Goedemorgen lieve meiden, hier een heel gezellige maar oh zo ongezonde eerste kerstdag achter de rug. Alle tapas gerechten zijn heel goed gelukt en waren erg lekker. We hadden een tafel vol. Vandaag zijn we lekker saampies en vanavond met z'n tweetjes gourmetten, lekker romantisch. Mijn lief was zo romantisch joh, ik heb een kerstkado gekregen waar ik zo blij van werd ! Een romantische overnachting in een torenkamer van een kasteel in Limburg ! Femke hoop dat het bruinverlies weer weg is hoor!! Ik lees vaker dat het voorkomt, maar ik kan me voorstellen dat je er heel erg van schrikt. Wat gaaf om het iedereen met kerst te kunnen vertellen joh, geniet er maar van ! Wat een leuke verhalen van ieders kerstbelevenissen. Mammavanesmee schreef het ook al, allemaal zo lekker op de eigen manier. Ik ga nu even all you need is love kijken op uitzending gemist....* snik, zakdoeken bij de hand*
Goedemorgen allemaal! iedereen lekker gegeten gisteren? Wij wel dit was ons menu vooraf gevulde paddenstoelen met boursin en geraspte kaas voorgerecht gerookte zalm en gebakken zalm stokbrood zelfgemaakte knoflook/kruiden boter hoofdgerecht mixed grill (varkenshaas,kipfilet,biefstuk) champignonsaus aardappel roosjes appelmoes met veel kaneel nagerecht 1 creme brulee nagerecht 2 vers fruit (ananas,appel,banaan,aardbei) pure chocolade fondeu Was echt SUPER lekker allemaal! @Femke gelukkig dat het weer over is maar snap goed dat de schrik erin zit. @Mamavesmee hier wordt gelukkig met iedereen rekening gehouden schoonzusje komt uit de nachtdienst en die slaapt tot 12.30 en om 13.30 gaan we met het gezin lekker gourmetten. Moet jij vandaag nog werken? @Melanie genoten van al het lekkers? Heb je nu vakantie of moet je maandag weer werken? @Kaatje geniet van je pizza vandaag ga je hem zelf maken? @Beschuitje heerlijk he al die lekkere dingen haha en wat een super kado van je man! IS het een van der valk hotel? @Emma lekker genieten vandaag met je gezinnetje! @Moppie rustig aan he en geniet van je fruitdagje! VOlgens mij helpt brandnetel thee ook tegen vocht. @Pino lekker wokken jammer genoeg houd mijn man er niet van. @Kimmetje lekker chocomousse! Ga je vandaag nog wat leuks doen? Ik ga me nu klaar maken om naar mijn ouders toe te gaan morgen middag kom ik weer kijken geniet van alles meiden!
Haha.. iedereen heeft zich lekker volgevreten zo te lezen!! Melanie... Welke film heb je gekeken? Emma.. hier ook weinig opletten met eten de laatste paar dagen. Vandaag nog lekker genieten en morgen weer " streng" Ben benieuwd wat mijn weegschaal morgen zegt. Vanmorgen kon ik niet omdat ik uit de slaap kwam. Zustertje.. Heb tot 12.00 gewerkt ( slaapdienst gehad) allemaal werkzaam in de zorg? Beschuitje.. wat een mooi cadeau! femke.. Hoe is het nu met het bruinverlies? Kaatje.. Hoe is het met Levi zijn oor? Voel jij je verder goed? Moppie.. Succes met je fruitdagje! Lief dat je zusje komt. **** Hier het werken er op zitten. Heb redelijk goed geslapen.. Vanmiddag gaan we niets bijzonder doen.. Een boswandeling maken en daarna frietjes eten. Morgen vroeg de fotoshoot met Esmee.. leuk!8) Menu: O: 1 beker halvolle melk met een zakje brinta. T: 3 reepjes merci. L: 3 kleine plakjes kerststol. T: ? A: frietjes met een snack.. *** Morgen balansen!
Zo blij dat ik even op mijn kont zit. Vanochtend een stuk gewandeld ( wel mijn bekkenband uit de kast getrokken ) en na de lunch de zolder opgeruimd. Gelijk al levi zijn ( te kleine ) kleding weer op maat in andere bakken gestopt. Is het voor straks gelijk weer goed op te zoeken. Nu ff zitten en dan straks de babykamer en onze slaapkamer opruimen. Zustertje, haha nee hoor. gewoon pizza uit de vriezer. mve, Levi zijn oor is al aardig aan het bijtrekken. doet nog wel zeer met aanraken.Op behoorlijke bekkenklachten na mag ik niet klagen Vanochtend een poging gedaan met de angelsound maar kon geen hartje vinden. Maar ja het is 1) nog vroeg en 2) ik heb een gekantelde baarmoeder. Over 2 weekjes nog maar eens proberen Hoe gaat het met jou ? Leuke boswandeling gehad ?
