@Butterfly: Fijn dat het tussen jou en je moeder weer wat beter lijkt te gaan, dat geeft ook heel wat rust denk ik! nee dus *gaat een potje janken*
@Kaatje, hier ook maandag weer alleen om 13u pas. @Butterfly, fijn dat het beter lijkt te gaan tussen je ma en jou. @Moppie, doe ik. Aaah liefje toch, dat is vocht als ik het zo lees en die ben je na de bevalling meteen kwijt dus niet te streng voor jezelf zijn! Knuff
@Hier, nu ook zin in chocolade pfff. Kan in principe wel want heb nog 169kcal over voor vanavond, ff kijken hoeveel een sundae ijsje met chocola en nootjes is?
Hmmm 200kcal geeft ie aan Aantal calorien Sundae Chocolade (Swirl's) per 100 gr. dan zou ik er dus 31kcal bovenop zitten, doen of niet?
@hvj: kom hier maar wat chocola halen. ben aan het frustratie eten... tsjah, mn mams zei net ook al dat vocht er straks zo af is na de bevalling, maar dat is nu geen geruststelling! zit nu op +16kg als ik die 4kg bij de 12 optel die ik zelf op mijn eigen schaal heb geteld. moet nog 13 weken, wat als er 2kg per week bij blijft komen???
@Moppie, tsjee, kan me voorstellen dat je gigantisch baalt. 4 kilo in 2 weken is inderdaad veel, maar ik denk inderdaad dat het voornamelijk veel vocht is. Toch wel verstandig dat ze het goed in de gaten houden meissie. En geniet nou gewoon lekker van de laatste maanden. Het is snel voorbij hoor. Alhoewel, van mij mag de bevalling komende week hier wel beginnen. Dikke knuffel.... en niet in je uppie zitten huilen meid! Je bent ZWANGER. Aankomen is heel normaal, maar goed, snap dat er grenzen zijn. Besef voor jezelf wel dat het nog wel meer kan gaan worden. Datr moet je niet depressief gaan maken. Na de zwangerschap gaat alles er weer af, we trekken je erdoor heen, maar nu GENIET!!!!!! Jij eet niets extra's, je doet het super goed, dus dit gaat gewoon een mega baby worden , die alle kilo's er mee af neemt.
gewoon doen! die 31kcal merk je echt niet hoor! McD sundae's: sundae chocola: 275 sundae aardbei: 230 sundae caramel: 296 die halen we dus ook niet weer
Hahaha voordat ik er ben heb ik al mijn kcal verbrand haha, meid geniet van je chocola anders is het dubbelop balen! Voordeel is wel dat ik na de bevalling hier nog geplakt ben dus mijn gezelschap heb je haha (nee geintjuh), het gaat helemaal goed komen met de kilo's maar snap je frustratie wel. Dikke knuff
Ik heb even herberekend!! Koffiebroodje als tussendoortje vanmiddag, gekookte ei laat ik achterwege bij de spinazie, neem een schaaltje yoghurt als toetje, vanavond dus een stukje ontbijtkoek bij de thee, en nog 2 wortels te knabbelen als ik trek heb, Kom dan in totaal uit op 1650 kcal. Zou dus nog 150 kcal over hebben. Misschien maak ik nog wel een vla flip, beetje vla door de yoghurt. En als de trek vanavond toch nog hoog is...... een crackertje met kaas. Maar met ontbijtkoek en wortels moet ik toch wel ver komen . Goede dag dus vandaag! Hoop dat die aangevreten 6 ons van het weekeinde daarmee morgen vertrokken zijn.
Hahahaha..... denk dan een mega baby zeker au doet. Ben ik blij dat ik maar twee kleine meisjes heb . Esmee was een mini baby, en die bleef ook heel lang een echt babymeisje. Ik ben dan amper aangekomen, maar als ik bevallen ben moet ik net zoveel kilo's als jou kwijt hoor. Zit nu ook op ongeveer 92 kilo, en wil naar de 70. 22 kilo moet ik dus afvallen. Hoop hier dat de baby ook een groot deel er mee af neemt. Dus wij als zwangeren zitten hier nog wel heeeeeel lang aan het topic vast geplakt. Maar ik weet heel zeker dat het allemaal goed gaat komen. Ik bruis van de motivatie....
