@Elsie: Jammer van de schaal. Het is echt weer voor warme choco. @Kim: Misschien eet je juist wel te weinig? @Butterfly: Jammer van de weegschaal. @Kaatje: Heerlijk dat Elin zoveel tijd tussen de voedingen laat, kom je een beetje aan je rust toe. @Hier: Gisteravond en vanochtend vroeg weer gerommel en ongipijn, maar verder niets Vandaag weer naar de vk. Ik voel de beeb wel minder bewegen, dus dat ga ik aangeven. Ze beweegt nog wel veel hoor, zeker 20-30 op een dag, maar sinds gister er zitten soms lange periodes tussen dat ze niet beweegt, en dat ben ik eigenlijk niet gewend.
Femke.. Hopenlijk wil de vk even kijken/voelen hoe het zit met ontsluiting etc? En kan ze je geruststellen betreft de minder beweegelijkheid van jullie meisje. Elsie.. Wel genoten van de gezellige dag? Vandaag maar een mager dagje en dan is het er weer af hoor! KAatje.. Knap van Elin en fijn voor jullie dat het slapen goed gaat.. Prima ontbijt dacht ik zo! Butterfly.. LAstig he? Gelukkig let Erwin hier ook best op qua eten. Kim.. Lastig hoor, bewoog je op Ibiza meer? Wandelen/dansen etc? **** Hier giga ongi.. Ben er altijd een dag niet lekker van.. Weegschaal gelukkig wel lief. 71.8 en ongi.. Ben normaal een kilo zwaarder dus zit wel ok! Menu vandaag: O: 1 meergranenbol met 1x jonge kaas en 1x appelstroop en koffie T: Appel L: 3 broodjes met ? T: worteltjes A: harricotverts met gekookte aardappeltjes en een sausijsje. T: appel of watermeloen en wat zoutjes.
@mamavesmee ja wel van genoten gelukkig, alleen jammer dan die weegschaal! heb sam op bed gelegd, hij was alleen maar aan het huilen en piepen om niks, dus gewoon moe! menu: O: 2 beschuitjes met vruchtenhagel plakje ontbijtkoek glas melk kopje thee. T: kopje thee flesje water sinaasappel. L: 2 boterhammen met mager beleg glas melk. T: kopje thee flesje water fruit. A: aardappels bloemkool duitse biefstuk. T: kopje thee eierkoek. hoop dat ik vanavond even kan gaan sporten.
Oja.. sporten! Als ik de zin kan vinden wil ik vanavond even hardlopen. Als ik Ongi ben kan ik de energie niet vinden..
@MamavEsmee: Hebben 's avonds wel wat gelopen, maar niet extreem veel.. Zometeen lunchen met vriendinnetjes, en vanavond de bruiloft, heel veel zin in! Alleen nog even kijken wat ik aan doe ivm het weer.....
Femke, het is vrij normaal dat je ze minder voelt bewegen,maar werd er zelf ook vaak een beetje onzeker van. Mve, he bah ongi Daar moet ik straks ook weer aan geloven Levi en ik gaan vanmiddag een cake bakken
@MvE: Balen ongi, energienivo is bij mij dan ook altijd lager idd. Kan me dan nergens toe zetten. Wel een lieve schaal. Ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer ze hier kijken hoeveel ontsluiting je al hebt (als het er al is). Zie wel een beetje op tegen toucheren @Elsie: Mooi menuutje en sport ze vanavond. @Kim: Veel plezier op de bruiloft vanavond. @Kaatje: Onvoorstelbaar dat jullie meisje morgen alweer 3 weken is. @Hier: Hoop idd dat de vk me een beetje gerust kan stellen vwb het bewegen, ik weet dat minder bewegen aan het eind normaal is, maar het maakt me wel een beetje onzeker. Nu is ze vanochtend wel behoorlijk druk geweest, maar ik weet niet of het ook wat zegt als een beebje periodes heel rustig is. Ga nu zo naar de vk dus laat het straks wel even weten.
Alles goed, bloeddruk wel iets gestegen, maar nog steeds heel netjes. vwb bewegen: Ik mocht wel naar het zh voor extra onderzoek als ik me nog ongerust voelde, maar aangezien ze m'n ribben blauw duwt/schopt vandaag vond ik dat niet nodig. Volgende keer moet ik gewoon bellen als het me te lang duurt en dat ga ik doen. Ik ben nu iig gerustgesteld. VK gaf ook aan dat ik 'r minimaal 10x moet voelen en daar kom ik ruim overheen. Verder is het gewoon afwachten wanneer het begint, ze zei nog dat de meeste vrouwen de 40 weken vol maken bij de eerste, daar gaan we dan maar vanuit...
