10 kilo afvallen, wie doet er mee Deel 6

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo :)
    Hier een leuke dag gehad.
    Had een meeting met de september mama's in oud-beijerland. Volgens google maps 58 min. rijden. Bleek dus 1.5 uur te zijn. Tom tom stuurde me ook helemaal binnen door. moest over een veerpondje en zelfs tol betalen maar ben er gekomen :D
    Leuke meeting gehad en Levi had de dag van zijn leven in Ballorig. Daarna lekker naar de mac geweest.

Levi heeft trouwens ook super in zijn nieuwe bed geslapen ! Hoorde hem om 07.30 voor het eerst en om 08.00 riep hij dat hij aan het spelen was. Hij had zelfs zijn licht uit gelaten ( afgelopen weken moest altijd het licht aan in zijn kamer )

Kimmetje, jeetje zeg wat een reactie op het werk ! Zou idd ook wel een excuses ofzo willen en anders idd maar geen kassa draaien

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Beschuitje: Kan me niet voorstellen dat niemand ziet dat je afgevallen bent! Dat moet toch haast wel. Kan me voorstellen dat het leuker is om complimenten te krijgen. Maar dat komt vast snel meid.

@ Kim: Belachelijk, allemaal lappen bij kastekort. Zeker als dit nu 1 keer gebeurd is. Misschien kan ze beter energie steken in wie het heeft gedaan, als het vaker voorkomt. Vind dat ze dat echt niet kan maken om zo’n opmerkingen te maken. Excuus lijkt me zeker op zijn plaats!

@ Patriesja: Fijn dat je weer lekker bijgeslepen hebt en geen last meer van je rug hebt!

@ Mama Rianne: Vervelend dat er weer wat aan zit. Maar kom op hoor… je was net zo lekker bezig!

@ MamavEsmee: Roland is een mooiweerloper, die vind het te koud nu. Net als ik trouwens. Ik denk dat ik als het weer wat warmer word (hoewel het nu wel meevalt met de kou) ik ook weer ga beginnen…

@ Kaatje: Fijn dat Levi zo goed geslapen heeft in zijn nieuwe bed.

Hopelijk blijft dat zo ;) En leuke dag gehad dus… :D Fijn!
    Hier een superleuke dag gehad. Ben met mijn moeder na een geweldig gave bruidsmodeshow geweest. Zo veel mooie jurken gezien… :D En erachter gekomen dat mijn moeder en ik qua bruidsjurken in ieder geval dezelfde smaak hebben (altijd leuk meegenomen)…

Meteen een afspraak gemaakt om 5 maart te gaan passen… Kijk er al helemaal naar uit!

Uiteindelijk dus de hele middag zoet geweest. We waren om 13.00 uur daar en om 18.00 uur thuis. Middagvullend dus, maar wel heel leuk… Nu wel hoofdpijn van de harde muziek.

Gisterenavond ipv ovenfriet (die bleken we niet te hebben), frietjes gehaald. Heb er de hele avond last van mijn maag van gehad. Bah! Voorlopig wel weer even genezen dus. Vanmorgen ook daardoor weer 7 ons meer op de weegschaal. Die hoop ik morgen voor een deel weer kwijt te zijn, maar vandaag was ook niet echt supergezond dus ik ben er bang voor…

Ben nu wel extra gemotiveerd om voor 5 maart nog zo veel mogelijk af te vallen :D

Mijn menu van vandaag:

O: 200 gram optimel vanille yoghurt
    30 gram cruesli balans

T: niks

L: 2 krentenbollen
    1 beker optimel drink

T: een halve reep melkchocolade (die had mijn moeder bij zich bij de modeshow)
    1 klein frikandelletje

A: 150 gram krieltjes uit de oven
    1 blinde rundervink
    1 schaaltje sla met komkommer, ananas en een beetje dressing
    1 lepel halfvolle frietsaus
    1 lepel curry

Totaal van ongeveer 1300 kcal. Valt niet tegen, maarja… geen fruit gehad dus gezond is anders.

Liefs

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kaatje.. Stoer dat je bent gegaan zeg! Leuke dag gehad?

Melanie.. Wat leuk dat je meteen een pasdag hebt afgesproken.. Leuk hoor, samen met je mams oppad.

