10 kilo afvallen, wie doet er mee Deel 6

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Butterfly: Haha heeeeel herkenbaar! Ik wou ook nooit de moeite nemen om fruit te pellen etc, dan maar lekker een makkelijke hap. En zo gaat het van kwaad tot erger, maar gelukkig zitten we weer allemaal op de goede rit en gaan we er weer voor na de feestdagen :D

2. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Roes welkom hier!

Menu

O:
    200 gram magere yoghurt
    2 EL musli
    1 Appel
    1 Mok thee
    1 flesje water

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

XXL: Vond het soms wel een beetje overdreven hoor. Ze hadden het allemaal over lekker en veel eten, Oh, ik ben zo gek op mijn patatje met! UMH.. wie niet?:( NIET DOEN!! Natuurlijk zitten er schrijnende gevallen tussen maar over het algemeen heb ik geen medelijden met dikke mensen.:)

Ik ben ook zo'n 20 kg aangekomen toen ik ging samenwonen en in de zorg ging werken. I.d. tussen de middag een pizzaatje of een stokbroodje kruidenboter. Slecht warm eten. Als ik uit de late dienst kwam nog een broodje kroket etc. elke dag een twix/mars oid. Ben toen ook zo'n 20 kg afgevallen. Heb het er toen ook zo'n 4 jaar afgehouden , ben toen ongeveer 5 kg aangekomen in die 4 jaar. En toen ik zwanger werd van Esmee er weer 23-24 bij en nu alles er weer af!:D En nu houden we het er ook af!

Hier goed geslapen vannacht. Eindelijk.. Was zo aan het malen over de begravenis morgen en het gedoe met mijn ouders.. Heb iets meer rust nu.

De weegschaal was lief 71.9

Kom vanmiddag op de rest reageren.. Ga zo lekker met Esmee en de honden wandelen richting schoonouders.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!
    @Femke mooi menu voor vandaag
    @Kaatje: dat zijn inderdaad goede tekenen, maar wanneer je echt twijfelt gewoon bellen hoor
    @butterfly: mooi menu hoor!
    @moppie: succes bij de vk!
    @roes: Welkom :)

Hier alweer de boodschappen binnen! Ben toch maar weer met het 1e boek van Sonja begonnen, pff merk je wel in de boodschappen hoor was 15 euro meer kwijt dan normaal.
    Nu lekker in huis bezig, vanmiddag komt m'n neefje spelen tenminste hoop het, maar zoals altijd doet m'n zus weer moeilijk!

Mijn menu voor vandaag
    O: brinta, kop koffie
    T: 2 glazen water, kop koffie
    L: 3 crackers, 1x 30+ kaas, 1xkipfilet,1xrookvlees
    T: 2 glazen water, appel
    A: krieltje, boontje en kabeljauwfilet met viskruiden uit de oven
    T: 2 glazen water, kop thee, eierkoek

5. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Goedemorgen dames.

Vandaag 29 jaar geworden.......en een rimpel erbij hihihi.

6. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Wendy: Gefeliciteerd!! Hele fijne dag vandaag!

Vandaag lekker vrij, zo even met 2 broeken terug, de ene blijft de rits niet van dicht zitten, slotje is denk ik kapot. En dezelfde broek heb ik nog 1 gekocht omdat ie zo lekker zat, wilde er gister de kaartjes af knippen, zit er een super groot gat midden in de stof. Gelukkig heb ik de bonnetjes nog, heb in die winkel lang gewerkt dus zal wel goedkomen! :)
    Daarna nog even naar het postkantoor, had wat kleren besteld voor de lente bij H&M met heel veel dubbele maten. Maar gelukkig passen de kleinste maatjes en mogen de grotere terug!
    Daarna nog even naar de stad misschien, maar heb eigenlijk niet zoveel nodig... Vanavond ga ik met een vriendinnetje uit eten, wordt denk ik een lekkere salade want we zijn allebei aan de lijn. :)

7. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    Gefeliciteerd Wendy:D

8. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik kom me hier ook melden! :D

