10 kilo afvallen, wie doet er mee Deel 6

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rolo: Kan er nog afblijven gelukkig!

2. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Trusten meiden!!!!

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Femke, netjes. Hier nog meer de mist in gegaan maar nu tandjes poetsen.

@Rianne, trusten.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

@ dr Frank.. Heb het 4 dagen gedaan, 4 kilo afgevallen maar viel er wel flauw van.:$

5. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Meiden, ik heb HONGER...

Sinds een half uur na mijn avondeten is mijn maag ontzettend aan het knorren.

Probeer MamavEsmee dr woorden in m'n hoofd te houden dat mijn lichaam vet aan het verbranden is, maar word nu wel moeilijk.

Kijk nog even De afvallers af, en dan ga ik gauw naar mijn bed.

6. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MvE: Letterlijk flauwgevallen? Jeetje!

@Melanie: Volhouden!!

Ga lekker slapen, vindt het al knap dat ik to na 10 uur op ben;)
    Slaap lekker allemaal!

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier ook XXL aan het kijken maar ga zo lekker naar bed en morgen weer werken
    dus allemaal nog een fijne avond !!
    en tot morgen

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik duik ook mijn bed in... truste meiden!

9. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    zucht......ik moet mijn zwangerschapskilo's echt kwijt maar het zijn er zoooooooooooooooveeeeeeeeeeeeelll!! kben van mn leven nog niet zoooow zwaar geweest. vandaag maar begonnen met zwemmen...en gestopt met koekjes bij de thee..tis nie eerlijk boehoe........

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Roes.. Lijnen is i.d. zwaar maar je hebt het er zelf aangegeten dus moet je het er ook weer af krijgen en dat gaat OOK JOU LUKKEN!:) Kom je meekletsen?

Melanie.. I.d. honger betekend dat je lijf aan het verbranden is.. Misschien een beetje zuivel zodat je niet met honger gaat slapen?

Femke.. Ja, ben echt flauw gevallen toen. Mijn lijf kan blijkbaar niet zonder koolhydraten!;)

Emma.. trusten en werkse voor morgen!

11. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

@Roes: Welkom! Weet je al welke methode je gaat volgen?

@MvE: Da's wel heftig, 4 kilo in 4 dagen is ook wel heel erg veel. Ik geloof niet zo in een voedingsgroep uitsluiten. Volgens mij is het veel beter om gevarieerd te eten, alles met mate.

@Melanie: Met honger naar bed gegaan?

@Hier: Vandaag precies 9 weken! Gaat toch best snel! Volgende week dinsdag naar de vk.
    Met niet afvallen gaat het minder, woog vanochtend op laagst ooit:$, 96,2. Nog veel natuurlijk. Meer eten lukt gewoon niet, ga het volgende week ook met de vk bespreken. Ik lees her en der dat het niet zo heel erg is als je in het begin afvalt, zeker niet als je zwaarlijvig bent. Gemiddeld 1600 kcal per dag gegeten afgelopen week, dus da's prima.

Menuutje voor vandaag:
    O: BB met halvarine en halvajam
    T: BB met kaas, pruim
    L: 3 BB met kaas, ardennerbhw
    T: Appel, print
    A: Vissticks uit de oven met aardappelpannenkoekjes en boontjes
    T: ?

Totaal 1260, maar een collega is jarig dus die trakteert. Meestal is dat bij ons een appelflap of saucijzenbroodje, dus dat tikt dan lekker aan.

Fijne dag allemaal!

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw

Ja die dr Frank mag ik ook niet hahahaha maar flauwvallen tjonge dat is wel heftig. Ik lijn liever door minder te eten en meer te bewegen hoor lijkt me veeeeel beter
    Hier op naar dag 4. Ben onderhand wel nieuwsgierig of ik al wat afgevallen ben...helaas nog geen zondag !

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Roes welkom hier, lekker mee kletsen dat helpt je motiveren ! Hoeveel wil je eraf ?

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Voelde me gister nog wel een soort zwanger. Vlaag misselijkheid, pijnlijk schaambot en gevoelige borsten. Dus ga er maar vanuit dat het goed zit en wacht met bellen.
    Mocht ik het nu echt opeens niet trekken ga ik sowieso wel bellen

Femke,bij Levi viel ik idd ook eerst 5 kg af door misselijkheid en overgeven. Je zou eventueel via je huisarts om emesafene kunnen vragen. Raak je groot deel van je misselijkheid mee kwijt.

15. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    #795 butterfly24, 6 jan 2011
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
    Goedemorgen meiden....

Hier wederom een lieve weegschaal.
    Weer 300 gram kwijt. Gaat lekker hoor.
    Gisteravond wel even moeilijk gehad, uiteindelijk een boterhammetje met ossenworst gegeten. Kwam in kcal mooi uit, 1230 kcal :D.

@Dokter Frank, ik moet hem ook niet. Zijn hele uitstraling en doen en laten doet me al kriebelen. Toen ik van hem hoorde dacht ik ook echt: "weer iemand die het allemaal denkt te weten".
    Als je gewoon gezond eet, en beweegt lijkt mij dat toch ook echt het beste hoor.

@Afvallers XXL, moet zeggen dat ik bij een aantal mensen echt tranen in mijn ogen had. Vooral die dondere vrouw die zichzelf niet in badpak durfde te laten zien, en er erg tegen op zat.
    Wat overgewicht eigenlijk al wel niet met mensen doet zeg. Daar schrok ik eigenlijk best wel heel erg van. Niet meer naar buiten durven, niet met kinderen op de glijbaan durven omdat ze bang zijn knel komen te zitten, de tram of bus niet in durven omdat iedereen zal zien hoe dik ze zijn. Zulke programma's drukken je echt weer met de neus op de feiten, en dat motiveerd des te meer om door te zetten.

Meiden, wij gaan voor eens en altijd ook afrekenen met onze kilo's. Wij kunnen onze kilo's de baas, zij ons niet!!!

@Kaatje, het gaat dus nog goed bij jou meid?
    Fijn dat te horen hoor.

@Femke, zit er niet over in meid. De meeste vrouwen vallen de eerste 3 maanden nog af hoor, was hier ook zo. Dat wordt echt wel beter. Vanaf de 3e maanden smaakte me alles weer en als de misselijkheid weg is eet je ook weer gewoon. Je kleintje komt wel aan zijn/haar voedingsstoffen en je eet goed hoor.

@Roes, welkom meid.
    Je ziet zelf al onder ogen dat er iets moet gebeuren.
    En zwemmen en geen koeken meer is toch al een beginnetje hoor.
    Als je overziet wat je kwijt zal moeten en het is veel, snap ik best dat je er tegenop ziet. Maar als je echt wilt, lukt het je ook echt wel. We steunen elkaar hier, plaatsen onze menuutjes hier en geven elkaar tips en adviezen. Misschien vind je hier ook steun om door te zetten. Kijk niet te lang naar de weg die je zal moeten afleggen, bewandel hem gewoon en ga obstakels de baas.

@Melanie, dat "afkicken" is het ergste he.
    En met honger naar bed gegaan?

Mijn planning:
    O: 2 knackebrods met kipfilet tuinkruiden, thee.
    T: appel en thee
    L: 2 boterhammen met rookvlees en komkommer, cracotte met ossenworst, opkikker.
    T: sinaasappel en thee
    A: stamppot boerenkool, stukje magere rookworst.
    T: ???

Tot het avond eten zit ik op 986 kcal :D.
    Vanavond weer sporten. Tussendoortje weet ik nog niet.

16. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Roes: welkom!

@Femke: je lichaam neemt wat het nodig heeft. Het is vrij normaal om in de eerste weken wat af te vallen.

@Miranda: lieve schaal :)

@XXL: ik vond de meesten niet eens zo XXL eigenlijk. Bedoel, 100kg is toch niet XXL? Dan denk ik eerder aan 150-175kg bij het woord XXL. Heb ook niet alles gevolgd trouwens...
    Bij sommige verhalen dacht ik echt: "smoesjes!!!" Allemaal vage excuses waarom ze zich niet aan hun dieet konden houden. Tsjah... zo hard ben ik dan wel weer...
    Naja, ben benieuwd wat dit seizoen gaat brengen!

@Hier: vroeg op, was om 5u al wakker en kon niet meer slapen. Zometeen naar de vk.

