10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @mamarianne: Een mega grote knuffel voor je! Begrijp dat je baalt en je rot voelt! Gooi het er allemaal uit dat kan ook goed helpen!
    @moppie: Nee geen studentenvereniging hier hoor, ook niemand van onze vriendencluppie, wel een vriendinnetje van een vriend ze zit bij Vindicat :p...

Nana en ik hebben net een stofje gehaald, ga een schortje voor haar maken, ze heeft een keukentje en dacht is wel een leuk idee en kan ik direct wat oefenen :)

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

O: schaaltje mag. Zuivel met muesli 250kcal
    T: fruit 100kcal
    L: 3bh mager beleg 350kcal
    T: fruit 100kcal
    A: 3kleine aardappels, 300gr groente, 75gr mager vlees, 1kl. Lepel jus van mager vet. 500kcal
    T:,snee ontbijtkoek 100kcal

Even zelf porties uitrekenen hoeveel je mag. Evt glas melk extra 100kcal.
    Incl. Zuivel 2l vocht, thee, water.
    Max 1st. Fruit per dag vervangen door glas puur sap zonder suiker... rest zoek ik voor je op vanavond. Heb lijst met tussendoortjes en aantal kcal gekregen van de dietiste.
    Ow, als
    Door flesje water bij de hand houden!

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik geef toch een normaal antwoord?;)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier vanochtend naar de kapper geweest. Levi had er bar weinig zin in,dus niet helemaal kort geknipt. nou ja ergste lengte is er iig weer af bij hem.

Mama Rianne, Eerst een hele dikke knuff. Weet precies hoe je je voelt. Misschien toch even goed aan je man duidelijk maken hoe je je voelt ect, en dat je graag wat meer steun van hem zou willen door geen lekkere dingen meer in huis te halen.
    mve gaf je ook gewoon antwoord hoor ;)maar doordat je niet lekker in je vel zit vat je het misschien verkeerd op
    Wij kunnen wel allemaal menu's neer gaan zetten,maar als het dingen zijn die je niet lekker vind ect. heeft dat ook geen nut.
    Probeer voor jezelf een dag menu te maken ( ontbijt, lunch, avondeten, 2x tussendoor ) en dan de calorieën tellen.Denk dat je dan al heel snel richting die 1400 calorieën gaat

5. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Dan zegt hij dood leuk dat ik er ook gewoon vanaf kan blijven!!

Nou zo kwam het even niet over in mijn ogen MvE valt op dat moment even verkeerd bij mij ook door de manier hoe ik me voel!!

Melk lus ik niet dus pak ik altijd optimel drink! Fles water heb ik altijd staan 0,75 gaat daar in!

Ik heb nu Kellogs liggen in huis net gekocht dus beetje zonde om dat weg te gooien ;)

Je mag ook altijd mailen hoor Moppie!

300gr groente ;) dan mag ik haast wel extra inslaan haha blijft van sommige altijd zo weinig over zo stom :p
    Ik pak altijd 125 gr aard is voor mij al genoeg aangezien ik niet van de aard ben!

Maar Moppie bedankt dat je even een lijstje hebt gemaakt daar kan ik wel wat mee!

Ik lust alles wel haast,vissticks en kibbeling maar andere vis niet geen zuurkool en rode kool ehhh nog meer?!
    Bijna niet haha!

Nou ga broodjes maken voor mijn kleine kereltjes en zelf ook!!

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@vindicat: zonde van je studiefinanciering en slecht voor je lening hahaha

@naaimachine: vraag ik voor mn verjaardag. Wat voor stof heb je gekocht?

@kaatje tondeuse hihi

7. MamavEsmee

Kaatje.. Bedoelde inderdaad wat jij zij..

Rianne.. heb al vaker menu's voor gemaakt. Maar dan was het, dit lust man niet, dit lusten de kinderen niet. Dan denk ik, dan moet je zelf een menu samenstellen. Dan ben je ook meteen bewust van wat je wel en niet moet eten.

