10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kom even "zwaaien"! Hoop morgen meer tijd te hebben om uitgebreid te reageren :).

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hai dames, daar ben ik (eindelijk) weer :p

De bezorger zou tussen 14-17 komen maar was er al rond 13:30!!! wow, nog nooit meegemaakt ;)

Heb sinds mijn vorige post lopen kl*ten met dat ding in elkaar zetten, whahaha heb echt een kwartier met de wielen geprutst, bleek dat ik het linkerwiel aan de rechterkant probeerde vast te zetten... DOH! en het leek zo makkelijk op het filmpje (cd-rom)! hihi... ben een muts ;)
    Daarna ging alles vrij makkelijk, maar het uitpakken was nog best zwaar. Nu staat er een mooie Mura 4 voor me met de MaxiCosi Cabriofix er al op. Vraag me alleen nog wel af hoe die in de auto bevestigd moet worden? Als dat me niet lukt haal ik lekker nog een easyfix of hoe dat ding ook mag heten ;)
    Zal eens plaatjes schieten met de Cabriofix en de kinderwagenbak er op. Heb het wandelwagenzitje nog niet uitgeprobeerd. Deze kan je toch pas vanaf zo'n maanden gebruiken, dus dat is voor later zorg :p

@Butterfly: idd meteen uit gaan pakken hihi :)

@Sneeuw: Maar wat lees ik nou, vrijdag sneeuw??? Zijn ze nou helemaal gek geworden!!!!

@Patriesja: ben ook erg benieuwd Ik duim voor een goede echo!

@Butterfly: succes met het grenzen stellen. Ik hoop dat Harrold je er ook in steunt. Zal even lastig zijn om die ommekeer te maken, maar jullie zullen er ongetwijfeld later veel plezier van hebben, hoewel het nu vast even niet leuk zal zijn... Sterkte!!
    Hoe gaat het nu met je astma? Ik merk dat ik constant naar medicatie grijp maar het heeft geen zin, de benauwdheid blijft helaas. Krijg ook wel voldoende lucht binnen, maar het voelt zo benauwd! Longen in de verdrukking denk ik? Naar gevoel...

@MvE: fijn dat er misschien een nieuwe collega bij zat! Altijd leuk om meteen de mensen te leren kennen waarmee je samen zou moeten werken.

@Butterfly: hahaha moeders is flink haar jongen aan het beschermen merk ik :p
    Je kan beter vroeg die stap nemen en merken dat het goed gaat, dan het pas over een jaar doen, want dan is het nog lastiger ;)

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

#4083 steenbokje, 23 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2010
  4. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Moppie SUPER MOOI!

@butterfly Suc6 met Esmee! Hopelijk lukt het om op 1 lijn te zitten is voor jullie wel zo fijn maar ook voor Esmee.
    Ligt Maureen weer lekker te slapen? Heb je nog een mooie foto van haar?

@Mamavesmee jij ook weer gewerkt nu lekker een paar dagen vrij of niet?

@Melanie wat een lieve weegschaal SUPER!

@HVJ van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

@Patriesja suc6 bij de echo!

Ik had net zo een zin in een haring mijn man zei dan ga je er toch om (wij wonen halverwege de straat aan het begin is de dijk en daarachter de jachthaven met viswinkel:D)
    Gelijk 2 haringen gehaald en bijna helemaal alleen opgegeten was erg lekker!
    En net een horloge wezen kopen waar ik al 2 weken op loop te azen zal even een plaatje opzoeken.

http://www.nice-watch.nl/images/7724_0.jpg
    Het bandje is zilverkleurig

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppie, mooi !

Hebben een tijdje geleden een quinny op mp gekocht. moet eens kijken of we daar onze mc op kunnen zetten. lijkt me voor kleine stukjes toch wel heel handig

6. zustertje

@Kaatje hoe voel je je? Wil het allemaal een beetje?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja hoor gaat allemaal redelijk. ochtendmisselijkheid is nu wel echt toegeslagen en moet mezelf echt door de dagen heen slepen ( niet lekker, moe etc ) maar gaat weer over :)
    Ben alleen bang voor het overgeven ( niet het overgeven zelf ) maar in combi met mijn werk. begon bij levi en milou met 6 weken ( a.s donderdag ) dagelijks met overgeven. wil het op mijn werk eigenlijk nog stil houden tot na de echo ( volgende week dinsdag )

En hoe gaat het met jou ?

