Hai dames, @Moppie, ik hoop het ook dus het mag haha. @MvE, gisteren geen pizza maar een frietje speciaal genomen. Had vandaag idd een drukke ochtend. @Butterfly, door medicatie kun je ook een hoop aankomen dus maak je daar maar geen zorgen over meid het gaat je lukken. @Familie issue, dikke knuff voor de meiden die ermee zitten. @Wendy, gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje. Welkom en succes met afvallen. @Wendy00, jeetje wat een dieven zeg. Zou idd vanavond terugvorderen. @Diegene die vandaag opnieuw zijn begonnen, succes met afvallen! Nieuwe jaar nieuwe kansen. @Hier, vanochtend naar het zh geweest voor een groeiecho. Kleine zit net ietjes onder de curve maar wordt wel een 3kg geschat. Heb ook bloed moeten prikken en urine inleveren ivm eventuele zwangerschapsvergiftiging (vermoeden ze), uitslag krijg ik vanmiddag te horen. Verder was de bloeddruk goed, hartje klopte mooi en het hoofdje lag beneden. Mijn dochter is goed ziek, hoest/niest al heel de tijd en vooral s'nachts. Zo nu en dan houdt ze haar buik vast en zegt auw te hebben, dus ff de ha bellen want kan het zelf ook niet plaatsen. Zelf al een paar dagen bloedneus bij het snuiten, weet ook niet waar het vandaan komt. Ben uitgeput maar heb veel te doen vandaag, ben ook niet gaan sporten door de vermoeidheid. Straks was opvouwe, wasje strijken, wasje draaien en ophangen, opruimen, afwassen, stofzuigen, dweilen en de wc grondig doen en tot slot koken. Vandaag: O: 1x bb met plak kaas, kommetje magere yoghurt, glas water T: glas water, halve sultana plak L: 2x pannekoeken met chocopasta *oeps*, kop wkt T: wortel, flesje water A: wortel/sperziebonen/aardappel/vlees pannetje
O: 200 gr magere yoghurt 2 EL musli 1 Appel 1 flesje water en 2 mokken thee T: 2 Rijstwafels en 1 fles water L: 2 tarwe boterhammen 1 met 30+ kaas gerijpt 1 met linera smeerpate en een kapje met halvarine light had echt wel zin in wat ook! Inmiddels alweer 3 mokken thee gehad en de tel met de flesjes ben ik kwijt weet niet of ik nu al met de 4e bezig of met de 3e nog Lukas weer opgehaald van school dus weer even gelopen en zo nog lopen met Daiko wel weer aardig wat gelopen dan vandaag! We eten denk ik sperzibonen en aard en een gehaktbal......
Wendy.. mooi k*t! Janny.. over streep je slank heb ik goede verhalen gehoord! Succes! Rianne.. Mooi menu vandaag hoor..!! Patriesja.. Succes met het opruimen van de kerstspullen. Ook wel weer fijn dat alles aan kant is of niet?! Spannend, morgen weer controle. Lovely.. Mooi menu meid! Hoe is het nu met de migraine.. Veel plezier met shoppen! HVJ.. friet is ook lekker! Fijn dat alles goed was.. meisje blijkt een kleintje.. Was je dochter ook licht bij de geboorte? Moppie.. Vanaf nu heb je meldplicht hoor! ***** Hier gezellig bijgekletst met mijn zusje. Mijn mams was er ook. Wel de beste wensen gehad maar geen interesse in wat wij gedaan hadden etc. Dan niet! Net mijn lunch op.. had ook wel zin in wat.. * knorr knorr* Nu nog even een wasje vouwen en dweilen, dan is alles klaar en kan ik straks werken.. Zie er toch best wel tegen op!
