10 kilo afvallen, wie doet er mee Deel 6

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen!

Ik ben weer beter hoor :D Denk dat het eten gewoon verkeerd was gevallen.
    Kom zo weer kletsen, nu eerst even de bedden verschonen, wasje aanzetten, ramen lekker open doen, en het mannetje lekker douchen en aankleden. Tot zo!

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@elena fijn dat je weer beter bent!

hier was de weegschaal niet zo lief 100 gram erbij:( stomme paaseitjes ook..

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Zo daar ben ik weer :)

De baby lekker gedoucht, was opgehangen en nieuwe in de machine gedaan, bedden afgehaald en slaapkamers laten luchten, het avondeten alvast voorbereidt en zit nu even lekker op de bank met een kop thee :)

Mijn menu voor vandaag;

O; 2 LU volkoren crackers met vruchtenhagelslag, yakult, beker melk
    T; Kop thee, halve mango, kiwi, flesje water
    L; 2 meergranen boterhammen, 1 x smeerkaas, flesje water, kop thee
    T; Kop thee, flesje water, halve mango
    D; Kipspiesjes, pittige aardappeltjes uit de actifry met honingworteltjes + doperwten, flesje water
    T; Kopje thee, plakje cake

Vandaag lekker in het huis bezig, straks een cake bakken, krijg vanmiddag Damian's oppas op visite (even de laatste dingen doornemen) en vanavond komt mijn broertje slapen, ergens tussendoor nog lekker wandelen met de kleine man en vanavond ook nog hardlopen.... weer lekker druk dus :)

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Hebben jullie trouwens het nieuws gezien? Een tsunami heeft Japan getroffen :$

5. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Goeiemorgen meiden

@femke, nee idd ik denk nu ook aan mijn kindje en geef het ook meteen aan op mijn werk, als het niet gaat.
    Gelukkig zijn ze ook erg begripvol.
    Fijn dat jij ook goed hebt kunnen praten op je werk.

@elsie, veel plezier bij je ouders!

@beschuitje, balen maar idd niet zo vaak op de schaal gaan staan meid! Komt vast goed!

@kim, fijn een lieve weegschaal!

@elena, fijn dat je weer beter bent!
    Jummie lekker zelfgebakken cake!

@tsunami, ja hier staat het nieuws aan :( wat erg he! :(

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zo, had vanmorgen kraambezoek.
    Een tante van mij met haar dochter. De kinderen hebben lekker gespeeld. Nu eerst weer achter Esmee aan.
    Ik ruim alles op ,zij maakt weer een rommel.
    Ze haalt haar kledingkast steeds leeg :x:(.
    Ga de deurtjes nu vast binden, begin nu boos te worden.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Elsie.. Was de weegschaal lief? Of heb je er niet opgestaan?

Elena.. Lekker druk dagje! Je avondeten klinkt heerlijk! Wat ga je vanavond lopen?

Butterfly.. Esmee is een ondernemende meid he?!:D

femke.. Lekker MC Donalds vanavond.Ben jaloerd!

Kim.. De weegschaal is lief voor je! Werkse.

Beschuitje.. Voorafgaant aan je ongi kun je vocht vasthouden hoor, als zou je ook zwanger kunnen zijn!;)

Drukke ochtend gehad, was gedaan, gezogen/gedweild, vaatwasser in en uit gepakt en 2 wasjes gevouwen. Ook nog op de kleine van een vriendinnetje gepast. Had nu dus pas tijd om even te kletsen.