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Butterfly: Fijn dat je erover hebt kunnen praten en je ook wat advies hebt gekregen. Hopelijk gaat het dan beter. Kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om Maureen alleen bij de oppas te laten, maar eens zul je moeten. Denk dat het alleen maar moeilijker wordt als je er langer mee wacht.

@ Moppie: Mooi hoor :D

@ Zustertje: Mooie horloge. Ik moet ook nog een nieuwe hebben, mijn ligt in 2 stukken beneden in de kast hahaha...

Hier net even wezen winkelen. Niks gekocht. Wel wat leuke dingen gezien. Bij esprit nog een jurkje gepast, maar je raad het al.. te kort! (zoals alle jurkjes, sinds ik een L draag ipv een XXL) Dat vind ik wel jammer hoor. Kan ik eindelijk leuke jurkjes aan, zijn ze te kort.

Verder hier in huis alles klaar. Was alleen nog niet gevouwen, maar dat doe ik anders vanavond na het zwemmen nog wel even. En anders morgenavond. Heb er nu even geen zin in.

Nu tijd voor een beetje fuit...

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Moppie hahaha, meis, je komt er wel achter ;). Het is heel moeilijk je kleine baby weg te brengen of bij iemand achter te laten. Maar ik weet dat ik straks niet anders kan. We hebben een huis gekocht, hebben dure hobby's, kinderen en willen leuke dingen blijven doen. Dit kan allemaal wel, maar niet van 1 inkomen. Mijn inkomen is voor leuk, voor kleding, boodschappen, hobby's etc. Ik wil mijn kinderen een toekomst kunnen bieden, en helaas..... daar heb je toch wel geld voor nodig. Spaar ook al op de rekeningen van de kinderen, vind het gewoon belangrijk. We hebben ook bewust de gastouder al eerder laten beginnen om het mij makkelijker te maken. Tot mijn verlof om is uitstellen kan ik niet. Maar daarom is het niet makkelijk.
    Meid.... wat een onwijs mooie wagen heb je.
    Ik zal mijn duo wagen vanavond nog even showen :). En mijn meisje!!

@Mamavesmee, ik denk dat een hoes voor mijn kleden een ideale optie is. Ze zijn door het wassen niet echt mooi geworden, Esmee spuugte heel erg veel. Ik ga even neuzen en dan hoor je wel okeej!

@Grenzen, Harrold moet er het hardst aan werken ;). Die is iets te makkelijk voor Esmee. En het kon ook altijd toen Esmee alleen was. Ze kon alle aandacht krijgen. Het is geen kwestie van fouten maken. Soms maak je gewoon een beslissing die eigenlijk ongepast is. En kinderen hebben dat meteen door. Zo brengt Harrold eigenlijk altijd Esmee op bed, we doen het ook heel vaak samen. Spelen dan nog even op haar kamer met z'n drietjes. Maar ja, dat gaat nu niet altijd als Maureen wakker is. Het zijn gewoon kleine dingen.....!
    Harrold geeft alleen heel snel toe, of geeft haar snel haar zin.
    Tsjaaaaa.... dat moet hij niet meer doen. Ben heel benieuwd 8).

10. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Hoi meiden

De echo gehad, zag er goed uit, een complete zwangerschap met kloppend hartje! :)
    Maar ben wel een stuk korter zwanger dan gedacht, 6 weken en een paar dagen, ze kon het ook niet goed meten.
    Dus het is een beetje dubbel, super blij met een mooi kloppend hartje, maar ook een beetje onzeker over de kortere zwangerschap, nu zit ik nog steeds in die spannende periode.
    Over 2 weken heb ik weer een echo, hopelijk ben ik idd gewoon korter zwanger en is alles verder goed.

11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Patriesja: Fijn dat de echo goed was en je een mooi kloppend hartje hebt gezien... Wel wat korter zwanger, maar bekijk het positief ;) Kun je langer van je zwangerschap genieten ;) Duim voor een 2e goede echo over 2 weken meid!!!

