10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Melanie, zou best kunnen als het het zelfde model is

Ik sleep mezelf zo even naar bodybalance. ben benieuwd

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kaatje: Veel plezier!

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Melanie.. Fijn dat de broek goed zit!! :D

Kaatje.. Veel plezier tijdens bodybalans.;)

Lovely.. En? Hoe heb je de bietjes klaar gemaakt?

Hier het eten weer op.. De kipfilet viel klein uit dus extra frietjes genomen.;) Zat/zit echt tjokvol!

Ga even mijn menuutje plannen voor morgen!:)

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ha Dames,

Heb even vluchtig bijgelezen. Hier mijn eerste dag op de nieuwe school. Ben kapot haha. Maar dat went vanzelf :) En wow, wat ben jij lang! Mooi hoor!

Melanie, bijna op vakantie...heerlijk! En ik pak ook altijd pas net vooraf in hoor...kan er niet tegen als hier maar een tas staat te staan haha.

Kaatje, succes en toch nog veel plezier!

MvE, lekker...frietjes! Was het bij jullie zo slecht weer? Hier was het eindelijk weer eens wat beter :)

Kimmetje, bij wat heb je je cv ingeleverd?

Lovely, helaas geen tips voor bietjes...ik vind ze helemaaaaaaaaaal niet lekker namelijk haha.

Menu van vandaag:
    O: 2 boterhammen met gekookte worst
    T: Liga Continue
    L: 2 boterhammen met gekookte worst
    T: Banaan
    A: Rijst met Kip Siam
    T: stukje chocola (ik kon me niet bedwingen toch wat mee te nemen vandaag :))

5. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Shaula: Lekker zeg, kip siam! Heb ik ook wel een keertje zin in. Geniet van je chocolade! Enne... niet de hele reep he ;)

6. Neentje

Neentje Niet meer actief

@MvE, nee niet meer wezen zwemmen. De kleine moest uitgeteld om 13u in slaap vallen, tijd dat we zouden gaan zwemmen. Dus uiteindelijk ook de deur niet uit gekomen en geen chocotaart gekocht, morgen weer een poging doen haha. Reisbureau, ga je op vakantie?

@Butterfly, mensen zien wel dat ik afgevallen ben maar de weegschaal is al een tijdje stabiel. Ben wel blij dus mag niet klagen.

@Melanie, hier staat kasten uitruimen ook op de planning. Wordt wel tijd want heb geen plek meer voor kleren dus ff uitpluizen. Dure grap die kasteel maar ja als je het voor over hebt moet je het doen.

@Kaatje, nog steeds niet lekker? Beterschap meid.

@Zustertje, jij ook alvast een fijne vakantie toegewenst mocht ik het vergeten.

@Kim, hopelijk wordt het wat en een uitkering moet je idd vroegtijdig aanvragen.

@Beschuitje, wortels lekker. Komt vast wel goed meid.

@Lovely, rode bietjes eet ik rauw als een salade. Met een rauwe uitje, peterselie, peper, zout, scheutje olie en azijn. Nooit warm opgegeten.

@Shaula, eerste schooldag overleefd zo te zien. Je dochtertje verder geen last van de prikjes gehad?

@Hier, was opgehangen, wasje gevouwen, keuken grondig schoongemaakt en gedweild. Wou verder gaan maar mijn kleine had een krijs moment en niks was goed, niet optillen niet neerleggen, niet weggaan niks pfff. Als ze vanavond op bed ligt ff strijken en morgen de kasten uitruimen. Moet voor haar nog wat rompers, mayo's en truitjes kopen, misschien morgen anders donderdagochtend ff shoppen.

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @SYRV Welkom en succes. Wat betreft avondeten: Wij eten magere vlees soorten zoals kip, rund en (sommige) vis. Alle groente kan wat mij betreft, al eet ik wel vaak rauwkost erbij omdat het lekker vult en lekker is! Aardappels in verschillende vormen, uit de oven zonder olie is een goede. Verder geen sausjes, zeker niet gebonden.

@kim: Da’s wel gek idd. Hoop voor je dat je snel iets hoort!

@melanie: Wow, onder de 90! Gefeliciteerd!!

@MvE een lieve weegschaal, super!

@zustertje: Hé wat raar, hoop voor je dat het morgen anders is.

@butterfly: verse bietjes, mmm

@beschuitje: succes op de weegschaal morgen.

Hier gaat het goed, mijn menu was vandaag:
    O: Yoghurt met muesli
    L: 1 boterham met kip, 1 met paturain light, 2 met filet americain
    T: Banaan + peer
    A: Wrap met kip, mais, paprika en ananas. Waterijsje

Kom dan op ong. 1300, weer mooi geweest voor vandaag.

