10 kilo afvallen, wie doet er mee Deel 6

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Beschuitje.. je hebt helemaal gelijk maar ik kan het niet laten om te wegen!;) Jummie, bietjes! Hier gisteren bietjes op, lekker met een gebakken uitje.

Net het pakketje van Vingino binnen!:D

2. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    leuk maak je een foto MvE :D
    Vingino is leuk he :)

Bietjes zijn lekker ja ;) maar ja onze kids lusten het niet

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    #723 butterfly24, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    Zo, ben alleen op pad gegaan, boodschappen voor de hele week gedaan. Ga mijn eigen menuutjes weer een beetje plannen.
    Was nu steeds dubbele maaltijden aan het koken omdat ik Harrold en Esmee niet de sonja dineetjes altijd wil voor zetten. Veel te magertjes. En het is een stuk duurder boodschappen doen met Sonja haar lijstjes ;). Harrold zei ook al "je bent gek, je kunt het zo goed zonder Sonja Bakker".
    Gebruik haar menuutjes nu meer als basis, vooral ook qua hoeveelheden. Ging Sonja Bakkeren mede omdat ik steeds wat hoog in kcal zat. Nu weet ik de richtlijnen wel weer :).

Heb lekker even geshopt dus.
    Klok voor in de woonkamer, rolgordijnen voor in de schuur, nog wat prulletjes. Ook nog twee lampen voor de slaapkamers van de kinderen. Moest ook nog steeds whahahaha!!

@Rianne, mooi menu meid. Gaat goed met jou zo.

@HVJ, ik was er ook bang voor. De eerste week schonk ik veel aandacht aan Maureen, en was zo bang dat ik meer van haar zou gaan houden dan Esmee. Maar geloof me... dat is echt niet zo hoor.
    Ik hou van beide kinderen echt evenveel, echt zoveel, het doet gewoon pijn :p.

@Mamavesmee, ook weer druk bezig dus. Lekker is dat he, alles weer lekker opgeruimd. Vrije dagen zijn nooit vrije dagen he ;) hahaha.

Hier de boodschappen lekker opgeruimd, kastjes wat gesopt.
    Manlief is de boel aan het ophangen wat ik gekocht heb :p.
    De koelkast ligt weer vol vers fruit en gezonde dingen.

Hier mijn menu:
    O: glas fruitontbijt.
    T: 2 rijstwafels met 20+ smeerkaas, thee en water
    L: 150 gram kibbeling
    T: sinaasappel.
    A: gebakken aardappeltjes, sla met tomaat en komkommer, stukje zalm.
    T: ???

Tot nu toe 1064 kcal, vanavond nog voldoende ruimte voor iets, weet alleen nog niet wat. Schaaltje yoghurt met wat fruit o.i.d.
    Moet nog even zien of ik ga sporten of niet.
    Vanavond niet echt leuke lessen en ben maandag en dinsdag ook al geweest.

4. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Thnx butterfly vind het wel knap van mezelf dat ik het weer in elkaar kan flansen :)
    Rijstwafels zijn op :) hihi dus vandaar de vitalu crackers al dacht ik stiekum of het niet teveel kcal zou zijn maar een dagje wat meer is vast niet erg!
    Ik zal morgen anders even rijstwafels halen!

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Beschuitje, hoe eten jullie bieten?

@MvE, foto van Vingino?

@Butterfly, lekker winkelen is dat he kindloos. Fijn om te horen dat er geen verschil in liefde komt.

6. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Jeetje zeg, ff een tukkie gedaan en 3 pagina's bijgekletst.

Ik bedacht me net dat ik morgen jarig ben....was ik gewoon helemaal vergeten :$

7. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Hihi wendy toch :D hoe kan je je eigen verjaardag nou vergeten :D

8. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Erg hé, heb net mijn vriend ff gebeld of hij uit zijn werk koeken wil halen want dan moet ik morgen dus ook trakteren op mijn werk......*schaamt zich*.

