10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussion in 'Algemene clubs' started by Mama Rianne, Aug 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. kerstavond vieren we altijd met zijn 2'en en Esmee op bed! :D All you need is Love en ijstaart!:) Het is hier ook nooit goed hoor.. En ook ons gezien is helemaal compleet met aanhang 12 man en dat is allemaal welkom maar het is geen hotel. ;) Ik denk dat we 2e kerstdag s'middags even bij mijn ouders koffie drinken oid.. Kom dan uit de slaapdienst om 12.00.. S'avonds met hapjes en filmpje op de bank!:D

Oud en nieuw? Hier vieren we het thuis.. Iedereen die zin heeft mag langskomen. Ik heb altijd hapjes, drankjes, oliebollen etc etc. Vaak is het een gezellige boel ( schoonouders en broer+ vriendin van Erwin zijn er dan ook altijd)

Moppie.. Fijn dat je vriend zijn baan houd! En ik houd gewoon mijn werk en het zelfde aantal uren. Wel krijg ik er een cliente bij en ik deed de financieen van de locatie. Dat neemt iemand anders over.. Maar ik wil weten hoeveel % er beschikbaar is voor vacaturen.. andere collega's willen extra uren werken maar krijgen geen akkoord. En aangezien ik sollicitatiegesprekken moet voorbereiden wil ik weten wat ik op papier kan zetten!;)

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, irritant he, dat dingen zo onduidelijk zijn.
    Bij ons op het werk ook. Dan loop je met de wereld vragen.... maar een zinnig antwoord krijg je vaak niet eens.
    Kerstavond wil ik nu ook gewoon met mijn mannetje vieren THUIS.
    Wat we verder doen? Er is nog niets gepland. En inderdaad wat jij zegt: iedereen is welkom maar het is geen hotel.
    Nou, dat denkt mijn familie wel. We hebben het vaak bij ons gevierd, en na het eten..... ging mijn pa al weg, en het aller vreemdste was.... harrold en ik stonden de afwas samen te doen. De rest stond buiten te roken en boden niet aan te helpen :x. Daarbij vind ik ook dat je de kosten kunt delen. Want willen we eten met elkaar, je moet voor 14 man van alles in huis halen. En daar hoor je dan ook nooit iemand over! Oud en nieuw blijven we ook thuis, ja, met 2 kleine kinderen ga ik ook niet op pad hoor. Iedereen is welkom inderdaad, maar er zijn toch wel grenzen.

@Moppie, ik wist wel dat het slecht draaide, het hing er al steeds om. Zwager was dan de laatste maanden ook veel thuis, en zat gedeeltelijk al in de WW. Dus we waren bang... dat hij eruit zou liggen. Maar hij mag ook blijven gelukkig! En gelukkig jou mannetje ook meid! De benauwdheid werd bij mij in de 26e week erger. Toen moest ik ook echt aan extra medicatie. Naarmate je zwangerschap vordert is benauwdheid ook normaal hoor. Maar als jij echt denkt dat je astma begint te spelen mag je daar gewoon inhalatie voor gebruiken. Welke heb jij? Had jij niet die paarse? Seretide?? Want die mag je NIET gebruiken. Zou denk ik als ik jou was dan wel eerst de HA vragen/inlichten.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Oud en nieuw vieren we gewoon hier ( wil niet met Levi over straat snachts ) . Wie zin heeft om te komen komt,maar vaak is het alleen smoeder omdat hier niet gerookt mag worden en zwager/svader geen zin hebben om in die kou buiten te staan

Hier staat chocoladetaart in de oven voor morgen :D

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Nee de blauwe, Ventolin voorheen, Salbutamol heet het nu geloof ik.
    Ja ik weet dat het er al een tijdje om hing, en laatst zijn er idd veel de deeltijd ww in gegaan, maar dat er ook op kantoor zo veel uit moesten... da's even schrikken...

@Kerst: hier is ook iedereen welkom. Ik ben niet van plan om 3 weken voor uitgerekende datum nog 100-150km verderop te zitten, en ook niet met Oud en Nieuw. Als ze het samen willen vieren, dan komen ze maar naar ons toe ;)
    Ben het ook wel eens met de kosten, voor 14 man spul in huis halen is niet niks!! Wij nemen ook altijd iets mee als we ergens naar toe gaan.
    Moet eerlijk zeggen dat het me heerlijk lijkt om de feestdagen een keer alleen met mn ventje te vieren :p

@Kaatje: lekkerrrrr!!!