Gisteren een hele zak Lays Baked opgegeten!:) Weegschaal gaf niets meer aan, ben dus blij dat het me vergeven is!:D

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zo, ben ik weer!!!
    Esmee van vanmorgen ongelofelijk.
    Ze haalt van alles uit, haalt ze de kast niet leeg, staat ze wel in de badkamer bij de kastjes, haalt ze die kastjes niegt leeg leegt ze de prullenbak wel. Ze wil steeds naar boven om te spelen. Doe alle deuren dicht zodat ze alleen op haar eigen kamer kan. Daar staat haar prinsessenspeeltent, en ligt speelgoed... maar madame kan de deuren ook open krijgen. Zelfs Maureen haar kast wordt geleegd.
    Het is vanmorgen om moe van te worden ;).
    Had het traphekje uiteindelijk dicht gedaan, maar 1 spijl zat los. Vond het ineens al zo stil, had ze de spijl los getrokken en is tussen de andere spijlen door gekropen en de trap op geklommen :D. Zat ze al lang en breed in haar tent. Het klinkt hilarisch... kan er nu wel om lachen.

De meiden slapen en werkelijk :$:$:$, ik heb een halfuur gezeten en gelezen :p. Heb lekker mijn boek gepakt en gedacht: nu even een halfuur niets doen. Was heeeeeeel moeilijk whahaha.
    Ga nu even weer soppen ;).

@Tsunami, nog niets gehoord maar vandaag nog geen tv of radio aangehad. Wat erg!!!!! Ga even googlen.

Weegschaal..... zucht!
    Weer stabiel gebleven, niets afgevallen.
    Dit is niet leuk meer. Ik doe zo mijn best voor mijn gevoel.
    Maar dat is niet zo dus. Doe net genoeg mijn best om op gewicht te blijven. Maar afvallen, daar moet ik toch wat meer moeite voor gaan doen. Het lukt me gewoon niet lijkt het wel.
    Weekeinde staat weer voor de deur, vind dat al zo moeilijk :(.
    Ik wil onder de 80 komen.

Heb een dieetboek van de bieb geleend, het boek is van valtaf.nl
    Er staan voor 84 dagen dagmenu's in.
    Kom je per dan rond de 1300/1400 kcal.
    Staan geen koekjes in, geen chips :(:):p.
    Ik zit te denken om deze dagmenu's te gaan volgen. Het is geen mega streng dieet, maar je valt wel af neem ik aan. Gewoon heel gezond eten en toch weer anders dan ik nu doe.
    De dagschema's zien er ook goed uit, tussendoortjes voornamelijk fruit, en beschuit/crackers etc.
    Nu neem ik toch sneller een koekje of iets anders lekkers.
    Het ging zoooooo goed, had er na de bevalling zoveel zin in.
    Op zich stoor ik me niet aan mezelf. Ben wel tevreden als ik in de spiegel kijk. Dus misschien word je dan ook makkelijker????

Maar het is niet de bedoeling.

* Dit weekeinde geen friet!
    * Vanaf vandaag toch maar kcal tellen.
    * Veel water weer gaan drinken.

Drink ook te weinig water.
    Kan wachten tot het maandag is om fris te beginnen.
    Maar ik begin vandaag gewoon maar weer.
    De dag begon slecht.

O: 2 boterhammen met 1 plak rollade.
    T: aarbeiengebakje ( koekje met aardbeienvulling )
    L: 4 boterhammen met 2 plakjes 48+ kaas en ham ( in tosti ijzer )

Ga deze schade berekenen :) en dan verder dag plannen tot ik op
    1300 kcal zit voor vandaag.

9. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    hoi meiden,

even snel een vraagje, weet iemand een tip om lage bloeddruk te verhelpen???:(

10. MamavEsmee

11. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    dat heb ik nog liggen... bedankt. ik weet het gewoon effe niet meer.

Net controle geweest en hartje was niet te vinden... echo aangevraagd bij andere huisarts (die ik nogal goed ken) dus mocht even tussendoor. tijdens de echo helemaal niet lekker geworden, bloeddruk naar beneden en alle stress er even uit denk...

maar ik voel me nog steeds niet lekker...

12. MamavEsmee

annemie.. Wat vervelend! Met de baby en jou verder wel alles ok?! Ik zou even wat zouts eten, boterham met kaas of een cup a soepje?

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Annemie, wat een stress moet dat zijn meis.
    Hoop voor jou dat de laatste weken gauw gaan. Je hebt het best zwaar gehad he. Aftellen meis!!!

