10 kilo afvallen, wie doet er mee Deel 6

Discussion in 'Algemene clubs' started by zustertje, Dec 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Je kan ook gaan minderen natuurlijk. Je begint met een zakje, vervolgens een 3/4 zakje, dan 1/2, dan 1/4 en uiteindelijk merk je niet eens meer dat het er niet in zit

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Zustertje: Ik zal tijdens de WW wel moeten solliciteren, maar ik wil alleen solliciteren op banen die me echt leuk lijken, en wil niet meer via uitzendbureau's werken. Zie wel hoe het allemaal verloopt. Na de bevalling moet ik contact opnemen met het uwv voor een ww aanvraag, en dan zal ik ook wel horen hoe alles in zn werk gaat.
    Natuurlijk WIL ik wel werken, maar ik vind het ook best om nog 3 maandjes extra verlof er achteraan te plakken ;) (wie niet!)

@Hvj: lekkerrrrr, turkse pizza! En de rest van je menu ook trouwens ;)
    Ow, nu mis ik Almelo. We woonden in een compleet turkse straat/buurt, met turkse supermarkt, turkse bakker... aaaahhh...

@Kaatje: gewoon bellen voor je eigen gemoedsrust! In het ziekenhuis kunnen ze veel meer voor je betekenen. Met een inwendige echo moet nu toch al wel wat te zien zijn? Of is het alleen de doptone die niet werkt en heb je wel een hartje zien kloppen?

@Butterfly: ben niet zo'n chicklit type, maar klinkt als een grappig boek!
    Heb zelf nog "taal is zegmaar echt mijn ding" liggen. Die lijkt me ook super, maar ik kom er steeds niet aan toe!

@Lovely: hoe oud is jullie oudste?

@MR: chocopasta is verboden!!! *zegt zij die graag een theelepel uit de pot witte chocopasta snoept*

@Beschuitje: waarom is bloemkool blergh? Misschien kook je het te lang? Als het nog net iets knapperig is, is het best lekker!!
    Maar dat vind ik van alle groenten. Vroeger vond ik spruitjes bijv. nooit lekker, tot ik ze zelf minder lang kookte dan mijn mams, nog lekker knapperig :)

@Hier: wiegje staat klaar, badsetje en inklap commode/aankleedkussen is er. Alle hydrofiele doeken, wieglakentjes en dekentjes etc. Heb de kinderwagen in elkaar gezet en die staat nu in de hal te pronken.
    Ben er klaar voor!
    Naja, materieel staat klaar, ik wil nog niet :p
    Hoewel ik gisteravond flink krampen had, en onder de douche Uk goed heb toegesproken dat hij/zij nu wel mag komen als ie me zo'n pijn laat lijden!
    Je raad het al, het ging daarna weer over dus...

Net met mams (die kwam de spulletjes brengen) nog even weekboodschapjes gedaan bij de Aldi. Daar lag het kerstsnoepgoed in de aanbiedingsmanden. Heb een kerstman voor W. meegenomen en een kerstbeer voor mij (125gr. chocolade) en wat bonbons etc. Slecht! Verder wat mini's gehaald, chocokick? Stom stom stom!
    Ook een groot pak marsen en een groot pak snickers gehaald bij de kruidvat. De snickers zitten al in mijn ziekenhuiskoffer, incl. dextro's. Las de tip ergens. En de marsen... die liggen in de kast.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Komt dichtbij nu he :)
    Ja op de echo is alles prima te zien hoor ! Maar mijn vk heeft geen echo apparaat dus heeft het alleen met de doptone geprobeerd.

4. steenbokje

Ah ok, ik dacht dat je daar het hartje ook nog niet had gezien.
    Bel gewoon naar het ziekenhuis en leg de situatie (en historie) uit, dan mag je zeker komen!! Of misschien een vk in de buurt die wel een echoapp. heeft?

5. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    I know :) heb er ook niks mee gedaan moppie :p

Ik ga nu richting Leeuwarden even babyzwemmen met me schatje :p

6. Annemie

Annemie Fanatiek lid

Apr 2, 2010
    1,067
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier al weer een boosje terug van controle. Moest wel lachen, zat de ex van mijn vriend in de wachtkamer... waarmee hij getrouwd is geweest. Ik dacht, dit wordt pijnlijk, maar eigenlijk was het supergezellig... blij dat we zo met elkaar om kunnen gaan...

Controle: tja, hartje klopt weer super goed, bloeddruk netjes stabiel alleen zit het kindje heel erg hoog in mijn buik... (de verloskundige geeft al een tijd aan dat het een groot kind word maar dat is het dus niet...) Bleek op dat moment dus ook een harde buik te hebben... Vroeg hij of ik dat wel vaker had. Ja, ik ben ook voro het eerst zwanger, hoe voelt een harde buik dan? Oke als dit nu een harde buik is, ja dan heb ik daar dus regelmatig last van... Toen hij alles in de computer aan het zetten was werd hij even heel stil... Hij zat te denken. Dat zagen Dennis en ik allebij. Nu heb ik een afspraak staan voor over 4 weken, met de mededeling: nou over 4 weken dan nog maar een keer hier in de praktijk...

We hoorde allebij de twijfel in zijn stem en ik ben er eigenlijk van overtuigd als de situatie zo blijft dat ik naar het ziekenhuis gestuurd wordt, om wat voor reden ook. Ben benieuwd. Ga het uit mijn hoofd zetten maar toch....

Vraag voor moeders: kunnen harde buiken kwaad?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Moppie, ik loop al onder behandeling bij de gyn, dus daar heb ik mijn echo controles. maar die heb ik dus pas over 3 weken. maar denk idd niet dat ze moeilijk doen als ik bel

Annemie, harde buiken zijn in eerste instantie vaak een teken dat je het rustiger aan moet doen. maar harde buiken kunnen ook de eerste verschijnselen zijn van een vroeg geboorte ( harde buiken gaan over in ontsluitingsweeën )
    Zou het dus even goed in de gaten houden en als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt aan de bel trekken

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

In die zakjes zitten al zoetstoffen bij in volgens mij want het is behoorlijk zoet.. Je hebt het in naturel en banaansmaak.

9. steenbokje

@Annemie: Je moet ze niet te frequent hebben volgens mij. Ook zoals Kaatje al zegt: NEEM RUST!!!
    Stress wekt ook harde buiken op...

10. steenbokje

Dussss... wat ga je morgen meteen doen? ;)

11. MamavEsmee

@ hardebuiken.. Als je ze niet met regelmaat hebt kan het niet kwaad hoor. Komen ze wel regelmatig dan moet je uitkijken! Ik had met 28 weken regelmatig hardebuiken die ook pijnlijk werden. Ben het toen rustiger aan gaan doen op het werk ( niet tillen/ clienten die lichamelijk veel verzorging nodig hadden, veel traplopen etc) Maar ik heb eigenlijk de hele zwangerschap er wel last van gehad.

Kaatje.. is je gevoel al wat rustiger?

Moppie.. De eerste mars inmiddels gehad?

Beschuitje.. Bloemkool in een ovenschotel met kerrie is lekker!!:)

Hier een drukke middag gehad! Eerst met Esmee naar de bieb, langs de brievenbus en daarna naar de AH voor wat goede hamsteracties..

Thuis snel alles weggepakt, eten opgezet en tafel gedekt..

Esmee ligt inmiddels gewassen en gestreken in bed.. Net in ons bed nog boekjes voorgelezen. Vind dat altijd zo leuk.. :)

Net nog een beker magere yoghurt met diksap op en bij het warm eten een magere salade gemaakt. Heerlijk!

12. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaatje: Thnx voor de tips, zal wat crackers boven leggen. Logisch dat het heel spannend is. Wat naar de vk het hartje niet kon vinden!

Wendy: da’s wel een karig menu of niet?

MR: Lekker wel toch, met dit weer wandelen? Alles ook met de auto?

MvE: Veel vocht dus, fijn dat er zoveel af is!

Butterfly: Superlieve weegschaal!

