10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 5

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama Rianne, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Emma beterschap meid! Citroen maken en dan kokend heet water erbij en dat zo heet mogelijk opdrinken,en suiker toevoegen voor het zure :)

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Emma.. trusten. Vind jou ook een gezelligerd. En heerlijk dat je weer " lekkere" dingen mag hebben.. Zou tijdens het "lijnen" bijv niet snel luxe koffie of chocolademelk. Geniet daar nu zo van!

Rianne.. Ziet er super uit meid! :D Linera reken ik altijd als magere leverkaas.;) Is geloof ik 33 calorieen oid.

De auto even stofgezogen.. Wij hebben achter op de plas een boom staan waar van die kleine iritante dingetjes afkomen die overal inzitten. Als ik de verwarming aanzet moet ik mijn ogen dicht doen want dan vliegt dat spul de auto in.. het zag er dus niet uit.. Erwin heeft zijn auto altijd in de garage dus er geen last van. Ach, het is weer schoon!

Even alles uitgerekend op voedingscentrum en zit op 1466 incl chipjes vanavond!

Ga vanavond met clienten mee naar het zwembad dus ook nog wat extra beweging.:)

3. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    dan ga ik toch proberen om eens wat meer te eten! heb net

2 boterhammen met 48+ kaas op en 1 croissantje met vlokken.
    Nu mijn 3e flesjes water en vanavond dan mie met chinese wokgroente en vis....
    Vanavond nog wasa cracker!

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Lovely: zwangerschapsdiabetes, hopelijk komt er niks uit, maar aan de andere kant zou ik dan wel weten waar al mn "kwaaltjes" vandaan komen. de nuchtere waarde was in ieder geval prima vanmorgen.

@MvE: ik kan nog wel gaan bakken hoor. kom je dan morgen een puntje halen? ben de hele dag vrij morgen :p
    Wel even die warme choco mee nemen he!!!

@Dimmel: heb me afgelopen week net bij de dietiste uit laten leggen dat juist de verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vet belangrijk is bij het afvallen. Misschien daar op gaan letten? Je hebt wel wat meer nodig op een dag, dit kan niet meer dan 500kcal zijn?
    Soms heb je juist meer nodig op een dag (vaker kleine porties) om af te gaan vallen. Ik moet nu ook meer eten dan ik voorheen deed, en mijn gewicht lijkt te stabiliseren in plaats van enorm omhoog te schieten...

@Kaatje: hoe was het bij het uwv vanmorgen? is het gelukt met aanvragen enzo? edit: lees het al. leuk dat alles digitaal kan he ;) ik heb me online al ingeschreven, dus hoef alleen nog maar een werkcoach aan te vragen straks... niet dat die veel voor je doen, maar toch!
    Tsjah... dat terugverdienen... Zou in 1 jaar (bruto dan he) mogelijk moeten zijn met mijn niveau, alleen in de praktijk duurt het 15 jaar voordat die schuld afbetaald is, en dan nog heb je geen cent gespaard. Had beter niet kunnen gaan studeren heb ik soms het idee, maarja...
    Merk nu wel dat ik ontzettend veel plezier heb in het werk wat ik doe, het lesgeven overdag. Ik kan mijn kennis overbrengen en anderen dingen leren. Dat is wat ik ook echt wil straks na mijn verlof. Niet meer een kantoorbaan.

@Patriesja: sterkte meis :( het leven kan zo oneerlijk zijn...

@Zustertje: inderdaad flink wat gedoe, maar hopelijk heb ik alles nu voor elkaar. de brief gaat zo op de post...
    Succes voor je man om alles te regelen! Hopelijk heeft hij langer recht op WW dan ik, of is er snel een vacature die bij hem past. Hoe is het gegaan met dat bedrijf in het dorp?
    Leuk dat je nog bij de ha terecht kan voor een echo, en dan hopelijk meteen volgende week weer bij de vk!
    Durf het bijna niet te vragen, maar houd je al weer iets meer binnen?

