10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Melanie.... heb het opgezocht. Baby's jonger dan 1 jaar mogen geen honing. Honing kan een clostridium bacterie bevatten waar kinderen jonger dan 1 jaar aan kunnen overlijden. MAAR, als je zwanger bent, die bacterie kan niet overleven in de darmen van volwassen en kan nooit bij de ongeboren baby komen.
    Maar.......... ga denk ik maar geen honing in elk kopje thee meer nemen. Doe ik momenteel wel, maar nu ik dit weet :(.

2. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dank je dames voor jullie reactie's op mijn vraag.
    Ik ga nu slapen, ben moe en morgen weer vroeg opstaan.

Trusten!

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    hvj ik heb een bosch vaatwasser ( zo nu heb je onderhand alle merken wel gehad...) en die bevalt ook heel goed !
    Kan je nu nog kiezen hahaha ?!?!?!

Hier niet zo'n zin om te gaan werken maargoed we moeten centjes verdienen hè?
    Bedankt voor de stamppot tips. Ik ga na mijn werk eens even de AH in om te kijken wat het gaat worden vandaag.
    Doeiiii

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mogge
    Ik ook met mijn domme gesnoep van gister. 3 ons erbij.

Honing als je zwanger bent Volgens mij mag het wel als je zwanger bent maar je kind met het het eerste jaar niet ( bv op brood ) omdat er een bacterie in kan zitten waar ze ziek van kunnen worden
    Ow zie dat je het al gevonden had J

Vaatwasser hebben een Candy. Was toen de goedkoopste in de winkel en werkt al 5 jaar prima

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames!

Ik meld me voor de zoveeeeelste keer weer is aan! Maar deze keer ECHT!! Het gaat nu echt veels te ver, ik moet nu echt een keer afvallen want ik ben veel te zwaar. Ik wil er sowieso 15 kilo af hebben. Mijn zoontje gaat sinds vorige week naar de creche dus heb ik nu de tijd om te sporten (had ik voorheen niet, alleenstaande moeder;)). Sinds de geboorte van mijn zoontje ben ik eigenlijk alleen maar thuis bij hem geweest. En dan grijp je toch sneller naar lekkere dingen. Aangezien ik vanaf deze week weer met school begin hoop ik dat het voor mij ook makkelijker word om gezonder te eten en niet meer te snoepen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, en specifiek naar wat jullie s'avonds eten. Elke avond salade lijkt me behoorlijk eentonig, en is volgens mij ook niet de bedoeling.:D

Mijn menu voor vandaag:

O: 2 cracottes met 1 plakje kalkoenfilet, thee, glas water
    T: appel, water
    L: opkikker met ...?? (moet ik nog even bedenken)
    T: fruit, water
    A: nog geen idee..

xxx

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Welkom en succes !

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

HVj.. Ik denk dat je even moet kijken naar wat je budget is en dan kijken wie er het beste in die categorie uit de bus komt!

Kaatje.. Balen van de 300 gram. Er vandaag weer tegenaan!

Melanie.. EN???

SYRV.. Succes!:D

@ honing.. ik wist wel dat het afgeraden werd bij kleine kinderen..

Beschuitje.. Succes bij de keuze van je avondeten!

De weegschaal was liefffffffff!!!! 71.9!:)

menu:

O: 2 boterhammen met 1x light jam
    T: appeltje
    L: 2 krentenbollen en 1 rijstewafel met 1x light salami
    T: appeltje
    A: 200 gram ovenfriet met 100 gram kipfilet een sauslepel satésaus en brocolli.

Zit dan op 1067.. S'avonds nog een kopje vanille koffie!:)

8. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Nieuwkomers: Welkom en veel succes met afvallen!

Hier helaas 1.5 kilo aangekomen, maar had het ook wel verwacht. Maar goed, vandaag weer vol er tegenaan dan is het er zo weer af.

Zometeen gesprek bij die kledingwinkel, ben benieuwd. Ga daarna meteen door naar de stad om daar wat CV's af te geven bij winkels.

Tot vanmiddag!

9. MamavEsmee

Vandaag niet zo heel veel in de planning..

Het weer ziet er goed uit dus misschien dat we lekker op de fiets naar mijn moeder gaan.. het waait wel flink dus als ik zo nog zin heb..;)

Vanmiddag even stofzuigen en de was ophangen.. de wasmachine draait nu net.

Lekker hoor, een niets moeten dagje!:)

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kimmetje, succes !

11. MamavEsmee

kim, balen van de 1,5 kg en succes met je gesprek!

12. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Goedemorgen meiden,

@ Butterfly: Ok, weer wat geleerd met die honing! Sorry, dacht echt dat dat ook voor zwangere vrouwen geldde.

@ SYRV: Welkom terug meid! Heel veel succes met afvallen! Het gaat je wel lukken meid! En elke avond een salade lijkt mij ook niks. Ik probeer mijn avondeten altijd te plannen tussen de 400 en 500 kcal. Dus dat kan aardappels, groente en mager vlees zijn, of pasta met rode saus, groente en hamblokjes of een beetje rundergehakt. Rijst met groenten en kipfilet en evt chicken tonightsaus. Soep met een bruin pistoletje. Je kunt eigenlijk alle kanten op.

