10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. Gaatjes boren en vullen valt best mee hoor.. Ik zit er alleen altijd zo tegen aan te hikken;). Maar voor het trekken van de verstandskiezen ben ik echt bang!:( Misschien dat Erwin met me mee wil. Ik durf echt niet alleen.. Of misschien schoonpa? Kan Esmee alleen buiten spelen? Dat durf ik met Esmee niet aan.. Die breekt me de boel af. Laat het huishouden voor wat het is meid..Duik lekker je bed in!:)

Wendy.. Ik denk dat je te weinig eet.. een bordje sla voor de lunch is wel erg weinig hoor!;)

Lovely.. Fijn dat er een diagnose is.. En ik vind het ook heel eng dat de verstandskiezen er uit moeten maar anders gaat mijn gebit nog meer achteruit.:(

Rooibos.. Iets meer aardappelen en vanavond nog een plakje ontbijtkoek oid?

Moppie.. Nee, het is i.d. niet best. Ik heb serieus een vergroting overwogen. Maar Erwin vind het onzin. Hij vind mijn borsten wel mooi.. Maar ikzelf niet.. Toen ik nog BV gaf had ik mooie stevige borsten en nu zijn het net theezakjes.. * huil* Maar een goede bh doet wonderen!! Succes met de grote schoonmaak! En je hebt een mooi menuutje!

Hier de was gevouwen, de vloer gedweild..

Aardappels geschild en bloemkool klaar gemaakt.. Aan het eind van de middag hoef ik het alleen nog maar aan te zetten.

Om 15.00 komt iemand de Titanium Baby ( buggy) ophalen..

Als Esmee wakker is ga ik lekker knutselen met haar.. Ga eens even kijken of ik leuke ideen kan vinden op Internet.

L: 4 boterhammen 2x gekleurde muisjes, 1x appelstroop en 1x smeerkaas 20+ ( had honger) en wat roosjes rauwe bloemkool.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Moppie balen dat je borsten zo gegroeid zijn, wil je trouwens borstvoeding geven of niet?

@Butterfly misschien eerst lekker uitrusten en dan pas huishouden doen! Eerst aan jezelf denken en dan pas aan je huishouden;)

@Mamavesmee balen van je verstandskiezen hier moeten ze er ook uit denk ik maar eigenlijk vertik ik het gewoon :$:)
    Knutselse!

@kaatje echt zo super gaaf ben je nu snel zwanger of heeft het lang geduurd? Je mannetje ook helemaal door het dolle heen zeker.
    Vind het echt super voor jullie.

@Rooibos mooi menu hoeveel wil je afvallen?

Mijn zusje belde net dat ze een jaar abbo voor mij heeft afgesloten voor het blad ouders van nu echt super lief van der!
    Morgen middag gaan we onze opa en oma's die hier in Zeeland wonen vertellen dat ze weer een achterklein kind erbij krijgen en 's avonds gaan we het vrienden vertellen die zelf 5 jongens hebben! Daar pas ik al op sinds ik een jaar of 14 ben en dat zijn super goede vrienden van ons geworden. Zei is heel creatief en haar ga ik vragen om lakentjes en gordijnen enz te maken.

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Nee ik weet het meis, is helemaal niet leuk maar moest er toch even om lachen, om de manier waarop je het schreef ;)
    Ik heb het opgegeven met vitrage. Dat en katten is geen goed idee. Met kinderen lijkt het me idd ook niet handig. Gelukkig kan je pindakaas er nog wel uitwassen, maar haken en scheuren zijn wat lastiger :$
    Gaat het al weer wat beter met je boze bui?

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zustertje. dit was de derde maand. Vlotjes dus :)

Levi : 3 jaar
    Milou*: 1 maand
    vmk: 2 maanden
    nu 3: maanden

6. steenbokje

7. zustertje

Dat is dan vlug als je het vergelijkt met Levi hebben jullie dan ook medicatie gebruikt of niet?
    Hopelijk ga je je niet al te rot voelen! Ga je het al snel op je nieuwe werk vertellen of pas na de 12 weken?

8. steenbokje

Ja dat is wel de bedoeling. Heb binnenkort nog 2 infoavonden via de huisarts. Hopelijk gaat het allemaal lukken en kan ik het minimaal een half jaar volhouden.
    Wat zijn jouw plannen? (en de overige zwangeren?)

Wat lief van je zusje! :D

9. zustertje

Hier zeker te weten borstvoeding (als het lukt want dat weet je niet van te voren)

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ze hebben meerdere soorten ( moet je even terug in het menu ) en bijna allemaal ook in cub F

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee bij Levi hebben we 2 jaar mmm gehad. Hormoon pillen,hormoon injecties en uiteindelijk en operatie aan mijn eierstokken. toen was ik na 4 maanden "spontaan" zwanger van Levi. die operatie heeft er voor gezorgt dat ik weer een eisprong heb dus nu was het wel spontaan raak.