Ik heb tot mijn 15e altijd rond de 60 kilo gewogen, ik ben 1.88. Ik ben toen met de pil begonnen en kreeg een vriendje. Tot aan juni 2009 stond er 99.7 op de weegschaal! Schrikken dus! :$
    Ik ben toen 2 weken gaan Sonja'en. 4 kilo eraf. Gestopt omdat ik weer terug thuis ging wonen, maar tot mei van dit jaar ben ik 12 kilo afgevallen. Ik woog 88 kilo! :D
    Kreeg weer een vriendje, ben gaan samenwonen en langzaam maar zeker merkte ik dat mijn riemen steeds strakker gingen zitten. Besloten om per januari weer het sonja boek te pakken. Maandag op de weegschaal, woog ik 94 kilo! :$ Niet zo gek dat die riemen steeds strakker gingen zitten. In 7 maanden tijd, 6 kilo erbij.
    Sonja gaat erg goed! Ik kan het goed volhouden tot nu toe. Ik heb de wii-fit en fitniss daar op, eind van deze maand ga ik ook een abbo afsluiten en samen met vriendlief sporten (hij sport daar al). Vanmorgen even op de weegschaal en guess what? In 3 dagen tijd, 2,5 kilo eraf! :D Ik blij.
    Wil graag 80 kilo wegen, dus er moet nog 11,5 kilo af. Ik moet nog 11,5 weken Sonja, dus ik denk dat het wel gaat lukken!
    Veel succes allemaal dames met de kilo's kwijt raken. We kunnen het! :D

En Wendy, Gefeliciteerd! :D

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dames, bedankt.

Essenhout: Welkom meid.

Net wel 2 koeken genomen. Ach ja, ik ben jarig! En straks als lunch weer een kom rauwkost hihi.

10. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Miranda: idd zijn er uitzonderingen zoals die eerste twee dames, daar kan ik het me ook heel goed van voorstellen hoor!

@Kim: Allemaal? Bijna allemaal ;) Ik geef mezelf nog zo'n 3 weekjes lijn-verlof :p

@MvE: nee inderdaad, met "dat soort" mensen heb ik ook geen medelijden. Je weet dat het slecht voor je is, waarom blijf je dan toch op die manier doorvreten? Omdat het zo lekker is? Elke dag een sauzijzenbroodje, of inderdaad pizzabroodje of patatje als lunch, en dan 's avonds nog een keer warm eten. Nee, gewoon knop om, gezond eten!

Sterkte met de begrafenis morgen :(
    Fijn dat je goed geslapen hebt in ieder geval!

@Lovely: Sonja is duur! Zijn er geen vervangende producten (huismerken) die je kunt gebruiken?

@Wendy: Hiep hiep hoera!!!

@Essenhout: welkom en succes met lijnen!

@Hier: alles in orde bij de vk. bloeddruk is prima, urine was schoon, ben happy! EN!!! ze vond mijn buik prachtig klein :) hihi dat is voor het eerst dat ik dat hoor. iedereen zegt dat mijn buik enorm is... maar eigenlijk vind ik m ook nog best klein in vergelijking met andere zwangere dames.
    Heb even op de schaal gestaan met mn legerkisten aan, dus mag er 2,5kg af trekken incl. kleding gok ik. dan weeg ik nu 90kg! Dat betekent ongeveer +22kg. Mwoah.... Zal er mee moeten leven...

Hopelijk direct na de bevalling 6-8kg kwijt, en dan binnen een week nog 5kg aan vocht. Dan moet ik nog 10kg ongeveer kwijt daarna. Naja, dan zit ik hier dus prima, toch? :p Hoewel ik wel naar de 62-65kg wil daarna, maar dat zien we dan wel weer.

O: 1 mandarijn, 250gr mag. kwark met 3el muesli
    T: 1 thee, 2 koffiebroodjes (oops)
    L: rundervink, prei, aardappeltjes, sla, komkommer

Ben even koken!

11. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    @ moppie, Met mij gaat het goed hoor, probeer me zo rustig mogelijk te houden en dan gaat het goed. Zwangerschap loopt volgens mij goed, kindje groeit netjes volgens de curve dus daar ben ik super blij mee. Tja en wat familie betreft? die hou ik lekker even op een afstand... Heb alleen nu contact met mijn zwager en schoonzus, die zitten in hetzelfde schuitje als wij...
    Ga je trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen??
    @ gifwolk, vind het nog een wonder dat er geen gewonden/doden zijn gevallen.
    @ wendy, GEFELICITEERD met je 29 ste verjaardag!! (ai 1 rimpel erbij... wordt eind van de maand 30... zijn dat 2 rimpels erbij??)
    @ femke, en ligt de rolo er nog steeds??? En even op kaatje inhakend, ik heb ook omdat ik zo misselijk was emesafene gehad van de dokter en het ziekenhuis. Als je je echt niet goed voelt zou ik dat ook vragen. Je voelt je echt een stuk prettiger.
    @ roes en Essenhout, welkom en succes.

Fijne dag iedereen! Dennis heetf deze week nog lekker vrij dus lekker tutten met hem!

bij the way, 1 stuk behang voor de babykamer..

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hahahaha moppie, lijnverlof!!! Dat is een goede ;).
    Fijn dat alles goed was verder.

@Annemie, wat schattig behang :).

@Kim, fijn dat de kleine maten pasten.

Hier met moeite op gang gekomen.
    Ben erg moe, en mijn neus zit zo vol ook.
    Zware ochtend qua lijnen gehad. Had zoooo'n honger en zin in lekkere dingen. Pfffff, maar niet gedaan. Heb gewoon mijn appeltje om 10.30 genomen en ben daarna met Esmee naar boven gegaan waar ik de boel lekker ben gaan soppen.

Nu ligt het brood te ontdooien en heb echt gigantische trek.
    Poeh.....!! Hoop dat mij lunch wat vult ;).
    Twee boterhammen met rookvlees en komkommer, cracotte met ossenworst en een opkikker. Moet goed komen toch?

@Wendy, van harte meid!!!!!

Oh.. mijn mams is net even langs geweest :$.
    Wonder boven wonder.....

13. steenbokje

@Annemie: Blij dat alles goed met je gaat ;)
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Onze huidige woonsituatie is niet ideaal (oud gehorig flatje) en we hebben een waterbed, wat een bevalling erg lastig maakt. Als we al verhuisd waren en alles op orde hadden, was het een ander verhaal.

MOOI BEHANG!!!!!

@Miranda: Klinkt alsof je even wat meer rust moet nemen om goed uit te zieken. Je lichaam heeft nu misschien iets meer nodig?
    Was het gezellig met je mams? ;)

*hihi* lijnverlof, daarom pak ik straks lekker een mars als ik er zin in heb. Heb al 2 dagen een zak mini's, een zak mini twixen en een pak marsen in de kast, en een pak snickers in mijn ziekenhuiskoffer. Gek genoeg nog niet 1x de neiging gehad om er iets van te pakken en nu ook nog niet echt. Hmzzz... teken van aankomende bevalling? :p

==

O: 1 mandarijn, 250gr mag. kwark met 3el muesli
    T: 1 thee, 2 koffiebroodjes (oops)
    T: 1 appel, glas yogi tijdens het koken
    L: rundervink, prei, aardappeltjes, sla, komkommer, mandarijn

14. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Gefeliciteerd Wendy!!

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hoi meiden
    Ik ben ook weer in het land 2 dagen gewerkt (dubbele diensten) ruim 20 uur gewerkt :$:$
    Er zijn 13 collega's ziek en 7 met vakantie in totaal zijn we met 38 collega's lijkt veel maar overdag werken we met 11/14 man en 's avonds met 3 of 4 dus elke dag komen we mensen tekort!
    Morgen moet ik nog 1 ochtend werken en dan heb ik 1,5 week VRIJ!!!!!!

