst maken van wat er nog allemaal moet gebeuren, en het moet gewoon echt schematisch afgewerkt worden...

Sterkte met de (oefen) weeen! Hopelijk zet het nou een keer door ;)

===
    O: 100gr kwark met muesli (moet hoognodig boodschappen doen)
    T: 1bh philadelphia, cola light
    L: 2 reuze mergpijpen en 1 grote gevulde speculaaskoek, pakje dubbelfris, cola light

Verder weet ik het nog niet... heb echt zin om me vol te proppen :(

7. steenbokje

Ohja... onze keuken :)

Bekijk bijlage 106091

niet echt duidelijk te zien, maar het blad is van 3cm dik graniet (angola black, of ook black pearl genoemd. erg mooi! niet met van die kleine spikkeltjes erin, maar echt vlekjes!)

zal nog even eentje uploaden...

8. steenbokje

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Moppie...... nou.... bij welk bedrijf werkt je vriend?
    Weet zo niet hoe het bedrijf heet waar mijn zwager werkt trouwens. Hun hebben vanmorgen bericht gehad, maar hij werkt ook in de fabriek zelf. Zou zo hetzelfde kunnen zijn ;).

@Kaatje, ook dat herken ik!! Sinds ik hier mee klets zijn jullie hier echt wel maatjes geworden. Als ik me rot voel over thuis of weet ik veel, vertel ik dat hier eigenlijk het eerst omdat het goed voelt.
    Ik kan eigenlijk ook niet echt rottigheden zo bij iemand terecht, en dat is best jammer. Daarom is dit topic ook erg belangrijk voor mij geworden, en niet alleen omdat ik af wil vallen en op mijn voeding let. De vriendschappen hier gaan voor mijn gevoel veel verder dan dat. De meiden hier zijn voor mij echt mijn maatjes. Dit is gewoon een heel lief, en hecht clubje! En iedereen leeft zo met elkaar mee, dat voelt goed.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wendy.. beterschap.. En 62.8 wat een mooi gewicht. Hoelang ben je? Hier ook een uitnodiging voor miljoenenjacht gehad. Altijd leuk toch?:D

@ vriendinnen.. Hier ook een erg goed contact met mijn zusje. Wel erg fijn hoor.. voel me bij haar me nog meer op mijn gemak dan bij mijn vriendinnetjes.

@ kerst. Wat gaan jullie doen? Hier 1ste kerstdag bij mijn schoonouders een warm en koud buffetje vanaf een uur of 11.00 .. Heb s'avonds slaapdienst. Wat mijn ouders in de planning hebben geen idee.. Vorig jaar hoorden we achteraf dat ze met het " gezin" uit eten zijn geweest ( ik was aan het werk en hoorde er blijkbaar niet bij * zucht* ).. Dus verheug me maar nergens op. Ook geen zin om wat te regelen.. Afgelopen zomer een BBQ georganiseerd.. Komen mijn broertje en vader zo'n 2 uur later als afgesproken aankakken.. Oke..het zit me blijkbaar toch nog hoog!:)

Wendy.. mooi menu! Niet te weinig eten he?! Bij die tonijnsalade kunnen best nog 2 sneetjes brood!

MamaRianne.. Spannende dag vandaag voor jullie. En beterschap!
    Kim.. getsie.. Enkelbanden is vaak weken werk! Als ik jou was zou ik je lunch in 2'n delen. Om 11.30 brood en pm 15.00 een blikje soep oid?

Rooibos.. Alle kleine beetjes helpen hoor!! En gezellig dat je blijft!!

Que..Dat zou leuk zijn, verkoop vanuit een winkel.. We hadden hier in het dorp ook een " geboorte" winkel met luiertaarten en andere leuke geboorte cadeaus.. helaas is deze failliet gegaan! Kon je altijd heerlijk snuffelen.

Melanie.. Je knie zit weer zoals het moet begrijp ik.. Auw-! Moet je er niet mee naar de dokter? Of misschien een brace? Kun je het weer een beetje oppakken? Ik zie je menu nu en het ziet er mooi uit! Lekker huzarensalade.. Kan daar in blijven eten.. Vind dat zo lekker!!!:)

Butterfly..Lekker dat je vanmorgen even met de fiets bent weggeweest.. En het huishouden etc blijft steeds weer terug komen.. Nu je bij huis bent verveeld het denk ik ook wat meer he?! ;)

Moppie.. Spannend zeg!! gelukkig is het redelijk snel te repareren.. Alleen zonde van de centen! En zie een moppiemenuutje.. Doe je het wel rustig aan meid.> Die stress is niet goed voor dat kleine mensje je in je tummy!:(

@ cake/koek.. de collega's vonden het lekker!! We waren met een klein kluppie vanmorgen dus vanavond bij de koffie hebben we ook nog wat lekkers..

