10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussion in 'Algemene clubs' started by zustertje, Apr 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje: Mooi meisje!!! ***smelt***

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@kaatje mooi meisje hoor!

hier net wezen wandelen met sam en naar de kinderboerderij geweest en even naar de hema en bart smit geweest! nu ff lekker uitrusten en sam speelt in de box.

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kaatje.. Wat een schatje zeg! En veel haar, vind dat zo mooi!

Hier vandaag lekker in en om het huis bezig geweest. Vanmiddag nog even op de fiets weggeweest. De paardjes blij gemaakt met brood en stronkjes witlof. ;)

Straks beginnen met het eten. Ik lust inmiddels wel wat.

Na het eten hardlopen, zal me zo alvast gaan omkleden. Kan ik meteen om kwart over 5 weg.

Oja.. Nog een leuke tas voormezelf gemaakt en de stof + patroon voor Esmee is ook binnen. LEUK!!!:D

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Kaatje:Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en zusje!

Hier vandaag een drukke dag gehad, Nana heeft een nieuw bed gekregen en ik wil haar commode dan naar de kelder hebben, dus die moest leeg, direct maar haar kledingkast uitgezoch en haar speelgoed.
    Straks naar stage voor vervolg van de cursus, van tevoren eerst even met z'n allen chinees eten.

Mijn menu:
    O: thee, stuk fruit ( had geen trek)
    T: 2 glazen water
    L: cornflakes
    T: 2 glazen water, meloen
    A: chinees
    T: koffie.?

Echt een raar menu vandaag!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Even half bijlezen hoor, jullie vergeven me vast wel dat ik niet alles lees/op alles reageer :)
    Elin doet het super. Duurt af en toe even voor ze haar mond open doet maar hapt gelijk goed de borst. Zo anders en veel beter als bij Levi :) Ze ligt nu lekker te slapen.

Butterfly en Rianne een leuk concert gehad ! Mooi :)

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Op onze hyves staan foto's van take that kaatje!

Fijn dat je meisje het zo lekker doet geniet er maar lekker van!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Mijn bevallingsverhaal van Elin.

Donderdag 14 juli ben ik 39 weken zwanger en heeft de verloskundige me gestript. Ik heb op dat moment 1 a 2 cm ontsluiting. Die avond krijg ik weeën en heb dus goede hoop. Helaas zakken deze af. Vrijdag heb ik de hele dag door een beetje een rommelende buik.’s Avonds worden dit weeën die ik toch echt wel moet weg zuchten. Uiteindelijk na 3 uur lang weeën om de tien minuten zet ik het kraampakket klaar en ga naar bed. Helaas zakken de weeën weer af. Werd ik natuurlijk niet erg blij van. Zaterdags is mijn buik eigenlijk weer rustig maar verlies wel veel slijm met bloed. Heb dus goede hoop dat ik inmiddels meer cm ontsluiting heb en dat ik de bevalling met een cm of 3 a 4 zal beginnen.

Maandag 18 juli 2011.
    ’s avonds rond 21.30 krijg ik een zeurende menstruatie pijn, ik zeg tegen Ferry dat het nu wel eens kon gaan beginnen. Maar hij had zoiets van, na al die voorweeën eerst maar zien en dan geloven. 22.30 gaan we naar bed en de buikpijn gaat over. Toch ben ik erg onrustig en vat pas om 00.30 de slaap. Om 01.30 wordt ik wakker van een mega kramp in mijn buik. Even twijfel ik nog of het niet mijn broodje shoarma is dat verkeerd is gevallen,maar onderweg naar de badkamer weet ik het zeker. Dit zijn weeën en ze zijn veel te sterk om mee te beginnen. Opeens raak ik in paniek en durf niet meer. Ga nog naar beneden om de laptop aan te zetten maar wordt daar weer overvallen door krachtige weeën. Om 02.00 maak ik Ferry wakker en vertel hem dat ik weeën heb en niet meer durf, dat ik het niet kan. Duurt even voor hij wakker is maar ziet al snel dat het echt heel heftig is en wil gelijk de verloskundige bellen. Ik zei “wacht maar even want het begint net”. Om 02.30 belt hij toch want ik trok het niet meer. Om 02.45 was de verloskundige hier, en ik moest op bed gaan liggen voor het toucheren. Mijn hoop zat op een cm of 4. Dit bleek dus al 7 a 8 cm te zijn ! Niet gek dus dat de weeën al zo heftig waren.
    Ze geeft Ferry opdracht de kraamzorg te bellen en gaat zelf alles klaar zetten. Ik wordt op mijn zij gelegd en daar puf ik de weeën weg. Voor mijn idee behoorlijk in paniek, volgens Ferry, de verloskundige en de kraamverzorgende deed ik het heel natuurlijk.
    Rond 03.25 komt de kraamverzorgende binnen,terwijl ik de persweeën voel komen. Bij perswee één voel ik het hoofdje al naar buiten komen, ze vragen of ik nog naar de baarkruk wil ( dit was namelijk de planning ) maar had zelf zo’n idee dat ze er dan halverwege uit zou komen ( dit bevestigde de verloskundige later ook ) dus ik zei nee want ze moet er uit !! Dat is goed, laat haar maar komen zegt de verloskundige. Tegelijkertijd komt perswee nummer twee en het enige wat ik kan is roepen dat ze er NU uit komt en ik geef alles wat ik heb, ik voel mijn vliezen breken en tegelijkertijd zie ik niemand richting het bed lopen om haar op te vangen,dan maar niet. Ik pers haar eruit, hoor de kraamverzorgende zeggen dat ze er al uit komt en is net op tijd om haar aan te pakken.