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ben het ook wel met je eens hoor.
    Sommigen hebben het gewoon erg ver laten komen.
    Mijn moeder zei altijd: ieder pondje komt door het eigen mondje.
    Wees eerlijk, overgewicht heeft nou eenmaal te maken met veel te veel lekker, vet eten. Wij eten het hier allemaal ook zelf op.
    Het is al een hele stap als je de waarheid onder ogen durft te komen vind ik. Ze weten wel dat er nu iets moet gebeuren voor het te laat is.

Er waren enkele dames van rond de 85 kilo. Voor hun vind ik het niet nodig. Dat is mijn gewicht momenteel, en ik heb toch echt geen XXL gelukkig. Bij XXL denk ik snel tussen de 120 en 150 kilo.

18. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Hey meiden,

@Butterfly: Dat ben ik helemaal met je eens. Inderdaad ieder pondje gaat door het mondje. Ik weet ook echt wel waar die kilo's bij mij vandaan komen! Heb helaas het programma gemist, maar vaak hoor je dan inderdaad smoesjes. Maar eigenlijk snap ik de ouders ook niet zo goed....
    @Roes: Welkom, en veel succes! Ik denk dat het al veel scheelt om de koekjes te laten staan!

Hier een lieve weegschaal, sinds gister 7 ons eraf! Helemaal blij!

19. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Sommige dames in het programma hadden het over hun onregelmatige diensten, maar ook met onregelmatige diensten kan je voor je eigen regelmaat zorgen. Dat deed ik ook met het lesgeven! Je slaapritme is anders, en dus je leefritme schuift ook op. Tenminste, zo zie ik het.
    En dan die vrouw die als excuus voor haar 20 extra kilo's gaf dat ze was gaan samenwonen. Pardon? Dat heb je toch ook zelf in de hand?

Tsjah, ik weet ook dat het mijn eigen domme schuld is, vooral van de afgelopen 6 weken sinds de laatste weging. Wil echt niet weten hoeveel ik nu weeg! 6 weken geleden zat ik op +18kg, ok, ook deels vocht wat er straks zo weer af is... Misschien vandaag bij de VK even wegen? :p of toch beter van niet?
    Ik ben zwak de laatste weken en dat weet ik, en ik doe er ook niks meer aan... Vooral sinds de kerst is het helemaal mis. Denk alleen maar "ben toch al dik dus wat maakt het uit" (totaal verkeerde instelling) maar straks na de bevalling MOET het er weer af en dan ga ik er ook echt voor! Op naar de 65kg =)

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn opmerking klonk misschien wel wat hard zopas.
    Sommigen gaan om psychische redenen eten, die zitten echt totaal niet lekker in hun vel. Neem die eerste twee vrouwen waarvan de vader was overleden. Hun zus had hun opgegeven omdat ze haar zussen niet ook kwijt wilden. Toen brak mijn hart.
    Maar inderdaad, aankomen sinds je samen woont en door onregelmatige diensten aankomen en niet gezond kunnen eten vind ik GROTE ONZIN hahaha.

Toen ik ging samen wonen begon ik te groeien, en waarom???
    Jullie hadden mijn winkelkar eens moeten zien, ik kocht echt alles wat ik lekker vond. De kar puilde uit. Maar ja, je woont samen en kunt ineens je eigen eten bepalen. Elke avond lekkere vla met slagroom, geen toefje slagroom, nee, het schaaltje had gewoon een berg slagroom. En toen ik in de zorg ging werken, late diensten en de toenertijd nog wakkere nachtdiensten werkten voor mij ook niet mee. Maar ik had het zelf in de hand. Gelukkig kon ik de knop omzetten. Ik woog ook wel 100 toen.

Het is allemaal een kwestie van keuzes maken.
    Gezond eten lijkt zo moeilijk als je het niet doet.
    Ik vond fruit klaar maken altijd vreselijk, die stomme sinaasappels pellen en appels schillen, een lekkere gevulde koek was even veel makkelijk snel te pakken. Geen zin om te koken? De frituurpan even gauw even aan is veel makkelijker dan sla snijden.
    Zo dacht ik vaak........ ZOOO STOM...!!!

Deel Deze Pagina