Hier net onze laptop weer terug gekregen. Weer gemaakt. Kan ik weer fijn beneden (waar het lekker warm is) met jullie kletsen ;)

Over een kwartiertje maar eens aan het eten beginnen.
    Ik heb echt het gevoel dat de knop bij mij nu weer echt goed om is... :D Hopelijk blijft dat zo!

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Het gaat hier een stuk beter met papa en Esmee ;).
    We gaan zo aan tafel, ben ook heel benieuwd hoe dat gaat.
    Meteen gezegd, Esmee blijft zitten tot wij klaar zijn. Hij wil haar er wel eens uit halen en mag ze bij hem op schoot verder eten!! NEE niet meer dus.

Heb trek, we eten rijst, hawai saus en kip!!!
    Lekkerrrrr!!!

@Melanie, dat zit een stuk gezellig denk ik. Lekker beneden met de laptop ;).

@Patriesja, oh fijn dat je een goede echo had. Hoe lang dacht jij dat je zwanger was dan? Als dat een paar weken meer was snap ik je teleurstelling. Geniet er van, je hebt dan wat langer ;).

13. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ik dacht al bijna 8 weken te zijn, dus het scheelt wel, maar dat vind ik niet zo erg, alleen dat dit van die kritieke weken zijn, na de 8 weken neemt de kans op een miskraam heel veel af.
    Maar blijf gewoon positief denken, over 2 weken een goeie echo!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb vanavond de BBB afgebeld. De hele dag al misselijk en moe. Voel nu ook hoofdpijn opkomen dus ben er klaar mee voor vandaag. Straks Levi op bed leggen en er zelf achter aan met een berg series op de laptop

Patriesja, hoeveel ben je dan precies terug gezet ? Gelukkig wel een kloppend hartje :)
    ow zie het al. scheelt dus ruim een week. Idd wel een verschil. Misschien een late eisprong gehad?
    Bij Milou werd ik 3 weken terug gezet maar denken achteraf dat dat dus van begin af aan niet goed gezeten heeft ( niet gelijk bang worden hoor, waarschijnlijk heb je gewoon een late eisprong gehad )

15. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kaatje: Goed dat je BBB adgezegd hebt meid. Je kunt niet alles. Veel plezier in een warm bed met de laptop! ;) Beterschap!

Hier inmiddels gegeten. Was lekker maar zit nu proppie vol!

Nog even zitten en dan zo zwemspullen bij elkaar zoeken.

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Melanie.. Ik heb vorige week zo'n leuk jurkje bij Esprit aangehad. Vond hem eigenlijk te duur.. Maar hij stof zo goed en maakte mooi slank. Heb ik hem gisteren online gevonden ( Erwin zei: moet je gewoon kopen) en nu hebben ze hem niet meer in mijn maat! Balen!!:x Wat voor jurkje heb jij aangehad, ze hebben zowiezo leuke jurkjes van Esprit op het moment! En anders misschien met een tregging oid?

Patriesja.. Fijn dat de echo goed was meid!

Butterfly.. Heb je een beetje in je hoofd hoe het boxkleed gemaakt moet worden? Met blokken of gewoon aan 1 stuk. Hoe ging de avond?! En je bent een leeuw betreft je meisje.. Was ik ook! Had alleen geen moeite als mijn vriendinnetjes of mijn zusje Esmee vast hadden..:) Je meisje lekker bij je houden waar het kan en de gastouder is lief voor Esmee en dus ook voor Maureen!;)

Melanie..Succes met zwemmen en goed dat je weer in de modus zit!:D

Vanmiddag geen fruit gehad dus net nog een schaaltje yoghurt met wat cruesli, zat nog laag.

Esmee ligt er gewassen en gestreken in, nu relaxen!:D

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @HvJ: Van harte gefeliciteerd!

@Butterfly: Jeetje da’s is lastig met Esmee. Op zich wel logisch dat ze jaloers is op haar nieuwe zusje, maar ze moet er wel aan wennen. Ben het met je eens dat je man nu ook streng moet zijn tegen haar, anders ben j nergens.

@Kim: lieve schaal!

@Kaatje: Da’s pas een duidelijke test!

@Melanie: Hoe is het met je hoofdpijn?

