@Kaatje, dat vind ik niet streng maar gerechtigheid!!! Een kind moet toch leren dat zulk gedrag niet acceptabel is? Als je dat toelaat zal hij dat blijven doen. Ik maak me echt gewoon boos als ik zie hoe mijn eigen moeder hiermee om gaat. Toen ik en mijn zusjes klein waren.... ik kan gewoon zeggen dat wij geen makkelijke meiden waren. Maar als ik eerlijk ben en kijk naar de manier hoe mijn moeder omgaat met de kinderen/opvoeding nu, ontdek ik wel waar mogelijk de knelpunten moeten hebben gezeten toen wij klein waren. Ze laat alles toe en accepteert teveel! Helemaal van neefje. Ze haalt Esmee wel aan en knuffelt haar wel als hij duwt, maar hij moet aangepakt worden. Zo, heb even geteld . En kom ik totaal vandaag uit op 1492 kcal... maar dan heb ik nog geen avond tussendoortje. Dus bij de thee mag ik iets van 200 kcal . Maar geen toetje na het eten . Dan zou ik de kaassaus weg moet laten maar dat is qua kcal maar 30, dus de moeite niet en een sausje bij de bloemkool is veel te lekker . Dames.... ik MOET nu aan de slag!!! Want Esmee is zo weer wakker. Hoop dat ze nog een uurtje wil slapen.
Butterfly, ik vind het ook vrij normaal om Levi grenzen en manieren mee te geven. Mijn schoonouders vinden ons vaak ook te streng hoor. Maar Levi weet gewoon heel goed hoe ver hij kan gaan, en als hij daar over heen gaat dan weet hij ook wat dar de gevolgen van zijn
Ik vind ook dat je dat aan je kind verplicht bent. Ik doe dat bij Esmee ook, NEE is NEE, tuurlijk maak ik wel eens een uitzondering. Esmee is bijna 1.5 jaar, ze is nog piepjong, maar ze begrijpt echt een hele hoop wel. Ik vind dat je op deze jonge leeftijd al echt grenzen en manieren aan moet leren. Als ze dat nu niet leren, wanneer dan wel? Want dan vis je naast het net lijkt mij. Mijn schoonmoeder laat ook veel toe, als ik daar ben met Esmee wil ik niet hebben dat Esmee laatjes van de tafel opentrekt. Zij vindt dat niet erg, dus ik roep NEE en blijf bij NEE, maar als ik er niet bij ben mag ze het wel. Dat is dan toch ook niet duidelijk voor een kind. Ik weet nu tenminste dat mijn gevoel en mijn woede jegens mijn moeder en neefje terecht is. Ook al vind zij dat hij nog te jong is en dat allemaal niet begrijpt dat je elkaar niet duwt, en gemeen doet. Zucht.... ouders...... je wordt er soms niet goed van zeg!
We gaan het vanmiddag mijn schoonouders vertellen. Ferry wilde het eigenlijk nog een tijd stil houden, omdat hij bang is dat het mis gaat, maar ja als het mis gaat.. Vertellen het nu iig alleen aan schoonouders en mijn zusje en de rest pas na de echo van 30 nov. Butterfly, geloof dat wij helemaal op één lijn liggen met opvoeden
Haai meiden, net terug uit het werk. zo even heerlijk gtst terug kijken van gisteravond. Ben kapot. Aallemaal broekplassende kinderen pff....Heb nu wel even neiging tot snoepen maarrrr ik ga het niet doen haha.. Kaatje spannend hoor dat je al naar je schoonouders gaat. Ben benieuwd naar hun reactie. Wat betreft de jonge kinderen en 'streng'zijn...ik ben juist blij te lezen dat jullie ze regels en consequent aan pakken. Ik zie op school zoooooooveel kinderen die alleen maar kunnen zeggen IKKE IKKE IKKE...ouders vinden hun kind het allerbelangrijkste wat er is ( logisch) maar stellen geen eisen en leggen geen regels en grenzen...dat is zoooo niet leuk:x ! Juffen moeten tegenwoordig een soort opvoeders zijn. Gister had ik twee kinderen die in hun broek poepten !! Ik belde de ouders en die vonden het gek dat ik geen billen wilde vegen....( Hoe kan ik daar de tijd voor vrij maken met bijna 30 kleuters !!!??)
Ik denk dat je er goed aan doet dit te delen meid. Je hebt al een en ander meegemaakt wat een grote impact heeft gehad. En STEL het zou mis gaan dan weten zij dit en kun je in elk geval steun verwachten meid. En zulk leuk nieuws is ook wel heel moeilijk stil te houden hoor . Ik kon het ook niet. Maar Esmee was toen net 6 maanden, dus mijn schoonmoeder reageerde een beetje verbaasd hahaha. Ze vroeg "was het gepland?". Hm, vond het een rare vraag hahaha!!