Ja ik bekijk het maar even hoe en wat moet er weer even inkomen hihi maar gaat geloof ik wel lekker zo! Nog niet uitgerekend op caloriechecker hoor misschien doe ik dat later nog eventjes! Ik wil eerst zien of ik zo afval ja of nee en dat hopen we van harte natuurlijk! Oh ja als ik 5 kilo kwijt ben dan wil ik mij zelf oorbellen kado doen haha haha tja als klein meisje wou ik ze altijd maar mocht pas als ik 18 was en daarna wel eentje boven in mijn oor gehad maar niet in me oorlel en zag laatst zulke mooie oorbellen ja stom he dus ik d8 dat is dan gewoon mijn eerste doel Dus ik krijg op mijn 30ste nog eens oorbellen haha
Fijn dat je kon bij kletsen met je zusje MvE jammer dat je mams dan totaal geen interesse toont! Hihi jij ook al zo'n trek
@hvj: oehh hoop niet zat je zwangerschapsvergiftiging hebt @mamarianne: is de school ver lopen? Ik probeer de kids ook zoveel mogelijk lopend weg te brengen, heb zelf geen rijbewijs dus het is de keuze lopend op fietsend. @mve: het ging goed met de migraine, tot gisteren mijn man ging werken en gaf me een kus en raakte daarbij net een verkeerde plek in m'n nek! Wat vervelend dat je moeder verder geen interesse toonde, heb je het er wel eens met je moeder over gehad? Hoe jij je erover voelt? Mijn lunch is gewijzigd, had geen magere yoghurt meer, dacht het toch echt gehaald te hebben. Nu maar 2 bb met sandwichspread gehad.
Rianne.. Ja, had trek! Toch heel wat anders als de lunches als Erwin thuis is. Natuurlijk ook een stuk meer bewogen.. Ik denk dat als je op deze voet verder gaat de kilo's er af vliegen! Lovely.. Ja, heb het er wel eens overgehad. Ze vliegt altijd direct in de verdediging ipv te luisteren dus dan ben ik er al helemaal klaar mee! Het zit er blijkbaar niet in. **** Zo.. alles is klaar..
Ja tis verder dan de peuters 15 min met Lukas lopend erbij?! Fietsen doe ik liever niet met die gladheid hoor straks onderuit met Jurre erbij! Maar ik kan met dit vries weer de deuren van de auto niet open krijgen dus dan moet ik wel lopen! Anders pak ik nog snel wel eens de auto hoor!
Konden we elkaars hand schudden dus ik had ook echt trek! Moet nog even zin wat ik straks als tussen door neem! En dan natuurlijk het avondeten er nog bij! Maar wat ik normaal at en met wat ik nu eet is dit echt weinig hoor! Zat echt te vreten! Moet niet te snel gaan natuurlijk das ook niet goed maar als ik snel 5 kwijt ben is dat mooi mee genomen! Ik ga nu zo de hond hoor
@mve: erg herkenbaar, zo gaat het met mijn moeder meestal ook. Het zou gewoon fijn zijn als ze jouw gevoel erkent en serieus neemt. Ik heb emotioneel afstand genomen van mijn moeder, ik verwacht dus helemaal niks van haar. Misschien een idee om dit ook te proberen?
hier bijna klaar in huis... de jongste ligt nu te slapen, als hij straks wakker is gaan we ff wandelen met z'n 3tjes.. gelijk ff het glas en plastic wegbrengen.. kom maar net uit met de punten vandaag moet wel weer ff wennen hoor.. maar heb de punten van het lekkers nog over, dus kan vanavond lekker kopje koffie met melk en wat lekkers (lees lange vinger) nemen... alle begin is moeilijk, maar we komen er wel
@ mamavesmee, Gecondoleerd. dat is nooit leuk om mensen te verliezen. Een hele dikke knuffel. @ beschuitje, Ik zal ook boven de 100. uiteindelijk na een aantal maanden actief zwanger proberen te worden bleek ik een VMK te hebben en heb vanaf dat moment besloten om mij bezig te houden met het afvallen en niet met het zwanger worden. De rust en het gewichtsverlies hebben er naar mijn mening toe geleid dat ik 2 maanden later wel zwanger was... maar dat is makkelijk praten achteraf... probeer de lat denk niet te hoor te leggen met afvallen. ik persoonlijk denk dat je beter 5 keer 5 kilo kan afvallen dan ineens 