10 kilo afvallen, wie doet er mee Deel 6

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beschuitje: Mijn BMI is 34, dus ik ben niet bepaald slank, hihi. Ik heb onderop mijn buik (venusheuvel) juist geen vet, maar van binnen dus blijkbaar wel. Ik had wel verwacht dat ze van buiten geen beeld zouden hebben, vond het ook niet erg dat ze een vaginale echo deden.

@Moppie: Nog alles rustig??

@Emma: Succes vandaag met je lange dag!

@Kaatje: Wow, nu het kindje al voelen, bij een tweede gaat dat sneller hé?

@Patriesja: Hoest met je man en z’n oog?

@Butterfly: Volgende week alweer aan het werk, dat gaat snel.

@Hier: Mijn vriendinnetje gisteravond was helemaal verbaasd. Niet dat we zwanger waren, maar dat we al zo lang zwanger waren! Ze had gedacht max 7 weken! Hihi, al mijn snode plannen hebben dus gewerkt. Vandaag ga ik het op werk vertellen, wel een beetje vroeg, maar omdat we een goede echo hadden vind ik dat het kan! Dan vanavond een mail uit naar alle vrienden.
    Weegschaal blijft hier nu al anderhalve week stabiel, ben er blij mee. Had verwacht dat ik giga aan zou komen met alle dinertjes die ik gehad heb, maar het is allemaal meegvallen. Uk eet waarschijnlijk veel…

Menuutje voor vandaag:
    O: Halfvolle kwark met muesli
    T: BB met brie
    L: 3 BB met brie
    T: Appel en een mueslireep
    A: Pizza
    T: ?

Fijne dag allemaal!

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Ik ben al even uit bed mijn verkoudheid is flink los gekomen :$:) en in bed is dat erg vervelend (ook voor mijn man :D)
    Zit oude afleveringen te kijken van flikken Maastricht wel leuk!
    Vandaag een drukke dag flink aan de poets in heel het huis samen met mijn man dus dat is wel erg gezellig :)
    Huiskamer is bijna geheel klaar het is zo mooi geworden... Foto's plaatsen heeft niet echt zin want het zijn gewoon dezelfde kleuren :D

Morgen de 20 weken echo ben zo benieuwd hoe onze kleine Las eruit ziet en hoe groot hij nu is en of alles zo ver goed is dat we gewoon thuis kunnen bevallen (kan natuurlijk altijd veranderen in de loop van de zwangerschap)

@Femke ik weeg ongeveer hetzelfde als jou maar het ligt vaak ook aan het apparatuur hoor of ze een goede echo kunnen maken.
    Maar ben zo blij voor jullie dat het er goed uitziet geeft toch wat meer rust :)
    Voel je je wel goed of nog steeds misselijk?

Moppie ik ga je alvast weer veel suc6 wensen :D Maar volgens mij ga ik dat nog wel meer doen deze dagen want schiet niet echt op bij jou ;)

@Mamavesmee is je lieve meisje al weer wat beter?

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen

Moppie, succes bij de vk. Als het van jou nog niet hoeft zou ik het strippen afwijzen. hier beviel ik een paar uur later ;)

Femke, Levi en Milou* voelde ik ook al met 13 weken.zat er dus al een beetje op te wachten
    Veel plezier met vertellen ! Ik heb het verteld met 7 weken dus zo vroeg ben je niet hoor

Succes, spannend en leuk ! morgen de 20 weken echo

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen meiden!
    @butterfly: Ok, zou eens even googlen naar zoiets, lijkt me wel leuk. Doe jij dan geen fotoboeken? Dus volgende week weer aan de slag? Beetje zin in?
    @moppie: succes bij de vk!
    @femke: succes met het goede nieuws vertellen op je werk :)
    @zustertje: spannend morgen dus de 20 weken echo :D willen jullie ook het geslacht van de kleine uk weten?
    @kaatje: hoe is het met jou? Hoe gaat het met je bekkenpijn?

Hier al vroeg op, dochtertje had gedroomd en kon niet meer slapen. M'n zoon lopend naar school gebracht en op de terug weg naar huis helemaal langs de supermarkt gegaan. Heb dus voldoende beweging gehad al ;).
    Vandaag lekker tutten met de kleine meid, ze ligt nu even lekker op de bank tv te kijken. Straks even haar nageltjes lakken, dat vind ze helemaal geweldig :D

Mijn menu vandaag:
    O: ontbijtkoek met margarine, glas water, kop koffie
    T: kop koffie, 2 glazen water, kop koffie
    L: 2 crackers, 1x rookvlees, 1x kipfilet, glas halvolle melk
    T: 2 glazen water, kiwi
    A: 125 gram aardappelen, 200 gram andijvie (maak er een stampotje van) 75 gram runderrookworst
    T: 2 glazen water, kop thee

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. Goed dat je toch nog bent wezen sporten! Hoe was de weegschaal?