Heey meiden Zo te lezen heeft iedereen een leuke kerst en lekker gegeten Wij hebben gister een heel gezellige dag met zijn 3en gehad (4en eigenlijk hihi) lekker rustig, lekker gegeten En vandaag bij kennissen met mijn ouders, broertje, zusjes en aanhang, lekkere grote groep! We gaan steengrillen Fijne 2e kerstdag nog iedereen!!!
@Moppie: Dank je wel, had overal wel gelezen dat het kon gebeuren, maar als het dan gebeurd is het even schrikken. Gelukkig is het niet meer gebeurd. Hoe was je fruitdag? @Beschuitje: Jou Kerst klinkt ook erg gezellig! Was idd heel erg leuk om het iedereen te vertellen gisteren en vandaag! Het wordt ineens echt! @Zustertje: Wat een heerlijk menu! @MvE: Gelukkig geen bruinverlies meer gezien! Heb ook geen kramp oid. Jouw Kerst klinkt ook goed, lekker wandelen en met je gezin! @Kaatje: Fijn dat het weer OK gaat met Levi. @Patriesja: Ook leuke Kerst gehad dus? @Hier: Weer terug uit Limburg, was heel gezellig. Mijn smoeder reageerde redelijk kalm op het goede nieuws. Szus en zwanger vonden het wel heel erg leuk. Lekker gegeten en niet al teveel uit de band gespongen deze Kerst. Gisteren 1315 kcal en vandaag 1465. Nu heb ik nog wel honger, dus neem zo nog een cracker met jam, anders wordt ik vannacht wakker van de honger.
Goedemorgen dames, Zo het is rustig op het forum! Hier lekker geslapen vannacht, alleen een beetje kort **gaap** Vandaag gewoon weer werken Kan niet zeggen dat ik er echt zin in heb. Gelukkig deze week maar 4 dagen, heb oudejaarsdag vrij. Deze week voor eerst sinds ik zwanger ben, niet afgevallen. Kan op het moment helemal niet naar de wc, dus als dat weer lukt zal er toch wel weer iets af zijn. Heb echt moeite met meer eten. Sinds ik zwanger ben ruim 5 (!) kilo afgevallen. Ik woog ook over de 100 toen ik zwanger raakte, dus ik ga er maar vanuit dat het niet schadelijk is voor de baby. Blijf gezond en regelmatig eten. Menuutje voor vandaag: O: 2 cracker met halvajam T: BB met ardenner bhw L: 3 BB met ardenner bhw en komijnekaas T: Appel en 2 taai taai A: Kip sate schnitzel met overfrites en groente T: ? Totaal 1274, zonder iets lekkers erbij vanavond. Kan nog iets kleins nemen. Fijne dag allemaal!
Hallo dames, Hier ook de kerstdagen weer achter de rug. 1e kerstdag zijn we bij mijn ouders geweest en mijn opa en oma waren er en ook mijn zus en haar vriend. Mijn zus was nog meer verliefd op Dane want hij heeft nu zijn eigen naam voor haar, ze heet Laudi en hij noemt haar Lala...zo grappig. 2e kerstdag zijn we bij mijn schoonmoeder geweest (schoonvader overleed toen ik 8 weken zwanger was), mijn zwager woont bij haar en zijn zoon bleef logeren en ook mijn schoonzus en haar jongste dochter waren er ook. Mijn vriend is de enige die werkt (en zijn oudste nichtje dan) dus wij hadden maar al het drinken meegenomen. Ach ja, het was kerst en het was gezellig. Verder wel nog steeds een beetje zwakke maag. Vandaag lekker ff rustig thuis. Mijn vriend moet jammer genoeg heel de week werken.
