10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door zustertje, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zustertje, beterschap meis

Melanie. het zijn : Amlodipine RP 5 mg
    Leuk een fotoshoot !

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als er iemand nog niet op mijn buikfoto heeft gestemd,willen jullie dit aub nog even doen ?loop een paar stemmen achter :)

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Uk.. De beeb lekker aan het ontwikkelen? Hoe vind hij de bijvoeding? Weegschaal lief voor je?

BB.. Gebakken ei is niet slecht, ligt er aan wat je er bij eet ( spek/kaas etc) ;)

Zustertje.. Jeetje, al weer Borstontsteking.. Balen zeg! Leuke vakantie gehad?

Melanie.. Vind je menu nog wel meevallen.. Ben ook benieuwd wat er af is! Tuin af?

Kaatje.. Slaan de medicijnen al aan?

Hier vanmorgen lekker in huis aan het rommelen geweest, schoonouders kwamen nog even langs, kwamen weer vakantie en moesten de nieuwe veranda even zien.

Daarna naar de markt geweest voor een gebakken visje. Vanmiddag naar Ikea , mediamarkt en mega sport ( shoppingmall) Niet kunnen slagen helaas.. Ons wel goed vermaakt.

Menu:

O: 2 broodjes met 1x vruchtenhagel en 1x appelstroop.
    T: appeltje en water/thee
    L: paar stukjes kibbeling en 2 beschuitjes met vruchtenhagel & thee.
    T: softijsje en appel/ thee, water.
    A: kippenpoot met kippensoep en salade

net een vitalu chocomouse toetje op.. Dus mijn chocobehoefte is weer gestilt :D

Vanavond voetbal op tv dus ga lekker met een boek op de bank.. Heerlijk!!!

Oja.. de beloofde foto van de overkapping.

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Kaatje: Ik heb even voor je gekeken. De groep waarin amlodipine valt (calciumantagonisten) gaat wel over in de moedermelk maar er zijn geen gevallen bekend van effect bij de baby. In het boek wat ik thuis heb kan ik niks specifieks over amlodipine vinden. Kan maandag op het werk nog wel kijken, als je wil...

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@MvE: De bijvoeding gaat er net zo hard weer uit als dat het er in gaat (met vies gezicht) dus tis nog even oefenen :p

Heerlijk joh, zo'n beschut plekje!
    Ook weer lekker druk geweest lees ik. Geniet van je boek vanavond. Lijkt me geen slecht plan wanneer er voetbal op tv is :p

6. MamavEsmee

UK.. Het is i.d. een beschut plekje. Vanaf 13.00 alleen maar zon achter thuis ( als hij schijnt) Dus als het warm is, kun je bij ons niet achter thuis wezen rond een uur of 16.00. Nu dus wel! Haha.. de melk smaakt hem dus nog goed. ;)

Lekker even gerelaxed. Zo even douchen en stomen en dan met thee op de bank.. Heerlijk!

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

hij wil alleen melk volgens mij. net appel geprobeerd. een schijfje om op te sabbelen was wel ok. hij bracht het steeds naar zijn mond. maar een klein stukje in zijn mond resulteerde weer in kokhalzen en bijna spugen (spugen deed ie bij banaan - dat vind hij echt niet lekker). vraag me af of dat normaal is wanneer je met bijvoeding begint?

ik ben pizza aan het maken. alleen moest het deeg 2 uur in de broodbakmachine. oops, even geen rekening mee gehouden. dus over een uurtje kunnen wij eten :p ondertussen een chocoladekoek (grote american cookie) gehad die manlief mee had genomen bij t boodschappen doen - de schat! mijn chocobehoefte is ook weer gestild :p

8. MamavEsmee

Uk.. Esmee at alles wat je haar gaf tot een maand of 13 en toen werd het pet. Hoop dat die van jou het omgekeerd doet, nu niet willen en straks niet anders willen! :)

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

papa eet alles, dus dat moet wel goed komen. ben zelf ook niet zo moelijk met eten.
    maar vroeg me af of dat kokhalzen de eerste dagen normaal is :( vind het nl. niet fijn om mijn ventje zo te zien...

10. MamavEsmee

Ze hebben een goed kokhalsreflex. Klinkt vaak enger dan dat het is.. En anders op de kop houden :D ;)

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Na een paar goede dagen vandaag weer erg veel last van mijn bekken/si gewricht.maandag dus ook maar even de fysio bellen

MVE, nee denk het niet, ging er ook niet vanuit dat het met één pilletje zou werken. iig alweer de hele dag hoofdpijn
    Lekker dagje onderweg geweest dus. Leuk zo ! handig ook als het regent

Melanie, thanx ! Ga maandag sowieso naar mijn eigen huisarts dus zal daar ook nogmaals de bevestiging vragen. Inmiddels Elin al een paar keer gevoed en kan bij haar iig niets raars ontdekken dus hoop maar dat zij er geen last van heeft

Uk, geef je gepureerd of gewoon hele stukken ? Als je hele stukken geeft kan het spugen door de structuur komen. Levi heeft nooit gespuugd toen ik ging bijvoeden maar ken meerdere kindjes die dat dus wel deden en lang nodig hadden om te wennen aan nieuwe smaken en structuren

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Even een snelle zwaai!!!!
    Drukke dag gehad, heb overdag weinig tijd voor het forum de laatste tijd. Helemaal nu Esmee niet meer slaapt tussen de middag. En manlief nu ook vakantie, dus genoeg te doen.

