10 kilo afvallen, wie doet er mee Deel 6

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Kaatje: Bij Dane kreeg ik rond 23 weken lekkers en moest ik ook aan de "koffiepads". Na de bevallig ook nog wat last van gehad. Ook enorme stuwing gehad met koorts enzo. Borstvoeding heb ik 3 dagen geprobeerd maar dat lukte niet. Waarschijnlijk te veel stress. Ik had een ruggenprik, infuus, catheter, Dane pakte niet goed waardoor gelijk mijn tepels open lagen. Toen nog kolfapparaat geprobeerd en dat lukte ook niet, toen heb ik het opgegeven.....Gelukkig is Dane ook groot geworden van de fles hihi.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kimmetje, haha ja ik groei er toch ook uit.

Wendy, bv was hier bij Levi ook een drama ( vlakke tepels, mega kloven, spruw, borstontsteking, kolven dat niet lukte op het werk ). Na 3 maanden waarvan 2 maanden alleen maar pijn heb ik het op gegeven. Ga deze keer weer een poging wagen, maar wel met het idee dat het voor beide leuk moet blijven

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Truste

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier lekker maar kort geslapen, heb een vroege dienst wat betekend dat ik voor 2 uurtjes naar het werk moet.. Maar goed. Heb ik hooguit 1x per maand.

De weegschaal gaf 200 gram minder aan! :D Normaal sta ik er rond 9.00 op nu 6.00 dus zal ook nog wel verschil maken. Ik ben blij!!

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen meiden.

@Mamavesmee, wow, zekers vroeg en dan maar 2 uurtjes werken.
    Jullie hebben er mega korte dienstjes tussen begrijp ik?
    Bij ons zijn de diensten nog puzzelen. De dagschema's staan te vol en er loopt te weinig begeleiding rond. Dat is echt niet leuk.
    Ik heb in mijn diensten daardoor geen halfuur voor mijn administratie. Zelfs rapportages lezen is soms onmogelijk. De avonden staan vol gesprekken. Zo slecht eigenlijk. Is je dienst om moet je nog rapporteren :$. Werkt echt niet leuk. Daarom heb ik nu noodgedwongen thuis iets gedaan, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden. Doe het ook liever niet hoor, maar er blijft te veel liggen op deze manier. Wel gesprekken gehad met de leidinggevende hierover. Schrijf de uren ook gewoon hoor. We gaan om tafel om de boel eens goed te bekijken.

Hier ook kort geslapen, Esmee was 04.00 uur wakker en jammerde en jengelde tot 05.00 uur. Toen Harrold wakker en die begin wartaal uit te kramen. Trappen van de IBG bank :(. Hij moest twee weken geleden overwerken en dat was hiervoor. Maar we hebben het er nooit zo over gehad en hij vertelde het ook niet precies dus ik wist niet meteen waar hij het over had. Hij pissig... dat ik hem niet begreep. Ben er om 05.30 uur mag uitgegaan. Ontbijtje gemaakt en een pot thee gezet. Even Happy Harvest gespeeld :p.

Net gedouched, wasmachine staat aan, was opgeruimd.
    Wow, lekker :).

Wil het ritme even omgooien hier.
    Doordat de meiden tot 08.30 slapen, ben ik ook laat wakker. Voordat we allemaal klaar zijn is het dan al 10.30 en doe je niets meer eigenlijk.Toen Maureen net geboren was stond ik om 07.00 uur op en starte vast op. De meiden waren ook vroeger wakker en 09.00 uur waren we dan klaar. Gingen dan nog wel eens te wandelen ofzow.
    Ik sta dus maar vroeger op, zodat ik voor Esmee op bed gaat het huishouden ook zover klaar heb dat ik alleen de vloeren hoef te dweilen. Daardoortr meer tijd voor mezelf. Wat ik dan s' avonds doe, kan ik overdag doen en de avond bank hangen, filmpje kijken, lezen!!! Dat schiet er allemaal bij in steeds. En wandel te weinig de laatste tijd!!!

Dus even het roer om ;) en hoop dat het voor mij positief uit pakt.