@Femke: geen zorgen maken over het afvallen. Zolang jij voldoende eet (probeer echt minimaal aan 1700kcal te komen!), is er niets aan de hand. Met het aantal kcal wat jij nu neemt, heb je te weinig. Je lichaam is dan toch bezig met afvallen, waardoor er (evt. schadelijke) afvalstoffen in je bloedbaan kunnen komen. Dus iets meer eten hoor!! Fijn dat het toch gezellig was in Limburg! Wel raar dat je smoeder zo kalm reageerde? Of moet de echte reactie nog komen? @Wendy: weer in orde, op de zwakke maag na? Vervelend dat ook jij ziek bent geworden... @Hier: fruitdagje gister is niks geworden. Gister ontbeten met 2 appels en heel wat mandarijnen, maar al snel kwam mijn zus in de middag en ben ik voor de stroopwafels gevallen bij de thee. Ook hebben we de restjes van het gourmet opgemaakt als avondeten. Ik heb 2 stukjes vlees gehad, 1,5 volkoren pistoletje met kruidenboter, en flink wat salade. Toch nog wel gezond Maar die flinke schep ijs na was niet zo gezond dan... Dagmenu O: 3el kwark met peer, kiwi T: 2 beschuitjes met gestampte muisjes, kop hot choco L: 2 appels T: water, sap A: ik ga fruit proberen... moet echt mezelf nu echt een trap onder mn kont geven vandaag want ik moet van dat vocht af!!! Net weer controle gehad bij de vk/ha, bloeddruk was prima, urine was prima, alles is prima ben blij! Fijne dag allemaal!
Moppie: Ik heb ook zo veel vocht vastgehouden in de laatste 6 weken, niet normaal.....heb nog hele leuke foto van mijn voeten. Ik kon 's ochtends niet eens een vuist maken van mijn handen enzo. Ben zelfs nog naar het ziekenhuis gestuurd i.v.m. zwangerschapsvergiftiging (had bloedneus en was steeds duizelig). Maarre, het vocht ging toch echt pas weg toen ik bevallen was.
Hey meiden. Ook hier de dagen weer overleeft en veel te veel gegeten . De weegschaal was dan ook zeker niet aardig en ben wel dikke 1.5 kilo aangekomen. Maar het was kerst. Vandaag de draad gelukkig weer kunnen oppakken en zit qua lijnen in Sonja haar strenge week. Dus geen pasta's en aardappelen. Ben benieuwd hoem ik dit ga volhouden, probeer mijn best te doen en anders vul ik aan. 1e kerstdag lekker als gezin gevierd, was erg gezellig. Lekker gewandeld, gegeten, ben die avond met mijn zusje op stap geweest. Manlief vond het niet erg thuis te blijven en heeft zijnn broer uitgenodigd. Stappen op de 1e kerst.... wow, het wa stampvol in de discotheek waar we waren. Gisteren schoonfamilie hier geweest. Op de 1e kerstdag begon het te sneeuwen hier, dus gisterochtend een dik pak verse sneeuw . Dus lekker sneeuwballengevecht gehouden, spelletjes gedaan, wijn gedronken, gegeten en gisteravond puin geruimd. Ons huis was een zwijnenstal. De kinderen wilden boven spelen, dus ook daar alles op de kop. Ben de hele ochtend aan het opruimen. Mijn dag vandaag: O: 1 boterham met rosbief, 2 kiwi's, kop thee. T: banaan, water. L: 2 boterhammen met sandwichspread, opkikker. T: appel, thee A: 200 gram kabeljauw, salade van komkommer, ui, tomaat en sladressing. T: schaaltje yoghurt. Moeilijke dag!!!!! Helemaal ten opzichte van de afgelopen dagen. Misschien voeg ik er toch wat aardappels aan toe. Ligt er allemaal net aan hoeveel trek ik heb. Vanmiddag met Maureen even wandelen. Ik reageer even niet. Ga maar weer eens verder. Maureen wordt weer wakker dus die krijgt zo de fles.
ik heb helaas al vanaf het begin last van vocht, maar het lijkt nu erger te worden. heb mijn ringen rond 10w afgedaan omdat ze niet meer pasten. mijn gewone schoenen passen sinds 3 weken niet meer, dus ik loop op legerkisten met heel dunne sokken. normaal kon ik lekker dikke sokken er in aan trekken maar dat wil niet meer. ben vrijdag ook in het ziekenhuis geweest maar alles is gelukkig in orde naja, nog 3-5 weekjes afzien dan!
