10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    zo... lunch is op. Aardappelen en zuurkool staan te koken. Bijna klaar. Kan ik daar verder mee aan de gang...

Inmiddels als bericht van de verzekeringsman. Hij gaat alles rechtbreien wat zijn voorgangers fout hebben gedaan, en het bespaard nog 5 euro per maand ook :D

Oh... kookwekker gaat :D

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    De laptop staat op Nederlands en ctrl en alt werkt ook niet.
    En nog staan alle tekens verkeerd.
    Wat vervelend zeg.

Mamavesmee, Esmee krijgt eigenlijk weinig chocolade. Ze vind het lekker dus in het weekeinde krijgt ze wel eens een stukje. Verder is het wel een vleeseter ja. Daar eet ze meer van dan aardappelen en groente. Probeer steeds te kiezen wat zij ook lekker vind, zoals sperziebonen en wortels. Daar eet ze dan wel wat meer van.
    Movicolon ken ik wel, krijgt een client ook. Moet je dat op recept halen of zo bij de drogist. Probeer al van alles, buikjespap, lacto, kindicol, maar het zit te verstopt bij haar. Zielig hoor.

Zo, de tuin en de paden zijn sneeuwvrij en de vloer is gezogen en gedweild. En ik kak ook in nu....... Ik hang ook tegen een griepje aan ben ik bang. Wat beginnende verkoudheid, maar kan het nog aardig onderdrukken. Verder niet al te fit, zere ogen met vlagen, bah.

Ga de aardappelen en groente zo vast klaar zetten.

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. Mocht de lactulose niet werken voor Esmee kun je dat eens vragen aan de huisarts. Gaat wel op recept. Jij ook alles weer glad. Hopenlijk wordt je niet ziek..

Melanie.. Kookwekker? haha.. Doet me aan mijn oma denken!:p

*******'

Ik heb zo'n stijve nek.. bah!! Heb zo'n 8 jaar terug een auto ongeluk gehad en soms speelt mij nekpijn weer op.. Ben er misselijk van! Zo maar even tijgerbalsem smeren..

4. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Moet je hem ff op EN zetten Butterfly! Of verenigde staten?!
    Staat er een toetsenbord? Daar ff op klikken!

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hai dames,

Heb jullie een beetje verwaarloosd sorry, heb de laatste tijd gwn nauwelijks puf. Ben OP, de kleine is ziek en spookt al een paar nachten waardoor ik gebroken nachten heb. Verder druk geweest met een bed kopen, EINDELIJK de knoop doorgehakt en er 1 gekocht.
    Ook heb ik nog steeds dagelijks last van een mega hoofdpijn, rugpijn en maagzuur constant. Kortom heb het best zwaar deze zwangerschap ivm die van mijn dochter.

Qua eten is het een ramp hier, eet wat ik wil en wanneer ik wil. Ben makkelijker met ongezonde dingen helaas, er moet hier echt nodig op de rem getrapt worden voordat ik depri van mezelf word na de bevalling. Het enige voordeel is wel dat ik nog sport, 2x op de sportschool en 1x zwangerschapszwemmen.

Heb niet terug gelezen, ik haak hier weer in als jullie het niet erg vinden.

Zo en nu ga ik lunchen (best laat ik weet) voordat ik weer naar chocolade ga grijpen straks.

6. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ MamavEsmee: Vervelend dat je zo'n last hebt van je nek meid. Hoop dat het snel weer beter gaat. Ik noem het kookwekker maar het was eigelijk de timerfunctie van de oven ;) hahaha... Op het werk werken wij nog heel veel met kookwekkers ;)

Hier inmiddels kerstkaarten gehaald en geschreven. Liggen klaar om op de post te gaan. Daardoor nog niet aan de keuken toegekomen. Doe ik van het weekend wel. Heb er nu geen zin meer in. Verder is alles klaar hier.

Net nog even naar de hema voor een panty (voor de kerst alvast) hadden ze daar WITTE chocoladeletters bij de kassa liggen met 50% korting. Gemeen!!! Mijn verstand heeft het helaas verloren en er liggen er nu dus 2 in de kast hier!

I love witte chocola (zeker als ik ongi ben!!!)

7. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hier in mijn pauze ineens bij de Mac belandt....maar heb netjes een salade met kip genomen, helaas wel met een kleine shake caramel/machiato (dat mocht van mezelf, vond het al knap)

8. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Butterfly: En als je m nu op engels zet? dat werkt hier altijd.