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden hier weer thuis
    ben met mijn pa en tim naar de markt geweest mijn pa heeft vakantie en verveelt zichzelf !
    maar was super leuk en tim wilde bij opa blijven .. dus ben ik lekker naar de kapper gegaan !
    zit weer super
    en toen ben ik stout geweest ... ben naar de friettent gereden en heb friet gehaald ... owwwwww er was een mooie kilo af ... maar wat was het lekker ! ik heb zitten genieten haha
    en was gelijk dus ook mijn avondeten maar !

10. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    @kaatje, ik hou mezelf goed in de gaten, Ik nummer 1!!!
    @mamavesmee, liever één keer teveel bellen dan één keer te weinig toch ?
    @ hvj, af en toe vraag ik me wel eens af wat ik dan nog wel kan doen als ik nog rustiger aan moet doen. hihi
    @ melanie, Gefeliciteerd met jullie gaan trouwen! helemaal super. (wij gaan het er ook steed meer over hebben...hihi)
    @ moppie, ik twijfel er ook totaal niet aan of jij een goede moeder zal worden...
    @ Hvj, op zich wel goed bij de verloskundige. Had alleen op dat moment een harde buik en achteraf heb ik dat de laatste tijd dus wel meer. (tja als je niet weet hoe het voelt, kan je het ook niet plaatsen he?) Verder hartje super en bloeddruk ook goed. Kindje schijnt alleen erg hoog te zitten... we wachten af, moet volgende maand weer terug komen....
    @ wendy, ALVAST GEFELICITEERD!!!

@ weegschaal, Ik kan geen baterijen vinden... grr. was even benieuwd hoeveel ik nu zou wegen... nou ja.
    Gisteren wezen zwemmen met een vriendin! (was eigenlijk de bedoeling om dat maandag te doen maar toen kwam er weer wat tussen) we gaan het echt proberen vol te houden, merk dat conditie 0,0 is... ik moet dat echt op gaan bouwen. Uiteinlijkek super lekker geslapen, zo moe was ik.

11. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@All: thanx :)
    Het moedergevoel is er al wel hoor, ik krijg een grijns van oor tot oor wanneer ik weer eens een flinke trap tegen mijn ribben krijg (au!) :p Maar ik zie gewoon zo op tegen de bevalling, en heb me er tijdens de zwangerschap ook niet op voor kunnen bereiden (of willen??) omdat ik zo druk was met andere dingen, werk, renovatie van ons huis...
    Ach... ik zal wel moeten!!

@Lovely: Ik hoop dat het geen reuma is! Wel goed dat je man je naar de HA stuurt hoor...

@Hvj: ben je inmiddels weer wat opgeknapt?

@Judith: bezig bijtje :p
    Heb je veel nieuwe kleding besteld? Ik ken het merk niet, heb je een linkje waar ik kan kijken?
    Ik zat vanmorgen op de site van H&M te kijken en vond zulke leuke kleertjes. Moest me echt inhouden om niet te gaan bestellen. Binnenkort maar eens naar Drachten ;)

@Rianne: goed bezig meid! Volhouden!!!!

@Beschuitje: zondag weegdag klinkt goed. 1x per week is ook het beste, maarja... ook ik kan dat niet. Daarom de schaal in de container gegooid laatst hahaha!

@Miranda: Ben je nog bij de Ikea geweest vandaag?
    Sonja menuutjes zijn inderdaad duur, maar dubbel koken is nog duurder! Je kunt er voor kiezen om gewoon mager te koken, en bijv. voor Harrold en Esmee een (ander) sausje bij de groente en het vlees te doen?

@Bietjes: Ik kook ze in het geheel, met schil even 5 minuten, dan schillen, in plakken snijden (dan kan je ze evt. invriezen namelijk).
    Als ik ze uit de diepvries pak, kook ik ze met een genipperd uitje erbij verder tot ze bijna gaar zijn. Aan het eind doe ik er een scheut azijn bij, dan worden ze lekker zoet.