15 kilo... je bereikt te doel veel sneller en is denk een grote stimulans (o ik zie dat mamavesmee dit ook al heeft getypt) @ daanquinty, welkom en heel veel succes met afvallen! @ butterfly, lekker he familie. Mensen kunnen soms de waarheid gewoon niet aan... Eer aan jezelf houden. en misschien ligt het aan de baterijen... dat schijnt te kunnen . @ femke, hij heeft af en toe wel eens last van zijn maag ja, meestal is het dan zo weer over. Er heerst overigens hier ook een griep.. misschien heeft hij daat wel iets van meegekregen. Slapen doet af en toe wonderen he? En smoeders.... ik kan erover meepraten... @ kaatje, Ik hoop dat alles mij ook een beetje bespaard blijft. Heb af entoe letterlijk mijn buik ervan vol... haha Ik ben ook bang dat het punt van verbreken bij ons gauw gaat komen wat mijn smoeder betreft... En geniet ervan... ik zou af en toe een moord doen om even te vergeten dat ik zwanger ben en gewoon mijn ding te kunnen doen... @ kimmetje, met zo'n vakantieperiode is lijnen altijd moeilijk he? @ moppie, voel je je verder wel goed? nog 12 dagen, spannend hoor! @ jannie, welkom en succes!! @ patriesje, blij dat het goed gaat met je! @ hier, Voel me redelijk goed, Gisteren te veel van mezelf gevergt dus doe lekker rustig aan vandaag. Vanavond met een vriendin zwemmen, ben benieuwd hoe dat gaat. wat beteft familie kan ik ook nog wel een verhaaltje vertellen. Gisteren had mijn vriend een concert en zijn familie was er ook. Veel vrienden van ons waren daar ook dus stond eigenlijk de hele middag/avond gezellig te kletsen. Sfamilie kwam later binnen en plofte gelijk aan een tafel... ik had de hele dag al zoiets van ontwijken... dat komt er ook geen gezeik. (had ze immers oud en nieuw ook al gezien... loop ik op een gegeven moment langs die tafel met een vriendin om even op internet mij carnavalsoutfit te laten zien, blijkt er een opmerking gemaakt te zijn in de trant van: laat ze het maar voelen. Laat Dennis nou toch achter ze staan en het gewoon gehoord hebben... Het ene moment is mijn schoonzus (de moeder van Ziva) de pispaal en dan ik weer... Ze waren stomdronken... en dan gaan lopen janken. daar kan ik echt niet tegen... Ik stond dus uiteindelijk buiten toen kwam de taxi om mijn sfamilie te halen... komt mijn smoeder naar buiten, begint ze toch te tieren tegen me... niet normaal. (maar ze heeft alleen zichzelf lekker belachelijk gemaakt daar) Heb op dat moment mijn omgedraaid en alleen maar zitten kijken naar mijn vriendin en haar vriend... triest... komt mijn vriend zijn neef naar buiten, begint hij ook nog even tegen mij dat ik moet oppassen met was ik zeg en aan mijn schoonmoeder moet denken. haha grapjassen. hoe kan ik iets verkeerds zeggen als ik haar die hele avond niet heb gesproken? Ze zou nog van de week wel een keer langskomen om te praten... nou als het aan mij ligt komt ze even niet binnen bij ons... ben er klaar mee... Notabene vandeweek nog boodschapppen wezen doen met haar omdat het zo glad is en nu dit... lekker begin van 2011.. uiteindelijk naar mijn vriend gelopen en die was dus in tranen... waarom nou? goeie vraag. Hoe raak je je zoon kwijt... Morgen hebben we weer controle bij de verloskundige. Dennis is vrij en gaat lekker mee. Hoop dat hij een beetje opgefleurt wordt van het hartje van die kleine.... nu maar al die kersttroep opruimen... pfff...
Rianne.. Goed bezig hoor. En natuurlijk is het wennen..Maar je doet het voor een " nieuw lijf" en de oorbellen natuurlijk! Lovely.. Ik heb 2 jaar geleden al emotioneel afstand genomen. Ik doe het nog voor Esmee. Als ik ergens mee zit ga ik naar mijn schoonmoeder of een vriendin toe om te praten. Of Erwin natuurlijk maar ik weet wel dat ik "no matter what" voor Esmee klaar zal staan!