Moppie: Heerlijk toch zo’n lange nacht. Zo te lezen kan de kleine komen!

HvJ: Beterschap meid!

Melanie: Ook al zo’n lieve weegschaal! Mooi menuutje vandaag.

Zustertje: Hoe is het gesprek van je man gegaan? Mooi menuutje

Annemie: Jeetje, het is bij jou familie wel prijs hé? Spannend bij de vk.

Daanquinty: 900 kcal is wel weinig hoor, anders iets meer ontbijten en lunchen?

Beschuitje: Vind je bloemkool niet lekker dan? Ik eet niets meer dat ik niet lekker vindt (maar ik lust dan ook bijna alles), als ik dan moet lijnen, moet ik wel lekker eten!

Hier: De hele dag misselijk geweest en wel zo erg dat ik moest kokhalzen. Zo erg is het nog niet geweest. Wel gewoon gegeten, daar werd het niet beter van, maar ook niet slechter.
    Heb nog behoorlijk last van wat m'n smoeder gezegd heeft zondag. Mannetje heeft de hele week nachtdienst, dus we kunnen ook niet lekker praten. Ga zometeen maar lekker in bad liggen, dat ontspant goed.

13. Annemie

Annemie Fanatiek lid

Apr 2, 2010
    1,067
    0
    0
    Zuid Holland
    Meiden, bedankt voor jullie reactie.

Ik vroeg het net dus aan de verloskundige en die zei dat het geen kwaad kon. (terwijl mijn gevoel dus anders vertelde...en zo ook mijn moeder) Zal de stress wel zijn van afgelopen dagen... maar ik ga het in de gaten houden...

14. steenbokje

Nee joh, ik heb een 125gr chocolade kerstbeer net achter de kiezen *burp*

Lekker drukke dag gehad! Zijn er goede hamsteracties? Zal zo ook even kijken, maar wil niet meer "hamsteren" want dat doe ik al te veel. Hoort bij de nesteldrang denk ik??

HYVES: ik heb er weer eens aan toegegeven en heb een hyves aangemaakt speciaal voor ZP: Cathelijne Profiel - hyves.nl
    Voel je vrij om me toe te voegen!! :D

@Femke: vervelend dat je je zo misselijk voelt. Hopelijk gaat het snel over!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Kan idd heel goed de stress zijn hoor,maar zodra je ze met regelmaat krijgt BELLEN !

Hier wel wat rustiger. Vanmiddag even een paar uur gebaald maar probeer het nu wel weer positief in te zien. Maar mocht ik nu echt mijn rust niet vinden ga ik voor het weekend wel bellen naar de gyn

16. MamavEsmee

Moppie.. Haha.. De kerstbeer geslacht!:D Ja, voor mij wel goede acties.. Zakken met groente, appels, worstjes,kipburgers, huggies, optimel, rivella.. Is wat ik had meegenomen. scheelt echt te veel!:)

Kaatje.. Fijn dat je iets rustiger bent. En i.d. als je je er onzeker door voelt, bellen!

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    @moppie: de oudste word volgende maand alweer 9! Jummie wat heb jij een lekkers gekocht :D ...het duurt niet lang meer en dan mag je jullie kleine wonder vasthouden!
    @annemie: je moet het natuurlijk niet te vaak hebben, zodra jij het idee hebt dat het teveel is gewoon de vk bellen.
    @mve: lang leve de hamsterweken :D
    Ik zit met Delano een kopje thee te drinken, daarna mag hij ook richting bed en ik lekker languit op de bank.

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hier vandaag weer goed vol kunnen houden. Nu (vooral na het lezen van moppies post), wel echt zin in chocolade.

Niet aan denken, dan is die zin zo weg (hoop ik)

19. steenbokje

Sorry Mel!!! Was niet de bedoeling....

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Moppie, je bent er helemaal klaar voor zo te lezen. En maar goed dat je niet meer in Almelo woont, slecht voor je lijn!

@Annemie, idd een teken van rustiger aandoen. Ik had harde buiken vanaf week 14.

@Hier, zin in alle ongezonde dingen.

Share This Page