Vandaag lekker met Esmee op pad geweest, boodschappen gedaan, visje gehaald, met Maureen nog gewandeld.
    Lekker dagje gehad. Nu ook hier lekker bankhangen... ook voetbal ;). Straka gaan we een fipmpje kijken. Transformers ;) ( wilde Harrold ) want volgende week gaan we naar de bios en wil hij graag deel 3 zien ( 3D ).

De weegschaal blijft op hetzelfde staan.
    Wel fijn, want heb vandaag niet zo'n heel net dagje gehad en gisteren ook niet super. Dus ben tevreden met het resultaat.
    Straks lekker stokbrood ( meergranen ) met filet, kruidenboter en kipkerrie :):):)... en een mixje ( safari cola ) niet zo gezond, maar we luiden de vakantie in. Morgen weer streng :)!!!!!

@Mamavesmee, mooie veranda!! Zit lekker beschut zo.

@Uk, Maureen hapt alles weg. Ik gooi alles in de blender. Ze lust alles, van appel tot watermeloen. Ook alle potjes gaan er lekker in. Maar dat was bij Esmee heeeeeeel anders. Die moest ook wennen aan eten, klinkt hetzelfde als bij uk. Komt vanzelf hoor.
    Ja, heftige week gehad. Zit met mijn hoofd steeds bij mijn collega. Kan het niet los laten, zo erg vind ik het voor haar. En de gezondheid.... hm nee schiet niet zo op. Het gaat na de operatie wel beter, maar is nog niet helemaal beter. Beetje jammer :(.

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ mamavEsmee: Zag bij verschillende reacties mooie veranda... dacht heb ik iets gemist? Ja dus... zie het nu pas. Ziet er mooi uit inderdaad! Lekker een beschut plekje! :D Aan de tuin ben ik niet meer toe gekomen. Morgenvroeg nieuwe poging ;)

@ Kaatje: Kan wel een tijdje duren voordat de bloeddrukverlagers werken! Een week of 2 tot het effect optimaal is. Hopelijk is je hoofdpijn eerder weg!

@ Uk: Dochtertje van mijn zus (5,5 maand) doet precies hetzelfde me de bijvoeding. Mijn zus wacht er nu nog maar even mee, en probeert het over een tijdje weer. Hopelijk is uk er snel aan gewend en kun je smaakjes ontdekken die hij wel lekker vind. Kan me voorstellen dat het niet leuk (en eng) is om je kindje te zien kokhalzen!

@ Butterfly: Klinkt lekker! Geniet ervan! ;)

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Meiden ik zeg vast gedag, morgen lekker nog weg voor een paar dagen...we gaan zeilen in Friesland ;) Het weer wordt goed dus mooi.
    MVE jij kunt mooi meteen van je veranda genieten :D

15. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Hier niet zo'n beste nacht gehad, ben steeds 's ochtends heel vroeg wakker. Beebje is druk en drukt tegen m'n ribben aan, pijnlijk. Beebje wordt nu zo groot dat ze ook niet goed meer kan bewegen, als ze het dan doet, gaat het niet zo subtiel...
    Voor vandaag niets op de planning hier, mannetje is werken tot 4 uur, ben de hele dag alleen.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    22.30 - 02.30 - 06.00. Goede nacht gehad dus :) Beetje jammer dat ik alweer opsta met knallende koppijn. Ben er nu echt wel klaar mee. Hopen dat de medicijnen snel aan slaan zodat ik weer een beetje helder kan denken

Melanie, jeetje twee weken voordat het echt werkt ? dat gaan lange twee weken worden als die hoofdpijn er bij blijft

Beschuitje, veel plezier in friesland.hopelijk krijgen jullie nog wat beter weer

Femke, vervelend he als je ruimte te kort krijgt

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje: Balen van je hoofdpijn, ik hoop voor je dat de medicijnen snel aanslaan.

@Hier: Helemaal niet lekker, misselijk, diarree, buikpijn. Even kijken waar dit toe leidt.

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Beschuitje: Veel plezier meid! Geniet ervan, jullie hebben in ieder geval mooi weer :D

@ Kaatje: 2 weken voor het optimaal werkt, hoop voor je dat het snel in ieder geval iets doet, zodat je hoofdpijn zakt.

@ Femke: Vervelend dat je je zo beroerd voelt. Misschien het begin? Ik hoop het voor je ;)

Hier lekker uitgeslapen en nu aan mijn ontbijt. Dadelijk even vlug een beetje poetsen en de voortuin doen. Vanmiddag komen mijn ouders even langs. Gezellig!

Qua menu weet ik het vandaag nog niet. Zal zo eens aan Roland vragen wat hij wil eten vanavond. Als het aan mij ligt wordt het pastaschotel met spinazie. We schall see!

Liefs

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!
    Kaatje: hopelijk slaan de medicijnen snel aan! Hoe gaat het verder met je?
    Femke: Griepje te pakken?
    Melanie: veel plezier met de visite!

Hier hele drukke dagen gehad ben blij dat het erop zit. Mijn lichaam is mega moe nu. Vandaag dus een dag helemaal niks.
    Heb voor vandaag geen menu, die komt morgen wel weer.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij is iedereen een beetje ziekig door het weer. Het moet zomer worden !

Op de hoofdpijn en bekkenpijn na gaat het prima met me :) Geniet volop van kleine Elin, die het super doet ! Wel regelmatig last van krampjes maar ja dat hoort er bij he. Morgen intake van het cb. Hoop dat ze een weegschaal mee neemt, anders ga ik dinsdag even naar het inloopspreekuur om te kijken hoe ze groeit.Ze zal inmiddels wel weer boven haar geboortegewicht zitten denk.

Deel Deze Pagina