Lovely.. Wat leuk dat je een schortje gaat maken. We willen wel een foto zien!

Moppie.. Ook een naaimachine op je verlanglijstje? IK vind het zo ontzettend leuk om op de naaimachine bezig te zijn..

L: Waldkorn Triangel met filet american en een krentenbol
    T: 100 gram Mango en 1 mandarijntje.
    A: 200 gram gebakken aardappels, Gekookte worteltjes en 2 stukjes koolvis.

Totaal 1067.. Straks dus een lekkere kop Caramel koffie!:D

8. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja maar dat komt omdat ik zinnige man heb en dat mijn zoon zich daar in mee mengt,dan moet je al haast apart gaan koken of bijna elke week hetzelfde gaan eten!

9. MamavEsmee

Maar dan heeft het voor ons toch geen nut om menuutjes te maken..;)

10. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Je kan toch altijd een begin menu maken en dan geen avondeten erbij zetten!?

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @mamavesmee: maak zeker een foto van :) het gaat tot nu toe goed ben alleen 2 keer wat scheef gegaan, ga vanavond verder werd een beetje geïrriteerd omdat ik scheeft ging .
    @moppie: heb gewoon een goedkoop stukje reststof gehaald, aangezien ik nog geen ervaring heb wou ik niet een al te mooi stofje kopen ;)

12. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hier gaat het vandaag precies weer beter. ale m'n gewicht is nog maar omhoog gegaan tov gisteren :( weer 300gr erbij. maar ik had gisteren precies een echte baaldag. Hele tijd honger. kon nergens afblijven.
    vandaag gaat het iets beter

O: tas koffie
    L: tas tomatensoep met boterham met kaas
    T: appel
    A: braadworst met aardappelen en wortelen

en dan hoop ik dat ik deze avond na m'n avondeten geen honger meer ga krijgen.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier is Levi alweer wakker na een uurtje slapen dus ga hem er maar uit halen.

14. MamavEsmee

Lovely.. Heb je afgespeld? Dan kun je dat aanhouden en is de kans dat je scheef gaat een stuk kleiner.;)

Kaatje.. Hoe is het nu met Levi?

Tihany.. Evt kun je als je honger krijgt nog fruit nemen!:)

Esmee wil vanmiddag naar het hertenkamp toe.. Brrrr.. Dat wordt dikke kleren aan!:p

15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey meiden!!

@Mamarianne, lieve lieve meid.... dikke knuffel. Als ik eerlijk ben, en dan bedoel ik het echt niet lullig, ben ik het wel met mamavesmee eens. Afvallen is vechten, en de ene moet er harder voor vechten dan een ander. Je kunt anderen om adviezen en tips vragen lieverd, dat doen we ook met alle liefde. Begrijp dat niet verkeerd. Maar als we menuutjes voor je maken, met name mamavesmee, dan lukt het je ook niet! Ik snap dat je het laatste jaar niet lekker in je vel zit, ik heb ook eerder gezegd dat wanneer jij je niet lekker voelt zoals nu, afvallen totaal geen zin heeft. Je bent nu niet klaar om ervoor te vechten en daarom lukt het ook niet. Het is belangrijk dat jij eerst zelfs lekker in je vel zit voor je het gevecht aan kunt. En dat bedoel ik echt niet vervelend of gemeen. Afvallen moet jij uiteindelijk ZELF doen. Wij kunnen tips geven, doen we ook echt met alle liefde, maar jij bent degene die het moet doen. Ik heb je ook vaker gezegd: plaats dan je menuutjes eens hoe je nu eet zonder af te vallen. Als je dat nou eens doet kunnen we met z'n allen daar naar kijken.
    En met caloriechecker kun jij zelf ook heel goed berekenen wat en hoeveel je kunt en mag eten. De site is zo makkelijk en duidelijk.
    Maar je zit met je koppie momenteel zo gigantisch vol, niets loopt lekker en dan zal dit ook moeilijker zijn.
    Probeer eerst de draai in je leven weer te vinden!!
    Hoe lang is je man nog thuis dan? Ik denk inderdaad dat er dan wel veel zal veranderen als hij aan het werk is. Kop op meid!!!
    We bedoelen het echt niet lullig, ook wij willen je helpen hoor, je staat niet alleen!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zo, vanmorgen met mijn mannetje lekker boodschappen gedaan, naar de gamma geweest om verf te halen. Daarna bij een collega van hem ( tevens kennissen ) koffie gedronken ( ik thee ;) ).
    De oppas was er voor Esmee, wat een luxe zeg!!
    Thuis gelunched met z'n allen.
    Manlief is aan het klussen, heb even de boel opgeruimd hier en ben een grote pan erwtensoep aan het maken.