Ben een beetje chaggie.. heb het idee dat ik het huishouden zo'n beetje alleen moet draaien. Erwin zit maar te zuchten dat hij moe is en ik ben bezig met de was, eten koken voor morgen, vaatwasser uitpakken en inpakken en stofzuigen/dweilen.. En dan zegt hij. Ik help je zo..:( Waarmee.. hij komt aankakken als het al gebeurd is.

Kom ik vanmiddag terug van het hartlopen staat de lunch zooi nog op het aanrecht, ik dus de vaatwasser uitpakken. Zegt hij, oja zou ik doen he? En gaat weer verder met voetbal kijken.. Grrrrr.:x

En dan ligt het aan het feit dat ik ongesteld ben.. Jaja..:(

Volgens mij was het duidelijk want hij doet nu poeslief.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mve, ja heb een leuke dag gehad ! Staat eventueel een filmpje met foto's op mijn hyves.
    Geef jij die man van je eens even heel snel een schop onder zijn hol ! Kom nou, jij werkt EN doet alles in huis. Dus lijkt me dat jij wel 2x zo moe mag zijn als hem.

5. MamavEsmee

Kaatje.. het gaat me niet om het moe zijn.. Ben niet moe. Bruis van de energie en dacht daarom, laat ik vandaag lekker bezig gaan. Heb morgenvroeg vergadering, daarna snel naar huis, daarna de slaapdienst in dus weinig tijd morgen. En Erwin maar zuchten waarom ik zo druk ben.Umh.. het gebeurd niet vanzelf.:( Mannen!:x

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja idd.
    Ik mag niet klagen want de mijne doet meer in het huishouden als mij ;) maar die geeft mij af en toe ook gewoon een schop onder mijn kont waardoor ik in actie kom

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ MamavEsmee: Vervelend dat je man zo doet. Meestal als ik hier in het weekend aan de gang ga, volgt roland mijn voorbeeld wel, dus dat probleem heb ik bijna nooit!

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Mve het is wel herkenbaar van dat helpen in huis. Wij werken beiden fulltime en toch ben ik 9 van de 10 keer druk met het huishouden. Hij doet de weekboodschappen wel alleen en helpt ook echt wel op momenten, maar die losse rommel opruimen en spullen op het aanrecht laten staan dat herken ik:x. Oh ja en schoenen uitschoppen onder de tafel oee daar heb ik ook een hekel aan, die kan je toch gewoon op de gang uitdoen?

Melanie wat gaaf die jurken joh:D. En inderdaad weer een flinke motivatie voor maart. Moet lukken om er nog een paar kilootjes af te krijgen.

Kimmetje ik snap dat het balen is van dat geld maar als ik jou was zou ik er ook echt niet aan mee betalen. Wat een onzin !
    Ze moeten maar een camera ophangen..zo ging dat bij mijn vakantiebaantje ook toen er geld bleek weg te zijn. Uiteindelijk was bij ons de dader zo door de mand gevallen. Ze haalde iedere keer vijf gulden muntstukken ( toen nog geen euro) uit de kassa en stak ze in haar sigarettendoosje..!! Door de camera is zij op heterdaad betrapt en er gelijk uit gegooid natuurlijk;).

Hier vandaag niet helemaal netjes aan mijn menu gehouden:).
    Heb wat extra kaakjes op en een paar dropjes ( die niet eens lekker waren) Ik heb vandaag zere borsten, de ongesteldheid zal er wel weer aan zitten komen. Voel me ook al de hele dag wat saggo dus zou best eens waar kunnen zijn.
    Straks lekker boer zoekt vrouw kijken gezellig :D!

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ohh ja even over dat ik vanmorgen baalde dat niemand nog zag dat ik 8 kilo lichter ben...ik was de laatste tijd ook echt aangekomen en nu weer op gewicht wat ik daarvoor maanden was. Denk dat dat er ook wel mee te maken heeft, dat iedereen me nu ziet zoals ik al langer was kwa gewicht. Nu nog een kilo of 7 en dan moeten ze het gaan zien !!
    Morgen weer streng aan de bak :D

10. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lovely: Hoe is het afgelopen met je hoofdpijn?

@Beschuitje: Bij mij zag ook niemand iets voor ik 10 kg afgevallen was. Frustrerend is dat!

@Kim: Weer een kilo eraf, goed! Balen van dat akkefietje op het werk.

@Patriesja: Lekker kunnen uitrusten vandaag?

@Kaatje: Fijn dat levi’s nieuwe bed zo goed bevalt.

