10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Patriesja.. balen dat je nog een dag langer moet wachten tot je uk kan zien..

Lovely.. Lekker makkelijk kapsel he?!

Melanie.. Frietje is ook zo verleidelijk he? Gelukkig heb ik nooit zo veel last van schommelingen na friet. Morgen misschien extra bewegen en dan is de weegschaal woensdag vast lief!

Kaatje.. Trusten.

Kim.. Zonnebank is wel lekker met dit weer.

Hier moe en misselijk.. voel me toch niet helemaal fit.

Morgenvroeg nog vergadering en dan 1 dagje vrij. Ben ik echt aan toe en het huis ook.. Moet nodig aan het poetsen.. De was houd ik gelukkig wel bij.

Ga ook off.. trusten.

2. MamavEsmee

MOppie.. Wat actief nog zeg!!

3. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ MamavEsmee: Met die beweging komt het wel goed morgen. Moet werken en 's avonds zwemmen.

Meiden ik ga douchen en naar mijn bed. Hoop dat mijn hoofdpijn nog gaat zakken...

truste!

4. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    hee meiden, even kort maar de echo was super goed.

alles erop en eraan en geen (grote) afwijkingen te zien. Er was alleen iets van een kalkadertje op het hartje maar dat gebeurt vaker en daar doen ze toch niks aan. Dit moesten we gauw weer vergeten.

puk was goed in de beweging, is het eigenlijk de hele zwangerschap tijdens de controles al dus ik heb helemaal blij. Weer een paar supermooie foto's erbij. kom ik morgen even showen...

nu lekker bij manlief op de bank hangen... even genieten van de mooie avond.

(en trouwens niks overduidelijk te zien betreft het geslacht maar we hebben het er ook niet over gehad)

fijne avond allemaal!!!

5. ha meiden!
    Zo snel kan ik niet meekletsen hoor hahaha!
    Best druk met 2 kleintjes in huis ;)

Vandaag dus begonnen met lijnen. Ging best goed. Had wat meer water kunnen drinken. Daar moet ik me nog echt toe zetten...

O: yoghurt
    L: soep met 2 volkoren boterhammen met kipfile
    D: aardappelschijfjes met kipsnitzel en appelmoes (moeten nog boodschappen doen en hadden geen groente meer in huis)
    T: nog 2 mandarijnen en een stukje banketletter... ok, hij moest op....
    Morgen nieuwe dag. Dan ben ik thuis.. er is toch niks meer in huis dus dat scheelt... ;)

6. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Ja hoor! Nu breekt helemaal mijn klomp!
    Begint ineens mijn date tegen me te praten via H.chat. Ik snap echt totaal niks van mannen!

Ik ga (proberen te) slapen! Trusten meiden.

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi meiden, ik kom even snel zwaaien ! Heb het zo druk dat ik echt geen tijd heb om alles bij te lezen. hopelijk heb ik vanavond wat meer tijd. Allemaal een leuke sinterklaas gehad? Hier staat de kerstboom alweer te pronken.
    Ik merk aan mezelf dat ik dat snoepen weer zat begin te raken dus het gaat de goede kant op. Wie weet kan ik het afvallen weer heel snel oppakken !!!
    Oh ja druk aan de klus ;)

8. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Goedemorgen meiden,

Hier de weegschaal nog steeds hetzelfde...
    Vraag me af of ie wel klopt.
    Ben ook nog niet ongi geworden dus misschien blijft ie daarom hangen...

Ga mijn ontbijtje maar eens opeten en dan aankleden etc.
    Fijne dag!

9. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kim: You go girl!

@Butterfly: Thanks voor je advies. Ik zie jou als voorbeeld hoe het kan! Ik was van plan te proberen te mikken tussen de 1450-1550 per dag, maar ben zo misselijk, dat ik geen trek heb.

@MvE: Idd met de Kerst aan m’n moeder en smoeder. Na een goede echo de rest!

