10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @MamavEsmee: Ikke dus ook! Maar het is geregeld gelukkig :D

Ga zo even naar mijn ex-ex werk haha (mijn eerste baan eigenlijk). Mijn nagelstyliste werkt daar nog, ga ik meestal altijd even mee kletsen, maar heb misschien nog wat spulletjes voor d'r die al heel lang op MP stonden maar niet verkocht werden. Denk dat zij er wel blij mee is :D

Daarna maar even naar het winkel centrum denk ik, en daarna lunchen met een vriendin in de stad, heb haar al heel lang niet meer gezien dus even bijkletsen :D

2. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Kaatje: Bah wat een enge droom!

Dames die weer wat kwijt zijn: Joepie! Hier ook weer 2 ons. Ik sta nu op 61.9 en begon op 25/10 met 64.5.

Femke: Watcoor werk doe je. Wij hebben ook te maken met het Havenbedrijf en audits, grappig...

Hier: Lekker! Ben vandaag vrij en kleine is naar het kdv. Dane heeft goed geslapen. Tot 02.45 niet gehoord, daarna wel tussen ons in belandt maar niet gehoest of bewogen.

Vanochtend naar de COPD arts voor intake. Is nieuw bij mijn huisartsenpraktijk. Ze gaan mensen men astma etc een tijd volgen om te kijken of de begeleiding goed is, medicijnen nog goed zijn etc. O ja, ben gegroeid hihi.....ik dacht dat ik 161 cm, was maar bij haar was ik 162.5.....Daarna gelijk de griepprik gehad. Nu ff een bakkie koffie en lekker aan de slag....heb een archiefstapel liggen van 10 cm.

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey meiden.

Nog steeds geen baby!!!!
    Maaaaar..... vandaag na 12.00 uur volgens de pendel.
    Ben zo benieuwd, vind het best spannend hahaha.
    Vannacht heerlijk geslapen trouwens, en denk dat ik ook even ga liggen als Esmee in bed ligt. Ben de hele ochtend gewoon nog wat moe en suffig. Komt ook omdat ik niet echt actie heb vandaag, beetje hangen op de bank. Esmee wordt er ook wat vervelend van.
    Ga denk ik maar even wat kleine klusjes doen tot aan de lunch en dan tegelijk met Esmee even slapen, of nog een warm bad nemen. In elk geval niets doen... proberen ;).

@Wendy, heb je ook astma? Ik ook, als ik ben bevallen ga ik meedoen aan een onderzoek in het ziekenhuis. Ze starten daar een groot onderzoek naar patienten die astma hebben, maar geen allergie. Dat heb ik dus, ik heb astma, maar ben volgens de onderzoeken nergens allergisch voor. Ze willen deze mensen onderzoeken wat er zo anders is bij hun dan patienten met astma met WEL een allergie. Griepprik, die heb je laat trouwens. Ik moest hem drie weken geleden halen.

@Mamavesmee, leuk he al die ideeen! Ik zou het lekker gaan uitwerken en maken. Soms heb je tijden geen inspiratie en dan ineens weer heel veel. Dat heb ik met schrijven en scrapbooken ook. Soms kan ik dagen en uren door, maar soms totaal geen ideeen en ligt het ook even "stil". Dus Esmee vond het jurkje wel leuk?

@Kaatje, bah meid... een nare droom dus. Ik hoop snel dat je uit dat onzekere weg bent. Zeker als je een echo hebt gehad en ziet dat alles goed lijkt heb je een stuk meer rust. Maar tot die tijd is het allemaal zo spannend he. Wel fijn dat de buikpijn in elk geval over is.

De weegschaal hier wat minder lief.
    Maar uiteindelijk gisteren toch wat hoger uitgekomen dan 1700 kcal.
    Had voor het eten een beetje pepernoten gehad, en nog een glaasje melk en een schaaltje yoghurt na het eten. En denk dat dat dan ook wel de 200 kcal waren die ik over had. Bij de thee nog pepernoten gehad en nog een schaaltje chips en glas fris na mijn bad.

Vraag me af hoe ik straks in godsnaam weer op 1200/1300 kcal moet komen :$. Dat wordt heeeeel goed plannen en echt weer heel magertjes eten. Wordt een heel gepuzzel, maar zover is het nog niet helemaal. Vandaag weer even 1700 aanhouden.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wendy..Fijn dat de nacht goed ging! En geniet van de vrije uurtjes die je hebt vandaag.

Butterfly.. aanrommelen wordt je i.d. lui van! Maar dat mag als je hoog zwanger bent! Spannend hoor.. Er is storm op komst, ze zeggen dat met storm of volle maan meer kindjes worden geboren!:D

Hier er lekker even opuit geweest met de fiets.. Naar het postkantoor om mijn jeans weg te brengen ( mocht hem van H&M kosteloos terug sturen en krijg een nieuwe)

Bij bakkerij Bart mini bartjes gehaald voor bij de lunch.. Esmee heeft ondertussen ook al zo'n knabbelstengel op.