5. MamavEsmee

Butterfly.. met oud en nieuw blijft er niemand warm eten dus zijn de kosten niet zo hoog.. Maar zoals met kerst kun je best voorstellen dat de iedereen wat meeneemt en jullie dan zorgen voor drinken en evt chips en toast voor s'avonds.. Maar zo werkt het bij ons in de familie ook niet.. Vorig jaar bijv heeft mijn broertje het uiteten betaald. Is toch te zot!! :$ Als ik wordt uitgenodigt om uiteten te gaan dan ga ik er niet vanuit dat ik moet betalen.. Het is wat anders als je afspreekt, goh, we willen uiteten, zullen we de kosten delen. ;) .. maar mijn schoonouders willen dat niet eens hebben! Wij gaan dan ook nooit met mijn ouders uiteten.. Mijn broertje en pa houden nogal van een biertje en er is dan altijd mot.. Geen zin in!;) En dan aan het eind kijken.. Moeten we zelf betalen of hoe zit het.. :(

6. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ mamavEsmee: Knie zit inderdaad weer zoals ie hoort. Heeft geen zin om hiermee naar de huisarts te gaan. Mijn knie is versleten, en het enige wat ze eraan kunnen doen is een kunstknie. Ik heb dit de afgelopen jaren al heel vaak gehad. Is dus een soort van “normaal” voor mij. Heb 6 jaar geleden hiervoor bij de orthopeed gelopen… Brace heb ik! Oppakken van het lijnen lukt aardig tot nu toe. Heb net wel een paar m&m’s gehad. Maarja… so be it!

@ Kerst: hier al helemaal duidelijk wat we gaan doen. Kerstavond gaan we altijd met een oom en tante van Roland (soort 2e moeder voor hem) naar de bioscoop en daarna nog wat drinken. Dit deden ze altijd al toen Roland zijn moeder nog leefde, en dit hebben ze er na haar dood in gehouden. 1e kerstdag is bij mijn zus (wij wisselen het jaarlijks af, vorig jaar bij mijn ouders, nu bij mijn zus, volgend jaar bij een andere zus enz.). Gewoon gezellig samenzijn en ‘s avonds eten we chinees. Vind iedereen lekker en zelf koken of uit eten werkt niet met 10 volwassenen en 7 kinderen. 2e kerstdag komen vrienden naar hier. ‘s avonds gaan we lekker met zijn 4en uit eten.

@ Moppie: Fijn dat je vriend zijn baan (voorlopig) kan houden. Is toch wel een geruststelling lijkt me! Mooie keuken hoor :D

@ Oud & Nieuw: Nog geen idee, ik denk bij vrienden… alleen weten ze dat zelf nog niet hahahah

7. MamavEsmee

Lekker.. chocotaart!!

Ik ga werken.. toedeloe!:D

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Moppie,die mag je gewoon gebruiken. Die heb ik een poosje 4 keer per dag moeten gebruiken ;). Is inderdaad salbutamol nu.

@Mamavesmee, hm ja, dat is wel heftig jah! Je broertje alles betaald? Nou, als wij uit eten gaan stel ik altijd voor dat ieder zijn eigen eten en drinken betaald, om gezeur en trammelant achteraf te voorkomen. Terwijl dat bij mijn schoonfamilie juist het tegenovergestelde is. Mijn schoonmoeder staat er dan vaak op alles te betalen. Altijd gezeur om dat geld achteraf in mijn eigen familie:x, vind dat zo belachelijk. Als mijn kinderen later groot zijn en kerst komen vieren ga je je daar als ouder toch niet druk om maken wie wat gaat betalen. Ik zou de kosten als ouder op me nemen. Maar ja.......! Werkt in mijn familie ook niet hoor. Begin gewoon tegen kerst op te zien.

Was net aan het scrapbooken, Esmee wakker.
    Heb 1 pagina kunnen doen, jammer! Zat er net lekker voor.
    Lijkt me zo heerlijk eens een hele middag lekker te knutselen, maar jah.... dat gaat door de weeks niet ;).