Hier een rare ochtend gehad!
    We hadden overleg over de veranderingen die gaan optreden wanneer de nieuwe locatie in de plaats waar ik werk open gaat. Een aantal collega's gaan mee naar het nieuwe project. Ook krijgen we een nieuwe leidinggevende. Er wordt alleen gesproken over het nieuwe project en wij zitten met ontzettend veel vragen die onbeantwoord blijven omdat er gewoon weinig bekend is. Zo iritant! Wij willen ook duidelijkheid. Vanavond nog maar even met een collega kort overleg inplannen over dingen die we gewoon duidelijk moeten hebben!!

Esmee is met mijn schoonvader met de trein weggeweest.. Zo leuk dat die 2 allerlei dingen ondernemen.. Daarna met zijn allen gebakkenvis/kibbeling gegeten.. Was gezellig.
    Met een goed uur weer weg om te werken.. wat een heen en weer gereis.:(

11. steenbokje

@MvE: Ik ben gewoon niet echt happy vandaag...
    Wilde even iets lekkers bij de koffie, maar geen koffiezetter dus ook maar meteen pakjes sap gehaald :p
    Maarja... dan gewoon alle frustraties van de afgelopen tijd...

Wel net telefoontje gehad met goed nieuws. Hij hoort niet bij de 50%. dat scheelt.... pffftttt... Maar voor hoe lang?

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mooi !

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Voor jou moppie!!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heerlijk he. Met de september mama's hebben we ook een super hecht clubje. Regelmatig meetings, bij elkaar op de koffie ect. Hebben dan ook nog een apart topic waar we de echt persoonlijke dingen op zetten en zo leer je elkaar ook door en door kennen.

15. steenbokje

Enige fabriek hier in het dorp ;)
    & Enige waar 50% uit gaat vandaag...
    Check!

Fabriek is idd vanmorgen ingelicht.

@MvE: :D

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppie, super dat je hubbie mag blijven !

Kerst : Eerste kerstdag gaan we souders/zwager en mijn zusje hier uitnodigen.
    2de kerstdag lekker met het gezin.

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Moppie, ben er intussen achter!! Hij werkt in Gorredijk, dus ik denk voor hetzelfde bedrijf! Met kozijnen??? Zal de naam niet noemen hier, misschien vind je dat niet prettig.
    Hij werkt in de fabriek zelf, en hoorde het vanmorgen. Klopt dus!

@Mamavesmee, ooh die frustratie met kerst herken ik HELEMAAL!!!
    Wat wij dit jaar met kerst gaan doen, geen idee!
    Een van mijn zusjes doet de laatste jaren zo moeilijk over kerst, en het kan nooit daar want ze willen geen bende. Maar wel altijd klagen als het bij een ander is. Je kent de "problemen" bij ons in de familie, kerst is al een paar jaar niet gezellig meer. Daarom stelde ik vorig jaar voor om kerstavond met elkaar te vieren, en niet de kerst zelf. Maar deze kerstavond... was een grote domper! Nu begon iedereen ook al wat we gaan doen en bij wie! We zijn nou eenmaal met een grote familie, in totaal wel met 14 man! Inclusief kinderen, aanhang.
    Qua ruimte zal het dan hier moeten, of bij mijn zusje die zo moeilijk doet. Wij hebben dan net een kleine erbij, ik heb totaal geen zin in die drukte om er achteraf weer gezeik over te krijgen. Dus ik heb gezegd: waarom doen we dit jaar met kerst niet allemaal iets voor ons zelf. Het begint een verplichting te worden om het met het gezin te MOETEN vieren. En onze familie bij elkaar....... is geen gezellige combi! Dus hier ook kerst ergernis, nu al!

18. steenbokje

Oh lekker is dat. Dus jij hebt ook geen flauw idee waar je aan toe bent qua werk? Leuk zo'n nieuwe locatie, maar de oude gaat neem ik aan ook gewoon door?

19. steenbokje

@Butterfly: Ah de friezen zullen het wel in de LC hebben gelezen denk ik? en de rest doet google wel als mensen het echt willen weten. Idd zelfde bedrijf.

20. steenbokje

@Kerst: verhuizen hoop ik :p

Pffft ik ben aan het spammen... denk dat ik maar eens boodschappen ga halen.

Trouwens, Butterfly... had jij zo rond 30 weken ook ineens meer last van je astma? Zit elke dag tegen medicatie aan te hikken, zal ik nou wel of niet pakken? Voel me echt benauwd, maar kan ook een koutje zijn misschien... Wil niet al te veel medicatie gebruiken, maar denk dat het wel fijn zal zijn nu...
    Heb trouwens het idee dat Uk gedraaid is. Hij/zij was gister erg druk, en sinds gister ben ik ook ineens heel erg benauwd (en aan het niesen, dus zegt nog niks)

Deel Deze Pagina