Liep bij Dolcis tegen een paar ontzettend leuke laarzen aan met 40% korting dus voor 5 tientjes een paar grijze leren laarzen!:D

Straks de honden weer ophalen bij de trim.. Duur dagje vandaag!;)

5. MamavEsmee

Butterfly.. je lichaam moet straks natuurlijk ook weer wennen aan minder eten! Ik heb soms dat ik met 1100 al " vol" zit.. Slepen wij je wel doorheen hoor! En ik heb dat ook met tijden hoor.. Soms kan ik weken lang lezen, dan weer knutselen met vilt en lint en nu vind ik de naaimachine weer erg leuk. Hoef me nooit te vervelen!;)

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, dat zeggen ze inderdaad: met storm meer baby's.
    Harrold zei van de week al, we krijgen vast een stormbaby ;).
    Ze hebben het inderdaad over erg onstuimig weer. Ga je sintmaarten lopen met Esmee? En inderdaad, van lui zijn word je alleen maar luier. Ik heb nu even een dweil over de bovenverdieping gehaald en ik voel me ineens fitter, en Esmee is leuker aan het spelen.
    Lezen heb ik ook fases mee, kan soms boeken verslinden, maar dit jaar kom ik amper een boek door. We hebben het ook erg druk gehad, en hoop dat als de kleine er is ons leven iets rustiger gaat worden. Wil heel graag ons ritme weer terug, dat zijn we al maaaaanden kwijt. Gewoon weer normaal werken, alles normaal!! Maar goed....!!

7. MamavEsmee

Butterfly.. Werken, leren, baby en peuter.. Komt helemaal goed meid!:D Hier doen ze niet aan sint-maarten.. Moet ook werken vanavond.

Net samen met Esmee lekker meloen op en een 1/2 kopje chocomelk.:) Ga er de stofzuiger even doortrekken.

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    En ja, je hebt gelijk. Moet gewoon weer wennen aan minder eten en dat moet ook gewoon lukken. Maar te bedenken dat ik 500 kcal zal moeten minderen :$, klinkt wel heftig hahaha!!
    Maar denk dat ik gewoon langzaam aan ga afbouwen, steeds met 100 per week. En heel goed plannen en mager kiezen. Nu eet ik 48+ kaas omdat ik dat toevallig vorige week in een aanbieding had gehaald. Dus ja, dat maak ik dan op. Ook de smeerkaas die ik nu eet is 48+. Merk dat nu ik minder melk drink dat ook wel scheelt hoor. Daar zit veel in. Maar met jullie steun moet het gewoon lukken joh haha.

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, al ga ik me wel afvragen hoe ik godsnaam straks een HBO studie moet gaan combineren met werken, een baby en een peuter :(. Nu natuurlijk zwanger, dus in de avond totaal geen energie meer. Doe in de avonden dan ook weinig, en voor de rust hier terug gekeerd zijn we ook zo 20.00 uur, als ik dan nog moet studeren. Maar jah... ik wil ritme toch hahaha, die krijg je dan wel.
    Het zal wel los gaan lopen en Harrold krijgt het wat drukker.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kom even *zwaaien* heb een drukke dag vandaag! En hubbie is gezellig thuis :D.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Butterfly. het is 12.00 uur geweest :D en ?

12. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Hihi Kaatje ik ben ook al nieuwschierig!
    En ben zo even naar LWD dus dan kan ik ook niet snel even spieken!

13. MamavEsmee

Lovely.. geniet lekker van elkaar!

Hier na 3 mini bartjes nog niet vol.. Bah! Ik haat ongi worden..;)

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Kaatje en Rianne, de donderdag duurt tot vanavond 00.00 ;).
    Ik heb het gevoel vanavond eigenlijk. We hebben namelijk al steeds de grootste lol om in de weeen te zitten en zingende sint-maarten kinderen aan de deur te hebben. Ik zei al: ik hang een briefje aan de deur wegens bevalling geen snoep. Zul je ook net zien dat het vanavond echt gaat beginnen hahaha. Maar de kleine meid laat maar lang op zich wachten hoor. Ik had een heel sterk gevoel dat ze eerder zou komen, maar dat is dus niet zo. Kijk, het kan nog 3 dagen langer duren ;). Omdat ik een onregelmatige cyclus had heeft het ziekenhuis mij op 14 november gezet, maar de verloskundige op 11 november. Ik ben op 11 november gebleven. Maar ik ben nogal bijgelovig.... en geloof wel een beetje in pendelen. Dus ik gok vanavond :p.
    Heb voor mijn zwangerschap ook laten pendelen, weet je wat de pendels zeiden??? Ik zou in oktober een meisje hebben.... scheelt niet zoveel ;).

@Mamavesmee, hmm dat herken ik wel. Ik heb de lunch ook op maar kan niet zeggen dat ik vol zit, terwijl ik goed gegeten heb. Dus moet zo maar een stuk fruit nemen. Kun je ook doen???