@Wendy: alvast gefeliciteerd!!!
    Ik vergeet ook steeds dat ik bijna 30 word hahaha... Ukkie (op 15/1, mijn verjaardag, ben ik uitgerekend) maakt meer indruk dan het feit dat ik 30 word :p

@Emma: wat heb je een heerlijke vader, die zo veel met Tim op trekt! Lekker bij de kapper geweest? Ik ben al zeker een jaar niet meer geweest geloof ik...
    Lekker, frietjes!!!

@Annemie: hoe gaat het met jou meis? Hoe verloopt je zwangerschap, en hoe is het nu met de familie?

@Hier: Ik heb net de badkamer en het toilet gesopt, en toen bedacht ik me dat ik nog ergens 2 gloednieuwe bestekcasettes had liggen, dus gezocht, gevonden :p De ene zit nu in de vaatwasser. Maarrrrrr... dan moest ik wel mijn besteklades opruimen! Bah wat waren die vies! Ik schaam me gewoon!!!! Oude bestek weg gegooid (van mijn studententijd, van dat goedkope ikea spul waarvan het "metaal" al helemaal van het plastic af aan het bladderen was :p) en nog 1 set van vriendlief bewaard voor vandaag. Dat gaat morgen ook weg wanneer de rest uit de vaatwasser komt.

Ben nu moe... Heb nog een vakblad naast me liggen waar ik 1 artikel uit moet vertalen, maar zie net dat juist dat artikel in het Deens is, en ik vertaal vanuit het Zweeds... Lastig, maar ik ga een poging doen!

Fijne avond allemaal!

Ps. ik zit nog in pyama, whahaha... erg hoor! Ga me nu ook niet meer aankleden!

12. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Helaas bleef haast niks over van de spinazie!
    Dus maar 121 gr nu!
    Had ik maar het hele pak erin gedaan was al 800 gr maar blijft dus niks van over eigenlijk!!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppie, tuurlijk wordt je een goede moeder. Je zal zien dat je binnen een paar weken je niet meer kan voorstellen dat je een leven zonder kind hebt gehad.
    En ja de bevalling gaat pijn doen,maar op dat moment komt er zoveel adrialine in je vrij dat je je er echt wel door heen slaat ! Komt goed :)
    Ik heb mijn bevalling maar over me heen laten komen met in mijn achterhoofd het ergste geval ( de buuf vond het voelen als doodgaan ) dus dacht dan kan het alleen maar mee vallen.

HVJ, naar mijn werk. Tas met lunch etc

14. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Kaatje: Doe jij ook ramen en deuren dicht. Die gifwolk van de moerdijk zit nu ook bij ons.....

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Wendy, van harte alvast!

@Annemie, fijn dat alles goed gaat met jou en beeb.

@Moppie, ietjes beter maar nog niet helemaal. Heb me erbij neergelegd, vermoeidheid zal na de bevalling pas overgaan hoop ik.

@Kaatje, ow ok dacht al had ik iets gemist haha. Klonk als tas inpakken en naar het zh gaan.

@Emma, nieuwe kapsel? Hmm lekker friet.

@Rianne, van spinazie blijft er idd niet veel over na het koken.

@Hier, is het nasi met kipsaté geworden en salade erbij.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ow jee komt die wolk hierheen ?

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik hoorde net dat in Ridderkerk heel even het alarm is afgegaan en die reporte op RTL4 zei dat mensen in Rotterdam zuid klachten hadden.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb het idd even opgezocht via nu.nl. Rondom moerdijk hebben ze het luchtalarm ingeschakeld. En Rotterdam is idd in paraatheid. Kan dus dat hij straks bij jullie ook af gaat.

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Annemie.. I.d. gewoon bellen wanneer je het nodig acht.

Wendy.. haha. Wat een lekker ding ben je ook! Je eigen verjaardag vergeten.. vier je het ook niet?

@ gifwolk.. Wat een toestand he?!