Nou, mijn menu gepland voor de rest van de dag ;).
    Dat geeft toch wat houvast, dus misschien moet ik dat gewoon weer gaan doen. Was met tellen toch veel bewuster van wat ik at!

Mijn dag:
    O: 2 boterhammen, 1 plak rollade, half kopje melk.
    T: aardbeienkoek.
    L: 4 boterhammen, 2 plakken 48+ kaas, achterham, in tosti ijzer.
    T: mandarijn, veeeeel water.
    A: 2 mokken kippenbouillon, 2 beschuitjes met magere smeerpathe.
    T: thee en een appel zonder schil.

Kom uit op 1253 kcal :D.
    Nu vol houden dit.
    De bedoeling was pannekoeken te eten, Harrold heeft een etentje van het werk dus zou met Esmee pannekoeken bakken.
    Voor haar bak ik er een, maar ik maak een soepje zonder vlees. Dus alleen de bouillon en 2 beschuitjes. Voor straf streng avond eten omdat de lunch zo hoog was..... ;):(.
    Als ik dit vol hou ben ik super trots :).
    Heb ik dan vanavond nog trek, er liggen nog worteltjes en komkommer.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo werk zat er snel op vandaag. Ben alleen niet helemaal fit. hoop niet dat het een griepje wordt
    Daarna door gereden naar hans textiel hadden uitverkoop. 2de artikel voor een euro. Helaas niets ( leuks ) meer in Levi zijn maat. Voor de kleine trouwens ook niet. Wel nog wat kunnen vinden.
    Een legging, malloit, rokje en rompertje.

Beschuitje, even een weekendstop met wegen dus !

Kimmetje, super !

Uk, zat er nog iets tussen qua kleertjes ?

Annemie, dropjes eten of een opkikkertje
    Jeetje dat is schrikken.verder wel alles goed met de baby ?

15. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Alles in ieder geval goed met de kleine...

Het hartje is de afgelopen controles al heel moeilijk te vinden... Dennis maakte zich er de laatste keer al zorgen over, ik wat minder want ik voel die kleine wel.
    Maar vanmorgen bij de controle hoorde ik (en de arts) het dus niet... Hij maakte zich niet echt zorgen. Toen kwamen wij op het gesprek hoe hij het kindje in de gaten gaat houden tijdens de bevalling. Lijkt mij erg moeilijk als je het hartje niet kan vinden. Hij vond dat volgens mij maar onzin... Toen ik vroeg of er nog andere methodes waren om de hartslag te achterhalen begon hij zelf over een echo. en dan gelijk kijken waarom het zo moeilijk te traceren is. Ik kon maandag de brief halen en dan moest ik maar even een dokter bellen die ook echo's doet. (toevallig mijn oude huisarts en haar assistente is een hele goeie vriendin van mijn moeder) Ik ging dus even langs en bleek het precies koffietijd te zijn. Dat was dus voor mij gunstig want ze wilde me niet het weekend zo in laten gaan... Het blijkt dus nu dat de placenta voor het kindje ligt en daarom alles zo moeilijk waar te nemen is.
    Ik heb de laatste tijd zelf al last met op mijn rug liggen en na de controle en de echo ging dat dus even super mis. Alles werd wit voor mijn ogen, zweet stond in mijn handen en voorhoofd en ik trok helemaal lijktwit weg. Ik was nog wel zo bij om te vragen of ik overend mocht zitten en ze zag het gelijk aan me. Frisse lucht erbij en het trok na 5 minuten weer een beetje weg. Ik ben hier zo van geschrokken...
    Nu dinsdag weer terug om verder te kijken. Het belangrijkste weten we dat het hartje het goed doet. Mijn moeder gaat dinsdag even mee omdat dennis natuurlijk helaas moet werken. ook niet meer tijdens de echo op mijn rug liggen... schijnt een bloedvat af te klemmen...