Femke.. Haha.. je vriendinnetje dus mooi om de tuin gelijd! ( of leid?):) Veel plezier met vertellen op je werk!! En toch super dat de weegschaal stabiel blijft. Je doet het ook netjes!!

Lovely.. fijn dat je de beweging al hebt gehad. En veel plezier met tutten.. Je menu is wel wat karig hoor.:)

Moppie.. Je maakt het spannend hoor! ;)

Zustertje.. spannend, nog 1 nachtje. En heerlijk dat jullie huis weer helemaal is opgefrist. Al nieuws over de lopende sollicitaties?

Kaatje.. Dan voelde je de kids al vroeg zeg! Ik vond 16 weken al vroeg..:) Maar wel prettig, je weet dan dat alles goed is.:)

Hier vanmorgen 71.2 op de weegschaal.. 1 kilo er af in 1 dag.. de weekend kilo..:D

Menu vandaag:

O: 2 boterhammen met achterham.

A: spruitjes met gekookte aardappels en een rundergehakt bal.

De rest weet ik nog niet.;)

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @mve: ja vandaag een strenge dag! Zag trouwens nog op het menu dat ik in de middag tussendoor ook nog een opkikkertje mag met een cracker, dus dat vult wel weer aan.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lovely.. Sonja is streng voor je!:D

8. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Goedemorgen dames,

Hier ff snel een berichtje vanaf mijn werk.

Vanochtend wel op de weegschaal gestaan en was 2 ons zwaarder dan vrijdag. Heb het weekend echt veel lekkere zooi gegeten dus viel het nog mee. O ja, en net eindelijk na 3 dagen een normale grote boodschap gedaan.

Ik kwam er net trouwens achter dat ik gister moest beginnen met de pil en ben hem dus gister en vanochtend vergeten, kan hem vanavond pas nemen. Maakt dit nu nog wat uit? Moeten we het nu met condoom doen ofzo? Dit is me nog nooit overkomen dus ik weet het niet.....

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hahaha Sonja is soms inderdaad streng! Als ik het niet volhoud neem ik vaak nog een stuk fruit. Maar merk wel dat dit dieet echt het beste werkt! Dus heb het ervoor over :).

@wendy: ik heb hem ook een dag te laat genomen, volgens mijn man kan dat geen kwaad als je al een lange tijd aan de pil zit. Zou hem eens vragen vanavond hoe het zit met anderhalf dag, want je kan hem vandaag nog wel nemen toch?

10. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Lovely: Ja, ben om 18.00 uur thuis dus dat is inderdaad ruim 1,5 dag te laat. Is jouw man arts of iets? Mijn collega zei dat ik het deze week wel met een condoom moest doen....

11. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Femke: nog geen gerommel hier ;) Hoe reageerden je collega's?
    @Zustertje: beterschap! en veel plezier morgen bij de echo :)
    @Kaatje: Ik voelde rond die tijd ook al wat gekriebel, maar kon het nog niet thuis brengen. Ik dacht dat het de huid was die aan het oprekken was ofzo :p Met 18w voelde ik wel plopjes.
    @Lovely: heerlijk zo'n lange ochtendwandeling :)
    @Judith: niks spannends aan hoor...
    @Wendy: Dit vind ik via google over eerste week:
    Pil vergeten in de eerste week van een pilstrip: vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken volgens het schema en 7 dagen lang condooms gebruiken. Als je 2 dagen voordat je de pil hebt vergeten zonder condooms hebben gevreeën dan kan je zwanger zijn en moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de huisarts voor advies.

12. steenbokje

Hier dus nog steeds niets. Controle was prima, kindje is nog erg beweeglijk, koppie ligt ook nog vrij los.
    Maandag weer op controle (41.2) en als het kan (als alles daar binnen er klaar voor is), word ik dan gestript. Ook maakt ze dan meteen een afspraak voor consult bij gyn (41.3) voor controle vruchtwater, placenta en algehele toestand Uk.
    Inleiden gebeurt uiterlijk met 42w als alles al wel verweekt is. Anders eerst met gel, en dan met 42.1 inleiden. Zit niet op een inleiding te wachten!