Het is verbazingwekkend in het onderwijs he. Ik heb ook een een aantal jaar in het onderwijs strage gelopen, in alle groepen wel. Maar ik heb me heel vaak afgevraagd wat voor opvoeding kinderen tegenwoordig krijgen. Ik vind de kinderen de laatste jaren maar erg brutaal worden. Neme nou al die acties in supermarkten. Hier bij de C1000 hebben ze voetbalplaatjes acties, heel leuk. Maar de kinderen doen een moord voor die plaatjes . Bij de C1000 hier staan met de meeste acties zelfs dwankhekken. Je komt de winkel met je kar uit en ze vragen meteen of ze je plaatjes mogen hebben. Ik spaar ze voor een buurjongetje, en zeg dus nee sorry! Maar je krijgt gewoon een grote mond . Zei laatst tegen een klein jochie dat ik geen plaatjes had. Nou, hij keek in mijn kar en zei "dat moet wel want u hebt veel boodschappen en ik wil de plaatjes hebben". !! Wel jaaaaaaaaaa!!
Was het gepland ? Vind ik altijd zo'n stomme vraag :x Heb samen met Levi een kaart gemaakt met op de voorkant de tekst "psst opa&oma, ik heb een geheimpje" en dan aan de binnenkant een tekening van een positieve test met de tekst "ik krijg een broertje of zusje". Dan dan helemaal onder geplakt met foam plaatjes ect.
Hier hetzelfde geval bij de supermarkt ! Stom ! Kan me er zo boos overmaken. brr...nou ik ga ff lekker een boekje lezen en genieten van mijn vrije middag x
Zo, het is rustig hier vanmiddag!! Heb alles redelijk op rit, Esmee is de krant aan het lezen . En ik..... hm, verveel me?? Ga de bloemkool en aardappels vast klaar zetten denk ik. Heb Esmee haar badspeelgoed in de bleek zitten, ruikt weer lekker fris. Boven even geveegd en de prullenbakjes geleegd. Stom eigenlijk, het huis is altijd schoon en opgeruimd, maar waarom moeten wij vrouwen voor de komst van een kindje toch altijd alles extra goed schoonmaken?? Pffff hahaha!! Begin last van mijn onderrug te krijgen, krampen zijn nog steeds vervelend aanwezig. Het kan nooit lang meer duren nu.
Hier toch de aardappeltjes alvast voorgekookt, bak ze dan lekker op! @ opvoeden. Hier ook regels en consequenties. Al luisterd Esmee over het algemeen hardstikke goed. Wie goed is krijgt lekkers wie stout is de roe! Ik vind sommige kinderen & ouders ( kinderen kunnen er niet altijd wat aan doen) echt asociaal.. I.d. bij de supermarkt maar ook in de speeltuin of het zwembad! Butterfly.. betreft je neefje. Als mijn neefje zo zou doen dan zou ik hem zelf wel even aanpakken!
Ik heb op advies van beschuitje de caloriechecker gebruikt en kom, incl. glas melk, uitje in sla etc....dus echt alles, op 774 calo....Mijn vriend zei dat ie donutsen had gekocht vandaar dat ik even wilde kijken of ik dat erbij kon hebben. Nou, zelfs met de donut erbij kon ik op 1002 uit......dussss vanavond lekker donut bij de thee hihihi
@zustertje wat leuk! @lovely dat is aan de ene kant frustrerend, maar moet toch ook wel fijn voelen? @butterfly ik geef je groot gelijk. Dit kan niet zoals je moeder en zus reageren..
Ben weer de hele avond onderweg, auto terugbrengen. O: kwark, crunchy Werk: 6bh, 3mandarijnen, thee, water T: mars A: bij mn ouders. Fijne avond allemaal!