@Rianne: goede start gemaakt vanmorgen hoop ik?
    Ik heb die ontbijtkoek ook. zag m bij de c1000 liggen (voorgesneden) voor 1,- per pak. was even daar naar toe vanwege alle euro aanbiedingen. heb 2 pakken peijnenburg meegenomen. lekker!! maar ik blijf er wel van snoepen...
    Smeerpate: is gewoon broodbeleg toch? Linera lijkt me prima. 45kcal per 20 gram (=1 portie?) zegt valtaf.nl dus prima beleg zolang je er niet 3 boterhammen mee besmeerd!
    Je menuutje ziet er tot nu toe prima uit! Wat ga je vanavond maken?

@Emma: beterschap! loop ook al een paar dagen met snotneus en prikkende ogen maar het zet bij mij nooit door. ook vanmorgen even weer een kilootje lichter op de schaal :p
    boerenkool vanavond, lekker!!
    warme citroendrank wat MR voorstelt helpt echt! Ik gebruik tegenwoordig de hooghoudt citroenranja, die is niet zo zuur haha... en dan met wat extra citroensap erdoor. het smeert de keel en de vitamientjes doen de rest ;)

@Hier: over een uurtje weer laten bloedprikken en dan ga ik erwtensoep maken. yum! erwten, prei, knolselderij, uien, winterpeen, paar aardappeltjes erdoor om het te binden, en magere rookworst. ga ik lekker al van snoepen tijdens het koken hahaha... heb alleen geen selderijblad bedenk ik me net :( naja doet er ook niet toe...
    dan vroeg soep eten (vriendlief wil laat eten maar dat houd ik niet vol...) omdat we om half 5 weer naar ons huisje gaan. ik wil nu eindelijk gaan schilderen op de kinderkamer!!!

Dagmenu
    8:00 2 sneetjes ontbijtkoek
    8:30 200ml mag. vruchtenyoghurt met 3el crunchy
    10-12 4 koppen thee
    13:00 2 tosti's van witbrood, 1 plak ham, 2 plakken kaas (ham was op) + 1 banaan, 1 mandarijn
    14:00 flesje water
    15:00 paar mokken thee
    16:00 2 borden erwtensoep met magere rookworst
    totaal 1360kcal

Vanavond denk ik dan nog 2 plakken ontbijtkoek zodat ik op 1500kcal uit kom, misschien 3 plakken...
    of nog een bordje erwtensoep... ligt er aan hoe veel trek ik heb na het schilderen...

5. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Had het gevonden onder smeerpaté mager?
    Of is dat dan niet goed?

Ja ging goed hoor vanmorgen!

Heb nu ook een kleine mok hot chocolade en zit nu in totaal op 740

Dus is al aardig veel haha
    Ik weet nog niet wat ik vanavond eet
    Denk sperzibonen met tartaar en aard

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    dan zit ik zonder tussendoortje van vanmiddag nog op 1040,dus maar zien wat het vanmiddag word......

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Moppie mijn man heeft nog niks van het bedrijf hier op dorp gehoord misschien wel positief omdat ze hem niet gelijk afwijzen op zijn cv.
    Hij kreeg net een mailtje van een ander bedrijf dat ze zijn cv graag willen kan hij straks gelijk sturen als hij weer thuis is uit Bunnik.
    Haha tuurlijk mag je vragen hoe ik me voel :D;)
    Ben nog steeds heel de dag door misselijk kom soms ook moeilijk is slaap daardoor maar zolang het goed gaat vind ik het niet erg.

Goed idee van die erwten soep ga even op de fiets naar dorp om inkopen te doen dan maak ik mijn mannetje erg blij als hij straks thuis komt.
    Hopelijk smaakt het mij ook. Suc6 met je vingerprik hopelijk geen suiker maar denk ik kleine kans omdat je vanmorgen nuchter een goede uitslag had.

8. steenbokje

#1868 steenbokje, 25 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2010
    @Dimmel

Voorbeeldmenu qua kcal:
    O: 300kcal
    T: 100kcal
    L: 300kcal
    T: 100kcal
    A: 500kcal (minder mag)
    T: 100kcal (eventueel)
    totaal 1400kcal

zorg dat je op 1100-1200kcal per dag uit komt minimaal! dit heeft je lichaam nodig om te blijven werken en zo voorkom je het jojo effect.

richtlijnen
    - 2 stuks fruit per dag
    - 2 porties zuivel per dag
    - minimaal 200gr groente per dag (incl rauwkost, dit kan je ook over de dag verspreiden)
    - 100gr vlees per dag! meer heb je niet nodig behalve als je bv geeft.
    - bij de warme maaltijd 3-4 aardappelen ter grootte van een ei
    1 juslepel magere jus (vleesvocht + water)
    - 2 liter vocht per dag. dit is incl. je zuivel (ook toetje!)