@Lovely: Gave boom!

@Annemie: Jij hebt zelfs in het zh gelegen. Zo misselijk ben ik gelukkig niet, heb nog niet overgegeven.

@Kaatje: Hoest met Levi?

@Melanie: Drukte slaat toe hé? Jullie hebben ook een mooie boom!

@HvJ: Thnx!

@Patriesja: Succes vandaag!

@Moppie: Gelukkig dat je bd goed was!

Hier: Internet deed het niet gister:x Daar kan ik dus niet tegen hé! Verder een lekkere dag gewerkt. Heb de verloskundige gebeld gisterochtend, we mogen 11 januari komen voor de intake! Vandaag weer gewoon werken, hebben een lange vergadering, dus de dag zal wel snel gaan.

Menuutje voor vandaag:

O: bb met halvarine en halvajam
    T: Elstar
    L: 3 bb met ham, smeerkaas, kip
    T: 2 taai taai
    A: Hamburger met overaardappeltjes en groente
    T: ?

Kom hiermee in totaal op 1106, hoop dat ik vanavond nog trek heb in iets.

Fijne dag allemaal!

10. MamavEsmee

Annemie.. Fijn dat de echo goed was meid! Ben je nu iets geruster nav Zivra?

Femke.. Mooi menu hoor! Misschien nog een extra tussendoortje?

Kim.. Vaag! Mannen, snap er soms ook niets van.. De weegschaal dus nog niet aan het zakken?

Beschuitje.. Goed dat het weer de goede kant op lijkt te gaan! Veel plezier met klussen!:D

Xenas.. op zich een prima dagje toch?! Kan me voorstellen dat het met 2 kleintjes soms lastig is om hier regelmatig te reageren etc. Maar je mag ook menuutjes droppen en ego kletsen hoor!:D

Hier lekker geslapen, lag er vroeg in dus weer wat slaap kunnen inhalen. Al voel ik me nog niet 100%

Straks 3 uurtjes vergadering en intervisie op het werk. Is altijd wel gezellig.. Morgen eidenlijk een dagje vrij!! Al moet ik dan in huis bezig, maar dat is niet zo erg.. Vind ik ook wel weer lekker.

Menu:

O: 2 meergranen boterhammetjes met 1x light salami en 1x appelstroop en een kopje karnemelk.
    T; ?
    L: 3 boterhammen met mager beleg.
    T: FRUIT
    A: gebakken aardappeltjes met sperzieboontjes en een tartaartje.

Als ik laag uitkomt, ligt aan het tussendoortje vanmorgen dan nog een kop chocomelk oid tussendoor.

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, vergadering, blegh!! En intervisie... is best leuk he. Wij doen het ook, alleen zit ik al 2 keer met een zwangerschap en daardoor verlof en ziekteverlof gehad. Heb me dus afgemeld ervoor, en ga volgend jaar ( over een paar weken :p ) beginnen.
    Sux6 vanmorgen!

@Femke, dat het zo kon als het bij ging verbaasde mij ook hoor.
    En ik nam ook echt op zijn tijd wel iets lekkers. Maar balansde daar dan ook wel weer een dag voor. En door de misselijkheid niet kunnen eten is heel normaal. Je kleintje komt wel aan de voedingstoffen hoor. En als je eenmaal tussen de 1400 en 1500 zit ben je goed bezig. Naarmate de zwangerschap vordert zul je ook wel merken dat je eetlust wat meer wordt. Toen ben ik ook wat gaan ophogen.
    Je mag altijd om advies en tips vragen, maar het is gewoon een kwestie van gezond en verantwoord kiezen. Kun jij ook ;)!