Ik heb een maand proeftijd op het werk. wil het na die maand wel eerlijk gaan vertellen. als het me uberhaupt lukt om het stil te houden.want bij Levi heb ik tot 16 weken dagelijks boven de wc gehangen,en bij Milou* 14.5 week.

12. steenbokje

Was al even aan het bladeren gegaan. Probleem is dat ik niet zeker weet welke maat ik moet hebben
    Heb nu 85E maar de E cup is te klein geworden. Laatst bij de Hema een 85E meegenomen maar die 85 was erg krap, en E veel te klein, of de bh viel gewoon erg klein uit? Misschien beter eerst even langs de winkel om te passen.
    Geen zin in zelfde perikelen als met de H&M: broek in maat 40 gekocht, teruggestuurd, maat 42 besteld, weer teruggestuurd, uiteindelijk maat 44 (hij viel klein, ja! :x) die nog iets krapjes is maar ik weiger nog een keer terug te sturen...

13. zustertje

@Moppie dan kun je beter verschillende maten bestellen en kijken welke het beste zit.

@kaatje echt super fijn dat het nu zonder mmm raak is ben zo blij voor jullie!

Zwangere meiden sinds een dag of 3 heb ik echt abnormaal veel dorst is dat een kwaaltje? Ik drink me helemaal suf aan water en helpt echt maar heel even en dan moet ik weer een groot glas drinken.

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    pffffff...... wat een middag zeg!
    Esmee werd wakker en ik naar haar toe.
    Hele bedje onder gespuugd!
    Ben er nu wel achter dat als ze haar zin niet krijgt en naar bed moet, ze zo gaat huilen, hoesten tot ze moet overgeven.
    Dit is de 2e keer dat ze dat doet, en ze is helemaal niet ziek.
    Nu weer helemaal vrolijk en happy, leuk aan het spelen.
    Ik heb haar maar in bad gedaan en ben nu haar beddengoed maar aan het wassen.

Nou ja!!!
    Verder huishouden op rit, was eigenwijs en heb eerst het huis gedaan en kruip nu zo met mijn fruit en thee lekker op de bank.

Verderrrr...
    Ik ga ook BV geven, Esmee heeft het 3 maanden gehad.
    Het heeft me toen veel strijd gekost en langer lukte gewoon niet.
    Ik gad ongelofelijke kloven :$, mijn tepels lagen helemaal open. Ben gaan kolven en heb dit tot 3 maanden vol gehouden. Moest toen werken en had niet genoeg melk meer. Ze sliep al na 6 weken door, dus in de nacht voedde ik niet meer, en dan keldert je melk ook.
    Maar ga er nu weer voor de volle 100% voor :D.

15. zustertje

#3175 zustertje, 8 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2010
    @Butterfly dat overgeven kennen mijn ouders ook heel goed van mij :$:) Ik ben 2 jaar jonger dan mijn broer en als wij in de auto weggingen werd ik zo boos dat ik in de auto stoel moest en mijn broer niet dat ik ging overgeven omdat ik er dan uitgehaald werd omdat ze het schoon moesten maken :):)
    Tot dat ze mij 1 keer er in hebben laten zitten tot we bij mijn opa en oma waren is 1,5uur rijden en dat was gelijk de laatste keer dat ik het gedaan heb haha zo vies heb ik het blijkbaar gevonden :D

Sterkte met je meisje!

Ik ben benieuwd wat voor ondeugend kindje wij krijgen want ik was echt erg! ik liep met 9 maanden al en klom over onze 2 meter hoge schutting heen terwijl mijn broer met grote ogen toe stond te kijken :D
    Ik kon zelf de oven open maken (gelukkig alleen als die niet in gebruik was) en dan klom ik op het aanrecht en gooide de pakken sap dan leeg in de gootsteen of over de grond :)
    Mijn ouders hebben het echt zwaar gehad haha die zeggen ook altijd een jongen is veel makkelijker dan een meisje! En dat zie ik ook bij vriendinnen in meiden zit zoveel pit en zijn echt kleine heksjes maar op zijn tijd ook super lief :D

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppie, bij mij vallen die bh's van bon prix eigenlijk vrij normaal.anders even de hunkermoller ofzo in om te passen en dan die maat bij bonprix bestellen. of je besteld meerdere maten en stuurt wat niet past terug

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Zustertje, Esmee heeft in haar spuug een uur geslapen.
    Aan de ene kant was het misschien goed om haar er niet uit te halen. Het was dat ik niet wist dat ze had gespuugd. Voelde me wel schuldig hoor. Ze had gewoon midden in haar spuug geslapen.
    Echt alle lakentjes zaten eronder :(. Misschien doet ze het nu nooit weer, het is gewoon een vorm van aandacht. Twee weken geleden deed ze het ook, toen kregen we bezoek en lag zij net in bed. Ze wilde dus beneden komen en spuugde alles eronder.