Net wat boodschapjes gedaan, maar zie dat het al weer te laat is om nog stoofvlees te maken voor de lunch. Dom dom dom... Niet aan gedacht. Nouja, dan maar voor morgen klaarmaken ;)

Ik ga koken, tot straks!

13. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Moppie: Bedankt! Dus toch een condoompje.....maar moet ik vandaag die van gister en vandaag innemen? Lees ik dat nu goed? O ja, ik wil nog ff voor je pendelen....zal ik vanavond doen hih.

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Pfff wat kan het leven toch hard zijn een jongen uit onze kerk (19 jaar) had al 1,5 jaar Leukemie ging opzich vrij goed de laatste tijd maar ineens was het terug ze konden niets meer voor hem doen.
    Ineens werd hij ziek het RS virus zaterdag opgenomen in Rotterdam en vanmorgen om 07.05 heeft hij de strijd verloren...
    Ik ken hem niet persoonlijk maar las elke dag de blog op zijn site tot de laatste ademteug is hij zo positief en sterk gebleven...

Vind het heel spannend de 20 weken echo maar we willen niet weten of we een jongen of meisje krijgen maakt ons echt helemaal niet uit.

Ga eten maken we gaan zo de tummytub standaard ophalen voor onze kleine.

15. steenbokje

Ik weet niet of je er nu 2 in moet nemen. Misschien wel, volgens mij alle vergeten pillen. Er staat ook wel in de bijsluiter "ook als dat betekent dat u twee tegelijk in moet nemen".
    Anders even je huisarts bellen, de assistente weet hier vast wel raad mee. Evt. een m.a.p. als je zwanger zou kunnen raken maar dat nog niet wilt.
    In september 2009 ben ik hier op het forum terecht gekomen doordat ik 4 dagen te laat was met de nieuwe strip. Uiteindelijk gewoon ongi geworden. Zoals lovely's man al zegt, als je al langer aan de pil bent, zal het waarschijnlijk niet zo'n ramp zijn.

@Pendelen: geloof er niet in, maar als je wilt pendelen, mag dat :)
    Binnen nu en 10 dagen zal het toch wel gebeuren, dus ik geef je 10% kans dat je het goed hebt :D

16. steenbokje

@Zustertje: het leven is niet fair!! :( *sterkte*

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @zustertje: jeetje wat heftig! Ookal ken je iemand niet persoonlijk, het blijft toch altijd naar om zoiets te lezen :(

@wendy: hij is nog in opleiding, maar heeft lang co-schappen gelopen op gyn dus weet tegenwoordig alle ins en outs van het vrouwenlichaam ;). Hij heeft een boek waar die zo in kan terug vinden wat je als advies moet geven. En je kunt inderdaad zoals moppie al zei even aan de doktersassistent vragen :).

@moppie: hoop voor je dat de kleine zich vanzelf aankondigt!

Mijn kleine meid ligt lekker te slapen! Ik heb even snel de woonkamer gepoetst. Zometeen lunchen, heb ook wel trek nu.

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Femke: Super dat je zo’n goede echo had gisteren. Leuk om het nu aan iedereen te kunnen vertellen! Veel plezier daarmee!

@ Zustertje: Fijn dat de woonkamer zo mooi geworden is… Veel plezier met de echo morgen en poetsze vandaag! Bah, wat is het toch ook een vreselijke ziekte… wie dat uitgevonden heeft?! Sterkte!

@ Wendy: Eerste week van je pilstrip is de belangrijkste. Dus de vergeten pillen alsnog zo snel mogelijk innemen en 7 dagen met condoom! Daarna issie weer veilig. Kijk voor de zekerheid even in de bijsluiter, staat het precies in! (oh… zie dat moppie hetzelfde geplaatst heeft)

@ Moppie: Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Ik zou me niet te druk maken om dat inleiden meid, wie weet komt uk gewoon uit zichzelf voor die tijd. Duurt nog bijna 2 weken ;)

Hier vanochtend heerlijk uitgeslapen. Ik weet niet wat dat is. Ik slaap de laatste tijd als een os. Heerlijk! Hahah

Weegschaal was niet lief, maar dat was wel te verwachten. Alles wat ik de afgelopen week afgevallen was (op 2 ons na) er in 1 dag weer aan gegeten. Vandaag dus streng.

