Omdat ik de eerste weken zelf weinig kon behalve voeden, werd mij de fles steeds aangereikt. Mijn man nam lauw water uit de kraan en deed hier het poeder bij. Dit mag dus niet ivm de metalen die vrij kunnen komen uit de boiler/geiser. Dus heb ik Ukkie al een paar weken vergiftigd? *snik* Vanaf nu dus de fles aanmaken met gekookt water of koud kraanwater wat we opwarmen in de magnetron/flessenwarmer. Zucht...
Uk..Daar kun jij toch niets aan doen? En zo'n vaart zal het niet lopen hoor. Heel veel mensen geven de fles met lauw water.
Ik vanaf nu niet meer!!! pfffttt... *snik* Hoop echt dat hij er niks van over houdt... Zal idd ook niet zo'n vaart lopen, maar wat als... ???
Uk.. Wat als... Tja.. heb ik niets op te zeggen. Het gebeurd je in iedergeval nooit weer. En je bent GEEN slechte moeder hoor. Niet zo raar praten!:x * kijkt streng*
@uk hier deed ik in het begin s'ochtends boven een fles maken met kraanwater, nu gaat het koude water gewoon in de magnetron. mijn kraamverzorgster zei dat het mocht met lauw kraanwater trouwens.
Lieve meiden, Ben trots op jullie en hoop na de bevalling weer met jullie mee te gaan doen! ben de laatste weken niet meer aangekomen gelukkig Nog 7 weekjes werken en dan 1 week vakantie en dan mijn verlof er achter aan heb er echt SUPER veel zin in. Al gaat het werken nog steeds goed. @Uk ik weet niet beter of vriendinnen/familie maken gewoon flessen met lauw kraanwater nog nooit van gehoord dat het niet mag! Maak je er niet te druk over hoor er wordt zoveel verteld/gezegd. Geniet van je lieve knappe kereltje!
Uk, doe niet zo gek, je bent geen slechte moeder. Levi heb ik helaas nooit volledige borstvoeding kunnen geven, dus bijgevoed met de fles. Eerste weken netjes water gekookt,maar daarna ook gewoon over gegaan op kraan water hoor. En kijk eens hoe groot en wijs hij al is. Tot morgen
Uk: Ik herken dat onzekere gevoel hoor. Ik was en ben nog steeds onzeker over veel dingen. Ik moet wel zeggen dat Dane nog steeds bronwater krijgt bij zijn flesje en diksap....maar dat is puur voor mijn eigen gevoel denk ik.
Verdorie zeg. Om 20:00 een fles aangemaakt met kookwater en kraanwater (50/50) en sindsdien een huilende Uk hier. Lauw water zou niet mogen vanwege de metalen die uit de boiler mee kunnen komen, maar volgens mij had onze kraamverzorgster ook gezegd dat het mocht. Al staat dus overal op internet (en ook site van Vitens bijvoorbeeld) dat het niet met lauw water mag...
goedemorgen, hee uk hoe is het met je kleine ukkie? Heeft ie erg gehuild? Ik zou je geen raad kunnen geven, heb helaas nog geen kids Veel sterkte ermee en doe wat je hart je ingeeft hoor. Die kleintjes worden echt niet meteen ziek lijkt mij van wat kraanwater. ( Of wel?) Hier gister mega gezondigd. Lekkere koekjes ( chocolat chip) en een halve rol kaakjes..oh ja en ook nog wat japanse mix. Heb vanacht toch een brandend maagzuur gehad haha dat was mijn straf. Ik ga vandaag weer heeeeeeel fanatiek verder waar ik gebleven was. Moet namelijk nog iets meer dan 1 kilo en dan zit ik onder de 100. Ik ga ervoor dat ik zondag mijn eerste doel bereikt heb.
goeiemorgen! hier van het weekend wel af en toe wat gesnoept dus vanaf nu weer gezond. O: yoghurt met museli, vitamine c bruistablet. T: kopje thee bij de osteopaat en appel. L: 2 boterhammen 1x smeerkaas 1x smeerworst. T: opkikker tomaat glas water banaan. A: gebakken aardappels, sla, biefstuk. T: ?