@ vingino.. zal even wat linkjes geven..;)

Butterfly.. Goed geslaagd dus.. Leuk!:D

HVJ.. lekker avondeten hoor!

Moppie.. ja, best nog wel wat kleding: 2 broeken en 1 jeans jurkje, 3 longsleeves, 1 blouse , 3 leggings en vanmiddag nog een vest en een longsleeve gekocht.. Bijna alleen maar merkkleding dus dan ben je wel wat meer geld kwijt. Heb met mezelf afgesproken dat ze nu wat duurdere kleding mag en dan gewoon wat minder. Heb nog jurkjes en t-shirtjes van vorig jaar die ze nog past dus heb het behoorlijk compleet nu. ( ze had ook nog 3 spijkerbroeken en ongeveer 10 stuks bovenkleding & 3 jurkjes de rest heb ik weg gedaan..) Dure hobby hoor, kinderen!:D Ze heeft nu ongeveer 10 setjes.. is in principe voldoende.

Amazingkids Girls| Webshop

Naar de menzis geweest vanmiddag en nog een vestje en een longsleeve voor Esmee gehaald. Nu heb ik een koop stop.:) Het is allemaal zo leuk!!

Na het eten nog een schaaltje yoghurt met muesli gehad.. Mijn maag knorde gewoon.:(

Oja.. moet van de week ongi worden en zaterdag gaan we uiteten met familie ivm 30 jarig huwelijk van een oom en tante: Restaurant Jan Steen - Menu - lekker gillen voor een bedrag all-in. BBQ / barbeque buffet in Heino

Hopenlijk blijft de weegschaal een beetje lief..;)

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Moppie: Tuurlijk ben je een goed moeder. Doe niet zo gek! Komt helemaal goed hoor!

@ Kim: Als het qua eten goed gaat zal het met het gewicht uiteindelijk ook wel goed komen. Qua ongi kunnen we elkaar een hand geven.

@ Femke: Vervelend dat je zo slecht slaapt. De werkdag doorgekomen?

@ MamavEsmee: Nou inderdaad wat een begin van de dag. Raar dat je een halve kilo aangekomen bent. Zout gegeten? Druk dagje vandaag!

@ Mama Rianne: je gaat goed meid. Al ruim een kilo kwijt. Volhouden he ;) Mooi menu heb je hoor ;)

@ Butterfly: Fijn dat er toch nog 4 ons af was, ondanks de borrelnootjes. Lekker geshopt vandaag.

@ Wendy: Fijn dat het met Dane weer wat beter gaat. En super dat er in 2 dagen een kilo af is.

@ Lovely: Hier staat de kerstboom ook nog. Van het weekend gaat hij eruit… ik ben m beu. Maar het is te veel werk voor een avond.

@ Emma: Foei, friet gehaald! Lekker meid, hoop dat je ervan genoten hebt. Een keertje moet kunnen hoor!

Hier vandaag weer lekker gewerkt en een goede eetdag gehad. We hadden nieuwe snoepjes (om te verkopen) maar van alle smaken 1 zakje gekregen om te proberen. Er is vanmiddag 1 zakje open getrokken. Ben er vanaf gebleven tot er nog 1 snoepje in zat. Die heb ik opgegeten, wilde toch even proeven. Voordeel was dat het daarna op was, vond ik best slim van mezelf ;) hahaha

Hier vanochtend ook weer een lieve weegschaal. 8 ons eraf sinds gisteren :D

Mijn menu van vandaag:

O: 1 snelle jelle minder suiker
    1 beker optimel drink

T: 1 appel

L: 3 meergranenboterhammen
    1 banaan

T: 1 bosbessendropje

A: 300 gram nasi goreng

Totaal van 1101 kcal.

Ik had eigenlijk 1 boterham meer gepland maar die banaan was maar genoeg voor 3 boterhammen. Daarom kom ik nu wat lager uit.

Als ik vanavond nog zin krijg in iets, pak ik nog wel een mandarijn of 2 :p

Liefs

Deel Deze Pagina