@Wendy: Heb je de kcal geteld? Het lijkt me nl erg weinig wat je eet. Als je te weinig eet wordt het wel heel moeilijk om het vol te houden…

@Moppie: Druk dagje zo op je vrije dag. Mooie wagen! Isofix is toch alleen te gebruiken in bepaalde auto’s?

@Zustertje: Sjiek horloge!

@Filet: Hoe zit het met filet en zwanger worden dan? Is dat een goede combi?

Hier een drukke dag gehad, was pas om 1815 thuis. Gelukkig stond het eten al klaar.
    De weegschaal was vanochtend al iets beter dan gister, -0,4 maar moet nog 7 ons om weer op m'n laagste gewicht van vorige dinsdag te komen. Hoop dat ik nog een sprongetje maak van de week!

Menuutje van vandaag:
    O: Yoghurt met muesli en diksap
    T: Appel
    L: Kaiserbroodje met kaas, meergranenbolletje met kipfilet
    T: 2 mandarijntjes
    A: Tomatensoep met broodje met filet, broodje met half smeerkaas, half pindakaas.

Daarmee kom ik op 1040, ik neem vanavond nog een paar chipjes om rond de 1200 uit te komen.

Ga nu even lekker op de Wii staan.

18. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Oh jeeeee, ik weet niet meer wat ik hier toch mee aan moet!
    Het gaat allemaal de hele dag goed, Esmee heel vrolijk.
    Dit is er vanavond gebeurd:

Begon al met eten, huilend in de kinderstoel.
    Ze wilde niet eten. Wij hebben haar compleet genegeerd en zelf ons bord leeggegeten. We hebben haar niet aan gekeken en niet met haar gepraat. Vertelde Harrold wel wat dingen. Toen wij klaar waren aandacht geschonken aan Esmee. Ze wilde ook toen nog niet eten.
    Nog wel een paar hapjes vla.
    Vervolgens is ze onder de douche geweest en heeft een fles gehad.
    Ik heb Maureen de fles gegeven en de fles lag naast mij op de bank.
    Esmee pakt de fles en speelt er wat mee. Vervolgens gooit ze de fles op de grond. Ik wilde dat ze de fles op zou pakken en aan mij terug zou geven. Heb het haar 3 keer gezegd en Harrold verhief toen zijn stem duidelijk. Begint ze helemaal overstuur te huilen, en werkelijk..... ze ging gewoon staan spugen, op de bank nota bene. En ze huilde maar door en door en door en door. Heb Harrold gezegd haar in de hal te zetten. Daar heeft ze de hele hal tot de keukendeur onder gespuugd. Ze kwam wat bij, ik wilde schoonmaakmiddel uit de kast pakken en zij zagt de gelegenheid in de keuken te komen en moest weer zo hoesten en spuugte weer. Ze zat er helemaal onder. Heb haar weer in de hal gezet, midden in haar eigen spuug. Daar blerde ze nog even verder.

Ik ben vervolgens naar haar toe gegaan, Harrold zat met Maureen. Ik heb geen woord gezegd en haar zo weer onder de douche gezet en gewassen, schone pyjama aan gedaan. Ze was echt sneu.
    Vond het ook wel zielig :(. Ze gaf me ineens een knuffel en ik wist niet wat ik moest. Ze heeft nog even op de bank gezeten en was heeeeeel rustig. Om 19.30 op bed gebracht waarna ze ging slapen.

Ze was ook heeeeel moe, maar dat spugen!!!
    Het is een vorm van aandacht, dat is me duidelijk.
    Maar wat doe ik eraan en hoe moet ik er mee om gaan?
    Ruim nu al 2 avonden haar spuug op :(:x. Moet ik haar er met de neus in drukken ofzow? Hoe leer ik haar dit af?

19. zustertje

@Butterfly dat is wel heftig! Wat je er mee moet geen idee eigenlijk... Misschien bij topic van peuter/kleuter om advies vragen zullen echt wel meer meiden herkennen hoor.
    Wel vervelend dat het zo gaat is voor jullie niet leuk maar voor esmee ook niet.

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. Ik zou het negeren! Ze kreeg waarschijnlijk aandacht door het overgeven. Maar ze is nog zo klein.. :( Kun je haar niet afleiden op zo'n moment?

Deel Deze Pagina