@ MamavEsmee: Fijn dat jou weegschaal zo lief was. De mijne ook :D

@ Kim: Balen dat je aangekomen bent. Succes met je gesprek, ik duim voor je! ;)

Hier ook weer uit bed gerold. Er zou tussen 9 en 12 iemand komen voor de jaarlijkse check van het warmwaterapparaat… vriendlief was zo lief om vroeg uit bed te gaan, dus ik ben lekker tot half 10 blijven liggen.

De weegschaal was ontzettend lief vanmorgen. :D 4 ons eraf!
    Ik weeg nu dus 89,6 kg :D:D:D onder de 90! Kan me niet herinneren dat ik dat ooit eerder gewogen heb :D…

Ik voel me vandaag een beetje een slons… ik heb het al een paar dagen koud met mn korte mouwen dus ik dacht doe (half)lange mouwen aan. Tja… ik heb dus NIKS wat past. Dus zit hier nu in een oversized bloesje op de bank (en hij was zo leuk, toen ie goed paste). Ook mijn broek is 1-2 maten te groot. Alles wat wel goed zit, moet mee op vakantie…

Vandaag even kledingkast uitzoeken, alles wat te groot is, gaat weg. Blijft er denk ik niet veel meer over. Zal er zielig uitzien als onze nieuwe en grotere kledingkast volgende maand komt. Maarja… extra rede om weer nieuw te kopen :D Verder straks even naar mijn zus, 2 boeken van haar lenen om mee te nemen op vakantie. En vanavond bij mijn ouders thuis even post uit de gang halen, planten water geven en zelf online inchecken (onze eigen printer doet het niet).

Verder vandaag eindelijk mooi weer. Strakblauwe lucht, dus kunnen we lekker te voet naar mijn zus. :D

Mijn menu voor vandaag:

O: 2 beschuiten met;
    3 gram dieetmargarine
    7 gram muisjes
    1 beker optimel drink

T: niks (?)

L: 2 meergranen boterhammen met;
    24 gram 20+ kaas
    12 gram ham
    1 cup a soup tomaat

T: 1 appel
    1 kiwi

A: 300 gram nasi

Totaal van 1073 kcal. Ik kan dus nog was extra pakken ergens.

Liefs

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen meiden!
    @syrv: Welkom meid!
    @mamavesmee: super een lieve weegschaal is altijd leuk :D mooi menu!
    @kim: succes met je gesprek!
    @melanie: super onder de 90!

Hier vanochtend op de weegschaal gestaan was 1,2 kwijt sinds vorige week.
    Mijn menu:
    O: 2 bruine boterhammen met boter en vruchtenhagelslag
    T: kop koffie en 2 glazen water
    L: pistolet met filetamericain en komkommer
    T: meloen en 2 glazen water
    A: rundersaucijs, aardappelen en bietjes

Ik heb geen bijzondere plannen vandaag :)

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Beschuitje, haha ja onderhand wel ja. Maar zoals MvE al zei kijken welke onder mijn budget valt incl loodgieter/monteren. Werk ze!

@Kaatje, dank je. En dat van honing geldt idd alleen voor kindjes onder de 1jr.

@SYRV, welkom en succes.

@Kimmetje, succes bij het gesprek.

@MvE, ga het denk ik idd zo doen thnx! Super dat je afgevallen bent!

@Plannen, hier straks met de kleine babyzwemmen en daarna langs C1000 en AH voor wat kleine boodschapjes. Ga ook een chocotaart/cake halen dan ben ik daar ook van af en genezen voor een paar maanden weer anders blijf ik er zin in hebben.

@Weegschaal, gaat niet omlaag en niet omhoog pfff.

@Melanie, super onder de 90!

@Lovely, ook al afgevallen heerlijk.

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

Avondeten wordt hier kipsoep met tortilla en salade.
    Het weer is weer grauw aan het worden hier en koud, brr daar krijg je geen zin van om te gaan zwemmen.

16. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Hey meiden,

Ben net terug, maar ik heb niet eens een gesprek gehad. Moest mijn CV afgeven, en dan gaat ze het overleggen met haar baas, en dan hoor ik iets binnen een paar dagen.
    Beetje raar dus...
    Heb verder nog wel bij andere winkels mijn CV afgegeven, en ga zo even informeren voor een uitkering (mocht het nodig zijn) schijnbaar moet je daar erg op tijd mee zijn.

Liefs.

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Zo... net mijn kledingkast uitgezocht. Ik had 2 volle kasten, nu heb ik 1 lege en 1 halfvolle kast. En dan zitten er nog shirtjes bij die ik waarschijnlijk nooit meer aan doe, en die aan de grote kant zijn, maar als het weer zo vies en grauw blijft zal ik binnenkort toch iets met lange mouwen aan moeten... wel handig om dat dan ook te hebben.

Net 3 vuilniszakken kleding weggebracht... en even bij mijn zus geweest om 2 boeken te lenen. Nu even zitten en zo lunchen...

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ kim: Beetje raar inderdaad. Maar goed je hebt in ieder geval je cv achter kunnen laten, net als bij die andere winkels. Ik hoop dat er iets uit komt meid.

19. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Mel: Ik hoop het ook, de moed zakt me nu al in de schoenen eerlijk gezegd...

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @kim: inderdaad raar, hopelijk gaat het toch wel wat worden!
    Inderdaad verstandig om alvast te informeren over een uitkering oid. Vooral wat je allemaal nodig hebt voor de aanvraag. Kan je dat alvast bij elkaar zoeken voor het geval.

Deel Deze Pagina