@Uk, lieve schat toch!!!! Ik maak de fles met koud kraanwater en dat verwarm ik dan. Dat heb ik vanaf de eerste fles zo gedaan. Mijn kraamhulp zij wat jij zegt, liever niet met warm kraanwater omdat dat meer stoffen in kan zitten wat weer schadelijk kan zijn. Iedereen zegt dus wat anders. Meis, je bent voor het eerst moeder. Dat kun je toch ook allemaal niet weten??? Toen Esmee net geboren was wist ik ook niet alles, heb ik ook wel fouten gemaakt. Bijvoorbeeld baby in het midden van het bed leggen tussen kussens, tot ze ineens kon rollen en van bed is gerolt . Voelde me afschuwelijk. Het overkomt je 1 keer en dan nooit weer. @Mamavesmee, relaxte dienst gedraaid. Wel wat dingen gedaan ook. En jij nog gelopen, you go girl . Raar weekeinde gehad zo met alles. Voelde me gisteren op het werk ook zo schuldig. Was eigenlijk mijn vrije dag, en ik was te werken. Stomme ik had geen ja moeten zeggen. Wel min uren weggewerkt. Ook onzekerheid over studeren komt weer terug, omdat we de oppas nu ook niet zeker zijn. Denk je alles op orde te hebben , heb je dat even niet meer. Zucht........ Ga nu eerst hier aan de slag. Kinderen uit bed, huishouden, vanavond slaapdienst dus ga vast koken ook. Als dan de meiden in bed liggen mamatijd??????
@Lovely: Leuk, naar de film, welke heb je gezien? @Uk: Heerlijk, dat de kleine doorgeslapen heeft. @Kaatje: Vervelend dat svader het niet wil weten. Wij zijn heel makkelijk, als we het gaan vertellen dan weet iedereen het of ze willen of niet. @Melanie: Lekker makkelijk avondeten vanavond dus, wel handig idd als je allebei to laat moet werken. @Wendy: Wat een drukke zondag! @MvE: De optocht van 5(!) minuten was prachtig, hihihi. Top dat het zo goed gaat met hardlopen. @Zustertje: Fijn dat het zo goed gaat, geniet van de laatste weken. @Butterfly: Jammer van je weekend, vervelend dat de onzekerheid over de oppas nog doorgaat. @Hier: Wel OK geslapen, maar zie erg tegen de dag op. Moet vandaag tot 2.45 en ik maak een beetje zorgen of ik dat volhoud. Vorige week hield ik 5 uur net vol, dus ik hoop dat 6 uur gaat vandaag. Fijne dag allemaal!
Femke.. Als het werken niet gaat, wel aangeven hoor! Beschuitje.. Zet hem op voor je doel op zondag! Uk.. Uk en miniUk lekker geslapen? Elsie.. lekker menu meid! Butterfly.. Vervelend die onzekerheid HEb geen advies voor je... Jij ook weer slaapdienst? Ik ook! ******* Hier vannacht aan het woelen geweest. Ging steeds op mijn zere wang liggen en werd dan wakker. Erg iritant. Voordat je dan weer kan slapen. De weegschaal was niet lief. 600 gram er bij.. En heb nog wel hardgelopen. 72.6 Vandaag streng en wil dan onder de 72 zitten woensdag. Menu: O: klein kommetje met pap en thee. T: banaantje L: 2 boterhammen met een glas vers geperst sap T: fruitkick van liga A: ? Eet op het werk ( waarschijnlijk aardappels, groente/vlees) Straks eerst Esmee naar de psz en dan weekboodschappen halen en even tanken.
Misschien een lichtpuntje . Ik heb mijn oppas gevraagd of meer uren voor haar een reden is te blijven. Als ik zou gaan studeren kan ik haar het dubbel aantal uren bieden komende 4 jaar. Als ik dan de slaap in zou moeten komt zij gewoon al vanaf 12.00 en kan ik op het werk voor mijn dienst een paar uur studeren. Zo ook de ochtend dat ik eruit kom komt zij de hele ochtend en kan ik weer een paar uur studeren. Hoeft zij niet voor een paar uur op te passen maar dagdelen. Zo ben ik op echte vrije dagen de hele dag vrij voor mijn kinderen, houd ik de oppas dus zijn we allemaal happy. Haar antwoord is ook dat ze heel jammer zou vinden niet meer op mijn meiden te passen dus ze wil er serieus over nadenken!!!!! Ben al lekker in huis bezig. De badkamer is alweer schoon, ben het beddegoed aan het wassen. Maureen spuugte op ons bed, Esmee gisteren ook WEER overgegeven. De pizza was haar teveel van het goede denk ik . Dus haar lakentjes waren ook wat vies. Nu eerst Maureen uit bed halen, lekker badderen, dan was vouwen en koken. Loop lekker op schema . @Mamavesmee, ja hier weer slaap vandaag. Dan lekker vrij tot het weekeinde, dan moet ik zaterdag en zondag weer. Oei, weegschaal niet zo lief dus . @Femke, en als ik ergens slecht tegen kan is dat onzekerheid. Dat zet mij continu aan het piekeren en denken. Ik moet duidelijkheid hebben, anders is mijn koppie wat in de war hahahaha.