Heb vanavond werkoverleg, dus avondeten is verdeeld in een broodje op het werk en thuis nog een kom soep.

Mijn menu vandaag:

O: 200 gram optimel vanille yoghurt
    30 gram cruesli balans

T: niks (heb net pas ontbeten)

L: 1 sinaasappel
    2 meergranenboterhammen met;
    20 gram filet americain

T: 1 appel

A1: 1 witte pistolet met pikante kip

A2: 1 kom tomatensoep

Totaal van 1000 kcal.

Zo eerst maar eens even de was strijken en vouwen. Dan even aan de poets beneden en boven de stofzuiger erdoor. Vanmiddag nog even naar de winkel voor een kraamcadeau voor mijn nichtje (die is vorige week bevallen van een zoon, en daar ga ik Zaterdag op kraamvisite :D)

Liefs

19. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Goedemorgen dames,

@Ongeval beste vriend.
    Het gaat redelijk. Hij heeft veel pijn, maar is gelukkig weer thuis. Hij heeft heel veel geluk gehad.
    Hij voelde zich slap toen hij thuis wegging (zit in het leger en moet zondagsavonds altijd richting kazerne). Op een gegeven moment kreeg hij een blackout en toen hij wakker werd zat hij bijna tegen de binnenvangrail aan. Hij heeft toen naar rechts gestuurd. De auto is in een slip geraakt en hij heeft weer een blackout gekregen. Hij is toen met 128km per uur tegen een boom tot stilstand gekomen en godzijdank heeft de auto de boom gepakt achter de bestuurderskant. Hij zat alleen in de auto en het was een eenzijdig ongeval dus gelukkig verder geen gewonden. Hij is zelf uit het wrak geklommen en heeft zich gemeld in de ambulance (er reed toevallig een agent achter hem) maar weet hier niks meer van. Hij is de hele film kwijt en dat is wel moeilijk voor het verwerken nu. Het meest druk maakt hij zich om zijn auto, daar is niks meer van over. Zn auto was zn alles. Hij is nog maar 21 jaar. In april teruggekomen uit Afghanistan. Dat overleeft hij en in Nederland zou hij zichzelf bijna dood rijden.
    Nahja, gelukkig is het goed afgelopen! :)

@Kaatje; Fijn dat je een goede echo had! Wel grappig dat je hem/haar met 13weken al voelt schoppen, lijkt me erg vroeg haha.

@Moppie; Hoop voor je dat de bevalling zelf op gang komt, inleiding lijkt mij ook niet fijn. Heb het bij mijn zus gezien en dat heeft uiteindelijk ook nog 3 dagen geduurd. Ik zal voor je duimen ;)

@Hier. Vanmorgen -500gram op de weegschaal. Zit nu op 91.0
    Gaat aardig goed. Mijn zusje komt straks even langs, gezellig!

O; 250gram vruchtenkwark, 2 mandarijnen, glas water
    T; 1 appel, glas water
    L; 2 volkoren boterhammen met halvarine, smeerworst en 20+ smeerkaas, glas water
    T; eierkoek en glas halfvolle melk
    D; 125gr aardappelrozetjes, 200gr sperzieboontjes, bakje rauwkost, glas water.
    T; stuk fruit naar keuze.

Geen vlees vandaag, heb ik geen zin in. Vriendlief ook niet, dus komt goed uit. :)

Fijne dag dames!

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lovely, hier alles goed.Bekken beginnen steeds erger te worden. Rustig aan doen dus.
    baal vooral van het feit dat ik al vanaf dag 1 bijna dagelijks buikpijn heb. Denk zelf dat het groot deel van mijn darmen af komt maar fijn is anders
    Met jou alles goed ?

Mve, ja idd. Merkte op een gegeven moment ook wel dat ik Milou niet meer voelde,maar ja dacht het is nog vroeg en kon volgens de vk ook omdat ze nog zoveel ruimte had

Wendy ook al is het stripweek 1. zou het wel even veilig doen als je nog geen broertje of zusje voor Dane wilt

Moppie, alles rustig dus. Is de kleine wel ingedaald ? of moet je gelijk plat als je vliezen breken

Zustertje, heftig zulk nieuws

Essenhout, jeetje heftig. is hij wel goed gecontroleerd op alles. zomaar een black out krijgen lijkt me niet goed
    Voelt ook nog niet echt als schopjes hoor,maar meer van die kleine plopjes in je buik

Deel Deze Pagina