Goedemorgen meiden, Hier ook eindelijk weer boven water. Gisteren lekker uit eten geweest met vrienden. Was lekker en gezellig. Eenmaal thuisgekomen werd 1 van de vrienden ziek en gaf alles over. Zo sneu... hij voelde zich al niet lekker dus had in het restaurant al weinig gegeten. Ze moesten toen ook nog ruim 1 uur naar huis rijden. Onderweg blijkbaar ook nog een paar keer overgegeven maar uiteindelijk toch weer veilig thuisgekomen. Hier inmiddels weer uit bed. Heb beide kerstdagen knallende koppijn gehad. En geleefd op 8 paracetamol per dag (die niet echt hielpen maar toch...) Vanochten heerlijk uitgeslapen. Was pas om 11 uur wakker! Nu is mijn hoofdpijn een stuk minder maar nog niet weg. Vandaag een rustig dagje. Moet eigelijk poetsen maar ik heb nergens zin in. Gelukkig ben ik morgen ook nog vrij, dus poets ik dan wel. Straks dus alleen even naar de winkel en verder niet te veel doen. Misschien dat ik de was vast vouw en strijk, anders doe ik dat ook morgen. Ik zie wel. Hier de kerstdagen 3!!!! Kilo aangekomen... echt niet normaal zeg! Vandaag dus een mager dagje ingepland. O: 200 gram optimel vanille yoghurt 30 gram cruesli balans T: niks (laat ontbeten) L: 3 meergranenboterhammen met; 30 gram filet americain met uitjes 1 beker optimel drink T: fruit (moet even kijken wat er is) A: 250 gram hutspot 1 sauslepel magere jus 80 gram runderrookworst Zal zo eens kijken op hoeveel kcal ik dan kom... Liefs
Butterfly: O, ik ken die week van Sonja. het viel eigenlijk best mee maar kan me voorstellen dat het wel ff lastig is na de feestdagen. Moppie: Inderdaad nog maar een paar weekjes voor jou. Wat denk je zelf....eerder, op tijd of over tijd? Ik had het geluk dat het zomer was, dus ik liep op maat 40 slippers terwijl ik maat 38 heb hihi. Melanie: Ach ja, die 3 kilo. Het is zijn gelukkig maar 2 kerstdagen per jaar hihi. Ik had het geluk (nou ja, geluk) dat ik 2 dagen voor kerst ziek ben geweest en dus 1,5 was afgevallen en die zitten er nu weer aan dus eigenlijk hetzelfde gebleven.....
Wat ben ik blij dat die kut 2e kerstdag voorbij is! sorry maar dat moest effe. De hele schoonfamilie was bij ons gezellig. totdat er weer één of andere doos een opmerkign maakt tegen een schoonzus die net bij haar kindje die ligt te knokken voor haar leven en herrie in de tent... Een huilende zwager die naar zijn dochtertje wil, een schoonzus die haar twee kinderen gelijk meeneemt naar huis, en dan nog eens een schoonzus en schoonmoeder die nog even medelijde gaan lopen kweken waar ze allemaal niet het lef vandaan haalt (mijn schoonzus die net uit het ziekenhuis kwam) om zo tekeer te gaan terwijl ze zelf afgebekt wordt waar je u tegen zegt... (snappen jullie hem nog ) kortom wat een gezeik allemaal. Ik uiteindelijk met mijn huilende zwager naar het ziekenhuis gereden en even naar die kleine meid wezen kijken op de kinder IC. Kan je vertellen, daar wil je niet zijn... arm meisje die loop te vechten. uiteindelijk had ziva dus een hartslag van tussen de 190 en 200 wat dus niet goed is en gisteren dachten ze dat ze een longontsteking zou krijgen... uiteindlijk hebben ze vannacht vocht achter het hartje en achter de longen vandaan gehaald. nu is de hartslag naar 140 gedaald dus dat gaat echt veel beter... maar hoe haal je het in je hoofd om op een 2e kerstdag als zo'n klein meisje van 6 weken oud ligt te knokken een beetje ruzie te gaat lopen zoeken... ik begrijp het echt niet... en dan moet ik me rustig houden... haha. gelukkig kwamen er nog 3 vrienden onverwacht langs... was echt super gezellig uiteindelijk maar wat kan het leven af en toe moeilijk zijn...