Vanmorgen met mijn man even snel de stad ingeweest en de werkauto van de thuiszorg naar de garage gebracht (vanavond weer ophalen) En alvast gekookt voor vanavond mijn ouders zusje en broertje komen eten.
    Ik heb een pan andijviestamppot en een pan met wortelen stamppot met komijn en kerrie gemaakt.
    Als mijn vriendin zo belt gaan we nog even naar de stad samen met Rosahlynn even wat boodschappen halen.

Nieuwelingen WELKOM! En heel veel suc6 met jullie afval strijd en dat jullie hier maar veel steun kunnen vinden.

Als ik vanavond achter de pc zit zal ik proberen op iedereen te reageren maar via de laptop is dat niet zo handig.

Fijne middag meiden!

16. steenbokje

Jij ook een fijne middag Zustertje!
    Doe je wel rustig aan? Snap dat er veel uren over zijn door de vele zieken, maar jij bent zwanger!!!
    Geniet van je vakantie straks ;)

17. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    @ behang, ik heb in mijn profiel een fotoalbum met nog meet ideeen zoals wij het kamertje gaan doen... ben benieuwd of het ook zo gaat worden als wij in gedachten hebben... hihi

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Femke.. is de rol rolo on aangebroken gebleven? Hier is enige vorm van chocolade niet langer als een paar uur veilig voor mij.. Ik geloof wel dat te veel koolhydraten slecht is maar het buitensluiten is mi ook niet goed hoor! Het is toch de brandstof voor je lichaam. Je eet gezond , gevarieerd en voldoende dus ik zou me niet al te druk maken.Maar dat is makkelijk praten voor mij he?!;)

Beschuitje.. Zit je weer een beetje in het ritme?

Kaatje.. Fijn dat je lichaam je een teken geeft dat het goed zit.

Butterfly.. Wat fijn dat de weegschaal elke dag wat minder aangeeft! Mooie planning heb je voor vandaag! Fijn dat je moeder wat interesse toont.;)

Moppie.. een vroegertje voor jou vandaag! Pffff 5.00 Hoe was het bij de vk? Lees het al, fijn dat alles goed is.. Fijn dat je nog streeploos bent. Ben er nog steeds blij van dat ik geen tijgervel heb. Ik durf hierdoor wel gewoon in bikini. Had ik anderd denk ik niet gedurft. Geniet van de chocolade!:D

Kim.. Joehoe!! 7 ons is super.:D Hier op het moment ook veel pech met kleding.. Kost veel extra tijd om steeds terug te gaan met de kleding of om het weer op te sturen. Zit nu te wachten op een knoop die van erwin zijn broek is af gesprongen. ZOnde! Was een dure broek dan lijkt me dat het na 2 dagen dragen stuk is niet goed.?

Rianne.. goed begin van de dag!:)

Lovely..Toch weer Sonja?! Heb je zo iets meer houvast?

Wendy.. HIEP HIEP HOERAAaaaaa!!!!

Essenhout.. Welkom.. Jij start ook met Sonja? Succes!

Annemie.. Lief behang!

Zustertje.. zo, dat zijn best wat uurtjes wat je hebt gewerkt.. Veel plezier met eten vanavond.

Hier een leuke ochtend gehad! Gisteren druk in huis geweest dus vandaag lekker rustig aan gedaan. Vanmorgen eerst lekker uitgeslapen en op ons gemak ontbeten etc.

Daarna met de honden naar mijn schoonouders gewandeld met de helft van de tijd Esmee achter op mijn rug. :D Daar gezellig koffie gedronken. Toen weer terug gewandeld. Thuis lekker gespeeld en ik alvast het eten klaar gemaakt.

Menu:
    O: kommetje yoghurt met muesli en koffie.
    T: appeltje en koffie.
    L: 2 boterhammen 1x gekookt ei en 1x rookvlees en een cup a soep champignon.
    T: appeltje en rivella light
    A: Aardappelpuree met rode kool en varkens sausijsje.

Ga straks even uitrekenen hoe ik zit qua calorieen.. Denk dat het wel ok is.