Onze prachtige dochter Elin. 3440 gram en 50 cm lang. Het is een plaatje ! Zo mooi en compleet.

Nu is het 18.21 en ze doet het super. Ze heeft al een paar keer goed aan beide borsten gedronken. Soms duurt het even voor ze haar mondje open doet maar hapt dan in één keer goed aan en drinkt dan lekker door. Ook is haar temperatuur al zo goed dat ze nu geen slofjes en mutsje op heeft.

Levi vind zijn zusje wel leuk. Kijkt af en toe bij haar, geeft haar een knuffeltje om mee te spelen en gaat vervolgens weer lekker zijn eigen ding doen. Hij wilde toch even weten of mama inmiddels weer op haar knietjes met hem kon spelen. Bijna Levi. Nog een paar daagjes rustig aan op bed en dan komt mama weer met je op de grond spelen. J

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Heee gelukkig Kaatje is bevallen!!! Wat een mooie en lieve naam zeg!! Heel veel geluk met elkaar. Gaat het ook goed met jou verder? Geniet lekker van de kraamtijd. Oh ja en dat je niet alles leest is logsch toch?

Hier vandaag druk in de tuin geweest, ziet er weer aardig uit, maar zijn nog niet klaar. Hadden de boel een beetje laten versloffen.

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Dat jij al tijd hebt om je bevallingsverhaal te posten... Jeetje!! ;)

10. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje: Jeej wat een snelle bevalling. Fijn dat het zo goed gegaan is. Geniet van jullie mooie meid!

@Beschuitje: Flink aan het tuinieren geweest dus vandaag, heerlijk is dat hé?

@Hier: Net een uurtje in bad gelegen, voel me niet lekker. Heb steeds kramp boven in mijn buik. In bad werd het gelukkig rustig.

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    He dames.....

Hier druk en chaotisch!
    Harrold is begonnen met het aanpakken van de keuken.
    De keuken moet nog en de schuur. Alles is geschuurt en hij gaat zo beginnen met verfen. Ik heb de tuin aangeveegd, opgeruimd, en verf gehaald whahaha!!

Nu koffie tijd!!!!

@Kaatje, mooi verhaal meis en echt snel.
    Ik herken je verhaal ook heel erg. Jou einde ging hetzelfde als bij mij :). Heerlijk meis.... geniet geniet geniet!!!! Ze zijn zo een halfjaar.. kan me niet voorstellen dat Maureen al 8 maanden is.

@Femke, misschien wil de kleine er ook al snel uit?? Het kan maar zo meis.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Met mij gaat alles goed. Wel veel last van naweeën. Vooral in mijn benen. Maar ja wat wil je na zo'n turbo bevalling.
    Elin doet het ook super. Is wel wat misselijk dus heeft al twee keer wat gespuugd. "Moet" nu wat drinken maar krijgt haar niet wakker haha. slaapkopje.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@kaatje jeetje wat een snelle bevalling!

hier vanavond boksen gedaan op de wii had ze allemaal knock out:D

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Butterfly: Van mij mag ze! Ben er helemaal klaar voor, maar ga er vanuit dat het nog wel even duurt.

@Kaatje: Naweeën, vervelend, hoop dat ze snel over zijn.

@Elsie: Leuk is dat, dat boksen op de Wii.:)

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@femke zeker leuk! wel vermoeiend heb iets van 10 poppetjes verslagen ofzo.. en sommige pas in de finale ronde.

16. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ Kaatje: Fijn dat alles zo goed gaat met jou en Elin. Hopelijk nemen de naweeen ook snel af en gaan jullie rustig jullie eerste nacht tegemoet!

Hier vandaag een leuke dag gehad. Vanmorgen het hele huis onder handen genomen en vanmiddag samen met een vriendin gegeten en daarna naar de film geweest.

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Kaatje wat fijn te lezen dat het zo goed gaat met Elin! En met jou ook! Naweeën lijkt me geen pretje ik hoop dat het snel over is. Voelt dat net zo pijnlijk als echte weeën ? Ik heb er nog geen verstand van hi hi. Hopelijk kom je de nacht goed door, ik ga ook zo slapen xxx

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Kaatje: wat een verhaal zeg, en wat is het ontzettend snel gegaan!
    Ben blij om te horen dat alles met jullie goed gaat :)

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Is er nog iemand wakker? Kan niet slapen....

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

hier een lieve weegschaal ondanks ongesteldheid -300 gram nu dus 69.4 kilo!
    straks even naar de winkel voor avond eten, we gaan lopend dus dan heb ik alweer een half uur beweging gehad. vanavond misschien nog een keer body balance doen als mijn vriend op tijd thuis is en sam naar bed kan doen zodat ik naar de sportschool kan en anders maar weer boksen op de wii!

menu:
    O: bakje yoghurt met museli plakje ontbijtkoek kopje thee glas sinaasappelsap.
    T: kop thee glas water 1xfruit.
    L: 2 boterhammen 1xkipfilet&tomaat 1xkaas&komkommer glas melk.
    T: kopje thee glas water 2xfruit.
    A: gebakken aardappels sla en stukje vlees.
    T: kopje thee liga evergreen of fruitkick.

Share This Page