sorry, vriendlief kwam net binnen wandelen toen ik wilde reageren. Ik ga ook zeker wel proberen te genieten van de laatste weekjes, maar vandaag heb ik echt ff een baaldag. snap gewoon niet waar al dat gewicht vandaan komt. ja vocht, maar dan nog snap ik het niet!!! de afgelopen 2 weken bleef mn schaal op 69-70kg staan, dus ik dacht dat ik zelfs iets af was gevallen!! toen ineens gisteravond stond mijn weegschaal op 71kg en vanmorgen op 74,5??? ok die schaal van mij geeft dus 9 kilo minder aan dan bij de dietiste, dus daarnet daar 83,3 gewogen. eerder zat er trouwens 5kg verschil in, tot mn schaal krak zei (ernstig!) en ineens nog 4kg minder aan gaf. de schaal blijft dus wel consequent 9 kilo te weinig aan geven. wel een lieve schaal! iemand nog op zoek naar een lieve weegschaal??? pffffttt... van de 7 reepjes chocolade uit het blok, heb ik er vlak voordat ik naar de dietiste ging 2 opgegeten, en daarnet ook 2. vriendlief heeft de rest gepakt gelukkig ik ga ondertussen nog een flesje water vullen (moet veel drinken omdat ik nu vocht vast houd) en een grote pot thee zetten.
@Afvallen na de bevalling: gelukkig blijven we allemaal nog even plakken hier in het topic, wel zo gezellig Denk dat we allemaal hier ook nog plakken ookal zijn we al weer op streef, gewoon te leuk kletsen hier
@Moppie, jeetje zoveel kcal die sundea ijs. Als manlief vroeg thuis is dan vraag ik hem 1 mee te nemen en anders neem ik een tucje. En idd plakken blijven we hier toch of we nou dik of slank zijn haha. Ik was me vanochtend vergeten te wegen op de sportschool, morgen dus poging nummer 2.
@hvj: hoevaak ga je eigenlijk sporten meis? je bent echt super sportief bezig!! Vind 1x per week meer dan zat op dit moment Zou op zich nog wel een extra dag in het zwembad willen boeken (wel duurder abo) want zie net dat ze op de maandag ook aquasteps hebben, gevolgd door een uurtje vrij zwemmen... Eerst maar eens zien hoe dit gaat bevallen met aquarobics erbij, want dat is vrij intensief weet ik nog van vorig jaar... mijn weekje deze week: ma: lesgeven, vk, boodschappen, dietiste, bankhangen... di: naar garage voor beurt en apk (uur heen, uur terug rijden), en eerste cursusavond biologisch tuinieren 's avonds wo: werken, huishouden do: werken, huishouden vr: werken, 45min aquarobics, 45min aquapilates achter elkaar za: plafond schuren, rest vd bovenverdieping behangen met mn ouders zo: hopelijk begin maken aan latex op het behang smeren ik kom tijd te kort!
@Moppie, ik sport minimaal 1x per week max 3 soms 4x. Drukke week heb je zo te zien, ik heb veel bezoekjes deze week. Morgen sporten/huishouden, woensdag naar schoonzus, donderdag naar vriendin, vrijdag naar vriendin en zaterdag huishouden en zondag hopelijk op goed weer om wat te doen met de kleine en mannetje en daarna uit eten.
Het eten heeft heerlijk gesmaakt, het is alweer op. Jullie doen tenminste iets aan sport, ik momenteel niet. Ik fiets dagelijks met Esmee en wandel naar het parkje. Probeer het zumba steeds op te pakken, maar elke keer als het plan heb ik wel wat anders te doen. En nu die laatste 3 weken van de zwangerschap heeft het ook geen zin meer, Zumba is veel werken met de buikspieren dus moet dan alles aanpassen. En wil ik het doen, dan moet het in de avond, en in de avond ben ik KAPOT. Dus blijf maar veel wandelen en fietsen . Ik ga de vaat opruimen, vaatwasser vullen en het speelgoed opruimen. Manlief doet Esmee in bad, dus die wil ik 19.15 uur in bed hebben liggen.
@Kaatje, ja dat hoop ik ook. Al is het vaak maar tijdelijk hoor, wanneer er verbetering is. Dan weet ze even weer hoe IK denk, houdt er rekening mee en langzaam aan zakt ze weer in het oude patroon. Al kwam ik er wel achter dat ze ook een beetje geldzorgen hebben. Mijn vader heeft seizoensgebonden werk, en ze hebben een periode weinig werk gehad, dus gedeeltijk een uitkering, en gedeeltelijk loon, en de rekeningen gaan wel door. Dat is een gevoelig punt voor mijn mams, ze kan dara niet tegen en kan dan heel sjaggie zijn. Dus dat zal wel mee gewerkt hebben denk ik.
ja dat is dan idd wel begrijpelijk. Hier ook een tijd financiele problemen gehad door uitkering die opeens met 500 euro naar beneden werd gegooid. Geen doen als je van 300 euro al je rekeningen en boodschappen moet doen.