Hier alles al weer wakker.
    Alleen Maureen nog niet. Die ga ik zo lekker in bad doen.
    Ben even de fles aan het uitkoken, zo even de vuile was verzamelen en de machine aanzetten. De oppas komt vanmorgen weer, dus ik ga lekker op pad met Maureen.
    We moeten hier allemaal in het nieuw gestoken.
    Esmee groeit overal weer uit.... zucht!!!!! Ze wordt zo lang.
    Ben haar kast aan het opruimen geweest en die is gewoon haast leeg. Ook Harrold moet nodig wat nieuwe truien en broeken. Ook de sokken zijn hier dramatisch. Dus ga vast wat rond neuzen hier.
    We gaan in de kerstvakantie lekker even een dagje shoppen samen.

Dag 2 van Sonja.
    De weegschaal stond me wel tegen :(.
    Honger ik me zo uit, want gisteravond had ik echt trek.
    Niets genomen en ben in totaal op 1250 uitgekomen.
    En de weegschaal gaf een halve kilo meer aan :(:(. En heb veel meer water gedronken dan anders.
    Nou ja, lichaam moet wennen, en ja, na 1 dag al oordelen werkt niet hahaha. Op naar dag 2! En straks een flinke wandeling natuurlijk ;).
    En dag 2....die lijkt nog zieliger dan gisteren :)

O: 2 cracottes met sandwichspread komkommer, thee, water.
    T: een peer, flesje water ( neem ik mee te wandelen )
    L: 250 gram optimel yoghurt, met 2 lepels special flakes.
    T: 1 speculaasje, glas water.
    A: 225 gram andijvie stamppot, 75 gram magere rookworst, jus, glas water.
    T: sinaasappel.

Hiermee kom ik op 780 kcal :$.
    Tsjee, wat weinig zeg.
    Om aan te vullen tot 1200 heb ik 420 over.
    Maar misschien moet ik toch iets onder de 1200 gaan zitten dus 400 over. Ga wel kijken of dit nodig is. Aanvullen is als ik echt te weinig heb.

12. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    @ femke, tja, dat misselijke heeft bij mij gelukkig maar 15 weken geduurdt. hahaha
    @ mamavesmee, ja wij zijn allebij een stuk geruster nu. (en hebben er eigenlijk niet eens naar gevraagd tijdens de echo) het is goed zo. Er komt gewoon een kerngezond mensje op de wereld...

@ hier, moet over 14 minuten bij de HA zijn.. vriendlief heeft een afspraak voor me gemaakt omdat hij bang is dat ik een longontsteking heb... de schat.... moet wel zeggen dat ik me ook niet topfit voel en dat een trap oplopen net de mount everest is... misschien had hij toch een klein beetje gelijk... :) tot zo... dan zal ik kleine puk even showen!!:D

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

#4713 steenbokje, 7 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2010
    @Annemie: wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!

@Femke: ook al zo internetverslaafd? :p
    Je kan beter meer kleine beetjes eten over de dag verspreid. Elk uur een crackertje bijvoorbeeld. dat hielp bij mij echt heel goed tegen de misselijkheid. probeer nu even geen calo's te tellen totdat je je weer wat beter voelt! echt veel eet je toch niet als je je zo beroerd voelt ;)

@MvE: gelukkig al iets beter lees ik.

@Butterfly: niet onder de 1200 gaan zitten! 780 is echt veel te weinig.

@Hier: keelpijn :( en raak nu ook mn stem kwijt. als het morgen nog zo is ga ik even langs de dokter. heb vroeger vaak bronchitis gehad en daar lijkt het weer sterk op. naja, we zien wel! heb geen zin om aan de medicijnen te gaan...