* gebruik weinig spul uit zakjes (jus, kruiden, maaltijdpakketten) halen omdat hier veel te veel zout in zit!
    * sla geen maaltijden of tussendoortjes over! het avond tussendoortje is wel optioneel.
    * tussendoortjes zijn MAX 100kcal!

Voorbeeldmenu:
    O: schaaltje magere zuivel met fruitmuesli, evt. met een stuk fruit er door
    T: plak ontbijtkoek of fruit als je dat bij het ontbijt niet hebt gehad
    L: 3 boterhammen met mager beleg, glas melk
    T: 2e stuk fruit van de dag
    A: 3-4 aardappeltjes (of 150-200gr pasta/rijst), 200gr groente, 1 stuk (max 100gr) vlees, 1el magere jus (25ml)
    T: evt. een stuk ontbijtkoek, een schaaltje magere zuivel of een cracker met mager beleg.

:)

9. steenbokje

bij valtaf.nl staat ie gewoon onder linera in de lijst. vind die site makkelijker omdat je op productnaam/merknaam kunt zoeken.

je menu klinkt verder prima, maar ik zou nog wel wat meer eten, bijv. wat fruit (2 stuks?).
    het is makkelijker vol te houden om op 1400 te blijven en dan na een paar weken wat lager te gaan zitten wanneer je lichaam gewend is aan minder calorieen...

10. MamavEsmee

Moppie.. vreet date lijkt me gezellig!:D Veel plezier met schilderen in de baby kamer.. En je menu ziet er heerlijk uit.. jummie!

Dimmel: Zie dat je lunch toch vrij calorierijk is.. je kunt beter kiezen voor 3 boterhammen met mager brood beleg. Croissant/vlokken en 48+ kaas is niet zo verstandig.. veel onverzadigde vetten en calorieen.;) Zie Moppie!:D

Rianne.. Hot chocolat is lekker he?! anders nog 2 stuks fruit vanmiddag? Heb je die ook binnen.;)

De buren zijn bezig met een nieuwe vloer het slopen van de schouw.. ben bang dat Esmee niet gaat slapen..;)

Ga de vaatwasser uitpakken, die piept..

11. steenbokje

Geen nieuws is niet per definitie slecht nieuws. wel fijn dat er al weer een mailtje binnen komt! en maak je man maar blij met erwtensoep. die van mij kan ik er midden in de nacht voor wakker maken ;)

vanmorgen was 4,6 en ik begreep dat het onder de 5 moest zitten dus we gaan van goed nieuws uit. mijn hb was vorige week 7.2 dus ook prima (zei ze, ik weet het niet :p) maar waarom ben ik dan zo moe? waarom groei ik dan zo hard?
    ik houd veel vocht vast... ach we zien het wel. vocht is er straks zo weer af!

12. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja zat ik ook al aan te denken! 2 Kiwi's ofzo haha!

Ja die was erg lekker idd!!

Komt vast wel goed allemaal!

13. steenbokje

@Dimmel: idd wat MvE zegt: let op de verzadigde vetten!
    kies voornamelijk voor plantaardige boter voor op brood, en eet magere kaas/zuivelspread in plaats van volvette kaas. dit zijn onnodige vetten en calorieenbommen... croissantjes zijn heerlijk, maar passen niet in een dieet. probeer dit te beperken tot bijvoorbeeld in het weekend wanneer je uitslaapt en dus laat ontbijt/tussendoortje combineert (brunch) in de ochtend. dan heb je wat speling qua kcal.

@MvE: vreetdate moeten we maar gaan plannen. jij neemt de choco mee, ik bak de taart hahahaha :p

@All: ik ga richting dokter om me nog een keer te laten prikken...

14. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    2 kiwi's erbij zit ik op 1140! Maar omdat ik magere smeerpaté heb toegevoegd rond ik het af naar bijna 1200 denk ik?!

Moppie ik zal eens zien op valtaf.nl dan!

15. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Succes bij de dokter moppie!

16. steenbokje

daar kan je er wel 3 van nemen, die zijn zo klein! een portie fruit is tussen 100-150 gram geloof ik. kiwi's wegen 80 gram. heb je mandarijnen in huis? ook daarvoor geldt dat 2 mandarijnen 1 portie fruit is...
    enne, afblijven van de bananen... iets met koolhydraten ofzo... kweet t ook niet. ik heb ze helaas ook weer in huis, was goed idee :p

17. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    magere leverkaas scheelt 4 met magere smeerpaté

18. MamavEsmee

Rianne.. 2 kiwi's reken ik ook altijd als 1 stuks fruit.. Neem er rustig nog een appel/peer oid bij. Lekker!

Moppie.. Succes bij de huisarts..;)

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bedankt!

mijn methode is_
    -meer slapen, (mijn kindje slaapt sinds 4 dagen, langer dan tot 6.00 uur)
    -en minder eten. Ik wil rond de 1800 cal gaan eten op een dag, dan val ik af. Ik gebruik daarbij de eetmeter van voedingscentrum.nl
    daarnaast doe ik zoveel mogelijk op de fiets.

Jammer genoeg heb ik een sport abonnement, maar heb er geen tijd meer voor om daar gebruik van te maken. dat vind ik best wel frustrerend. Misschien kan ik ook wat meer poging doen om daar weer eens gebruik van te maken.

Ik heb vrijdag nieuwe kleding gekocht (van de c&a dus niet duur) omdat ik het idee krijg dat ik toch iets dunner wordt. alles zakte van mijn kont af. Maar ik wil nu weer terug naar mijn oude maat, alleen duurt het wat lang..:p

ik weeg nu 71.3 kilo, woensdag weeg ik me weer.

iedereen succes met afvallen!

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Heeey meiden!!

Nee, nog steeds niets hoor ;).
    Vanmorgen was de gastouder weer bij ons en ben ik bij een vriendin geweest, lekker bijgekletst en was erg gezellig.
    Wat later thuis dan gepland, gelukkig vond de oppas het niet erg haha. Na de lunch Esmee op bed gedaan en ik ben iets aan het doen....... wat eigenlijk belachelijk is....:).
    Ik ben met voegenreiniger de vloer aan het reinigen. De voegen en tegels waren weer erg vies. De helft van de keuken is klaar, en bijna droog dus ga zo het laatste stuk nog even doen.
    Tegels blinken weer :).

@Zustertje, Esmee was een kleintje. Ze was 2900 gram, net geen 6 pond en dit kleine meisje weegt hetzelfde. Vind ik niet erg. Het is nog goed vol te houden hoor, alleen de buik gaat in de weg zitten en s'avonds is de kleine meid erg druk in mijn buik.

@Moppie, wow, ja, dan kan ik me voorstellen dat je een flink bedrag moet aflossen. Ik heb ook een lening gehad toen ik ging samen wonen omdat ik geen baantje had en wel studeerde. Ik ging al vroeg samen wonen omdat het thuis niet lekker meer liep. Na 6 maanden bij mijn man ( toen vriend ) en schoonmoeder te hebben gewoond kregen we zelf een huisje. Om alles financieel te redden heb ik dus ook moeten lenen naast de uitwonende studiebeurs. Ik heb toen een jaar gestudeerd aan de Pabo ( met prestatiebeurs ) en na een jaar gestopt met deze studie omdat mijn rekenvaardigheid erg bagger was. Dus al met al een schuld van 10.000 euro. Ik baal er nu ook wel van, maar zonder die lening toenertijd konden we niet samen wonen. Dan konden we ons niet redden. Had ik maar eerder een baantje gevonden, want ik los nu elke maand 80.00 euro af en dat vind ik nu dood zonde.

Wat hebben jullie gekletst zeg :$.
    Lees verder goede weegschalen, leuke berichten, maar ook minder leuke dingen.

@Patriesja, och jee meid!! Heel veel sterkte! Bah, het ene is nog niet verwerkt en dan weer een familielid waar je afscheid van moet nemen. Rustig aan, neem de tijd dit allemaal een plekje te geven!

@Emma, beterschap meid!!!!

Welkom Dimmel!!!!!!!

Deel Deze Pagina