Goedemorgen! beschuitje: Dat gaat je wel lukken hoor voor zondag! Elsie: mooi menu hoor Femke: werkse meid! Butterfly: Ik hoop voor je dat ze alsnog wil blijven! mve: balen van de weegschaal! Hier kids weggebracht en nu ff aan de koffie. Ben gisteren naar 127hours geweest, mooie film! Straks wat bezig in huis, en vanmiddag wat telefoontjes doen. Verder zien we wel weer wat de dag brengt Mijn menu: O: shake van weightcare T: 2 glazen water, kop koffie, sinasappel L: 3 crackers 2xrookvlees 1x kaas T: 2 glazen water, 20 druiven A: macaroni T: 2 glazen water, kop thee Gisteren op de weegschaal gestaan - 1,3 was het resultaat...ben er tevreden mee!
Butterlfy: knuffel voor jou! Femke: Goed naar je lichaam luisteren hoor. MvE: Oei, nog steeds last van je wang? Hier: Ben alweer op mijn werk. Manager is gelukkig een week met vakantie. Helaas zit die 1,5 kilo er na het weekend weer aan maar dat kan er met 2 dagen ook weer af dus vanaf vandaag weer ff streng. En ik wil wat meer gaan bewegen. Gisteren 15 min op de crosstrainer geweest en buikspieroefeningen gedaan... Menu: O: 1 beschuit met chocoghagel T: 1 Mandarijn, wiener melange L: rauwkostasalade T: breaker yoghurt, 1 mandarijn A: gekookte aardappels, spruiten, hamburger
Goeiemorgen meiden @zustertje, leuk weer is wat van je te horen fijn dat alles goed gaat! Het schiet nu echt op zeg! Nog even en dan heb je alweer verlof! We kunnen straks samen weer gaan afvallen @uk, hier zeiden ze ook gewoon dat je kraanwater mocht geven. Heeft de kleine weer zo goed doorgeslapen? @beschuitje, oh bijna onder de 100! Je kunt het meid! @elsie, ach daar is het weekend voor he @butterfly, vervelend meis dat je zo met dilemma's zit.. Oh fijn dat je oppas erover wil nadenken, het zou wel een hele goede oplossing zijn, ik hoop het voor je! @femke, rustig aan he meid, als het nog niet gaat moet je dat gewoon aangeven en niet op je tenen gaan lopen. @mve, vervelend dat je slecht hebt geslapen, wat kan dat lang duren he die kiezen Netjes hoor je menu, komt vast goed voor woensdag! @lovely, mooi hoor weer afgevallen! @wendy, komt vast goed met die 1,5 kilo! Zo het is vandaag weer lekker weer word er helemaal blij van! Vanmiddag heb ik EHBO cursus.
Butterfly.. Hoop voor jullie dat de oppas gewoon wil blijven. En al lekker druk in huis geweest.. Hier ooK! Patriesja.. Succes met de EHBO cursus. Is het een herhaling? Kiezen kan i.d. lang duren. Heb ook nog een opgezette wang. Maar de pijn is erg goed te doen hoor. @ weegschaal. Geen chocolade in huis scheelt denk ik al een hoop! WEndy.. Jammer dat de week streng dus niets heeft uitgehaald. **** Hier lekker druk geweest.. Beneden alles goed schoongemaakt, alle deuren etc ook even mee genomen. Daarna binnen en buite de ramen gelapt. Week boodschappen zijn allemaal binnen. Al weer een wasje gevouwen en er zit nu een was in de droger/rek te drogen. Ga nog even een rondje fietsen met Esmee, daarna lunchen en kan Esmee nog even slapen. Vanmiddag slaapdienst.