10 kilo afvallen, Wie doet er mee? Deel 7

Discussion in 'Algemene clubs' started by zustertje, Apr 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Goedemorgen!
    Emma: wat zie je er goed uit! Succes met de laatste loodjes!
    Butterfly: hier is het ook zo dat de kinderen wat uit hun doen raken door de vakantie, ik probeer zoveel mogelijk het normale ritme te behouden.
    Zustertje: rommelse! Heerlijk is dat af en toe hé!
    Elsie: Ik weet ook nog steeds niet wat wij vanavond gaan eten!
    Hier heerlijk geslapen, lag heel diep in dromenland toen de kinderen mij kwamen wekken.
    Manlief is bij de thuiszorg aan het werk, als het goed is is hij op tijd. Denk dat we daarna direct boodschappen gaan doen.
    Ik ga vanmiddag denk ik een eind met de kinderen fietsen, misschien wel even langs mijn moeder voor een kopje koffie.
    Mijn menu:
    O: cornflakes
    T: kop koffie, 2 glazen water
    L: 2 crackers met kaas
    T: 2 glazen water, kop thee, appel
    A: ?
    T: kopje thee

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@lovely ben inmiddels al naar de winkel geweest het worden aardappels sperziebonen en visticks.

net stukje gefietst naar de winkel is toch weer 5 km ofzo bij elkaar.

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

Heb even snel bijgelezen, maar heb niet de puf om op iedereen te reageren. Alles is hier nog rustig, gister na papa/mama tijd wel even flink krampen en harde buiken, maar dat zakte helaas weer af. Begin nu toch wel een beetje ongeduldig te worden hoor.:)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Zo hier begon de ochtend om 04.00 uur. Voeding, krampen,wakker en toen begon alles weer op nieuw.
    om 06.15 heb ik haar in bed genomen op een aankleedkussen tussen ons in zodat we nog een uurtje konden dommelen.

Wendy, balen van die twee kilo. Ik zou ook nu beginnen, sterk het weekend in !

Butterfly, zo'n naar bed breng periode heeft Levi ook gehad. Wilde niet in bed etc. Was er op een gegeven moment zo klaar mee. Liet hem dan lekker op de grond zitten en ging naar beneden. vervolgens kroop hij zelf in bed en viel in slaap. Heerlijk eigenwijs he op die leeftijd
    Misschien had ze een droom ?

Femke, hoop dat je deze week aan de beurt bent om te bevallen meis.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. Heerlijk een dagje de handen vrij.

Zustertje..Gezellige meiden bende bij jullie thuis vandaag! Succes met de grote schoonmaak.

Lovely.. Het weer is heerlijk om een eind te fietsen. Weegschaal lief?

Wendy.. Sterkte vandaag!

Femke.. Jammer dat het niet doorzette!

Elsie.. Al weer lekker veel bewogen vandaag!

Heb even niet mijn dag geloof ik..

Erwin gaat maar een beetje zijn eigen gang.. Klusjes etc. Prima, maar overleg dat even. Krijg het gevoel dat hij vakantie heeft en dat ik maar voor de rest kan zorgdragen. Brood, koffie alles staat klaar.

Voel me net 1 uit de huishouding.. Bah!

Morgen gaan we naar de bios met zijn 2tjes. Weet niet of ik daar zo veel zin in heb zoals hij zich nu gedraagt..

Vanmiddag is hier braderie, vanavond naar het Pannekoekenhuis.

Menu:

O: 1 meergranen bol met 1x appelstroop en 1x rookvlees en thee.
    T: appel en koffie/water.
    L: 3 broodjes met mager beleg en thee.
    T: ?
    A: pannenkoek met ????

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Pannenkoek met Appel en Kaneel?

Ik heb vroeger ooit eens 1tje met Ijs en slagroom gehad pfffffff die vulde enorm en jammer dat het ijs zo snel smolt :p

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, herkenbaar ;). Hier is Harrold ook zo, moet maar koffie klaar hebben rond koffie tijd, s'morgens ploft hij op de bank en ik kan de meiden wassen en aankleden, en dan ook nog zorgen dat ze allemaal ontbijt krijgen, inclusief harrold zelf. Zegt wel vaak dat hij het zo waardeert.. slijm slijm..... dan breng ik zijn zoveelste kop koffie en zegt ie: ben zo trots op je. Pfffff omda ik de huisvrouw uithang en hij niets hoeft te doen. Inderdaad.... WIJ MAMA'S hebben OOK vakantie. Heb dat gevoel ook niet trouwens. Kan nu wat makkelijker met Esmee samen weg of met Maureen even.
    Dat doe ik dan wel, en ga ook wel zo even alleen weg en moet hij thuis blijven whahaha. Vanmorgen lekker uitgebreid te shoppen geweest. Ben 08.00 uur weggegaan en was 10.15 thuis, moest hij de meiden wassen en aankleden en broodjes klaar maken :p.