Fijn dat alles goed was Femke! Hier nieuwe appels en peren ingeslagen en aardbeien dus vanmiddag weer een smoothie maken Net genoten van aardbei op brood jam jam
Femke, gelukkig alles goed ! En idd volgende keer gewoon bellen als je het niet vertrouwd. Me gedragen met eten gaat goed ( al heb ik wel trek in lekkere dingen haha,maar goed dat het niet in huis is ) Ferry had wel een ham/kaas croissant gekocht maar die heb ik gecombineerd met mijn lunch ( 2br. brood erbij ) en net als tussendoortje 2 kiwi's op
Hey meiden, @ Elsie: Jammer dat de weegschaal niet lief was. Maar zoals je zelf al zegt. Gewoon weer streng ertegenaan, en dat zijn die onsjes er vast zo weer af. @ Kim: Balen van de weegschaal. Veel plezier op de bruiloft vanavond! @ Butterfly: leuk om te zien dat Maureen zo op harrold lijkt. Wij hebben met familieweekend dias van vroeger terug zitten kijken. Zo leuk om zo duidelijk sommige kindjes (2 druppels water) erin terug te zien. Jammer dat de weegschaal niet zo lief was. @ Kaatje: Duim voor je dat de kilos eraf vliegen Wat goed dat Elin het zo goed doet s nachts! @ Femke: Goed om de verminderde beweging van de baby aan te geven bij de verloskundige. Fijn dat ze je heeft kunnen geruststellen en je de mogelijkheid geeft om het verder te laten onderzoeken in het zkh. Geeft toch wat rust lijkt me. @ MamavEsmee: balen van je zware ongi. Wel een lieve schaal inderdaad zeg Hier vandaag wel lekker gewerkt. Alle dingen waar we vorige week niet aan toe gekomen zijn afgehandeld. Ruimt lekker op. Morgen weer werken. Ben deze week de woensdag vrij. Qua eten is het ook goed gegaan. Was bang dat ik vandaag de mist in zou gaan. Na het lekkere avondeten van gisteren vind ik het vaak moeilijk om de draad weer op te pakken. Ik vind dan blijkbaar altijd meteen dat ik alles weer mag (hoe dat in mijn hoofd werkt?!) maar vandaag ging het dus gelukkig goed. Nu wel honger, dus hoop dat roland het eten bijna klaar heeft. Mijn menu: O: 200 gram optimel vanille yoghurt 30 gram cruesli balans T: 1 nectarine L: 2 krentenbollen 200 gram meloen T: niks A: 300 gram nasi goreng Liefs
zo na het eten lekker gesport was wel erg moe maar toch gegaan! wil toch die kilo's er af hebben he en daar moet ik wel wat voor doen, ook gewandeld vandaag dus genoeg beweging weer en aan het menu houden gaat ook goed gelukkig. @femke fijn dat alles goed is! vriendin van me is vandaag 40 weken zwanger dus word echt spannend nu! ben echt benieuwd.
Kim.. Leuke dag gehad vandaag?! Femke.. Fijn dat de controle goed was en toch een geruststelling dat ja altijd aan de bel mag trekken wanneer het niet goed voelt. Kan me voorstellen dat toucheren je " eng" lijkt.. Ik was best preuts voordat Esmee geboren was. Maar eenmaal in het ziekenhuis zat er 10 man in mijn doos te kijken en het boeide me niets.. Erwin vond het wel wat minder haha.. Heeft je mannetje vakantie zodra de baby wordt geboren? Elsie.. Goed dat je toch lekker bent wezen sporten, zal de weegschaal vast goed doen morgen! Mannetje weer opgeknapt.. Spannend dat je vriendinnetje uitgerekend is. Melanie.. Vreemd he? Hoe hersens kunnen werken, helaas werken die van mij ook zo! Mooi menu heb je vandaag! Lijkt me heerlijk, een vent die kookt.. Uk.. Een blender is onmisbaar in de keuken.. Ik gebruik hem nog steeds heel veel.. Ook makkelijk voor Uk.. Heb er voor Esmee heel wat prakkies in gemaakt.. Op keukenkikker staan leuke kidsrecepten Esmee was gek op Banaan met courgette en aardappel. Kaatje.. Mooi menuutje vandaag. Het avondeten ook goed gegaan? En die snaaizin, je moet weer afkicken.. Al merkte ik wel dat ik enorme honger kon hebben toen ik bv gaf. Ik ben helemaal geen grote eter maar kon toen eten als een bouwvakker. En als je honger hebt een beschuit of boterham met muisjes nemen, ook goed voor de bv. **** De dagen vliegen om zeg. Vanmorgen op pad geweest voor boodschappen en wat huishoudelijke spulletjes bij de action.. Verder nog gezogen, gedweild en gesopt, 3 wassen gedraait dus alles weer lekker fris. S'middags naar Intratuin en daarna door naar de oma van Erwin.. Nog een mooie buitenlamp gekocht voor onder de verranda. Na het avondeten wezen hardlopen.. 28.45 minuten gelopen en 4.89 km afgelegd. Menu: O: 2 boterhammen met appelstroop en koffie T: watermeloen en thee/water. L: 3 broodjes met smeerkaas/appelstroop en hagelslap en een kopje optimeldrink. T: appel, blokje kaas en handje chocorozijntjes. A: gebakken aardappeltjes, harricotverts, salade en een sausijsje.. Net een schaaltje watermeloen en thee op. Menu was iets aangepast..