Vanmiddag even naar de c1000 voor wat aanbiedingen.. De vriezer en voorraad puilt inmiddels uit maar het gaat niet kapot dus maar beter inslaan toch?!

Nog even een wasje gestreken, het is weer klaar voor vandaag!:D

19. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zo, de meiden liggen al even op bed.
    De vloer is weer gezogen en gedweild, wasmachine is klaar dus zo de droger even aanzetten. Moet wachten tot de vloer droog is hahaha. Heerlijk dat manlief gewoon weer naar zijn werk is.
    Heb gelijk mijn ritme weer te pakken en voelt prettig.
    Vanaf nu doe ik ook Maureen elke middag na de fles naar bed.
    Ze sliep of in de box in de wandelwagen.
    Maar nu wil ik haar gewoon op bed hebben en tussen de slaapjes door lekker in de box. Beetje een vast dagrimte creeen voor als ik weer moet werken, even zien hoe Maureen hoe hierop reageert.

@Moppie, moe komt met name omdat ik nu weer alleen ben met de kinderen :p. Had ruim 3 weken Harrold bij huis, en dat was toch wel relaxt. Zo kon ik wat langer slapen ook ;). Hij deed vaak Esmee en ik Maureen, of we wisselden om. Nu ik weer alleen ben moet ik zorgen dat Maureen de fles heeft gehad voor Esmee wakker wordt, en het liefst ben ik dan zelf ook in de kleren. Dus nu weer een wekker zetten ;). ;)

@Mamavesmee, ik herken de puilende voorraden ;).
    Ben vanaf deze week ook weer aan het hamsteren. De vriezer ligt weer vol met vlees, hoef de komende twee weken geen vlees te halen hahaha. Met Sonja was dat lastiger, hoefde zulke aanbiedingen niet bij langs want eten mocht ik het toch niet. Was weer een vermogen aan de boodschappen kwijt :$. Nu plan ik gewoon zelf mijn menuutjes weer en vind dat wel fijn. Kijk nu weer naar de aanbiedingen en a.d.h.v van de aanbiedingen stel ik mijn menu's weer op... bespaart meteen weer hoor :p.
    Dus groot gelijk.... het gaat niet stuk en scheelt uiteindelijk alleen maar.

@Zustertje, wat Moppie ook zegt, je bent wel zwanger dus let wel goed op jezelf. Maar volgens mij voel je je net als mij in de zwangerschap heel erg goed. Dus dan ken je geen rem en wil je alles en iedereen helpen. Dus ik begrijp je daarin ook helemaal hoor ;).
    Zo lang je je goed voelt moet je gewoon lekker je ding blijven doen.
    Maar als je lichaam tegen sputtert, wel luisteren he :) * zegt de wijsneus*.

Pffff had na de lunch nog trek.
    Maar weet me nog steeds in te houden. Straks een sinaasappel.
    Misschien plan ik er een stukje koek bij. Probeer wat kcal voor vanavond te bewaren, in de avond heb ik het momenteel top zwaar. Helemaal als ik niet sport. Als ik wel ga sporten ben ik een groot deel van de avond gewoon weg en eenmaal thuis alleen dorst.
    Vanavond ga ik een uurtje balance doen ( yogha ).

20. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

@MamaVanEsmee
    Jup, ben maandag gestart en in die 3 dagen al 2,5 kilo kwijt! :D
    Vind het goed vol te houden.

@Lovely
    Wij zijn niet meer kwijt aan de boodschappen als anders. Sonja zet overal merken neer, maar dat hoef je niet te kopen he! Alle dranken onder de 40kcal per 100 ml zijn Sonjaproof.
    Ik pak ipv optimel drink de aardbei/kers drinkyoghurt van de appie. En ipv optimel kwark de kwark van de appie. En zo nog wel meer dingen waarvan ik het merk niet koop. Kan je een hele hoop schelen ;)
    Ik heb wel voordeel dat vriendlief hier gewoon eet wat ik eet, dus voor hem hoeven we niks apart in te slaan...

Deel Deze Pagina