De weegschaal was vanochtend verbazingwekkend lief!!! 1,2 eraf. Ben haast bang dat het te snel en er morgen weer 1kg bij zit... We zien wel.

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Melanie wat super dat je nog maar zo weinig hoeft af te vallen !
    Ik denk dat we allemaal wel een beetje jaloers op je zijn hoor dat jij bijna klaar bent.

Hier net het avond eten op en zelfs alweer 14 km op de hometrainer gefietst ( 300 cal)
    Hopen dat het morgenochtend resultaat geeft. Ik heb het gevoel dat ik niets ben afgevallen, ik merk geen verschil in mijn kleding.
    Maar je weet maar nooit, heb wel erg mijn best gedaan deze week.

Oehh shaula chocola is niet best voor de lijn dat weet je wel hè? ;)
    Als het maar gesmaakt heeft....;)
    Ik begin er niet aan anders kan ik niet meer stoppen.

Elke keer op school hebben wij die jarigen die steeds komen trakteren, gek word je ervan haha...Ik heb nu DE manier gevonden. Alle lekkere chocolade verpakte dingen ( bon bon , mercie, bonbonblock enzo) doe ik in een trommeltje in de klas. Die bewaar ik voor het moment dat ik vind dat ik een keer mag zondigen. De rest leg ik allemaal in de lerarenkamer( cake en dat soort dingen die je niet kunt bewaren ):D:D:D

9. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Beschuitje: Nouja... bijna klaar?! als ik tot 82 doorga moet ik nog 7,6 kg. Dus dat duur nog wel ff. Maarja... als je het vergelijkt met die 48,6 kg die het was toen ik begon, valt het inderdaad mee! Enne... jullie komen er ook wel hoor! ;)

Ik ga even online inchecken ;) :D

10. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Kaatje, hoe was je balance les? Ik heb ook een poosje body balance gedaan en vond het echt heerlijk. Sporte dan 3 of 4 keer in de week en de laatste keer dan balance. Als soort relax moment na een drukke week. De eerste lessen die je dan volgt zijn vrij zweverig ;). Ik dacht echt: wat is dit joh. Maar als je de technieken onder de knie hebt merk je dan balance echt wel pittig is. Het zweet stond me elke les wel op het voorhoofd. Ben heel erg benieuwd hoe je het vond. Denk dat het wel bij je past :).

@Mamavesmee, de cursus lijkt me echt leuk. Mijn leidinggevende gaf ook al aan dat ik nog even moest kijken of er nog cursussen op JP net staan die ik wil doen. Maar ja, nog niet naar gekeken eigenlijk. Ga er bijna uit met verlof, en september volgend jaar is het de bedoeling dat ik met de SPH ga beginnen. En na mijn verlof eerst de boel maar weer eens oppakken. Kijken wat mijn vervangster er vanaf zal brengen. Heerlijk om wat orde in het hoofd te krijgen. Helemaal als je nog zoveel moet........! Moet voor al mijn clienten de dossiers nog even door, en de lijsten met praktische gegevens moet ik even uppen. Een van mijn clienten gaat verhuizen tijdens mijn verlof naar een andere locatie, en een andere client gaat naar een andere begeleidster waar ze dan ook blijft. Wil dus vooral voor deze clienten alles afgehandeld hebben. Verder net twee maanden een nieuwe client, dus als ik met verlof ga wil ik met haar ook alles op de rit hebben en we zijn momenteel van alles aan het oppakken. Alle doelen moet ik nog even evalueren, voordeel is dat al mijn clienten dit zelf schrijven tijdens een gesprek. Dus het is ook gauw klaar.
    Ach... je kent het allemaal wel :p;). Daarnaast ben ik druk op het kantoor aan het reorganiseren. Dus wil de laatste dingen daar ook zelf afhandelen i.p.v dit over te dragen. Ben in mijn werk nogal perfectionistisch!!! Maar geloof dat we die eigenschap ook beide delen ;). Of het voor mij een positieve of een negatieve is...... daar ben ik niet over uit hahahahaha. Soms wel eens lastig om alles zo stipt te willen hebben.

@Femke, de bietjes vond ik ook heerlijk. Alleen mijn man niet, ze waren niet helemaal gaar en hij had de harde stukken :). Meneer nam appelmoes ;). Tsjaaaaa..!

Esmee ligt op bed, de keuken is schoon en ik ga nog even een uurtje werken aan administratie voor het werk. Niet zo happy mee eigenlijk, maar tot mijn verlof nog maar een paar diensten en moet thuis even aan de slag zo nu en dan. Ik ben er altijd erg op tegen om werk en prive te mengen maar nu is het even niet anders. Als het maar klaar is..... is het maar klaar!