De boel draait hier, dus ga zo vast beginnen met het koken van het eten voor vanavond. Scheelt me tussen de middag ook weer ;).
    Heb late dienst, dus 14.30 werken tot 22.00 uur.
    En heb een mega lijst af te werken :cool:.
    Wil vanmorgen even lekker met de meiden wandelen. Even een frisse neus halen, genieten van de buitenlucht, en doet het witte koppie van Esmee ook goed. Ze is nog helemaal de oude, ziet wat pipjes.

Oeh... morgen weer weegdag!!
    Spannend. Heb wel een redelijk goede week gehad, met toch nog wel iets kleins in de avond. Gisteravond japanse mix, de avond daarvoor lays baked, maar heb erg goed opgelet. Dus ben benieuwd :).

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen

MVE en Butterfly, jullie waren er vroeg bij

Butterfly, dus je gaat vrijwillig om 7 uur op staan ? jij bent gek :D

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Meiden wat een vroege vogels hier joh en wat een verhaal butterfly haha...maar ja wat wil je als je al zo vroeg wakker bent. Jou dat is al lang bezig. Ik ga naar het werk. Lange dag inclusief stagiaire waar ik (nog) niet zo veel mee heb..

8. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Jeej, wat een vroege vogels!

Hier ook niet zo best geslapen, was om 5.00 wakker, maar ben wel gewoon blijven liggen:p Vandaag een vergadering op het werk, we gaan het nieuwe monitoringplan schrijven, dat duurt normaal een dag, maar ik ben er niet de hele dag bij. Wil het niet missen, want vorig jaar was ik er ook niet bij.

Menuutje voor vandaag:
    O: Yoghurt met muesli
    T: Appel en mueslireep
    L: BB met kaas en BB met jam, cup-a-soup
    T: Peer
    A: ?, moet nog even met mannetje overleggen wat hij wil eten.
    T: ?

Fijne dag allemaal!

9. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Jippieeeeeeeeeeeeeee! Ik zit eindelijke weer op mijn laagste gewicht!!
    Nog een halve kilo en dan heb ik een goed BMI. Maar dan wil ik daar nog graag wat onder zitten, dus ik ga voor de 75 kilo.
    En dan zien we wel hoe ik eruit zie haha :D
    Het liefst zou ik dan nog 2 kilo willen, dan ben ik er precies 30 kwijt, maar we zien wel!

Vandaag weer werken!

10. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wow, alles is klaar hier.
    De pasta voor vanavond is klaar, keuken is schoon, wasmachine draait, opgeruimd, hoor Esmee nu dus ga met de kinderen aan de slag en dan naar buiten :).

11. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Bezig bijtje Butterfly ;)

Hoeveel gram kom je ong aan als je hebt ontbeten??
    Heb gewogen vanmorgen en er was 500 af ten opzichte van gisteren maar had al wel ontbeten....
    200 gr yoghurt
    2 EL musli
    1 Peer
    1 Fles water
    1 grote mok thee
    Ben wel benieuwd hoeveel gr je daar van aan komt ;)

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!
    @mve: werkse even :)
    @butterfly: ik sta standaard om half 7 op, ga dan lekker douchen, ontbijten en doe zonodig een afwasje en ga de woonkamer stoffen. Om half 8 maak ik de kids wakker. Vind het heerlijk om zo de ochtend te beginnen!
    @kimmetje: super resultaat :)
    @mamarianne: geen idee wat je daarvan zult aankomen!

Hier de oudste alweer naar school gebracht, moest achteraf nog eens zijn gymtas brengen dus heb alweer voldoende gefietst :)
    M'n meissie is moe ze zit voor de tv met haar deken, ze is echt geen ochtendmens!
    Vandaag niks bijzonders op de planning, behalve was vouwen en de wc schoonmaken.

Mijn menu:
    O: 2 beschuitjes met hagelsslag, kop koffie
    T: 2 glazen water, halve banaan
    L: 3 crackers, 1x 30+ kaas, 2x rookvlees
    T: 2 glazen water, sultana
    A: mie met roerbakgroentes, garnalen en saus
    T: 2 glazen water, kop thee

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen dames!