@MvE: Ai sterkte! heb je te veel gedaan/getild vandaag? Misschien komt het door je lange nacht...

@Hvj: Wat naar dat je kleine ziek is, en dat jij nog steeds zoveel last hebt. Kan je huisarts/vk er niets aan doen?

===

*gaap*
    ben na de lunch gaan liggen en net pas wakker geworden! pfffttt....

9. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    dat zei ik ook al :D

10. steenbokje

Ik zag het ;)

slaap nog half

11. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Geeft niks :D

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Moppie, ja baal er ook van want het neemt de overhand. Aan de hoofdpijn valt er niks te doen behalve pm's nemen en de rugpijn komt door de zwaarte van de buik dus ook niks aan te doen. Maargzuur wil nog wel eens verholpen worden met Gaviscon maar ook niet altijd.
    Hier ook in slaap gevallen op de bank voor een uurtje toen de kleine op bed lag, was zo stil hier en ik kwam door de gebroken nacht ook slaap tekort.

@MvE, balen van je nek. Hoop dat tijgerbalsem het verhelpt en take it easy meid!

@Butterfly, hier dat probleem ook gehad en de toetsenbord op een ander taal zetten helpt hier ook.

@Wendy, hmmm lekker Mac zou daar nu geen nee op zeggen.

@Melanie, kreeg ook een flashback bij het woord kookwekker leuk! En witte choco is zekers heerlijk, jummie.

@Kaatje, Patriesja en Annemie, fijn dat de echo's goed waren.

@Femke, wanneer heb jij de eerste echo?

@Zustertje, staat je 20 weken echo al gepland?

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Er ligt een witte chocoladeletter mij te roepen vanuit de kast... pfff... eigen schuld he! Had ik ze maar niet mee moeten brengen.

Met een beetje geluk is over 3 kwartier vriendlief thuis. Dan kunnen we gaan eten... heb honger.

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Joehoeeee!!!!?????? Mijn tekens doen het weer.
    Ja, ben daar nogal een kluns in hoor whahaha.
    Op internationaal gezet ;)

Hier het eten weer op.
    Wat magertjes zeg..... niet het idee dat ik eten op heb.
    125 gram aardappelen, eet vaak wel meer en ik had een zak vol sperziebonen, maar als je dat eenmaal gepunt in de pan hebt liggen stelt het weinig voor. Had dus 160 gram, er was niet meer.
    Maar heb nu alweer trek.

Nou ja, de boel is hier aan de kant.
    Esmee heb ik net in bad gedaan, dus die is klaar. Die kan nog even een halfuurtje spelen.

Krijg straks 2 vriendinnen, maar kijken wat ik bij de thee neem.
    Probeer een stukje ontbijtkoek, of beschuit met muisjes.
    Maar even zien. Vanmiddag 2 speculaasjes extra genomen en verder me helemaal aan Sonja gehouden. Heb voor vanavond nog ruim 200 kcal over.

@Mamavesmee, toen jij nog lijnde, zat jij echt op de 1200 of tussen de 1200/1300

15. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moppie: Kun je bevallen in een waterbed dan?

@MvE: Gelukkig dat het beter gaat met Esmee. Hoe was het bij de Intratuin?

@Melanie: Zo da’s een lieve weegschaal!:)

@Butterfly: Ook een lieve schaal! Mag ook wel! Sneu voor Esmee, hoop dat de lactulose snel gaat werken. @computer: control en shift tegelijk indrukken

@Wendy: 950 is wel weinig… Zou er nog iets lekkers bij nemen!

@Kerstkaartje: Oeh, daar moet ik ook eens mee beginnen!:)

@HvJ: Gaat niet echt lekker dus, knuff! Geen idee wanneer een echo krijg, hoef pas 11 januari voor een intake naar de vk.

@Hier: Druk geweest met voorbereiden van de presentatie voor de board. Maar nu is het klaar!
    Voel me vandaag heel goed, veel kleine beetjes gegeten. Nu heb ik alleen last van verstopping. Iemand daar ervaring mee tijdens de zwangerschap en tips?
    Ga zo even lekker in bad!

16. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier net lekker gegeten... zit nu vol. Omdat ik nog onder de 1000 kcal zal vandaag heb ik een iets groter stukje runderrookworst genomen. 100 gram ipv 80... gewoon voor de lekker! :D

Ik kom nu op een totaal van 1010 kcal... nog mooi wat kcal over voor een stukje chocoladeletter. :D

17. steenbokje

Nee haha, dat is absoluut niet wenselijk volgens mijn vk. Je kunt je nergens op afzetten en het is ook te laag volgens de Arbo normen. Als ik thuis ga bevallen (dus als we al verhuisd zijn) komt er een bed van het Groene Kruis in de woonkamer. Boven bevallen mag nl. ook niet meer. Als er iets mis gaat, moeten de ambu broeders je op een brancard naar beneden halen, en dat heeft dan ook weer met Arbo eisen te maken... Kortom: kan beter naar het ziekenhuis :p

@Verstopping: tot week 16 ong. last van gehad: roosvicee laxo!!!

18. steenbokje

Ik heb een enorme baaldag vandaag. Slecht gegeten, 100gr chocola, 3 stroopwafels, 2 blokjes speculaas en ook nog 2x pasta... Geen boterhammen op mijn menu vandaag...

Grrrr... vriend kwam laat en chago thuis, trekt werkkleding aan en gaat naar ons huisje toe. Kwaad dat ik niet mee ga???
    Pffft ik ben bekaf, heb tussen 13-17 geslapen! ben nog lang niet in orde en heb giga veel pijn van de wandeling door de sneeuw vanmorgen. Maar meneer vraagt me niet hoe ik me voel! :( Hij vraag me al maanden lang niet hoe ik me voel, klaagt alleen maar over dat het huis af moet en ik zie hem amper. Nou leuk hoor!

Hij snapt niet dat ik de hele week, ondanks dat ik ziek ben, al druk bezig ben geweest en geen energie meer heb in de avond.

Maandag: verloskundige, laatste les gegeven, naar leeuwarden gereden voor afspraak, daarna snel snel thuis dingen gedaan, dan hele avond op de vloer cement/pleister afgestoken met een plamuurmes
    Dinsdag: keuken, hal, slaapkamer, woonkamer, ramen gezeemd, was gedaan, opgevouwen, bed verschoond
    Woensdag: gynaecoloog, badkamer, toilet gedaan, met vriend mee omdat hij niet alleen dingen voor het huis wil halen (nutteloos dat ik mee ga om ventilatie uit te zoeken??) en weekboodschappen gedaan.
    Donderdag: wandeling naar verzekeringsbus, kraamzorg op bezoek, en geslapen... ben gewoon BEKAF!

Net een uur besteed aan een bezwaarschrift voor het UWV omdat ze mijn dagloon veel te laag hebben berekend, en nog over de verkeerde periode ook. Moet nog een uitkering aanvragen voor mijn freelance werkzaamheden, en daarnaast nog declaraties in orde maken voor ons huis, en de administratie opbergen. Wou dat hij een keer zich met de administratie bezig hield!!!

Oh, en dan ook nog elke dag zorgen dat het eten op tafel staat, zijn troep opruimen, wassen, schoonmaken... Alsof alles vanzelf gaat? waar zijn toch die kaboutertjes die alles voor hem doen??? Die ene grote kabouter zit met een bijna 8maanden zwangere buik op de bank uit te hijgen op dit moment :(

Ik loop mezelf voorbij :(

19. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moppie: Je doet nog hardstikke veel meid! Te veel, dat geeft je lichaam ook aan. Misschien even een goed gesprek met je mannetje vanavond? Je bent hoogzwanger en hebt niet voor niets verlof van je werk! Je hebt deze periode nodig om je voor te bereiden op alles dat komen gaat! Knuff meid!

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Femke, dank je meid. Spannend zo een eerste intake, hoop dat je daarna gauw een echo krijgt.

@Moppie, take it easy meid ik kreeg al hoofdpijn bij het lezen wat je allemaal gedaan hebt laat staan dat ik in jou schoenen stond. En mannen met onbegrip *zucht*, geen commentaar.
    Ik zou een goed gesprek met hem aangaan en duidelijk laten merken wat je niet leuk vindt en wat je van hem verwacht, meis denk aan jezelf en uk want straks zit jij er allemaal mee (je lichaam raakt oververmoeid en je moet nog bevallen meid!!!).
    Dikke knuff schat.

Deel Deze Pagina