@Melanie: Ben benieuwd naar de jurk die je uit gaat zoeken!

@MvE: Lekker actie van je mannetje…

@Hier: Het viel dus niet mee op de borrel. Eerst kon sma ons niet eens goedemiddag zeggen, terwijl mijn mannetje dat wel deed. Vervolgens staan we te praten met een tante zegt ze: Ja, dat kind woont straks toch daarboven, dus daar heb ik geen last van… Daarna zegt ze meteen: Ik wordt tante van die en die en die is pas 6 weken en daar mocht ik het wel meteen van vertellen. Ben huilend weggelopen, kan er niet meer tegen. Ze maakt steeds dat soort opmerkingen, zonder dat ik daar aanleiding voor gegeven heb. Mannetje is zo boos op haar en ik vind het zo erg om te zien hoe zij hem zo kwets. Ik weet niet wat we hier mee aan moeten…:(
    Aan de ene kant ben ik heel erg boos en aan de andere kant denk ik: Het is wel mannetjes moeder, we moeten het wel proberen.

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Balen van je schoonma Femke !
    Ik snap dat je het voor je mannetje toch goed wilt houden, maar kan me ook voorstellen dat het eens op houdt.
    Ik zou hem het aan laten geven...en hem vooral heel veel steunen want dit is niet leuk als het je eigen moeder is.

12. MamavEsmee

Meiden, bedankt voor het meeleven. Zo erg is het niet hoor, maar zo voelde het wel vandaag! Normaal smeer ik mannetje zijn broodjes enz voor het werk. Vanavond keek hij raar op dat het niet gebeurd was dus ging het zelf smeren. Het is volgens mij wel duidelijk hier.

Beschuitje.. Straks ziet iedereen wat voor slanke denk je bent!:D

Femke.. Wat een *@^%# is die schoonmoeder van je!:$

Hier bij de h&m en wehkamp kleding besteld.

Een blazer met pofmouw in zand kleur met een bijpassende pantalon.

Een witte blouse met roze gilet

Een witte pantalon

Een witte top met blauwe streep

Een shirtje met rode bloemen en pofmouwtjes.

En een cognac kleurige brede riem.

Moet dan nog een blauw vestje hebben en cognac kleurige enkellaarsjes.

Ga van de week mijn kast maar eens opruimen, er hangt nu te veel wat ik toch niet draag en eigenlijk te groot is maar ik zonde vind om weg te doen.:)

Met wat ik nog heb aan jeans en top zit ik goed in het voorjaar. Fijn hoor dat alles van het voorjaar/zomer te groot is.:D

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Koop jij altijd online kleding? Is toch leuker om in het echie te zien en te passen anders heb je al dat gedoe weer van terugsturen enzo?

14. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @kaatje, fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben!

@melanie, super lijkt me dat zo een show en binnenkort passen, spannend hoor, lijkt me erg leuk!

@mve, jeetje balen die vent van jou :( zou ook chaggie worden!
    Kunnen jullie er niet een keer goed over praten?
    Ik doe ook wel het meeste in het huishouden, maar ik werk de helft minder en toch helpt vriendlief altijd aardig mee en sowieso als ik iets vraagt doet hij dat altijd meteen.
    Misschien een idee, wat wij doen is op zondag standaard het hele huis met zn tweeen opruimen (idee van hem) opruimen, alles afnemen, stofzuigen en dweilen.
    Ohja en ook het bed verschonen en dingen die op dat moment nodig zijn (hij gaat ook rustig de wc schoonmaken en dan ook ECHT schoonmaken).
    Nu ik last van me rug heb, neemt hij veel dingen gelukkig van me over.
    Misschien is bespreken?

@beschuitje, of wie weet toch zwanger?

@femke, ja heerlijk rustig aan kunnen doen vandaag!
    Jeetje meis, wat vervelend, die smoeder van jou is wel een *piep* kan me voorstellen dat je dat niet trekt.
    Hopelijk kan ze het zelf ooit inzien.
    Dikke knuff voor jou!

@mve, ja de kast opruimen, zucht... dat moet hier ook nodig gebeuren!
    Je bent goed geslaagd zo te lezen :D

Zo hier een heerlijk rustig dagje gehad, morgen nog vrij, want werk deze week dinsdag ipv maandag, wel lekker hoor nog een dagje vrij :)

15. MamavEsmee

@ shoppen.. Heb de tijd niet om te winkelen, online kan ik prima slagen en wat niet goed is stuur ik terug. Geen probleem hoor. En h&m pasvorm vind ik prima en Vila past ook altijd goed.