14. steenbokje

@Annemie: lieve bezorgde vriend!

heb het sinds een paar weken dat ik constant buiten adem ben. komt deels ook doordat je longinhoud verkleint doordat de bm tegen je longen drukt, maar voor jou is dat nog te vroeg.

succes!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even ego hoor. voel me echt zo beroerd. sinds gisteravond 12x overgegeven. Hele nacht boven emmer/wc gehangen. Hou nog geen slokje water binnen

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen meiden!
    @Femke: mooi menu hoor! Werkse vandaag :).
    @Mve: dagje bezig in huis kan ook lekker zijn toch!
    @buttefly: esmee een groeispurt? Kan ineens heel snel gaan. Wij moeten ook shoppen voor ons allemaal. Denk volgende week. Mooi menu inderdaad weinig kcal, maar dat is vaak zo met sonja
    @annemie: succes bij de dokter!
    @moppie: Nog steeds niet fit? Beterschap meid!

Hier de oudste naar school gebracht, wat is het glad buiten.
    Daarna met m'n moeder gebeld, het is drama bij m'n broer....ondanks dat ik niet echt meer contact meer met hem heb maak ik me wel zorgen.
    Zo eens wat in huis doen, even alle kamers stoffen,stofzuigen en dweilen.

Mijn menu:
    O: magere yoghurt, mandarijn,kop thee
    T: kop thee, 2 glazen water, appel
    L: 4 crackers, 2xkaas, 2x kipfilet, kop thee
    T: kop thee, speculaasje, 2 glazen water
    A: 300gram stampot spruiten, 75gram rundersaucijs
    T:(

17. steenbokje

Aahhh wat naar Kaatje! Beterschap!
    Wel blijven proberen met slokjes water, of in ieder geval je lippen nat maken...

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kaatje: Knuffel voor jou meid!

19. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    ja hoor, ik snel mijn bed uit gegaan om op tijd bij de dokter te zijn... ze hadden nog een gaatje, zit ik daar, wordt hij weggeroepen voor een spoedgeval... hahaha. kan gebeuren he? nu om 11.50 uur tweede poging...

@ moppie, ben ook super trots... Moest van de week in drie keer één lading wasmachine laden... dat is toch niet normaal.. trap oplopen... ben blij dat mijn bed op loopafstand staat. haha. Voor de zekerheid maar even na laten kijken... wil ook zwemmen weer oppakken om meer conditie te krijgen maar ik moet er niet zo aan denken...
    @ kaatje, beterschap meid!

Bekijk bijlage 113370

20. steenbokje

Wat een prachtige echo Annemie! :D

@Hier: werd vanmorgen om 4:30 wakker en vriendlief lag te snurken. om 6:30 ben ik maar op de bank gaan liggen want kon echt niet meer in slaap komen. uiteindelijk nog 2 uurtjes op de bank geslapen.

lig elke nacht enorm te zweten, bah... zal er ook wel bij horen.
    keelpijn: uhm... ik ben mn stem half kwijt dus ga jullie lastig vallen hahaha :p

O: kwark met crunchy en lepeltje pruimenjam
    T: warme citroendrank met 4 suikerklontjes :p
    L: cordon bleu, aardappeltje, tuinboontjes met tuinkruidensaus
    T: -
    A: boterham

verder: flesje water, 2 paracetamol, 1 mama vitamine pilletje en flinke dosis neusspray (homeopatisch, mag!) :p
    heb het idee dat het al iets beter wordt. begin nu troep op te hoesten dus dat betekent einde verkoudheid!! :)

heb vandaag nog heel wat te doen. ik wil het hele huis op orde krijgen voordat de kraamzorg donderdagochtend komt. is er de laatste tijd bijin geschoten... nu dus ff emmer sop pakken en in de keuken beginnen :) hele huis doorwerken, ramen lappen, bed verschonen, wasjes draaien...
    moet ook nog boodschappen doen, maar verwacht een pakketje (chauffeur onderweg staat er bij TNT) dus moet er toch op wachten. zal je net zien wanneer ik een half uurtje weg ben, staat ie voor de deur... nee dan maar nuttig mn tijd besteden ondertussen ;)

morgen babyspulletjes gaan wassen :) en ziekenhuiskoffer in gaan pakken... wow... weird!

Deel Deze Pagina