@Lovely, geniet lekker van je gezin vandaag!
    Heerlijk he, zo samen met elkaar thuis en helemaal op zo'n dag als vandaag.

Mijn dag:
    O: 2 volkoren boterhammen met 48+ kaas, 1 cracotte met dun laagje pindakaas, 2 x thee.
    T: pakje granenbiscuits chocolade, 2 x thee.
    L: 2 boterhammen, ertussen 1 plak kaas, schouderham en 1 tomaat ( in de grill ), en 2 cracottes met smeerkaas.
    T: appel en een mandarijn, 2 x thee.
    A: gekookte aardappelen, rode kool, schnitzel, magere jus.

Ga even uitrekenen nog, en dan kijken of ik nog een toetje kan nemen en wat lekkers bij de thee vanavond.

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Drukke ochtend gehad, eerst de stad in even bij de prenatal een positie spijkerbroek gekocht maat 42 :D
    En een heel lief eerste pakje had mijn man uitgezocht.
    Daarna een nieuwe winterjas voor mijn man gekocht en bij de bakkerij bart 3 broden en duitse harde broodjes :) net lekker opgegeten.
    Daarna boodschappen gedaan mijn man is maandag jarig.

Nu thuis niks meer doen straks komt mijn beste vriendin met Rosahlynn lekker kletsen en knuffelen. Gisteren had haar schoonzus der eerste echo met 12 weken was alleen een vruchtzakje te zien :(
    Gelukkig had ze zich er wel op voorbereid want ze had heel de tijd buikpijn en ze heeft nog een keer een miskraam gehad en dat gevoel had ze nu weer.
    AL is het nog steeds super verdrietig.

@Mamavesmee bedankt voor de link daar kan ik wel wat mee! Super dat je eennieuwe broek krijgt!
    @Butterfly ben je nu nog niet bevallen :$ Opschieten hoor! Ben je vandaag uitgerekend?
    @Kimmetje super dat je al 22 kilo afgevallen bent! Heb je het goed naar je zin op je nieuwe werk?
    @Kaatje heftig die droom hopelijk heb je dat niet nog een keer is zo vervelend wakker worden! Ben je nog misselijk?
    @Rooibos jij gaat hard!
    @Wendy lukt het met afvallen heb je er veel moeite mee?
    @Melanie had je vanmorgen een lieve weegschaal zou moeten kunnen je zat niet super hoog met je calo.
    @Moppie fijn dat de auto weer een jaartje mee kan. Al kosten die dingen je altijd geld.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zustertje, nee niet misselijk. vooral moe en af en toe gevoelige (.)(.)

Butterfly.spannend !
    Zie net dat heel onverwachts een september mama is bevallen met 36.6 weken.

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Kaatje, die is vroeg bevallen inderdaad. Alles goed met haar?
    En ja, ik vind het ook een spannende dag. Ik hoop toch zoooo dat ik vannacht mijn kleine babymeisje naast me heb liggen in het ziekenhuis. Want als het vanmiddag of vanavond gebeurt moet ik een nachtje blijven en mag ik morgen naar huis. ALS het gaat gebeuren he.

@Zustertje, hahaha nou kleine meid, je hoort het, je moet van zustertje opschieten nu!!!!

Even kcal geteld en kom uit op 1427 kcal!
    Maar dan nog geen toetje, en nog geen lekkers bij de thee.
    Heb 275 kcal over ;). Kan dus een schaaltje yoghurt nemen met vruchtjes als toetje en bij de thee ontbijtkoek ofzow.
    Hopen dat het gaat lukken. Vanavond staat de bak met mini's namelijk ook bij de deur ;). En als er door het vieze weer geen kinderen komen.........!! Hoop dat ik me in kan houden.
    We wonen nu in een drukke buurt waar veel kinderen wonen dus verwacht eigenlijk meer drukte dan in onze vorige straat.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Butterfly. idd wel aan de vroege kant. volgens mij wilde ze thuis bevallen maar ligt nu dus in het ziekenhuis. weet niet of dat door die net niet 37 wk. grens komt of iets anders maar zullen het vanavond of morgen wel horen denk.
    Ik ga iig heel hard voor je duimen dat jullie kleine meid vandaag komt ( al zou ik haar geen ongelijk geven om met dit barre weer nog warm binnen te blijven )

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Zeg Butterfly: Schiet je wel op....wil natuurlijk wel dat mijn pendel gelijk krijgt hahah. En dat zou trouwens een leuke datum zijn de 11de van de 11de hihih.

Hier: Ben lekker bezig maar heb wel weer pijn in mijn rug. Heb net ondanks de pijn in mijn eentje een stretcher naar zolder de trap op gesjouwd...dom. Ach ja, girl power *auw*!!!!

20. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Kaatje: Het nichtje van mijn tante is bevallen met 26 weken...heb de foto's gezien en was best bizar. Vooral als je ziet watvoor beul dat jochie nu is joh. Ik vindt dat echte wondertjes....

Deel Deze Pagina