Patriesja.. Hij weet wel dat hij " fout" zit.. Hij bedoeld het ook niet zo..

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als je idd weet welke merken goed vallen etc is het ideaal om online te shoppen

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx dames, voor jullie support! Ik ga er ook maar eens mijn m'n eigen ma over praten.

@Online kleding shoppen: Nog nooit gedaan, maar soms lijkt het me wel heel handig. Ga het denk ik wel uit proberen voor wat positie mode. Wehkamp heeft bv de C&A collectie: die is niet zo duur en de C&A hier in de stad heeft die collectie niet.

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Femke: Balen dat je schoonmoeder zich zo liet kennen zeg. Kan me voorstellen dat je heel erg in dubio zit. Maar dat ze niet eens zelf in de gaten heeft dat ze jullie pijn doet, of dat het haar niet interesseerd, maakt het wel heel moeilijk natuurlijk… Het zou makkelijker zijn als ze gewoon haar excuses aanbood en er niet continu zo over door zou gaan. Het was jullie wens het wat langer geheim te willen houden en die heeft ze te respecteren! Snap je gevoel wel, het is en blijft de moeder van je man… maar op een gegeven moment houd het gewoon op! Zeker als ze zelf zo door blijft gaan. Knuf meid!

@ MamavEsmee: Fijn dat het doorgedrongen is bij je man. Hopelijk blijft dat zo… Jeetje… lekker geshopt! Leuk!

@ Shoppen: Ik ben (was) ook heel erg van het online winkelen. Ik heb (had) zo’n hekel aan winkelen. Ik ga altijd alleen maar winkelen als ik eigenlijk niks nodig heb. Als ik ga met het idee, ik moet dit of dat hebben, kan ik nooit iets vinden. Niks past en als er dan iets past staat het me niet… moet zeggen dat het nu wel leuker wordt. Maar online vind ik nog steeds wel erg handig.

Trouwens nog een leuke voorbeeldje van hoe verstoord mijn zelfbeeld (nog steeds) is. Bij de modeshow liep een wat steviger meisje mee. Kwam verschillende keren terug in steeds andere jurken en mijn moeder en ik hadden het erover dat het zo’n verschil was, welke jurk ze aanhad. Dat de ene haar veel slanker afkleedde dan de andere.

Op een gegeven moment zei ik dat ik zo’n jurk die tot onder de heupen strak doorloopt en dan pas wijd wordt ook wel mooi vind maar dat ik denk dat me dat (met mijn figuur) niet staat. Vervolgens komt dat stevigere meisje met zo’n jurk oplopen, die haar heel mooi stond. Mijn moeder zegt dus tegen mij. Zie je nou wel, haar staat het ook, dan zal het jou ook wel staan. Ik: “Ja mam, maar zei heeft wel een ander figuur dan ik (met andere woorden: ik ben veel dikker dan zij)”. Zegt mijn moeder: “Ach Melanie, hou toch op. Jij bent veel slanker dan zij…” *slik* Zullen we maar geloven dan he? Hahaha… Voelt wel goed!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heerlijk gevoel toch !

Ik ga off. Morgen ben ik zo goed als alleen op het werk. Er komt geen zending uit China ivm hun oud&nieuw daar. Dus nu werkt iedereen dinsdag ipv maandag,maar ik heb voor dinsdag geen opvang dus ik sta er morgen alleen voor. Er is ook bijna geen werk dus dat scheelt.

20. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melanie: Fijn toch om er achter te komen dat je slanker bent dan je denkt!

@Kaatje: Succes op je werk vandaag.

@Hier: Weer vroeg wakker en ik kan niet meer in slaap komen door wat er gisteren gebeurd is. Vind het zo gemeen wat m'n schoonmoeder doet. Net met mannetje er nog even om staan huilen, omdat we ons allebei zo machteloos voelen. We willen het zo graag anders. Maar als zij niet wil, dan houdt het gewoon op.
    Ga vandaag maar vroeg naar mijn werk, ben nu toch wakker;)

Menuutje voor vandaag:
    O: Yoghurt met muesli
    T: BB met kipfilet
    L: BB met kipkerrie en kipfilet
    T: Appel en Peer
    A: Krietjes, groente en mager vlees.
    T: ?

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina