goeiemorgen! hier nog niet helemaal beter, wel redelijk goed geslapen vannacht. menu: O: bakje yoghurt met museli. T: kop thee glas water appel. L: 2 boterhammen met? T: opkikker tomaat glas water banaan. A: waarschijnlijk paella. T: ?
Mogge. Brakke nacht en vanochtend vroeg dat. Ferry zijn wekker ging tig keer en toen werd hij om 06.40 gebeld door een moeder van een jongetje dat ziek is en niet mee gaat. Uk2011, vervelend die buikgriep. hoop dat je er snel weer vanaf bent
Goedemorgen meiden, Voel me echt stukken beter! Weegschaal blijft lief, nog steeds op mijn laagste gewicht. Hoop er voor de carnaval wat onder te zitten, want dit weekend zal wel heel ongezond worden ben ik bang. Wil vandaag een beetje opruimen (alweer) heel mijn bureau ligt vol bloemen en oorbellen, wil eigenlijk mijn sieraden rek opruimen en daar de oorbellen inhangen, maar dan moet ik veel weg gaan gooien vrees ik haha. En ik wil graag mijn kast opruimen, kijken of ik nog iets op MP kan zetten. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen dames, HvJ: Gefeliciteerd lieverd!!!!! Hoe is de bevalling gegaan?? Zieken: Beterschap. Hier ook nog aan het snotteren. Weightcare: Gisteren de eerste dag overleeft. Heb echt streng gedaan en de roomsoesjes, blokjes kaas, borrelnootjes kunnen weerstaan. Alleen die minestronesoep s' avonds was niet te vreten! Maar het resultaat mag er al zijn....-9 ons. Maar dat is vaker bij mij de eerste dag. Ben benieuwd na de 5 dagen. Gisteren weer heerlijk gezongen. Even lekker verstand op nul en gaan met die banaan... Was wel weer ff wennen want de laatste keer dat we hadden gerepeteerd was in september.
Kaatje.. Veel plezier vandaag met de geslachtsbepaling. Kim.. Verstandig dat je nog een dagje thuis blijft. Succes met opruimen. Uk.. Misschien iets verkeerds gegeten?/ Gedronken? Of toch een minibuikvirusje? Duim voor je dat dit het is. Elena.. al wat knopen betreft de bruiloft kunnen doorhakken? Femke.. Veel plezier met de kick off. Fijn dat het zo gezellig was bij je vriendinnetje. Dan vliegt de tijd he? ****** Gisteren veel te veel chips gegeten.. Was erg bang voor de weegschaal vanmorgen maar toch 200 gram er af.. 71.9 Hopenlijk kan me vandaag een beetje inhouden. Gepland menuutje. O: 2 boterhammen met 1x appelstroop en koffie T: water en een appeltje L: 3 boterhammen en een cup a soep T: banaan & glas sap van 1 sinasappel en 1 grapefruit. A: brocolli/gehakt/kaas schotel van maggi met aardappelpuree. ******* De was draait al weer, straks na het zwemmen beneden even stofzuigen.
Goedemorgen meiden! mve: Het bevalt hem heel goed, ze hebben hem zelfs al een baan aangeboden! Mooi menu heb je vandaag, veel plezier met zwemmen Uk:Misschien een buikvirus? Femke: werkse vandaag Elsie: mooi menu hoor Wendy: super dat de eerste dag zo goed is gegaan! Hier heerlijk geslapen! Ben er weer helemaal bij. Vandaag de ramen maar eens lappen en de was allemaal opvouwen. Verder zien we wel wat de dag brengt . Mijn menu: O: magere yoghurt met 1/3 banaan en een appel, kop koffie T: 2 glazen water, evergreen L: weightcare shake T: 2 glazen water, appel A: 125gram rijst, 7gram kip, 200gram groentes met saus T: 2 glazen water
Goedemorgen! Mijn menu vandaag; O;2 LU volkoren crackers met rosbief en 1 cracotte met Filet Americain, verse jus, kop thee T;Yakult, kiwi, banaan L;Bruin pistoletje met komkommersalade, flesje water T; Opkikker, 1 droge soepstengel, flesje water D; Zuurkoolschotel met magere rookworst T; Kop thee met 3 paaseitjes
Goedemorgen meiden, @ Kim: Hahaha onze shopdag, jammer dat dat nog 2,5 maand duurt Fijn dat je weer beter bent. Opruim ze! @ Uk: Beterschap! @ Wendy: 9 ons eraf na 1 dag Gaat goed! Hier ook weer uit mn bed gerold. Gisteren van ellende maar om 21:30 uur naar bed gegaan. Hoofdpijn is nu zo goed als weg gelukkig. Voel me ook een stuk minder opgeblazen. Plannen voor vandaag: * wasje draaien * was vouwen/strijken * badkamerkastjes leeg halen en kijken wat we eigenlijk allemaal nog hebben. En de kastjes een goed uitsoppen. * Badkamer GRONDIG poetsen. * Boven alles nat afnemen en stofzuigen. * Beneden de stofzuiger erdoor en alles nat afnemen. * WC poetsen Tussendoor ook nog ergens eten en even naar de winkel. De moed zakt me nu al in mn schoenen als ik dit lijstje zo bekijk Mijn menu van vandaag: O: 2 vitalu volkoren crackers 10 gram appelstroop 1 beker optimel drink T: niks L: 1 bruine pistolet met; 30 gram Philadelphia light 1 appel T: 1 peer A: 150 gram krieltjes uit de oven 1 schaaltjes sla met een beetje dressing, ananas en komkommer 1 rundersaucijsje 1 lepel halfvolle frietsaus Totaal van 995 kcal. Kan dus ergens nog wat extra nemen. Ik ga maar eens wat doen. Liefs
Goeiemorgen meiden @mve, dat ziet er vast erg schattig uit, Esmee met haar boodschappen in het mandje op haar fiets Zwemse vandaag! @beschuitje, heel mooi hoor 11 kilo, dat gaat zeker wel lukken met de rest van de kilo's! @uk, vervelend zeg, hopelijk voel je je snel helemaal beter. @femke, nou mooi toch, lekker van genieten zo een avondje! Succes met je nieuwe project! @elsie, ook nog niet helemaal beter, hopelijk dat jij ook snel helemaal opknapt! @kaatje, vervelend zo een brakke nacht en dan ook nog vroeg wakker. Vandaag je geslachtsbepaling he? spannend! @kim, fijn dat je weer beter bent! En mooi op gewicht! @wendy, lijkt me ook heerlijk om te zingen, als je het goed kan dan want bij mij klinkt het niet zo mooi haha @lovely, fijn dat jij je ook weer goed voelt! oh rammen lappen bleh.. @elena, netjes hoor je menu. Zo hier heerlijk geslapen, vandaag mijn vrije dag Celeno heeft alweer een zooitje gemaakt, dus die zet ik maar is aan het opruimen! Straks even een paar boodschapjes doen en ik geloof ook dat het vandaag aardig droog blijft
Zo daar ben ik weer, kleine man slaapt eindelijk en ik zit even aan mijn tussendoortje @MamavEsmee; Gisteren zijn we gelukkig een beetje opgeschoten met de bruiloftsplannen We hebben eindelijk een supermooi kaartje gevonden en een proefdruk aangevraagd, we hebben een taarttopper gevonden bij de banketbakker en deze maar gelijk gekocht, we hebben een afspraak gemaakt voor het taartproeven , Het gastenboek gekocht, enveloppenbox en nog wat meer dingentjes Schiet al aardig op! Oh de wasmachine piept, even uithalen, ophangen en een nieuwe doen...
Vraagje aan de dames hier =3 Ik moet 39 kilo afvallen van 114 naar 75 (pff wel erg veel...) anyway hoe kan ik dit het beste aanpakken? en vooral hoe kan ik het beste mijn motivatie omhoog houden? graag tips =3
Je doelen bijstellen. Niet van 114 naar 75, rustig aan. Stel doelen van 3 tot 5 kilo per keer. Je doel is sneller bereikt wat jou weer een goed gevoel geeft. Ik volg een medisch dieet van 450 kcal per dag en spuit daarbij een speciaal medicijn ) voor mijn diabetes. Ik stel ook mijn doelen per keer bij. Nu is mijn doel van de 92,1 naar de 90 en dan is er weer 3 kg af en dan de volgende 3 kg. Ik heb natuurlijk wel een beetje hulp maar daardoor is het ook nog niet altijd makkelijk, zoals nu heb ik erge lekkere trek. En ook niet te rigoreus is 1 keer, gewoon gezond eten en iets minder zetmelen doen al wonderen. En ook jezelf 1x per week verwennen met iets dat je heel erg lekker vind. Ik eet trouwens nooit meer iets van snacks of snoep, maar nogmaals ik mag dat niet meer medisch gezien.
Trouwens, ik wou me hier ook aanmelden. Ik ben nu sinds 15-02 6,5 kg afgevallen. Ik spuit een darmhormoon waardoor mijn glucosewaardes dalen tot een mooie waarde en waardoor ik geen te lage waardes krijg ( wat je bij insuline wel krijgt ) en ook je hongergevoel neemt af. Laat ik me even voorstellen Ik ben Botiwo, 26 jaar en getrouwd met mijn lieve man. Wij zijn de trotse eigenaren van 2 lieve asielkaters en een Golden Retriever van 2. Ik heb sinds 2005 diabetes type 2 en was dus veel te zwaar. Ik ben altijd een lekkere eter geweest en mijn grootste hobbies waren koken en bakken. Ik ben zo'n 20 kg ( als het niet meer is ) door bepaalde medicijnen die honger opwekken en daarna heb ik het snacken ontdekt. Helemaal erg werdt het toen ik ging samenwonen.... Er is mei 2005 diabetes type geconstateerd bij me en ook toen bleef ik maar eten eten eten. Zelfs toen ik insuline spoot bleef ik maar eten. En als ik dan wou afvallen en sporten werdt dat steevast beloond met een flinke hypo ( een te lage glucosewaarde waardoor je je extreem slecht voelt, trillen/zweten/koud hebben/misselijk/duizelig noem maar op ) Maar door dat vreten zat ik constant te hoog met mijn waardes ( dan voel je je sloom/misselijk/zweterig/overal jeuk een soort alsof je niets meer bewust meemaakt ). Uiteindelijk woog ik ruim 100 kilo. Mijn internist vertelde mij in november 2010 van een nieuw medicijn waardoor diabetes type patienten goede waardes krijgen met minimale kans op hypo's en ook afvallen omdat de honger afneemt. Ik gebruik het middel nu 2 weken en ben in 2 weken 6,5 kg kwijt. Ik wandel minimaal een uur per dag en doe daarnaast Zumba thuis wat ik nu nog aan het opbouwen ben. Ik doe naast het medicijn een dieet van 450 kcal, en gelukkig kan ik dat volhouden. Ik word er niet naar van ofzo. Ik weet natuurlijk dat ik het iets makkelijker heb dan jullie doordat mijn hongergevoel er niet is, maar wou toch een beetje meekletsen met jullie omdat ook ik graag 10 kilo kwijt wil, natuurlijk uiteindelijk meer, maar met de eerste 10 zou ik al zo blij zijn. Ik hoop dat ik met jullie mag meekletsen.
@Mel: Jij hoeft je in ieder geval niet te vervelen vandaag! Haha, jammer dat het nog een tijd duurt voor we gaan shoppen, maar dan kunnen we wel sparen! Hier net een hyves aangemaakt voor mijn oorbellen. Heb alweer een hoop positieve reacties gehad. Kan alleen nu niet gaan shoppen voor nieuwe bloemen, dus moet even wachten tot donderdag.......
Ben er weer!!! Erg drukke dienst gehad, pittig gesprek met ouders, maar wel een leuke dienst . Gister aan mijn menu gehouden , was wel zwaar, heb geen lekkere dingen meer gehad, jaaaa, okee een paaseitje. Maar ben dik tevreden want ben op zo'n 1200 kcal blijven staan. Vanmorgen uit de slaapdienst Maureen lekker gewassen, de fles gegeven, Esmee een staart in haar haar gedaan en de meiden in de duowagen gepakt. Moest groente en fruit halen dus we hebben een stevige wandeling gemaakt. Lekkere broodjes meegenomen voor de lunch . De meiden slapen nu.... dus ik ga aan de slag in huis. Stofzuigen, dweilen, was vouwen en strijken, pffffff..... druk weer . Mijn dag: O: 2 boterhammen met kaas. T: milky way ( mini ) L: 2 kampioentjes met worst, half croissantje . T: peer en een mandarijn. A: gekookte aardappelen, broccoli, schnitzel. T: snack a jack
@ Giltje: Toen ik begon wilde ik ook heel veel afvallen (45 kg). Dat was op dat moment natuurlijk geen haalbaar doel. Ik was al eerder 10 kg afgevallen en wist dat dat moest lukken. Dat werd dus mijn eerste doel. 10 kg eraf. Toen ik dat behaalde weer als doel 10 kg minder. Enz enz Zo bleef het overzichtelijk. Verder had ik met mezelf afgesproken dat bij elke 10 kg die ik afviel ik lekker met mijn vriend uit eten mocht. (misschien niet helemaal handig eten als beloning maar goed, het werkte voor mij wel) En wat te doen op de motivatie hoog te houden? Tja heb je geen foto van jezelf nu waar je naar kan kijken en kan zien dat je dat in ieder geval niet meer wil? Of een speciaal doel waarvoor je wil afvallen? En hoe je het het beste kan aanpakken, ligt per persoon verschillend. De meeste meiden hier tellen calorieën. Ik zelf plan dagelijks een menu van 1000-1200 kcal, waar ik me aan probeer te houden. Verder proberen zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten en sporten helpt natuurlijk ook mee (zegt zij, die een hekel heeft aan sport). Ik probeer zo veel mogelijk te voet en op de fiets te doen en niet overal de auto voor te pakken. Succes in ieder geval! @ Botiwo: Welkom en succes met afvallen! Jeetje, 450kcal dat is wel HEEL weinig hoe houd je dat vol? Fijn dat het afvallen tot nu toe in ieder geval goed gaat. Ik hoop dat je snel van de diabetes af bent meid! @ Kim: Hahaha dat word dus dubbel sparen voor mij en voor het shoppen en voor de bruiloft @ Butterfly: Super dat je je gisteren verder goed aan je menu hebt kunnen houden. Poets ze! Hier inmiddels beneden klaar en boven de badkamer leeggehaald en de kastjes uitgezocht en gesopt. Badkamer net ingesprayd met HG reiniger en even naar de winkel geweest. Nu net gegeten. Drink nog even een kop thee, en dan ga ik weer verder Liefs
Bah bah bah!!! Ik was daarnet aan het strijken en toen hoorde ik na 10 minuten de wasmachine niet meer, dus ik kijken, gaf de machine een fout aan, ik opnieuw aanzetten, weer na 10 minuten een storing, gaf aan dat er een storing in de pomp zat. Dus ik onder de machine, kijken waar die draaidop van dat ding zit, nergens te vinden... Zie opeens dat er aan de voorkant een dekseltje zit, openmaken en ja daar zit die dop. Emmer gepakt en er onder gezet, begin te draaien en het stroomt me er toch uit had de dop misschien 1 keer omgedraaid. Echt liters kwamen er in een keer uit....Heb de emmer 3 keer geleegd en 5 badlakens eronder terwijl ik de emmer leeg gooide en toen bleek dat er iets vast zat in de pomp. Losgemaakt en nu doet de machine het weer Girlpower to me Was wel echt vies water en zoveel, bijna niet bij te houden in me eentje
Elena: Je hebt je roeping gemist! Je moet wasmachine monteur worden! @Mel: Ik moet ook sparen, voor Ibiza, en voor het shopdagje. En ga ook nog met C. naar amsterdam. Dat wordt dus drama!
Botiwo en Giltje: Welkom en veel succes! Elena: You go girl!!! Hier: pppfff, moet nog 2.5 uur werken. Merk trouwens dat mijn lichaam nu wel moet wennen aan de weightcare. Gisteren had ik er minder last van, maar dat zal wel door de reserves komen van van het weekend hihih.
@ Elena: Zeker girlpower! hahaha... ik had het denk ik lekker laten zitten tot Roland thuis kwam hahahah... had die het op mogen lossen! Hier inmiddels de hele badkamer op mijn knieen uitgesopt. Ik ben gebroken nu! hahaha... Laat maar lekker drogen, dan ga ik straks (als ik weer moed verzameld heb) de badkamer wel weer inruimen... Ach ja, is het wel maar weer gebeurd. Verder straks alleen boven nog even stofzuigen en dan ben ik er klaar mee...