@ mamavesmee, Heb net wat zoute drop op, en boterham ligt klaar alleen krijg ik die er nog even niet in.
    @ butterfly, ik moet zeggen dat ik echt wel aan het aftellen ben. nog max 8 weken... Wel raar. Ik heb het afgelopen weekend nog carnaval gevierd, dat was super tof en weinig last van kwalen... en nu dit... maar goed. Rustig aan dan maar. Ik heb ook wel aangegeven dat ik af en toe best ga twijfelen of ik niet liever in het ziekenhuis wil bevallen... dit blijft zeker een optie. helemaal als dit soort dingen meer voor gaan vallen...

nou ik ga weer even een kamertje verderop liggen, kom straks nog wel even lezen/reageren..

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Verdorie, had gehoopt zondag de kleertjes in de kast te kunnen gaan ophangen/uitzoeken maar de structuur verf droog grijs op dus moeten nog een keer witten. Weekje langer wachten dus

Annemie, wel fijn dat je gelijk even terecht kon voor een echo. Werd hier bij Levi op het end ook wel eens zo eng,omdat hij dan een hoofdslagader ofzo afsloot waardoor je duizelig wordt.

17. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heey meiden

@mve, gezellig op de kleine van je vriendin gepast?

@butterfly, oh kids kunnen zo erg zijn he! Gelukkig zij het fases ;)
    Zo jij gaat er weer tegenaan met afvallen! Komt vast helemaal goed!

@annemie, een lage bloeddruk is erg vervelend, heb er zelf ook altijd last van.
    Idd wat al gezegd is, zout helpt, drop, opkikker etc
    En vooral de hele dag door eten, niet te lang ertussen laten zitten.
    Gelukkig is alles goed met de kleine, wel even schrikken zeg!

@kaatje, balen dat je niet fit bent, hopelijk idd geen griep!

Hier net weer thuis, druk dagje :)
    Vanmorgen kwamen mijn ouders even koffie drinken, daarna zijn we even wezen winkelen, want Celeno mocht een kadootje, omdat hij gister weer op het potje geplast en gepoept had :D
    Wij moesten nog even langs de bank en Celeno heeft toen even bij opa en oma gespeeld.
    Vanavond lekker Indisch eten, bami, kip, boontjes, garnalen en zuur :D

18. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Japan: Wat erg hé?

@McDonalds: Viel tegen, kwam thuis, hadden ze de verkeerde hamburger ingepakt. Heb geen zin om terug te gaan, maar baal er flink van.

@Butterfly: Wat ondeugend van Esmee. Succes met het oppakken van het lijnen.

@Annemie: Zout eten, drop en zoethout thee. Wat naar dat ze het hartje niet konden vinden, dat is schrikken! Rustig aan doen, meid! En naar de dokter als je je niet beter gaat voelen!

@Kaatje: Hopen dat je niet ziek wordt.

@Patriesja: Jou menu klinkt lekker!

@Hier: Te druk gehad op het werk vandaag, ben helemaal gestrest. Wou iets perse af krijgen en daardoor van 8.00 tot 16.15 gewerkt. Het is nu wel af, maar voel me K**. Ga zo even in bad, hoop dat ik dan weer een beetje ontspan. Maandag ook een hele drukke dag, heb een audit, maar dan ga ik de rest van de week wel echt max 5 uur werken.

19. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    @femke, ja rustig aan hoor meis!
    Ja ik hoop dat het lekker is :D heb er nu al trek in!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden ben weer thuis,

mijn menu van vandaag:

O: yoghurt met museli.
    T: kop thee glas water banaan.
    tijdens het wandelen nog een liga evergreen.
    L: broodje gebakken ei broodje smeerkaas.
    T: kop thee sultana.
    A: ?
    T: ?

vanmorgen lekker gewandeld en vanmiddag film gekeken, nu sinds een half uurtje weer thuis, ben op mijn vriend aan het wachten dan kunnen we eten want ik heb nu best trek.

Deel Deze Pagina