Wat betreft mijn zusje en haar zoon, wat wil je ook! Mijn zusje is heel jong moeder geworden ( daar wil ik niets vervelends mee zeggen),maar ze gaat naar school, loopt stage en in al haar vrije tijd werkt ze. Haar vriend is ook altijd aan het werk, en in zijn vrije tijd is hij liever met de XBox of zijn motor of de auto bezig. Neefje is dus eigenlijk de eerste 2 jaar heeeeeeel veel bij mijn moeder geweest. Van de ochtend tot in de avond. Ze deed vaak alsof het haar zoon was. Mijn zusje en haar vriend gaan wel eens een weekeinde weg, of een avond uit, en zelfs bij een avond uit brengen ze de kleine man een heel weekeinde naar de oppas, kunnen ze even bijslapen. Gaan ze een weekeinde weg, zoonlief gaat niet mee maar naar de oppas. Echt altijd.....!! Ze zijn er bijna nooit voor hem, en hij is naar hun toe ook heel opstandig. Zaterdag was mijn zusje jarig, hij moest naar bed en geeft iedereen een kus, en haar een klap! Ze lacht er gewoon om , en straft niet eens echt. Ik vind het zelf moeilijk om een kind van iemand anders aan te pakken. Ik spreek hem er wel op aan, maar dan zit mijn moeder mij al vuil aan te kijken . Ik vind het deels ook haar taak, omdat zij in zijn opvoeding ook een grote rol speelt. Maar goed!!! Dit was weer de ergernis van de dag dus! Blegh!! Net met mijn man nog over gehad. Moet het altijd even van me af zetten en dat heb ik na vandaag weer gedaan hahaha!!
Hey meiden, @ Rianne en Moppie: Leuke fotos dames! @ Moppie: Fijn dat je wat informatie hebt gekregen in het ziekenhuis. Maar goed dat je voorlopig nog niet hoeft te bevallen. Tegen die tijd ben je al die enge dingen al lang weer vergeten @ Beschuitje: Super meid. Weer een kilo! @ Femke: Super zeg, jij ook al zon lieve weegschaal @ Kaatje: Mooi meid! Wat een lieve weegschalen toch allemaal @ MamavEsmee: Die stomme ongi ook ik had van de week hetzelfde. Van het weekend lopen vreten. Toen kreeg in Maandag ineens buikpijn en toen bedacht in me dat ik ongi moest worden (helemaal vergeten) @ Zustertje: Super dat het al gelukt is om het hartje te vinden met de angelsound Leuke dag gehad? @ Wendy: Mooi meid. 7 ons eraf @ Lovely: Fijn dat je zo goed afvalt. Maar dat niks meer staat is echt heel vervelend. Hier hetzelfde probleem. En ook geen geld om vanalles te kopen. Heb nu wel verschillende dingen gekocht. Precies genoeg om me een week aan te kunnen kleden, maar heb nu het idee dat ik altijd hetzelfde aan heb Heeft zo zn voor en nadelen. @ Kaatje: Vervelend zeg. Anderhalf uur te vroeg. Ben je weer naar huis gegaan? Veel plezier met het vertellen van het goede nieuws Groot gelijk dat je het al verteld aan de belangrijkste mensen hoor. Ik zou hetzelfde doen. @ Butterfly: Vervelend meid, bij je moeder. Ik vind dat je groot gelijk hebt hoor. Je kunt dat kind het niet kwalijk nemen, die weet niet beter, omdat het hem nooit verteld is Vind je moeder en zusje ook echt fout hierin. @ Bedelende kinderen bij de supermarkt: Hier hetzelfde verhaal. Ik vind het echt niet kunnen. Hier vandaag een verschrikkelijke dag gehad op het werk. De hele dag zooi lopen ruimen van 1 collega. Ik word er echt niet goed van. Ze lult de hele dag door, maar werken ho maar! Bah! Nu knallende koppijn!!! En geen zin om te koken. We gaan een frietje halen. Ik weet het heel slecht Maar ik pak een klein frietje en 1 snack. Dan hoop ik dat de schade morgen meevalt. Ik kom straks mijn menu droppen. Eerst naar de friettent. Liefs
@MvE: Erg is dat hé, als je ongi moeten worden. Trek in allemaal lekker dingen! @Zustertje: Hoe was je mantelzorger dag? @Butterfly: Ik heb geen kinderen, maar wel een mening: Kinderen leren het niet als gedrag niet gecorrigeerd wordt. Als je nu niet corrigeert blijft het kind ook dit soort gedrag vertonen als het groot is. @Kaatje: Hoe is het gegaan? @Melanie: Eet smakelijk, geniet er iig van! @Bedelende kinders: hier ook hetzelfde. Het lijkt wel of kinderen brutaler worden. Ik durfde dat soort dingen echt niet... Hier: Lekker genoten van de soep en nu lekker op de bank, ga zo nog een half uurtje op de Wii staan en dan vanavond Criminal Minds kijken!
Even een berichtje van mij, We hebben echt een super leuke dag gehad heerlijk gegeten en daarna een zeepketting gemaakt en ik heb een mevrouw geholpen met een halsketting maken ze zag die kleine kraaltjes zo slecht. Net nog een uurtje met de alzheimer collecte bus gelopen en nu met de benen op de bank en niks doen! MOrgen ben ik vrij en hoop ik weer eens op iedereen te reageren Butterfly suc6 met de bevalling!