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Shaula.. de dag wel doorgekomen..;)

HVJ.. Jammer dat het zwemmen niet meer wat is geworden.. En geen chococake.:D Misschien maar goed ook.

Melanie.. Handig dat je tegenwoordig online kunt inchecken.:) En bijna klaar!!

Butterfly.. Snap helemaal wat je bedoeld.;)

Ga even in de folders neuzen.. leuk!!!:D

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @shaula: kan me voorstellen dat de eerste dag zwaar was, wat voor opleiding doe je?
    @kaatje: hoe was bodybalance?
    @femke: mooi menu had je vandaag!

Heb uiteindelijk een bietensalade gemaakt..kids waren er niet zo van gecharmeerd dus voor hun een blik doperten geopend :D

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Zo... wij zijn inmiddels ingechecked :D Heerlijk. We wonen op 10 minuten rijden van de luchthaven dus dat is ideaal.

We hebben mooi een plekje uitgekozen bij de nooduitgang, zodat ik mn lange stelten goed kwijt kan... ik krijg nu echt zin om te gaan, hoewel het vliegtuig niet mijn favoriet is.

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    bodybalance...hoe was het ??
    Ik heb nu heeeeel veel zin om te zondigen maar doe het niet.
    Schattie is sporten en ik zit thuis...hmm ga zo maar even voor de buis en niet denken aan chocolaaaalalalalalalalalaaaa

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Net terug van de gym waar we 50 min BBB getraind hebben. Was de eerste les maar man wat pittig. Bv even 240 sit ups achter elkaar doen. Dat wordt dus morgen spierpijn. Maar voelt wel goed. Ga volgende week nog een keer mee doen en daarna beslissen of ik lid wordt of niet. Even dingen tegen elkaar afwegen.

Butterfly nou dit was een hele andere bodybalance als de jouwe denk hahah. Ze heeft het ook maar gewoon een naam gegeven. Groep na ons doet het zelfde en heet weer anders.

Melanie, fijne vakantie !

Bodybalance is normaal dit
    Het is een groepsles, waarbij gebruik gemaakt wordt van de bewegingen uit yoga, pilates en tai chi. In Body Balance komen dynamische, nieuwe technieken met traditionele, oosterse disciplines samen. Het draait om het verbeteren van de houding, lenigheid, statische kracht, coördinatie en evenwicht
    Bij ons is het meer bbb Veel buikspieren dus ;)

Tot morgen :)

16. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier net nog een hero b'tween light graanreep en een raketje gehad. Ik kom nu op een totaal van 1171 kcal vandaag.

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Kaatje, wat jij hebt gedaan is meer body shape! Dan was de benaming hier dan weer ;). En wat jij hebt gedaan is inderdaad geen balance. Balance is inderdaad soort pilates op een oosterse wijze. Wel heel erg leuk. Ik heb verschillende dingen gedaan, vond shape nooit zo leuk. Hebben ze bij jullie attack en combat?
    Is ook heel erg leuk, maar ZWAAR!!!

Het is eerste werkplan is KLAAR :D.
    Morgen even naar het werk mailen en doorsturen aan de gedragsdeskunige. Als Esmee morgen slaapt het volgende werkplan ;).

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kaatje: Fijn dat het goed bevallen is, maar 240 sit ups als je het niet gewend bent pfff... ik doe het je niet na. Kleine tip: na de oefingen goed je lichaam helemaal van top top teen uitrekken. Scheelt een hoop spierpijn!!! ;)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Butterfly, geen flauw idee. Heb oefeningen gedaan met bekken kantelen, sit ups, lopen en tegelijk bekken kantelen en door je knieën gaan, bilspieroefeningen ect.

Melanie, thanx voor de tip. Tussen door werd er idd goed gestrekt en aan het eind werd er uitgezwaaid ( cooling down zeg maar )

Kon helaas niet alles zo goed mee doen als de rest. groot deel was toch op je rug liggen,en dat vinden mijn bekken niet zo fijn> Dus ipv lang uit hield ik mijn knieen gebogen, ipv bepaalde dingen 20x kon ik het maar 12 ect

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kaatje: hoe vaker je die oefeningen doet, hoe beter dat gaat en hoe beter je het kunt volhouden. Je hebt in ieder geval wel het idee dat je gesport hebt. Het is dus een Buik, Billen, Benen training (daar stond bij ons vroeger die bbb voor)?!

Deel Deze Pagina