Kaatje..die boswandeling gisteren is er niet van gekomen, wel een flink stuk door de bouw gewandeld.. Was ook wel lekker..Gezellige foto's heb je op hyves! Melanie.. Wow. . 3kg er bij! Mooi dagje voor vandaag! Balen van de hoofdpijn.. Is het een familiekwaal? Annemie.. lekkere schoonfamilie heb je zeg!:x Lief dat je met je zwager mee bent gegaan naar Ziva.. Hoe gaat het nu met het kleine meisje? Femke.. I.d. iets meer eten zou goed zijn. Kies dan voor zuivel en extra brood. Dat heeft je lijf nu nodig. Maar afvallen in het begin is niet zo gek hoor. Fijn dat je in iedergeval geen krampen etc meer hebt. Moppie.. Betreft vocht. Je kunt het nu beperken door vochtafdrijvende producten te gebruiken maar het meeste vocht komt pas na de bevalling los, wat Wendy ook al zei.. Na de ks was ik binnen 24 uur 5 liter vocht kwijt. Ik had ineens geen dikke kop meer. Was gewoon opgeblazen. Het kindje mag komen he?! Wat denk je zelf wanneer het kindje zich aankondigd? Wie is je buddy? Wendy.. Fijn dat je je weer iets beter voelt. Heeft je schoonfamilie geen werk ivm de crisis? Wel lief dat jullie voor het drinken zorgden. Butterfly.. Ouderwets wezen stappen! Op zich een mooi dagje qua eten.. 200 gram kabeljauw is veel hoor. Vult ontzettend goed. **** Zo, dat was even uit mijn hoofd. *** De weegschaal was hier relatief lief na de kerstdagen.. 72.4 Ik hoop na vandaag die 400 gram er af te hebben. *** Vanmorgen een fotoshoot gedaan bij iemand die ik " ken" via dit forum. Wat ontzettend leuk zeg.. Ze was al bij mij op het werk geweest om foto's van clienten te maken maar met je eigen kindje is toch wel erg bijzonder. Daarna weekboodschappen wezen halen en thuis gezogen, gedweild en de was gedaan.. straks even de was ophangen/in de droger en de bedden weer opmaken. Ook nog even met de fiets naar het dorp. Ik had vrijdag voor de kerst een zwarte legging/broek gekocht en nou zat er een scheur in de elastiekband ( kwam ik zaterdag aan het eind van de ochtend achter) even kijken of ik geld terug krijg of een nieuwe kan uitzoeken. Hij was vrij prijzig dus dan mag je verwachten dat je hem langer dan een uur of 3 kan dragen. Hebben we de dag wel weer gevult. *** Menu: O: 2 plakjes kerststol met iets boter en koffie. T: niets L: 1 plakje kerststol met iets boter en 2 mandarijntjes. T: appeltje A: gebakken krielaardappeltjes met doperwten, komkommersalade en een blindevink. + Veel water! Lijkt me een prima dagje!
MvE: Crisis..hihi. Nee hoor. Beetje aparte schoonfamilie. Mijn schoonmoeder is 68 dus waar kan ik het van begrijpen maar heeft voor het laatst 30 jaar geleden gewerkt. Mijn schoonzus is 49 en nu bijna 3 jaar werkloos en mijn zwager is 47 en heeft volgens mij alleen even op zijn 18e gewerkt. Ze hebben ook allemaal geen diploma of een rijbewijs. En vaak met ruzies wordt mijn vriend er nog op afgerekend ook. Want hij is niet zielig, hij moet altijd belle omdat zij geen beltegoed hebben, hij moet altijd taxi spelen etc.... Leuk zo'n fotoshoot. Ik heb dat wel gedaan toen ik zwanger was en wil het ook nog een keer doen met Dane. Annemie: Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Het is al erg genoeg dat het kleintje er niet bij kan zijn. Het is ten slotte haar 1e kerst.
Wendy.. Ik snap wat je bedoeld met je schoonfamilie.. liever lui als moe en alles moet aan komen waaien! Helaas werkt de wereld zo niet he?!
MvE: Inderdaad! Mijn schoonvader heeft wel altijd ontzettend hard gewerkt dat was dan ook het voorbeeld van mijn vriend (zijn zus en broer zijn van een andere vader). Zelfs toen hij kanker had ging hij 's ochtends in zijn nette kleding naar het ziekenhuis om 2 uur aan de chemo te liggen en vervolgens ging vanuit het ziekenhuis gelijk naar zijn werk. Heb zo veel respect voor die man gehad en vindt het zo jammer dat hij Dane nooit heeft mee kunnen maken.....sorry, nu zit ik heel sentimenteel mijn hart te luchten bij je...zal wel door de kerst komen. Ach ja, al met al was het gisteren dus een goede dag.