Hier een lekker ochtendje gehad.Lekker gewinkelt, boodschappen gedaan, fietsstoeltje voor Esmee voor achterop de fiets gekocht. Dure dingen zeg, 94 euro :$. Wat prullendingen voor de keuken gekocht, fotodozen, ach, wat rommeltjes die weer leuk zijn te gebruiken :).

Zometeen komt er iemand van het liliane fonds allemaal kleding ophalen. Is dat ook weer opgeruimd. Ik ga lekker in de keuken aan de slag met grote schoonmaak. Rug nog erg verbrand en doet zeer in de zon, dus ga lekker binnen aan de slag. Kastjes uitmesten enzo.

8. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Zo, ben terug van de neuroloog. Alles verteld en wat simpele testjes gedaan. Ook bloeddruk weer gemeten. Was zoals gewoonlijk binnen de norm maar dan aan de laagste kant. Volgende week EEG onderzoek (plakkers op je hoofd), eind augustus ook afspraak bij de KNO en half september weer bij de neuroloog om alles te bespreken.

Ook een pak magere melk gehaald zodat ik morgen kan beginnen met de shakes.

MvE: Heel herkenbaar trouwens. Ik werk ook 3 dagen en de rest ben ik natuurlijk met Dane. Maar als het weekend is dan plant mijn vriend vaak zoveel voor zichzelf in (vissen, filters schoonmaken vijver etc.) waardoor ik vaak dus ook totaal geen tijd voor mezelf heb. En de uurtjes dat hij met Dane bezig is dan ga ik als een tornado door het huis heen om schoon te maken.....

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Nou mijn bloeddruk is opeens perfect en hartruisje is ook bijna weg. Huisarts had er geen verklaring voor maar was iig erg blij ( en ik ook ).
    Over twee maanden voor de zekerheid nog wel een keer mijn bloeddruk laten meten.

10. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Butterfly: Vervelend dat het slapen met Esmee momenteel zo’n gevecht is. Hopelijk geeft ze de moed weer snel op en wordt het weer als vanouds. Kan me voorstellen dat je baalt van de BBQ maar meid je moet jezelf ook niet alles ontzeggen. Gewoon weer goed je best doen en dan zit je vast snel weer op je laagste gewicht.

@ Elsie: goed dat je weer onder de 70 zit meid. Gaat weer de goede kant op!

@ Femke: Kan me voorstellen dat je er ongeduldig van word. Nog max 3 weken! ;)

@ MamavEsmee: Vervelend dat je je een huishoudster voelt. Dat zal toch niet Erwin zijn bedoeling zijn? Hopelijk gaat hij snel meer communiceren!

@ Wendy: Fijn dat alles goed was hij de neuroloog tot nu toe. Goed dat je verder onderzocht wordt!

@ Kaatje: Fijn dat de bloeddruk weer goed is. En dat de ruis ook zo goed als weg is. Hoe is het nu met je hoofdpijn?

Hier vandaag niet zo lekker gewerkt. Kreeg vanmorgen te horen dat een patiënt van ons die wekelijks kwam zelfmoord gepleegd heeft. We zagen het wel enigszins aankomen maar toch schrik je er enorm van. Bah… ben al de hele dag van slag!

Gelukkig was het niet zo druk. Morgen nog 1 dag werken en dan ik de ergste vakantieweek voorbij!

Qua eten ging het goed weer:
    O: 2 vitalu volkoren crackers met;
    10 gram appelstroop
    1 beker optimel drink

T: 1 appel

L: 3 meergranenboterhammen met;
    15 gram Philadelphia light en;
    20 gram ham
    1 nectarine

T: niks

A: 150 gram gekruide aardappelpartjes uit de oven
    200 gram worteltjes
    Pangasiusfilet
    1 lepel halfvolle frietsaus
    1 lepel curry

Liefs

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Goedeavond!
    Kaatje: wat super dat de bloeddruk goed is!
    MVE: De weegschaal staat nu op 81. Heb altijd gezegd dat als ik 79 weeg ik tevreden ben en dit is voor mij ook een gezond gewicht. Maar eigenlijk wil ik nu wel naar de 75.Misschien manlief erop aanspreken? Mannen hebben dat soort dingen helaas niet zo snel door!
    Wendy: wat voor shakes ga je doen?
    Butterfly: belachelijk duur he de fietsstoeltjes! Ben blij dat ik die van de oudste nog heb!
    Melanie: Wat een naar nieuws! Ookal zie je zoiets aankomen, dan nog is het verschrikkelijk om te horen. Mooi menu hoor.

Hier vandaag heerlijk een eind gefietst, ben de hele dag wel weg geweest.
    Heb laat gegeten pas om 20:00 nu lekker aan een kopje thee. Vanavond maar even wat gaan typen voor school.

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Melanie: Jeetje, blijft heftig. Een collega van mij zijn dochter heeft ook problemen en heeft ook al een aantal keer voor de trein gestaan. Hij gaat nu kijken voor gedwongen opnamen. Maar in beide gevallen is hij toch zijn dochter kwijt zegt hij. Moeilijk hoor.

Lovely: Ik heb een 14 dagen weight care plan b pakket. Dat is je ontbijt en lunch vervangen door een shake of reep en een paar tussendoor reepjes. Heb jij toch ook gedaan?

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wendy: oh wow 14dagen! Ik heb toen de 5 dagen gedaan, vond het erg goed helpen! Succes :)

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vandaag weer goed aan het menu gehouden! en genoeg beweging gehad. de buurvrouw was jarig en ze gingen bbq maar heb gewoon gekookt voor sam en mij en daarna heen gegaan tot sam naar bed moest. heb echt geen zin om nu nog weer aan te komen.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Net een kop venkel thee gedronken ( gatver ). Blijf dat nu even dagelijks doen.kijken of Elin er baat bij heeft qua krampjes

Melanie, hoofdpijn is gelukkig niet meer 24 uur per dag aanwezig.Nu alleen in vlagen
    Jeetje geen leuk bericht om de dag mee te beginnen :(

16. MamavEsmee

Wendy.. Fijn dat ze je zo goed onderzoeken. En 2 weken WW.. Girl Power!

Lovely.. Ok, dus een nieuw doel voor ogen.

Melanie.. Mooi menu.. Jeetje, kan me voorstellen dat je van slag was. Hij bedoeld het i.d. niet zo, maar heb ook geen zin om alles steeds voor te kauwen. Morgen gaan we er een leuke dag van maken.

Elsie.. Las je topic in de lounge.. Dikke knuf meid!

Kaatje.. Fijn dat het goed was..

Er vanmiddag samen toch wat leuks van gemaakt. Lekker buiten gelunched.. Daarna Esmee even op bed en ik buiten met een boekje op het zonnebed in slaap gevallen haha.. Daarna naar de braderie en het Pannekoekenhuis geweest.

A: Pannekoek met kaas, ham & ananas.. Kaneelijs met vanillesaus en chocobolletjes na.. Lekkkerrrrrrrrrrr...

Weegschaal was niet lief vanavond. Morgen bios en zaterdag BBQ van mijn oma die jarig is.. Moet ook nog ongi worden dus zal wel schrikken zijn haha..

Nu tijd voor tv.. Tot morgen meiden..

17. MamavEsmee

Kaatje.. Begonnen aan grootmoederstips tegen krampjes. Wat hier uiteindelijk goed hielp was inbakeren. Maar na 4 maanden waren de krampen echt over.. Had Levi er geen last van?!

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hier vanavond nog even bij mijn ouders geweest. Daar nog een stroopwafel gehad. Vond dat ik dat wel verdient had. Had bij het avondeten maar een heel klein stukje vis gegeten omdat hij niet goed gaar was (dikkere deel) en ik had geen zin om m terug in de pan te gooien...

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    MVE, ja Levi had er ook last van. Heb Elin gister in een woombie gedaan maar vond ze niets.

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@mamavesmee dankje!

hier een super lieve weegschaal -900 gram! in 1 dag! dus van 69.7 naar 68.8!

menu:
    O: 2 beschuitjes met vruchtenhagel plakje ontbijtkoek kopje thee glas melk.
    T: kopje thee fles water sinaasappel.
    L: 2 boterhammen met mager beleg glas melk.
    T: kopje thee fles water aardbeien&meloen.
    A: ?
    T: kopje thee liga evergreen.

Share This Page