@mve: Dat heb ik ooit eens boos tegen mijn moeder gezegd. Ik weet ook dat ik er altijd voor mijn kinderen zou zijn en ze echt nooit zou behandelen. En al zeker niet 1 vd kids voortrekken. @annemie: dat is wel heel erg triest wat je sm deed! Pfff die was er hier niet meer ingekomen.
Goedemorgen meiden. Zo, zit weer in de afvalrace hoor . O: 250 gram optimel yoghurt, thee. T: mini mini puntje quiche van prei en ham ( over van gisteren ) L: mueslibol met halvarine, laatste puntje quiche, water. T: appel, water. A: gekookte aardappelen, wortelen, rundervinkje. T: sinaasappel. Alle laatste oliebollen en appelflappen in de prullenbak gegooid. En ben al een halve kilo kwijt trouwens . Straks ga ik lekker met Maureen wandelen, even wat boodschappen halen. Harrold is nog lekker thuis. Alle kerstrommel opgeruimd, badkamer schoongemaakt, stofgezogen en gedweild. Alles is weer schoon. Druk met de was bezig, want er ligt veeeeel. Esmee is ziek, spuugt steeds alles eronder. Ze houdt weinig binnen, ook koorts en buikpijn. Vanavond naar de sportschool. Uurtje Zumba doen. Zo veel zin in . @familie.... Hier drama . De ruzie met mijn zusje loopt alweer uit de hand en ik heb niets gedaan of verkeerd gezegd. Heb alleen de waarheid gezegd en dat is verkeerd gevallen. Daarnaast is mijn zusje al vanaf de zomer boos op mij al heb ik nooit die indruk gekregen. Ik zou mijn neefje niet mogen en de pik op hem in hebben, maar waar ze dat op basseert?? Heb vrijwel geen idee. Ze heeft mijn andere zusjes allemaal al over deze ruzie ingelicht en haar verhaal gedaan. Kortom..... ik heb het gedaan!! En er is niets gebeurd en er is niets raars gezegd. Alleen dat ik vind dat ze haar zoon harder moet aanpakken. Is dat zo raar? Ik zie dat hij zijn ouders slaat, dat hij mijn moeder slaat, dat hij Esmee en andere nichtjes omduwt, speelgoed afpakt, met speelgoed ( auto's ) naar mijn ouders gooit, en ook naar zijn ouders, hij heeft een grote mond. Haar antwoord was: alle jongens zijn onhandelbaar ( dus dan zou hij dat mogen ). Zucht......... Gelukkig staan de meesten achter mij en geven mij gelijk, maar mijn moeder blijkt helaas wel partij te kiezen. Want ja, die vind het logisch dat zusje voor haar zoon op komt!!!!!! Mijn naam is haas!!!!!!!! Ik lach er maar om, ben dit keer gewoon niet eens boos of verdrietig. Ben gewoon diep teleurgesteld, dit is al zo de zoveelste keer . @Jannie, welkom meid! Begin is weer wennen he? Hier ook zo hoor. Fijne dag meiden.
@MvE, mijn dochtertje was 2850 bij de geboorte met 41 weken (vinden de gyn's klein ja). Lekker je huisje schoon, hier niet verder gekomen dan opruimen, afwassen, groenten voor het avondeten schoon/klaar gemaakt. Heb weer hoofdpijn en harde buiken dus ben gaan zitten, ga zo de kleine op bed doen. @Lovely, ik hoop het ook niet. Kan zo bellen voor de uitslag.
@butterfly: mooi menu hoor. Wat balen dat het uit de hand loopt, helemaal omdat het eigenlijk niks voorsteld! En dat je neefje slaat enz nou dat doen echt niet alle jongens. Denk eerder dat je zusje boos is, omdat ze zelf misschien ook wel diep van binnen weet dat het niet klopt hoe haar zoontje zich gedraagt. Hmm misschien moeten wij allemaal maar elkaars familie worden Meiden ik doe wat mascara op en ga met m'n vent richting stad wandelen.
Mooi menu butterfly.. Hier vanmorgen al het lekkers uit de koelkast etc gegooid. Slagroom, ijstaart, oliebollen etc allemaal weg!