Verder alles schoon, putjes en wasbak in de badkamer ontstopt!
    Badkamer verder gesopt, ook beneden alles aan kant, alleen nog even was vouwen en de sla wassen en snijden.
    En het is alweer 15.00 :$ wow!! De tijd vliegt zeg.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    mve, werkse

Ik ga Levi van de psz halen

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Lieve meiden wat kunnen jullie kletsen zeg !! Heb echt een half uur bij zitten lezen.
    Ik ga straks nog even reageren...moet nog het èèn en ander doen hier...

11. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Ooo dames,

Hier net een uurtje meegetukt met Dane maar voel me nu nog erger. Ik mag het nu wel zeggen....ben ziek! Loop te shaken, heb het koud, alles doet zeer en heb nog steeds die keelpijn en hoofdpijn. Dat kan ik niet hebben hoor want heb een heel druk weekend......zelfs de toetsen van mijn laptop doen zeer hi*au*hi

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Ff snel nog..

MamvEsmee: Heb net een extra koekje genomen. Ben trouwens klein hoor 1.61. Enne....misschien zitten we wel bij elkaar in het vak hihi.

Moppie: Mooi keukenblad zeg!!!!

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    ooh wendy wat balen dat je ziek bent ! Beterschap geef er maar lekker aan toe dan is het des te eerder weer over.

@Kerst
    Wij gaan kerstavond naar mijn schoonfamilie daar eten we en blijven we allemaal slapen. Eerste kerstdag bij mijn familie ook met elkaar eten en tweede kerstdag *JOEPIE* zijn we lekker saampies...daar verheug ik me op !
    Hier is het ook altijd een geregel hoor, maar ik denk dat dat in iedere familie wel zo is. Als het eenmaal zover is is het prima vind ik. Ik hou wel van de kerst tijd.
    Maar eerst sint hoor !!

Hoe vieren jullie sint ?
    Wij twee keer met beide families surprises dus ik moet morgen echt aan de bak om alvast een begin te maken.

@oud en nieuw nog geen idee...
    Meestal bij zus of ouders of onze beste vrienden.
    Misschien dit jaar wel een keer samen ?!! Wie weet...

@vriendinnen
    Hier maar twee echte beste vriendinnen...Ook niet veel dus. Zie ze niet wekelijks maar probeer ook eens in de maand of zo. Zij hebben allen een gezin, dus ook druk. Veel vriendinnen heb ik verloren in de tijd van de scheiding. Ik was er klaar mee...

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Moppie wat is je keuken MOOI trouwens,..jaloersssssss

Butterfly hoe is het met het gerommel? ;)

15. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Heb 38.2....net ff 2 antigriepine genomen en hopen dat Dane zichzelf een beetje kan vermaken. Mijn vriend is pas om 19.15 uur thuis pppffff...meiden, ik duik de bank op.

16. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

Apr 13, 2010
    1,259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Mel: D was dus inderdaad gevallen. Niet zo handig inderdaad met een kleine ;)

Ik mocht gelukkig naar huis, want er was niks te doen. Wel een beetje jammer dat ik dus maar 3 uur gewerkt heb, maar ik ben liever thuis dan dat ik tot 21.00 uur sta te niksen. Maakte toch veel te veel uren eigenlijk dus komt zo goed uit!

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Jeetje wat hebben jullie veel geklets!:D

@kerst: hoop bij m´n schoonfamilie te zijn :)

Hier rustig dagje, huis gepoets eten klaar gezet, nu op de bank oprah aan het kijken.

Mijn menu:
    O: 250gram magere yoghurt, kop koffie
    T: glas water, kop koffie
    L: soep,glas water
    T: thee, glas water, appel
    A:125 gram aardappelen, 200gram prei, 75 gram tartaar
    T: glas water,3toastjes met filet americain

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Kim. lekker !

Ik kom even trakteren

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    OHHHHHHHHH kaatje die is lekker !! Die heb ik ook wel eens gemaakt, lekker makkelijk en heerlijk. Waarom heb je deze gemaakt... zomaar om het weekeind te vieren ?
    Ik ben jaloersssss maar ik mag niet...
    Ik vrees ook met grote vrezen voor de sint en kersttijd..dan kan ik me ook nooit in houden

pepernoten, chocoladeletters, muizen( die met die witte vulling hmmmmm) kerstkransjes...ohhhh neeeeeee HELP !!!

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Lekker he :D
    Komt morgen een vriendin op de koffie,dus dacht maak wat lekkers aangezien we allebei aan de lijn zijn haha

Share This Page