Hen een druk weekje gehad dus niet de kans gehad om bij te blijven :) Zal vanaf nu weer mee gaan kletsen.
    Ben ziek dus zal wel wat extra afvallen en eet daardoor ook minder want krijg het echt niet naar binnen maar goed hierbij mijn menu voor vandaag;

O; Bordje pap met flesje water
    T; Fruitsalade en glas verse jus
    L; 2 volkoren cracker met kip kerrie
    T; 2 kiwi's
    D; Bordje pap, 2 beschuitjes met avacado en flesje water
    T; Glas verse jus en een eierkoek

Krijg als ik ziek ben nooit een bord warm eten weg dus vandaar het ontbijtdiner ;)

@Lovely; Als het goed is vroeg jij wat voor recepten je met de actifry kon maken. Je kan er bijna alles in maken behalve kroket,bitterballen. Verder krijg je er ook een kookboek bij met alvast een boel lekkere recepten en kun je kijken op de website van Tefal.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Lovely; Deze recepten uit het actifry boek wil ik sowieso gaan proberen;

- Courgettes uit de actifry met een yoghurtsaus
    - Tex Mex frites
    - Kalkoenfilet met paprika en ui
    - Pittige Creoolse garnalen
    - Romeinse garnalen met tomaat en doperwten
    - Tortilla in brouillade
    - Kantonese rijst
    - Rundvlees met kidneybonen
    - Kalkoen met pompoen en nootmuskaat
    - Kip met ananas

Genoeg lekkere dingen dus om te proberen :D

15. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik was er om 06.45 uit (ik werk op ma, di en do)...hoor ik dan ook bij de vroege vogels? hihih.

En voor de zieke vogeltjes: Beterschap!

Hier: Vanochtend 1 ons eraf, ondanks de boterkoek en spek van gister hihi. Verder heb ik weer mega last van mijn nek en schouder. Heb nu 5x fysio gehad en het werkt niet. Morgen maar eens bespreken hoe verder.

Menu:
    O: 1 beschuit met vruchtenhagel
    T: 1 evergeen crunchy en 2x wiener melange
    L: rauwkostsalade
    T: banaan
    D: burritos met kip of gekookte aardappels, bloemkool en vleesje
    T: ik hoop niets

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Oehh lekker! Ze zijn wel prijzig toch? Zal eens zien of ik m'n man kan overtuigen...en anders maar als verjaardagkado ;)

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Lovely; Ja, ze zijn behoorlijk prijzig :$ Wij hebben dan de family editie (is groter dan de normale) en die was gewoon 220 euro :$:)
    Maar goed, ik had geld voor me verjaardag gevraagd en er specifiek bij gezegd dat ik de Actify graag wou kopen dus heb van iedereen geld gehad en het heeft ons zelf maar 40 euro gekost.
    Moet er wel bij zeggen dat ik het echt een fijn ding vind en vaak gebruik ;) Heb em maandag gekocht en nu al 4 x gebruikt dus goed besteed geld ;)

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @elena: ik denk dat het hier ook wel goed besteed geld zou zijn, we houden wel van eenpansgerechten! Wou eerst een stoomkoker hebben,maar dit lijkt me toch wel lekkerder!

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Lovely; Is ook heel lekker. Had er van de week een groentenmix ingedaan voor de side salad en het had een veel puurdere (is dat een woord:() smaak dan wanneer je de groenten kookt.

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Lovely, geen idee. Hoor ik vanmiddag als ik over de uitslag een belletje krijg.

@Wendy, idd iedere euro telt.

@Patriesja, die kans zit er wel in ja dus ff afwachten.

@Femke, zo kun je het wel benoemen ja maar goed nog ff doorbijten.

@Vroege vogels, denk dat ik de vroegste ben met 4u opstaan! Maar ja niet vrijwillig zoals Butterfly haha.

@Hier, het huis is aan kant, de kleine ligt op bed en ik ben aan het uitrusten. Straks samen lunchen en naar buiten voor een frisse lucht!

Deel Deze Pagina