@rooibos: hoop dat je niet geflits bent! Mooi menu hoor @mve: het is inderdaad "gezond"weer. Dit word m'n eerste les arabisch, ben benieuwd. We gaan met een clubje vrouwen die ook allemaal een Sudanese man hebben.
Viel mij ook al op dat butterfly zo stil was. Ben blij dat jullie het ook zeggen. Hoop voor dr dat het eindelijk zo ver is.
het is idd verdacht stil @mve, ja ik mocht eerder voor een echo, ivm met de mk de vorige zwangerschap. Anders zou ik nog dik een maand moeten wachten, erg lang... @wendy, succes!
@Lovely83 : Jan de Weerd is een paar keer Mr. universe geweest. Dus voor elke keer moest hij weer in top conditie hebben. Ze zijn niet elke dag zo gespierd en "droog". Dat is maar een paar weken. Jan heeft een eigen sportschool en verdiept zich al 28 jaar in het diëten. Nu heeft hij een jaar geleden (of ietsje langer) een boek uitgebracht, met informatie over calorieën en voeding. Daarbij heeft hij schema's gemaakt van maaltijden. Je mag toch nog best veel eten! Maar gewoon met mate. Mijn maaltijdschema is nu : O = 2 bruine boterhammen, dun boter en beleg naar keuze (geen zoetigheid) T = 1 bruine boterham, dun boter en beleg naar keuze (geen zoetigheid) M = 3/4 bruine boterhammen, dun boter en beleg naar keuze T = 1 x fruit A = eten wat de pot schaft (nu wil het toeval dat ik zelf kook, dus dat is ook minimaal vet) T = na het sporten een banaan en/of 450 gr magere franse kwark ( het ligt eraan hoe zwaar ik heb getraind) Ik doe 4 tot 5 keer in de week sporten, waarvan 2 tot 3 keer cardio en de rest met gewichten. Voor ik zwanger raakte ben ik daarmee wel 15 kilo in 2 1/2 maand afgevallen, zonder dat ik me sloom of duizelig voelde. Mijn eetschema is wel gebaseerd op het "dieet" van Jan de Weerd, maar omdat ik veel train ben ik ook wat meer nodig. Die kwark heb je nodig om de eiwitten, zo heb je weinig tot geen last van spierpijn de volgende dag. Omdat je spieren die eiwitten opnemen. Die kwark stilt ook nog de honger, maar als ik nog honger heb dan neem ik een broodje. Ohh nu schiet me nog wat te binnen. Ik ben de hele week op dieet alleen op zaterdag niet. Dat werkt bij mij het beste. Ik eet zaterdag wat ik wil, maar nog steeds met mate. Je komt misschien een halve kilo aan, maar die ben je ook zo weer kwijt en zo houd je je dieet vol!
@ butterfly.. misschien heeft ze de gastouder vanmorgen of ze is i.d. bezig! Ik heb nog geen sms gehad! Gab.. Klinkt goed, wel weinig fruit. Lovely.. Goed dat je man zo integreerd maar ook dat jij je verdiept in de taal en cultuur zal ook wel aan bod komen denk ik.. Melanie.. Mooi menu vandaag.. Fijn dat je knie de goede kant op gaat. ******* Hier lopend naar het dorp geweest.. Dingen van het lijstje weer binnen. Geen tussendoortje gehad dus net een klein kopje chocolademelk gehad.. Er staat nu een pan boerengroentensoep op het vuur.. Ruikt hier lekker.. 2 broodjes met kaas er bij! Jummie. Heerlijk zo'n dagje niets moeten.. Zag dat het werk vanmorgen gebeld had, ze zullen wel weer vervangen moeten hebben.. Heb ze niet terug gebeld. Als het echt dringend is bellen ze wel weer terug. Vanmiddag even met Esmee naar de bieb.
@MamavEsmee : Klopt, maar omdat er in fruit ook suikers zitten doe ik daar rustig mee aan. Ik heb vaak een te laag suikerspiegel, dus dan eet ik wel meer fruit. Of als ik dat niet om handen heb, neem ik druivensuiker of een glas frisdrank.
@Butterfly: Laatste activiteit: Gisteren 20:42 hmmm.... dat is volgens mij niet normaal voor Butterfly? *doet nog snel een weeendansje*
Zo, eten is al weer op, nu nog even een wasje ophangen en dan ga ik straks richting Heerenveen Dagmenuutje: O: 250gr mag. kwark met crunchy en schepje suiker T: 2 mandarijnen L: eiermie, varkensfilet gewokt met prei ringetjes en champignons, broccoli, pindasaus, 1 glas melk Straks ergens theeleuten met Rianne Vanaaf snel een boterhammetje eten en dan door naar het ziekenhuis voor info avond over bevallen
Moppie.. je lunch klinkt jummie!! Veel plezier straks met Rianne. *** Soepje is klaar.. Ga brood smeren..
brrr, ik vind mie helemaal niet lekker maar mn rijst/aardappeltjes zijn op. domme ik ben vergeten een zak aardappelen te kopen zaterdag, dus nog eventjes mie/aardappelpuree en pasta eten deze week gelukkig is vriendje gek op mie, en met voldoende pindasaus was het nog weg te krijgen hahaha