Zometeen bakje thee met iets. Weet nog niet wat.
    Harrold is thuis, en dan vind ik het echt lastiger om gezonde dingen te pakken. Ga mijn best doen hoor ;):).

Mijn dagje:
    O: 2 boterhammen met een dun laagje chocopasta, glas melk.
    T: 2 kopjes kruidenthee.
    L: 4 boterhammen, 2 hamburgers en een mini beetje curry en mayo.
    T: ??
    A: bord erwtensoep.

Nog niet geteld!
    Zal ik zo even doen.

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn dagje:
    O: 2 boterhammen met een dun laagje chocopasta, glas melk. (279)
    T: 2 kopjes kruidenthee (0)
    L: 4 boterhammen, 2 hamburgers en een mini beetje curry en mayo ( 748 ):$
    A: bord erwtensoep (460)

Op de tussendoortjes na van vanmiddag en vanavond zit ik op 1487. Valt me dus reuze mee nog. De lunch is wel wat aan de hoge kant. Voortaan 1 hamburger minder :).

17. MamavEsmee

Buttefly.. Leuke ochtend gehad zo te lezen.. En je lunch is lekker!

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mve, hij is gezellig. Kan wel de hele dag snotterbellen opvangen,en zie steeds meer rode vlekjes op zijn gezicht verschijnen
    Veel plezier bij het hertenkamp

Hier sluit ik me bij aan. Ik heb het afgelopen jaar ook echt geen leuk jaar gehad,en baalde constant van mijn lichaam,maar was tegen zoveel aan het vechten dat ik niet ook nog eens tegen mijn lijf kon vechten. Dus eerst al het andere een plek gegeven en toen opeens was die motivatie er wel om af te vallen

19. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, de lunch was iets TE lekker ;). Dat heb je als de man thuis is he. Ik heb echt op het punt gestaan te zeggen: ik hoef niet! En gewoon een boterham met kaas te eten o.i.d, maar goed!!
    Al met al valt het mee en valt het avond eten ook lager dan normaal. Heb nu erwtensoep met spek en worst berekend, maar vaak vind ik teveel vlees niet eens lekker. Heb 2 bordjes berekend, maar kan best zijn dat ik na 1 vol zit. We hebben wel lekkere mona toetjes..... die bekers waren in de aanbieding bij de C1000, 2 voor 1 euro. Dame blanche en chocoladepudding!!!!!!
    Yummieeeeee....... maar moet even zien wat ik doe. Zucht.......

@Kaatje, gaat het wat beter met Levi intussen?
    Niet leuk als ze zo ziekjes zijn.

Hier ook een koude gure wind!
    Esmee slaapt nog lekker, we gaan er denk ik niet meer uit.
    Vanavond wil ik even naar de bibliotheek.

20. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Nu nog 3a4 weken of nog een week erbij geen idee,6 tot 8 weken revalideren!
    Maar ik als niet lijn en er niet op let dan ben ik straks 110 kilo en dat wil ik ook niet natuurlijk!

bedankt voor je bericht!

Ga nu ff ervan door want de juf van de basisschool komt zo voor lukas

Deel Deze Pagina