Je krijgt vast een koekje van eigen deeg ;)!
    Dat zeiden de verloskundigen tegen mij wel. Esmee was in de buik al erg druk, ik voelde het zelf niet. Maar bij een echo konden ze haar niet te pakken krijgen. En Esmee heeft ook echt mijn karakter!!!!
    En of ik daar altijd blij mee moet zijn?
    Ik gingt to het uiterste om mijn zin te krijgen en ik wist dat ik het uiteindelijk dan ook kreeg :p. Als iets bij mij nee is, is het ook echt nee. Dan kan Esmee schreeuwen, huilen, weet ik veel, ik geef niet toe. Anders maak ik dezelfde fout als mijn ouders en ik liep over ze heen soms :).

Wat betreft het erge dorst... ik weet eigenlijk niet of het een kwaal is. Ik heb er nooit van gehoord. Je kunt altijd de HA eens vragen of je dit in de gaten moet houden of dat het normaal is.

18. zustertje

#3178 zustertje, 8 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2010
    @Butterfly haha meiden zijn echt veel erger dan jongens maar ja het is niet anders.
    Het is zeker een vorm van aandacht vragen maar mijn ouders trapten daar niet in jammer genoeg voor mij ;):)
    Het is niet altijd leuk om streng te zijn maar dan weten kinderen wel waar ze aan toe zijn. Op de kaart van de verloskundige staat dat we een erg levendig kindje hebben en dat met 10 weken en 4 dagen :)
    Wat moet daar van terecht komen :D
    Komt allemaal best goed hoor.

Morgen krijgen we een angelsound binnen ben zo benieuwd om het hartje te horen al is er een kleine kans dat het nu nog niet te horen is.

Bij ons begint er een hectische tijd van verjaardagen in 2 weken tijd hebben we 10 verjaardagen van opa,oma's schoonzusje,zwagers,man,vriend en vriendinnen echt niet normaal maar ja.
    En deze week moet ik onze wijk nog helemaal lopen met de alzheimer collectebus.

@Butterfly ik heb de verloskundige even een mailtje gestuurd en ook hier bij de verloskundige heb ik even een berichtje gezet kijken wat hun zeggen.
    Vind het wel vreemd dat ik zo giga veel dorst heb.

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zustertje.. Ik heb helaas weinig keus.. Anders krijg ik last van ontstekingen en vergroeide kaak. Wat een lief cadeau van je zusje. En veel water drinken ken ik niet als " kwaal" maar lekker drinken hoor! En wat veel verjaardagen.. Lekker taart eten! haha..:p

@ meisje.. Het is soms i.d. strijd! Esmee is een echte kattekop en als ze haar zin niet krijgt.:$ Maar ze weet ook dat Nee= Nee.. Wij zijn best streng maar wel rechtvaardig.. Esmee kan van ons de wereld krijgen maar draagt daar zelf ook aan bij door goed te luisteren en respectvol te zijn. Ik verwacht toch geen " grote mond" van een 3 jarige.. ben gekke henkie niet!;)

@ bv.. Hier het ook zo'n 3 maanden volgehouden. Ik had veel melk en hard toeschietreflex en Esmee kon de voeding dan niet weg krijgen met als gevolg krampjes. Dus eerst kolven en dan pas voeden. Gevolg geirriteerde tepels, uiteindelijk kloven. En Esmee kwam zowel dag als nacht elke 2-2,5 uur en was zo'n 45 minuten met een voeding bezig.. Wel groeide ze er goed van mijn voeding.. Dus een moeilijke keus gemaakt toendertijd. Gestopt wat voor zowel mij als Esmee goed is geweest.. Ze deed het goed op voeding tegen krampjes en ik kon weer bijslapen! Maar BV geven is het mooiste wat er is.. :)

Butterfly.. Arme Esmee! Maar ik snap ook dat je niet door een 1 jarige over je heen wilt laten lopen.. Geef je meid maar een dikke knuffel.

De buggy is opgehaald.. Knutselen is niet meer wat geworden.. Ik was oprah aan het kijken en Esmee was lief aan het spelen. Samen fruit, thee en kandijkoek gehad. We hebben nu Pipi Langkous opstaan.. zo leuk..

Heb echt trek.. Voel mijn maag knorren.

20. zustertje

@Mamavesmee mijn ene verstandskies komt ook niet goed door die zit ten opzichte van mijn andere kiezen er een stuk naast maar zolang ik er geen last van heb :)
    En de laatste is nu ook aan het doorkomen ben benieuwd hoe die staat eigenlijk.
    Fijn dat je buggy opgehaald is. Lekker samen pippi kijken vind ik ook nog steeds super leuk om te kijken.
    Ik drink maar heel de tijd water en thee van frisdrank krijg je alleen maar meer dorst. Hopelijk is het iets onschuldigs ik heb ook geen idee of je zwangerschapsdiabetes in zo een vroeg stadium kunt krijgen.
    Ga de lampjes en kaarsjes maar eens aandoen wordt nu al beetje donker. Straks lekker kip bakken met kruiden eten we met wraps en sla er is hier een vriend van ons al een hele dag moet dus wel wat lekkers maken :D

Deel Deze Pagina