@mamavesmee vriend is niet meer ziek maar nog wel moe van een week veel drank en weinig slaap maarja dat is ook niet zo gek! gaan allebei optijd naar bed iniedergeval! morgen een dagje naar mijn zusje samen met sam.
Pffff... op het moment word ik echt moe van Esmee. Ze is de hele dag zo aanwezig, druk, harrold en ik moeten steeds bij haar zijn. Als ik op zolder of boven bezig bent staat ze onderaan de trap te roepen en te huilen om mama. Naar bed gaan blijft een drama zeg..... het gaat prima tot het moment dat ze uit bad komt. Dan krijgt ze een fles pap, lezen we een boekje en dan zeg ik bedtijd... en het is mis. Op haar kamer verstop ik me 1x, dan mag ze me zoeken, dan kijken we nog even naar de foto collage die aan de muur hangt en dan leg ik haar in bed. Ze begint dat meteen te huilen en ik loop gewoon weg. Zodra we de kamer uit zijn begint ze overdreven te hoesten tot ze een beetje moet overgeven. Al hoeft ze niet, ze krijgt er braaksel uit. Ik ga dan haar kamer in, zonder iets te zeggen zet ik haar bij de wc, daar moet ze wachten tot haar bed schoon is, en meteen weer op bed. Dan huilt ze wel, heeft echt niets meer om over te geven en dan ga ik ook niet terug. Als ze dan weer spuugt slaapt ze er maar in. We zijn er naar mijn gevoel heel streng in, maar dit duurt al een week . Wordt er nu wel moe van. Vakantie is leuk.... maar ben ook blij als alles weer normaal is. Esmee kan hier echt niet tegen. Laten we hopen dat het even een fase is! In Ikea ook, overal heen rennen en niet luisteren. Dan maar in de kar. Huilen en huilen, mevrouw wil lopen. Gebeurt niet, want ze luistert gewoon niet. Ze zoekt echt de hele dag haar grens op het moment. Poeh..... pittig hoor. De lijnen zijn hier momenteel heel kort. Veel dingen mag nu even niet, maar dat is niet anders. Bij Ikea wel goed geslaagt trouwens whahaha . Mijn menu: O: 2 beschuitjes met muisjes, thee. T: zweeds broodje brie , koffie. L: KFC broodje ( broodje met kipfilet ). Paar frietjes van Esmee. T: sinaasappel, koffie. A: 2 meergranen pistoletjes met kaas, ham en tomaat in de oven, kop soep. T: schaaltje aardbeien, thee. Vanavond niet gekookt gezien de lekkere lunch en tussendoortje van vanmorgen. Hoop het straks met alleen de aardbeien vol te houden. Anders nog wat komkommer ofzow. Moet weer in het ritme komen, at in de avond niets tot harrold vakantie kreeg, zucht. Moet even de knop indrukken voor mezelf. Maar komt goed. Druk op zolder bezig, heel veel gaat weg. Echter wel met veel pijn en moeite. Alle stageverslagen en werkstukken van mijn opleiding onderwijsassistent en 1 jaar pabo weggegaan. Ook plakboeken vol foto's en werkjes van de leerlingen. Maar wat doe ik er mee??? Het ligt maar. Dus alles gaat weg . Ik ben weer weg.
Elsie.. Veel plezier morgen bij je zusje! Haha.. je mannetje is een beetje op na wat dagen doorzakken. Butterfly.. Herkenbaar hoor.. Esmee denkt hier dat wanneer Erwin en ik allebei vrij zijn het feest is want er is constant aandacht. Gaat het dan even niet zoals ze wil dan is het drama. Terwijl ze verder echt een engeltje is. Maar het put haar ook uit, vakantie. Normaal ben ik bijv bezig in huis en dan zit zijn lekker te spelen of een filmpje te kijken, nu zijn we veel meer oppad en anders is Erwin er om met haar te spelen. Slapen is hier ook drama. RRR ( Rust, Reinheid, Regelmaat) Lekker menu vandaag, komt vast goed morgen, goed gecompenseert.
@Melanie: Fijn dat je het lijnen weer gewoon hebt kunnen oppakken vandaag. @MvE: Tis niet dat ik het heel erg eng vind, maar ik kan me ook wel wat leukers voorstellen. Als het niet nodig is dan niet. Ik denk dat ik volgende week sowieso aan de beurt ben. Leuk naar de Intratuin. @Butterfly: Vervelend die problemen met Esmee, misschien deskundig advies inwinnen? @Hier: lekker in bad geweest, daar werd beebje druk van! Heerlijk, ik geniet er nog maar van.